Spis tre艣ci

Zaktualizowanie obecnej tre艣ci

Je艣li posiadasz na swojej stronie bloga (je艣li nie, to warto si臋 na niego zdecydowa膰), to ciekawym pomys艂em b臋dzie prze艣ledzenie aktualnych wpis贸w blogowych i wybranie tych, kt贸re generuj膮 najwi臋kszy ruch w wynikach organicznych lub maj膮 ku temu potencja艂. Wybrane wpisy nale偶y nieco zoptymalizowa膰, co mo偶e prze艂o偶y膰 si臋 na wy偶sze pozycje artyku艂u w wynikach organicznych. Wzrost pozycji z kolei prze艂o偶y si臋 na zwi臋kszenie ruchu.

Do analizy warto wykorzysta膰 darmowe narz臋dzie Google Search Console pod warunkiem, i偶 jest zintegrowane z Twoj膮 stron膮, poniewa偶 w innym wypadku nie zobaczysz potrzebnych Ci danych. Do selekcji artyku艂贸w mo偶na tak偶e pos艂u偶y膰 si臋 darmow膮 wersj膮 narz臋dzia Ahfers.

Je艣li dany artyku艂 jest przestarza艂y czy te偶 nieaktualny, to nale偶y go uzupe艂ni膰 o najnowsze informacje, lub o dodatkowe tre艣ci, kt贸rych oczekuj膮 u偶ytkownicy. Wpisy na Twoim blogu powinny by膰 unikalne i wysokiej jako艣ci, tak偶e zadbaj o ich merytoryk臋.

Je艣li posiadasz bloga firmowego, zadbaj o to, by artyku艂y znajduj膮ce si臋 na nim by艂y tematycznie powi膮zane z tym co sprzedajesz lub oferujesz. Pami臋taj, aby publikowane tre艣ci by艂y pisane dla u偶ytkownik贸w i aby spe艂nia艂y ich oczekiwania. Warto pisa膰 artyku艂y, kt贸re pozwol膮 u偶ytkownikom rozwi膮za膰 ich problem. Cz臋sto rozwi膮zaniem ich problemu b臋dzie produkt lub us艂uga, jakie oferujesz. Nie pisz dla robot贸w. Wi臋cej na temat tworzenia warto艣ciowej tre艣ci zgodnie z najnowsz膮 aktualizacj膮 algorytmu Google przeczytasz na stronie https://developers.google.com/search/blog/2022/08/helpful-content-update.

Zadbaj o artyku艂y pod k膮tem wizualnym, tak aby tre艣ci podzielone by艂y na niewielkie akapity, aby zawiera艂y nag艂贸wki, listy wypunktowane, cytaty, ciekawe zdj臋cia oraz infografiki. Takie tre艣ci mog膮 by膰 cz臋艣ciej udost臋pniane przez czytelnik贸w - czy to na ich mediach spo艂eczno艣ciowych czy prywatnych blogach.

Przy poprawianiu obecnych artyku艂贸w czy te偶 prowadzeniu bloga, warto doda膰 CTA (ang. Call to Action) typu 鈥淪podoba艂 Ci si臋 artyku艂? Podziel si臋 nim!鈥. Mo偶e by膰 w formie przycisku jak i tekstu. CTA ma celu wezwa膰 u偶ytkownika do dzia艂ania, by wykona艂 okre艣lon膮 reakcj臋 w tym przypadku do podzielenia si臋 artyku艂em na przyk艂ad na swoich social mediach.

Przy aktualizacji tre艣ci nie zapomnij tak偶e o zasadach SEO. Meta tagi, opisy alternatywne zamieszczonych grafik czy linkowanie wewn臋trzne pozwol膮 Ci osi膮gn膮膰 wy偶sz膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania, a to z kolei przybli偶y Ci臋 do pozyskania darmowego linka.

Pami臋taj, im wy偶ej Twoje tre艣ci b臋d膮 znajdowa膰 si臋 w wynikach wyszukiwaniach, tym ruch na nich b臋dzie wi臋kszy, a im wi臋kszy ruch, tym wi臋ksza szansa na to, aby kto艣 czytaj膮cych udost臋pni艂 materia艂 dalej.

Tworzenie infografiki

Infografika to spos贸b na przedstawienie zawartych w tre艣ci informacji za pomoc膮 wizualizacji. W dobie ci膮g艂ego po艣piechu wi臋kszo艣膰 tekst贸w nie zostanie nigdy przeczytana, za to dobrze i ciekawie przygotowana infografika zapadnie w pami臋膰. Co wa偶niejsze dla nas - mo偶e ona zosta膰 wykorzystana na innym portalu z podlinkowaniem 藕r贸d艂a pochodzenia.

Do tworzenia infografik mo偶esz wykorzysta膰 proste i bardzo intuicyjne narz臋dzie, jakim jest Canva. Mo偶esz r贸wnie偶 takie zadanie zleci膰 profesjonalnym grafikom, lecz tutaj trzeba si臋 liczy膰 z dodatkowymi kosztami.

Najwa偶niejsze przy tworzeniu infografik jest to, aby zawiera艂y prawdziwe informacje. Nale偶y r贸wnie偶 zadba膰 o ich atrakcyjno艣膰.

Przedstawiaj膮c dane powi膮zane z Twoj膮 bran偶膮 za pomoc膮 wizualizacji, tak naprawd臋 tworzysz ciekaw膮 i przydatn膮 tre艣膰 dla innych u偶ytkownik贸w, kt贸rzy mog膮 j膮 wykorzysta膰 na przyk艂ad we w艂asnych artyku艂ach, oznaczaj膮c Ciebie jako autora. Mog膮 tak偶e w ramach podzi臋kowania doda膰 link do 藕r贸d艂a - czyli do Twojej strony.

Poni偶ej przedstawiona jest przyk艂adowa infografika stworzona przez naszego grafika przedstawiaj膮ca 22 porady na organizacj臋 dnia pracy. Infografika jest czytelna dla u偶ytkownik贸w, przejrzysta, a przede wszystkim przydatna.

22 sposoby na organizacje dnia pracy
22 sposoby na organizacje dnia pracy

Wpisy go艣cinne

Ciekawym sposobem na zdobycie darmowego linku do swojej strony, jest publikacja w艂asnego contentu w ramach wpis贸w go艣cinnych. Idealnie jest nawi膮za膰 wsp贸艂prac臋 z blogami, kt贸re posiadaj膮 ruch i s膮 powi膮zane z Twoim biznesem, gdy偶 to mo偶e wp艂yn膮膰 pozytywnie na ko艅cowy efekt linkowania zewn臋trznego.

Skontaktuj si臋 z serwisem, zaproponuj wymian臋 i przedstaw obustronn膮 warto艣膰 takiej wsp贸艂pracy. Oczywi艣cie mo偶esz wcze艣niej sprawdzi膰, czy na tym portalu s膮 ju偶 artyku艂y opublikowane w ramach takich wymian, co mo偶e zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 ca艂ej akcji.

Cz臋st膮 praktyk膮 serwis贸w umo偶liwiaj膮cych guest posting jest oznaczanie tre艣ci pochodz膮cych z zewn膮trz notk膮 o autorze. Blogerzy r贸wnie偶 zazwyczaj wysy艂aj膮 newsletter b膮d藕 dodaj膮 post w social mediach, informuj膮cy o nowym wpisie na blogu i tam r贸wnie偶 mog膮 wspomnie膰, 偶e artyku艂 powsta艂 w ramach wsp贸艂pracy z dan膮 osob膮 czy firm膮. Przygotowanie merytorycznego tekstu zwi臋kszy szanse na powodzenie takiej wymiany. Plusem jest to, i偶 dzi臋ki takiej wsp贸艂pracy budujesz nowe relacje z osobami z bran偶y, a to mo偶e pom贸c Ci zdoby膰 kolejne linki zewn臋trzne w przysz艂o艣ci.

Wsp贸艂praca z blogerami

Jeste艣 ekspertem b膮d藕 specjalist膮 w danej dziedzinie? Znasz si臋 na tym co robisz i oferujesz swoim klientom? Mo偶esz skontaktowa膰 si臋 z blogerem i poprosi膰 o wywiad lub stworzenie wsp贸lnie ciekawego artyku艂u. Mo偶esz r贸wnie偶 zaproponowa膰 wymian臋 artyku艂贸w lub wzmianek na blogu. Je艣li posiadasz sklep internetowy z produktami, to mo偶esz zaproponowa膰 produkt w zamian za wpis z linkiem do Twojej strony.

wsp贸艂praca z blogerami
wsp贸艂praca z blogerami

Case study

To nic innego jak przedstawienie efekt贸w Twojej pracy zako艅czonej sukcesem oraz zaprezentowanie wynik贸w swoim odbiorcom. Nale偶y przedstawi膰, w jaki spos贸b zrealizowa艂e艣 zadanie i do czego, to doprowadzi艂o. Mo偶esz przedstawi膰 na swojej stronie realne rezultaty, jakie przynios艂a Twoja praca.

Tworz膮c Case Study, staraj si臋, aby wygl膮da艂o jak najlepiej, to znaczy zadbaj o zdj臋cia, infografiki, przedstaw, dla jakiego klienta wykonywa艂e艣 dane zadanie (nie zapomnij poprosi膰 go o zgod臋 na wykorzystanie jego loga i nazwy), problem, z jakim si臋 zmaga艂e艣, a na koniec podaj rozwi膮zanie i wnioski.

Dzi臋ki tej metodzie mo偶esz przekona膰 swoich potencjalnych klient贸w, do tego, aby to w艂a艣nie z Twoj膮 firm膮 zacz臋li wsp贸艂pracowa膰, poniewa偶 zobacz膮 jakie korzy艣ci mog膮 p艂yn膮膰 ze wsp贸艂pracy.

Dobrze opisana analiza przypadku to tak偶e spos贸b na linka. U偶ytkownicy ch臋tnie podziel膮 si臋 odno艣nikiem do strony, je偶eli b臋dzie ona dla nich pomocna. Dodatkowo mo偶esz r贸wnie偶 spr贸bowa膰 pozyska膰 linka na stronie firmy, kt贸rej dotyczy case study.

Baza poj臋膰

Coraz cz臋艣ciej mo偶na napotka膰 na stronach firm baz臋 definicji powi膮zanych z ich bran偶膮. To 艣wietny pomys艂, poniewa偶 tworzysz ciekawy i warto艣ciowy content. Taka tre艣膰 mo偶e by膰 ch臋tnie cytowana i udost臋pniana przez u偶ytkownik贸w.

Postaraj si臋, aby definicje by艂y konkretne i na temat oraz aby nie by艂y za d艂ugie. Dobrym pomys艂em jest umieszczenie przycisku do szybkiego udost臋pniania tre艣ci definicji, gdzie opr贸cz tekstu do schowka przenoszony jest tak偶e link do strony, z kt贸rej j膮 kopiowano.

s艂ownik poj臋膰
s艂ownik poj臋膰

Katalogi firm

Jest to do艣膰 艂atwy i wci膮偶 w miar臋 popularny spos贸b na pozyskanie link贸w. W takich katalogach przedstawione s膮 podstawowe informacj臋 o firmie, najcz臋艣ciej jest to: nazwa, adres, dane kontaktowe, link do strony, zdj臋cia czy te偶 opis. Pami臋taj, by nie i艣膰 na ilo艣膰 a na jako艣膰. Wybieraj warto艣ciowe katalogi, kt贸re s膮 moderowane przez administracj臋 serwisu oraz nie zawieraj膮 spamu.

Dodaj膮c firm臋 do katalog贸w, zadbaj, o to by ka偶dy katalog posiada艂 unikaln膮 tre艣膰 zoptymalizowan膮 pod s艂owa kluczowe powi膮zane z Twoj膮 dzia艂alno艣ci膮. Nie duplikuj i nie kopiuj opis贸w z innych katalog贸w czy stron, poniewa偶 niekt贸re katalogi nie wyra偶aj膮 na to zgody i finalnie uniemo偶liwiaj膮 dodanie wpisu o firmie.

Zwracaj uwag臋 r贸wnie偶 na to, jakiego typu linki s膮 umieszczane w katalogu. Mowa oczywi艣cie o linkach z parametrem rel="nofollow". Wi臋kszej korzy艣ci otrzyma Twoja strona, je偶eli link do niej b臋dzie pozbawiony tego parametru.

Je艣li Tw贸j biznes dzia艂a lokalnie, dodaj informacj臋 o tym w lokalnych katalogach. Pomo偶e to zwi臋kszy膰 艣wiadomo艣膰 Twojej firmy w艣r贸d lokalnej spo艂eczno艣ci. R贸wnie偶 mo偶esz te偶 doda膰 firm臋, do katalog贸w powi膮zanych z Twoj膮 bran偶膮.

Przyk艂adowe katalogi, gdzie mo偶na doda膰 firm臋 za darmo:

  • firmy.net
  • misterwhat.pl
  • cylex-polska.pl
  • hotfrog.pl
  • targeo.pl
  • opendi.pl
  • teraz-otwarte.pl
  • baza-firm.com.pl
  • PKT.pl
  • panorama-firm.pl

Szeptanka

forum internetowe
forum internetowe

To nic innego jak pozyskiwanie link贸w z for贸w internetowych poprzez wypowiadanie si臋 w tematach poruszanych przez u偶ytkownik贸w. Przy wyszukiwaniu miejsc zwracaj uwag臋 na jako艣膰 takich for贸w, ruch, aktualno艣膰, a tak偶e na to czy jest moderacja, kt贸ra zapobiega spamowaniu postami i dba o forum.

Uzyskanie takiego linku mo偶e by膰 proste, je艣li posiadasz konto na danym serwisie ze sta偶em i histori膮. Znacznie trudniejsze, a zazwyczaj niewykonalne, jest dodawanie link贸w za pomoc膮 nowo utworzonego konta bez historii. Zwykle pr贸ba dodania posta wraz z linkiem, ko艅czy si臋 usuni臋ciem wpisu, a czasem nawet zbanowaniem konta.

Wa偶ne jest, aby艣 na pocz膮tku da艂 si臋 bardziej pozna膰 w艣r贸d spo艂eczno艣ci poprzez eksperckie wypowiedzi na forum. Wypowiadaj si臋 na ciekawe dla Ciebie tematy. Odpowiadaj na pytania u偶ytkownikom i b膮d藕 pomocny. Staraj si臋 to robi膰 w miar臋 regularnie i jak najlepiej. Gdy opublikujesz ju偶 kilka odpowiedzi, w kolejnej mo偶esz spr贸bowa膰 wstawi膰 link, wypowiadaj膮c si臋 na jaki艣 bli偶szy Twojej bran偶y temat. Oczywi艣cie zadbaj o jego otoczenie w postaci tre艣ci, by umieszczony link wynika艂 z wypowiedzi, a nie by艂 tylko dzia艂aniem skierowanym na jego pozyskanie.

Szukasz kogo艣, kto zajmie si臋聽kompleksowo marketingiem internetowym Twojej firmy?

Postaw na eksper贸w z Agencji KS!

Podsumowanie

W tym artykule postara艂em si臋 wymieni膰 kilka z wielu kreatywnych sposob贸w na zdobycie linku. Pozyskiwanie link贸w zewn臋trznych, to bardzo wa偶ny i nieod艂膮czny element SEO. Cz臋sto jest to te偶 do艣膰 kosztowny proces, cho膰 nie zawsze tak by膰 musi. Istnieje wiele darmowych sposob贸w na zdobycie linku, ale jedynie co musisz po艣wi臋ci膰 to sw贸j czas. Linki pozyskuj regularnie, je偶eli to mo偶liwe z wielu 藕r贸de艂. Przy ka偶dym sposobie dzia艂aj z g艂ow膮 i rozs膮dkiem, tak by nie narazi膰 si臋 na kar臋 od Google.