Spis treści:
Ale ci wszyscy użytkownicy Facebooka chyba nie mogą się mylić AŻ TAK BARDZO;) Musi być coś, co sprawia, że portal Zuckerberga jest dla nich atrakcyjnym narzędziem.
Sprawdźmy zatem😎
Zacznijmy może od tego, że Facebook, podobnie jak widły, dziurkacz, czy odkurzacz automatyczny z funkcją mopowania jest właśnie narzędziem, które zostało wymyślone po to, żeby człowiekowi ułatwić życie. Sam w sobie nie jest dobry ani zły. Wszystko zależy od tego, do czego go użyjemy.
Pierwotnie jego założeniem było stworzenie społeczności, w której użytkownicy będą się dzielić informacjami ze swojego życia, publikować zdjęcia oraz pozostawać w kontakcie ze znajomymi. Ale to było w 2004 roku;) Od tamtego czasu Facebook przeszedł tak wiele metamorfoz i update’ów, że dziś już nawet ciężko go porównać ze swoim pierwowzorem. Wprowadzono wiele ulepszeń, dodano dodatkowe opcje, rozbudowano o nowe platformy - oczywiście wszystko po to, żeby użytkownikowi dogodzić - czy tego chce, czy nie:) Co za tym idzie, nie musi on dziś opuszczać aplikacji, aby coś kupić/sprzedać, by porozmawiać ze znajomymi, dowiedzieć się ciekawostek z interesujących go dziedzin czy po prostu podpatrzeć co u kogo słychać.
Fanpage
Raj dla przedsiębiorców. Fanpage firmowy to teraz już standard, jeśli chodzi o marketing internetowy. Jest to chyba jeden z najprostszych sposobów na poinformowanie znajomych o swoim produkcie, czy usłudze. Co więcej, w ten sposób masz możliwość również dotrzeć do osób, które w inny sposób nie miałby okazji poznać Twojej oferty. Wiadomo, nic za darmo - o ile samo założenie Fanpage jest bezpłatne, tak już pozyskanie obserwatorów i dotarcie do potencjalnych klientów będzie wymagało nakładu pieniędzy. Warto jednak zdecydować się na taką inwestycję, ponieważ koszt dotarcia do osób z grupy docelowej jest stosunkowo niewielki w porównaniu, chociażby z Google Ads. Facebook gromadzi o nas bardzo dużo danych i na ich podstawie targetuje nam reklamy.
Fanpage na Facebooku doceniają przede wszystkim te osoby, które nie chcą inwestować w swoją stronę internetową. Jest tam miejsce na wszystko: opis usług, zdjęcia produktów, bieżące informacje, filmy, wydarzenia, a nawet własną społeczność klientów.
Brak czasu na obsługę profilu w Social Mediach?
Poprowadzimy fanpage Twojej firmy!
Grupy
Grupy są w ostatnim czasie “ulubieńcami” Facebooka. Jeśli jesteście już w jakichś grupach i scrollujecie walla, to większość postów, jakie się Wam wyświetla, będzie pochodzić właśnie z grup. To idealne miejsce, w którym użytkownicy mogą angażować się w dyskusje z osobami zainteresowanym tym samym tematem oraz dzielić się opiniami. Są doskonałą alternatywą dla anonimowych forów internetowych, ponieważ na grupach facebookowych podpisujemy się pod swoimi treściami imieniem i nazwiskiem, co sprawia, że informacje i polecenia w nich zawarte mają dla użytkowników większą wartość i wydają się “prawdziwsze” niż w przypadku konwersacji na forum.
Dobrze prowadzona grupa to skarbnica wiedzy, porad, inspiracji i pomysłów! Oczywiście wszystko zależy od ich jakości i od tego, czy mają dobrych moderatorów, którzy pilnują na nich porządku. Owszem, wymaga to pracy, ale gra jest warta świeczki, ponieważ będąc założycielem takiej grupy, zyskujemy władzę nad ogromną społecznością o konkretnych potrzebach i zainteresowaniach. Jest to łakomy kąsek dla reklamodawców.
Grupy najczęściej zakłada się jako support dla Fanpage, natomiast każdy użytkownik Facebooka ma możliwość utworzenia własnej grupy bez konieczności zakładania strony firmowej.
Messenger
Kto nie korzysta z messengera, łapka w górę?😁 Z moich znajomych, nawet Ci najbardziej zagorzali przeciwnicy Facebooka, messengera mają;) Jak to możliwe? Otóż regulamin Facebooka pozwalał na korzystanie z Messengera bez konieczności posiadania konta na FB do końca 2019 roku. Od tamtej pory chcąc pozostać w kontakcie ze znajomymi, należy założyć konto.
Messenger jest najpopularniejszym komunikatorem w naszym kraju i nic nie wskazuje na to, by miało się coś zmienić w tej kwestii. Jest bardzo użyteczny - możemy pisać, prowadzić rozmowy głosowe i video, tworzyć grupy, przesyłać zdjęcia, filmy, dokumenty czy pliki muzyczne.
Marketplace
Ta usługa Facebooka jest dostępna w Polsce od 2017 roku i choć spotkała się, z powiedzmy, mało entuzjastycznym przyjęciem, to w miarę upływu czasu, marketplace zaczął zdobywać uznanie użytkowników.
Jedną z zalet tej usługi jest możliwość oceny wiarygodności sprzedawcy na podstawie pięciogwiazdkowego systemu ocen oraz informacji na jego profilu. Użytkownicy “dogadują się“ na mesendżerze - żadna dodatkowa aplikacja ani konto nie są wymagane.
Ponadto, co ważne, Facebook nie pobiera żadnych opłat ani prowizji od sprzedaży. Platforma jest banalnie prosta w obsłudze. Trzeba jednak pamiętać, że nie ma tam gotowych opcji przetwarzania płatności ani wysyłki, więc dla fanów blika, czy innych błyskawicznych form płatności może być to nieco frustrujące;) Ale i z tym, w dobie aplikacji bankowych i szybkich przelewów, można sobie łatwo poradzić. I tam również, podobnie jak w przypadku zakupów od osób prywatnych, nie ma możliwości zwrotu ani wymiany towaru (chyba, że zostanie to ustalone w rozmowie).
Spora wiedza o znajomych i nieznajomych
Niby nie należy oceniać książki po okładce, a ludzi po profilu na Facebooku, ale umówmy się - treści, które publikujemy i udostępniamy oraz charakter komentarzy wiele o nas mówią. Czy tego chcemy, czy nie🤷♀️ Każdy potencjalny pracodawca pierwsze co robi, to sprawdza profil facebookowy osób, które ubiegają się u niego o stanowisko. I absolutnie nie ma w tym nic złego, ani nadzwyczajnego. Lubimy wiedzieć, z kim mamy do czynienia, zarówno w relacjach służbowych, jak i prywatnych, a Facebook nam to perfekcyjnie umożliwia.
Podsumowanie
Facebook to, na dzień dzisiejszy, największa platforma mediów społecznościowych na świecie, z której miesięcznie aktywnie korzysta ponad 2,6 miliarda użytkowników. Jest naprawdę fascynującym narzędziem, które wykorzystane z głową może w życiu prywatnym być ogromną pomocą, a w biznesie kluczem do sukcesu.
I nawet, jeśli nie pałamy do Facebooka jakąś wybitną sympatią, to warto wiedzieć “z czym to się je” i “o co kaman”. Świat idzie do przodu - cyfryzacji nie sposób zatrzymać - zatem pozostaje nam albo iść z duchem czasu, albo rzucić wszystko i jechać w Bieszczady. O ile ktoś się nie lęka niedźwiedzi;)