Spis treści
Jak wypozycjonować wizytówkę firmy w Google Maps - to pytanie zadaje sobie większość firm, które działają lokalnie, a ich model biznesowy opiera się na sprzedaży produktów i usług w siedzibie firmy lub na terenie danego obszaru (miasta, województwa, kraju). Myślisz, że pozycjonowanie w Google Maps jest trudne? Nic bardziej mylnego! Wystarczy zapoznać się z opracowanymi przez nas skutecznymi poradami, które w prosty sposób pozwolą Ci zwiększyć widoczność Twojej wizytówki w Google.
Zwiększenie widoczności wizytówki w Google Maps - widok statystyk z aplikacji Easy Local
Zwiększ widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania
Zamów bezpłatną wycenę!
Słowem wstępu, czyli kilka słów o wizytówce w Google?
Na pewno wiesz już, co to jest wizytówka Google i jak prezentuje się w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego, musisz wiedzieć też, że zaletą wizytówek Google jest przede wszystkim fakt, że dla firm lokalnych (ale i globalnych, które posiadają usługę lokalną) potrafią one wygenerować nawet 1/4 ruchu na stronie internetowej.
Jeśli nie masz jeszcze wizytówki lub nie wiesz jak dodać firmę do Google Maps, zapraszamy na dedykowany artykuł, w którym znajdziesz informacje jak założyć wizytówkę Google i dodać firmę do Google Maps. W tym artykule pokażemy jak ją optymalizować, aby systematycznie poprawiać jej pozycję w mapach na wartościowe słowa kluczowe i tym samym zwiększać ruch na stronie internetowej - a w efekcie nowych klientów.
Jak sprawdzić pozycję wizytówki Google
Można to zrobić w dedykowanym narzędziu do sprawdzania pozycji profili firm - Localo. Wystarczy wpisać słowo kluczowe. Zobacz, jakie to proste:
Kto powinien realizować pozycjonowanie Google Maps?
Aby się tego dowiedzieć, należy przede wszystkim sprawdzić, czy na wyszukiwane przez użytkowników i wartościowe dla nas słowa kluczowe wyświetla się nasza konkurencja.
Poniżej pokażemy jak to zrobić.
Optymalizacja wizytówki Google powinna rozpocząć się od wyszukania słów kluczowych, które będą odpowiadać na zapytania użytkowników ofertą/produktem/informacją na stronie. Jeśli nie wiesz, jak przeprowadzić skuteczny research słów kluczowych zapraszamy na poświęcony temu artykuł Jak dobrać słowa kluczowe.
Kolejnym krokiem jest wpisanie najważniejszych dla nas i najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych w wyszukiwarkę i sprawdzenie, czy wyświetlają się na nie Mapy Google. Mogą to być frazy ogólne (usługa/produkt) lub sprecyzowane na lokalizację (usługa/produkt + miasto).
Jeśli wyświetlają się Mapy, a w nich konkurencja, to znak, że powinniśmy rozpocząć optymalizację i pozycjonowanie naszej wizytówki firmy w Google.
Wyniki w mapach na słowo kluczowe „pozycjonowanie stron”
Na czym polega pozycjonowanie w Mapach Google?
Na pozycjonowanie wizytówki Google Maps, tak jak w przypadku strony internetowej, składa się wiele czynników, na podstawie których Google określa odpowiednią pozycję dla naszej wizytówki w Google na dany zestaw fraz. Jak zwykle, Google bardzo ogólne mówi o pozycjonowaniu wizytówki i tym, co wpływa na jej pozycję.
Na pozycję wizytówki składa się:
-
Odległość — określa to, jak daleko znajduje się użytkownik wyszukujący oferowane przez firmę produkty lub usługi. Im będzie bliżej firmy tym wizytówka Google może być wyżej w wynikach.
-
Rozpoznawalność — określa to, jak bardzo firma jest już rozpoznawalna na dane słowo kluczowe, które jest wyszukiwane przez użytkownika.
-
Trafność — jak bardzo wizytówka Google firmy oraz zawarty w niej content pasuje do wyszukiwanego słowa kluczowego.
Wizytówką możemy zarządzać poprzez Menadżer Profilu Firmy (wcześniej Google Moja Firma) i dzięki niemu możemy publikować w niej różnego rodzaju informacje, na przykład w postaci wpisów, czyli spełniać jeden z czynników rankingowych - trafność.
Koniecznie sprawdź ofertę na pozycjonowanie stron internetowych, które wspiera pozycjonowanie wizytówki Google firmy w mapach Google.
Co jeszcze pomaga w pozycjonowaniu wizytówki, jak nią zarządzać, aby systematycznie zwiększać jej pozycję w wyszukiwarce Google oraz na jakie sposoby może być realizowana optymalizacja wizytówki? Zobacz poniżej przygotowane przez nas specjalne porady!
Prowadzisz lokalny biznes i szukasz sposobu na dotarcie do klienta?
Postaw na pozycjonowanie w mapach Google!
1. Uzupełnij podstawowe dane NAP (name, address, phone)
Jeśli wiesz, jak założyć wizytówkę Google według planu, o którym mówiliśmy w poprzednim artykule, to zawiera już ona podstawowe dane kontaktowe. Posiada numer telefonu i adres, a także godziny otwarcia i nazwę firmy, które są bardzo ważne i są jednym z czynników rankingowych.
Ważne jest, aby wizytówka Google miała ten sam adres, który widnieje na stronie w zakładce “kontakt”, oraz aby linkowała do strony, a strona do niej. W przypadku link buildingu dla strony, wpłynie to również pozytywnie na wizytówkę i dodatkowo możemy liczyć na to, że pojawią się w niej też opinie o firmie z zewnętrznych serwisów np. Facebooka.
2. Kategoria główna i dodatkowe - wykonaj dokładny research
Kategoria główna oraz dodatkowe są bardzo ważne, aby Google mogło w prosty sposób określić profil działalności Twojej firmy oraz dopasować ją do konkurencji. Kategoria jest również czynnikiem rankingowym i pomaga wypozycjonować wizytówkę firmy w mapach, więc podczas jej wyboru powinniśmy przeprowadzić szczegółowy research konkurencji w wynikach wyszukiwania Google Maps. Jak należy szukać odpowiedniej kategorii dla Twojej wizytówki?
Możesz użyć do tego dedykowanego narzędzia, które ma mnóstwo funkcji do optymalizacji wizytówek i zrobić to w kilka sekund (Localo)lub zrobić to manualnie:
Krok 1 - Spośród odpowiednich słów kluczowych dla naszego modelu biznesowego wybieramy interesującą nas frazę np. pozycjonowanie stron + miasto.
Research kategorii na wybrane słowa kluczowe
Krok 2 - Sprawdzamy częstotliwość występujących kategorii. W naszym przypadku jest to:
-
Agencja interaktywna - 9 razy.
-
Agencja marketingowa- 6 razy.
-
Agencja reklamowa - 1 raz.
Na kategorię główną wybieramy tą, która najczęściej pojawiała się w top 20, czyli w naszym przypadku - agencja interaktywna. Pozostałe dodajemy w formie kategorii dodatkowych. W niektórych przypadkach podkategorii musimy szukać osobno po innych frazach, np. sklep z produktami i montaż produktów.
Ważne
Jeśli nie mamy w ofercie np. montażu, nie dodajemy takiej podkategorii, aby nie wprowadzać w błąd Google, jak i naszych potencjalnych klientów.
Po tak przeprowadzonym researchu kategorii możemy być pewni, że są one odpowiednie dla naszego modelu biznesowego, a co za tym idzie, będą miały wpływ na pozycję wizytówki w wynikach wyszukiwania Google Maps
Posiadasz wizytówki dla wielu lokalizacji i potrzebujesz pomocy w ich zarządzaniu?
Sprawdź naszą ofertę i zamów darmową wycenę!
3. Lokalizacja firmy oraz obsługiwane obszary - jak wybrać optymalne rozwiązanie?
Lokalizacja jest bardzo ważna, ale powinniśmy ją ukryć, jeśli nie obsługujemy klientów lub nie świadczymy usług bezpośrednio pod jej adresem (usunięcie, dodanie lub zmiana adresu może się wiązać z koniecznością ponownej weryfikacji wizytówki). Poniżej przedstawiamy kilka optymalnych rozwiązań, z których jedno na pewno sprawdzi się dla Twojej firmy.
-
Jeśli jesteś np. dentystą, powinieneś mieć lokalizację ustawioną na swój gabinet, a w obsługiwanych obszarach nie powinieneś dodawać obsługiwanych obszarów.
-
W przypadku firmy serwisującej poza jej siedzibą należy usunąć adres, aby się nie wyświetlał, a w obszarach działania dodać obsługiwane dzielnice/miasta/gminy/powiaty/całe województwo/kilka województw.
-
Dla sklepu stacjonarnego np. z usługą montażu produktu na danym terenie należy pozostawić adres firmy oraz dodać obsługiwany obszar, na którym świadczy usługi montażu.
-
Dla producenta (jeśli obsługuje klientów pod siedzibą firmy) należy zostawić adres i ustawić obsługiwany obszar na Polskę lub województwa, w których firma działa. Dla firm działających w skali ogólnopolskiej najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie wizytówek dla każdej lokalizacji, w której firma posiada swoje oddziały.
Musisz wiedzieć: przed dodaniem lub usunięciem lokalizacji firmy, dokładnie przeanalizuj konkurencję. Jeśli planujesz ukryć lokalizację, ale każdy konkurent w Top 10 będzie miał ją podaną, nawet poprawnie wykonana optymalizacja wizytówki Google może nie wystarczyć, aby uzyskać wysokie pozycje.
4. Atrybuty w Google Maps- czym są i jak je zdobyć?
Dzięki atrybutom w Mapach Google klienci mogą otrzymać kilka ważnych informacji na temat Twojej firmy. Atrybuty mogą informować o tym, że restauracja zapewnia dostęp do Wi-Fi, posiada bar na miejscu lub jest odpowiednia dla rodzin, czy też posiada parking. Dodawanie odpowiednich atrybutów do profilu firmy pozwoli wywołać większe wrażenie na nowych użytkownikach, którzy przeglądają Twoją wizytówkę. Rodzaje atrybutów są zależne od profilu działalności.
Niestety z panelu Google My Business zazwyczaj mamy możliwość dodania jedynie informacji, że firmą zarządzają kobiety ;).
Dodaj atrybuty w Menadżer Profilu Firmy (wcześniej Google Moja Firma)
Wszystkie inne opcje są dodawane po wcześniejszych odpowiedziach na pytania Google do użytkowników map.
Warto jest więc zachęcać naszych klientów do tego, aby poświęcili minutę, wyszukali wizytówkę naszej firmy, kliknęli „odpowiedz na kilka pytań” i odpowiedzieli na pytania zadane przez Google, co zwiększy atrakcyjność wizytówki i samej firmy w oczach kolejnych klientów.
Pytania, na podstawie których otrzymujemy aktualizacje atrybutów Twojej firmy
5. Unikalny opis firmy - siła 250 znaków
Myśląc o pozycjonowaniu wizytówki Google, aby mogła ona dotrzeć do potencjalnych klientów, zadbaj o utworzenie unikalnych treści do opisu firmy. W opisie można umieścić do 750 znaków. Ważne jest, aby w pierwszych 250 znakach były zawarte najważniejsze informacje.
W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest nasycenie ich w wartościowe dla nas słowa kluczowe oraz podanie nazwy miasta, w którym firma świadczy swoje usługi. Pierwsze 250 znaków jest zawsze widoczne po wyświetleniu profilu firmy, pozostała treść wyświetla się po kliknięciu w przycisk „więcej”.
Wskazówka
Opis firmy nie może zawierać linków oraz emotikon, gdyż jest to niezgodne z wytycznymi Google.
6. Usługi - zyskaj dodatkową zakładkę w wizytówce Google
Usługi zostały zupełnie zmienione przez Google końcem października 2019 roku. Od tego momentu są one ściśle związane z kategoriami w wizytówce i są od siebie zależne. Pamiętaj, że uzupełnienie usług w wizytówce Google może być jednym z tych czynników, które skuszą klienta do przejścia na stronę internetową i skorzystania z oferty Twojej firmy. Nowe usługi Google firmy wyglądają znacznie lepiej i możesz w nich zawrzeć tytuł, opis długi na 300 znaków oraz cenę usługi.
Dodane usługi zobaczyć można częściej na urządzeniach mobilnych w aplikacji Google Maps. Realizując pozycjonowanie Map Google, nie możesz ich pominąć!
Widok zakładki „Usługi” na urządzeniu mobilnym
7. Wpisy w wizytówce Google
Tworzenie wpisów do aktualności wizytówki Google jest ważne, ponieważ dzięki temu stale odświeżamy content i dostarczamy nowych informacji dla użytkowników, którzy trafią na naszą ofertę lub stale ją śledzą. Może to być ciekawa opcja poinformowania ich o zbliżającej się promocji lub nowym produkcie na stronie.
Bardzo fajnym rozwiązaniem jest publikowanie wpisów jako wpis - oferta. Pozwala to na dodanie wpisu z nagłówkiem, w którym mogą znaleźć się frazy kluczowe. Będzie on zawierał tytuł i zdjęcie lub film, jak również treść do 1500 znaków + link do przejścia na podany przez nas adres strony internetowej.
Ciekawostka
Wpisy ofertowe widoczne są dopiero po otworzeniu listy wpisów. W widoku głównym wizytówki widnieją wpisy typu Nowość i Wydarzenie.
Oczywiście, aby wpisy przynosiły nam i naszej wizytówce Google najwięcej korzyści, czyli pomagały nam realizować jej SEO w Google Maps należy przede wszystkim tworzyć je w taki sposób, aby były optymalne. Do tego polecamy narzędzie Content Editor od https://surferseo.com/.
Ciekawostka
Jeśli stworzysz optymalny wpis pod dane słowo kluczowe - najlepiej długiego ogona (ang. Long Tail) to istnieje duże prawdopodobieństwo, że otrzymasz takie wyróżnienie w Google, jak na grafice.
Widok wyników wyszukiwania w Mapach
8. Karuzela produktów w wizytówce
Jest dostępna od początku 2019 roku dla firm, których kategorie w GMF określały sklepy, a teraz została udostępniona dla praktycznie każdego w panelu wizytówki Google (wcześniej Google Moja Firma). Możemy utworzyć katalog wszystkich produktów z podziałem na kolekcje/kategorie oraz dodać opis o długości 1000 znaków. Każdy produkt dodany do kolekcji ma swój tytuł, zdjęcie, unikalny na 1000 znaków opis oraz link do podstrony produktu/usługi Twojej witryny.
Dlaczego produkty powinny uzupełnić Twój profil firmy? Przede wszystkim są widoczne zaraz po kliknięciu w wizytówkę w postaci karuzeli produktów z podziałem na kategorie. Dodatkowo wyświetlają się zarówno na telefonach, jak i innych urządzeniach (laptop, komputer stacjonarny).
Są one na tyle widoczne w wizytówce, że każdy zwróci na nie uwagę. To powinno znacznie poprawić jej atrakcyjność i w efekcie zwiększyć CTR.
Jaka jest optymalna forma dodania produktu do wizytówki? Według wskazówek od Google, powinniśmy stworzyć minimum 3 kolekcje, w których będzie co najmniej po 5 produktów. Oczywiście należy też pamiętać o tym, aby tytuł kategorii pasował do kategorii na stronie (frazy) oraz aby każdy opis był unikalny i zawierał adekwatne do produktu słowa kluczowe, na które pozycjonujemy naszą wizytówkę w wyszukiwarce Google.
Widok karuzeli produktowej na urządzeniu mobilnym
Widok karuzeli produktowej na laptopie
9. Pozyskuj i odpowiadaj na opinie od klientów
Jeśli się kiedyś zastanawiałeś/aś, czy ilość opinii ma znacznie, od razu odpowiemy, że tak. Warto jest zachęcać swoich klientów do poświęcenia kilku minut i wystawienia nam rekomendacji w Mapach Google.
Aby móc maksymalnie wykorzystać potencjał opinii, powinna się ona składać z minimum 200 znaków (średnio 3 zdania), a w treściach powinny znajdować się interesujące nas frazy, nazwy miast i najlepiej zdjęcia.
Badania dowodzą, że aż 75% użytkowników wierzy w opinie innych użytkowników, jak w rekomendację od przyjaciela. Dodatkowo, według badań firmy Bright Local, masz 17% więcej szans na to, że potencjalny klient się z Tobą skontaktuje, jeśli posiadasz pozytywne opinie od swoich klientów.
Na otrzymane opinie, należy również zareagować. Warto jest podziękować za uzyskaną rekomendację oraz odnieść się do niej w jednym zdaniu. Ważne, aby każda odpowiedź była unikatowa i nie powielała tych samych treści. Istnieje duża szansa na to, że po dodaniu opinii, wyświetli się jej część wraz z wizytówką w organicznych wynikach wyszukiwania Google.
Należy pamiętać, że najwięcej zysku z wizytówki w Mapach Google osiągniemy, gdy średnia opinii będzie wynosiła 4.0 i więcej. Poniżej tej średniej nasza firma wydaje się nieatrakcyjna w oczach klienta.
Przeczytaj w jaki sposób możesz pozyskiwać opinie klientów: Jak pozyskiwać opinie Google Maps
Wyświetlanie części opinii, która zawiera słowo z wyszukiwanego słowa kluczowego
Chcesz dowiedzieć się więcej o zarządzaniu opiniami na Twoim profilu? Zapraszam do przeczytania dedykowanego artykułu, z którego dowiesz się:
-
jakie opinie pozyskiwać,
-
jak radzić sobie z negatywnymi opiniami,
-
co zrobić, aby uzyskać więcej opinii,
-
jak odpowiadać na opinie,
-
jak dodawać i usuwać opinie w Google.
10. Link building lokalny i wizytówki NAP
Jest to ważny element pozycjonowania zarówno strony, jak i wizytówki Google, o który musisz zadbać, aby osiągnąć topowe pozycje w konkurencyjnych branżach. Jeśli pozycjonowanie wizytówki nie idzie po twojej myśli i utkniesz w punkcie, w którym robisz dosłownie wszystko, ale wizytówka miesiącami znajduje się w jednej pozycji, może się okazać, że problemem jest brak wzmianek o firmie na między innymi lokalnych forach czy w katalogach.
Dzięki realizacji lokalnego Link Buildingu oraz wizytówek NAP (ang. Name, Address, Phone) wyślesz jasny sygnał do Google z innych wartościowych dla niego źródeł, że twoja firma znajduje się pod danym adresem i świadczy wymienione w ofercie usługi.
Ciekawostka
Research możesz wykonać, na przykład wpisując interesującą Cię frazę w wyszukiwarkę i szukając miejsca, w którym konkurencja zostawiła swoje wzmianki o firmie. Możesz do tego wykorzystać również profesjonalne narzędzia, co znacznie ułatwi i usprawni Ci cały proces.
Jeżeli chcesz z łatwością zarządzań wzmiankami o firmie w katalogach NAP, sprawdź najnowsze narzędzie Localo. Z jego pomocą wyszukasz odpowiednie katalogi, dodasz informację o firmie i będziesz śledził status swoich wpisów.
11. Zdjęcia i filmy w wizytówce - czy wpływają na ranking?
Średnia liczba zdjęć w wizytówkach firm w Polsce wynosi około 10-11 zdjęć na wizytówkę (pomijając hotele, restauracje, inne lokale gastronomiczne itd., które mają ich nawet kilkaset czy kilka tysięcy). Oznacza to, że próg do przekroczenia jest stosunkowo niewielki i osiągnąć go możemy nawet w jeden dzień. Co ważne, zdjęcia są czynnikiem rankingowym i w informacjach od Google możemy przeczytać, że regularnie dodawane multimedia do wizytówki Google podnoszą jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
Widok galerii na wizytówce Google
O wytycznych do zdjęć i filmów, które możesz dodawać do wizytówki Google, możesz przeczytać na oficjalnej stronie Google: https://support.google.com/business/answer/6103862?hl=pl
Ważne
Najlepiej na wizytówkę firmy wpłynie zdjęcie, które zostanie zrobione urządzeniem mobilnym z włączonym GPS. Zdjęcia edytowane, stockowe, z filtrami mają mniejszą wartość. Przed dodaniem zdjęcia sprawdź też co o nim myśli sam Google: https://cloud.google.com/vision/docs/drag-and-drop i czy wybrane zdjęcie przyniesie korzyść do profilu Twojej firmy w Google.
Współczynnik konwersji z Mapy Google - jak wdrożyć analitykę do mierzenia efektów?
Praktycznie każda ze stron internetowych ma podpięte narzędzie Google Analytics i utworzone w niej zdarzenia, takie jak kliknięcie numeru telefonu na stronie internetowej czy wysłanie z niej formularza kontaktowego. Dzięki specjalnemu kodowi śledzenia jesteśmy w stanie odseparować wejścia z Mapy Google i mierzyć osobno efekty z wyników wyszukiwania dla strony www i wizytówki. Wystarczy (mając podpięte narzędzie GA do strony WWW) wdrożyć kod śledzenia:
?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=(tutaj nazwa pod jaką mają widnieć wyniki w GA. Może to być np. wizytówka google)
Wygląd adresu url wraz z zaimplementowanym kodem śledzenia
Od tego momentu mamy osobno wyniki w Google Analytics z map i osobno ze stron internetowych. Wyniki są widoczne np. w raporcie „Pozyskiwania” -> „Pozyskiwanie ruchu” przy zmianie widoku w tabeli na „Sesja - kampania”
Mierzenie ruchu w Google Analytics po implementacji kodu śledzenia na wizytówce Google
Porównanie ruchu z wizytówki z ruchem organicznym
Jak możnesz zauważyć na powyższym screenie, wizytówka generuje dodatkowo 25% ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Ponadto użytkownicy przychodzący z wizytówki Google są bardziej zaangażowani (współczynnik zaangażowania powyżej 65%) i generują więcej zdarzeń na sesję niż osoby, które kliknęły w link tekstowy w wyszukiwarce.
Monitoring pozycji w mapach Google
Do monitorowania pozycji wizytówki firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania możesz też użyć dedykowanego narzędzia, jakim jest Localo
Monitorowanie pozycji w Mapach Google - Localo
Skuteczne pozycjonowanie wizytówki Google - Widoczne efekty w krótkim czasie
Warto też pamiętać, że pozycjonując wizytówkę Google, jesteśmy w stanie w krótkim czasie osiągnąć efekty w postaci zwiększonej ilości telefonów i przejść na stronę, co w rezultacie zwiększy sprzedaż. Poniżej przedstawiamy efekt systematycznej optymalizacji wizytówki, której głównym celem było zwiększenie ilości odebranych od klientów telefonów.
Zwiększenie liczby telefonów - statystyki Easy Local
Widok skuteczności działań
Jeśli nie masz czasu na prowadzenie wizytówki Google lub chcesz to powierzyć specjalistom, sprawdź naszą ofertę i cennik na pozycjonowanie w Mapach Google.
Podsumowując, wiele lokalnych firm nie docenia Mapy Google i nie bierze jej pod uwagę jako kanału sprzedażowego swoich usług lub produktów. Tymczasem mapy jako jeden z wielu kanałów reklamy w internecie potrafią stanowić nawet 1/4 całego ruchu organicznego i generować leady równie skutecznie, jak strona w wynikach wyszukiwania. Podczas jej tworzenia lub zarządzania, pamiętaj o powyższych 11 skutecznych sposobach na pozycjonowanie firmy w Google Moja Firma, które pozwolą Ci zwiększyć jej widoczność w mapach. Wiedz o tym, że w Google Maps pozycjonowanie wizytówki Google składa się również z wielu czynników oraz algorytmu, który je bada. Jeżeli chcesz sam spróbować swoich sił w pozycjonowaniu, skorzystaj z prostego i intuicyjnego narzędzia GMB Audit Tool, które na podstawie konkurencji określa działania, które musisz wykonać w swoim profilu firm. W Agencji KS codziennie dbamy o to, aby każdy z naszych klientów miał możliwie najlepiej zoptymalizowaną wizytówkę, ponieważ jak już wszyscy wiemy - warto. Daj się odnaleźć swoim przyszłym klientom! Jeśli natomiast tego nie chcesz, zobacz, jak usunąć wizytówkę Google.
FAQ
Pytania, które są zadawane po przeczytaniu artykułu
Jak dodać firmę do Google Maps?
Aby dodać firmę do Google Maps musisz zalogować się na dedykowaną stronę Google, która jest do tego przeznaczona. Zapoznaj się też z naszym kompleksowym poradnikiem o tym, jak dodać firmę do Google Maps.
Jak dobrać słowa kluczowe?
Słowa kluczowe możesz wybrać na wiele sposobów. Możesz skorzystać z takich narzędzi jak keyword surfer, planer słów kluczowych czy innych narzędzi. Skutecznego researchu słów kluczowych nauczysz się z artykułu pt. Jak dobrać słowa kluczowe do SEO.
Po jakim czasie są widoczne efekty z działań w Mapach?
Efekty w postaci widoczności wprowadzonych zmian zobaczysz po kilku minutach do maksymalnie 24 godzin. Na realne efekty po wprowadzonych zmianach w postaci wzrostu pozycji musisz czekać nawet tydzień.
Gdzie mogę się dowiedzieć jeszcze więcej tym, jak pozycjonować w Mapach?
Najpewniej na fanpage Top 1 w Mapach. Aktualnie jest to najlepszy fanpage o tematyce poświęconej pozycjonowaniu w Mapach w Polsce. Dodatkowo jest na nim też grupa, na której możesz zadać pytanie nie tylko mi, ale i innym osobom, które czynnie działają w swoich wizytówkach.