Z tego artykułu dowiesz się:

Jak wypozycjonować swoją wizytówkę w Google Maps - to pytanie zadaje sobie większość firm, które działają lokalnie, a ich model biznesowy opiera się na sprzedaży produktów i usług w siedzibie firmy lub na terenie danego obszaru (miasta, województwa, kraju). Myślisz, że pozycjonowanie w Google Maps jest trudne? Nic bardziej mylnego! Wystarczy zapoznać się z opracowanymi przez nas skutecznymi poradami, które w prosty sposób pozwolą Ci zwiększyć widoczność Twojej wizytówki w Google.

Zwiększenie widoczności wizytówki w Google Maps - widok statystyk w panelu Google Moja Firma
Zwiększenie widoczności wizytówki w Google Maps - widok statystyk w panelu Google Moja Firma

Słowem wstępu, czyli kilka słów o wizytówce w Google?

Na pewno wiesz już, co to jest wizytówka Google i jak prezentuje się w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego, musisz wiedzieć też, że ich zaletą jest przede wszystkim fakt, że dla firm lokalnych( ale i globalnych, które posiadają usługę lokalną) potrafią wygenerować nawet 1/4 ruchu na stronie internetowej. Jeśli nie masz jeszcze wizytówki lub nie wiesz jak dodać firmę do Google Maps, zapraszamy na dedykowany artykuł, w którym znajdziesz informacje jak stworzyć wizytówkę Google i dodać firmę do Google Maps. W tym artykule pokażemy jak ją optymalizować, aby systematycznie poprawiać jej pozycję w mapach na wartościowe słowa kluczowe i tym samym zwiększać ruch na stronie internetowej - a w efekcie sprzedaż.

Kto powinien realizować pozycjonowanie Google Maps?

Aby się tego dowiedzieć, należy przede wszystkim sprawdzić, czy na wyszukiwane przez użytkowników i wartościowe dla nas słowa kluczowe wyświetla się nasza konkurencja.

Poniżej pokażemy jak to zrobić.

Na początku musisz wykonać research słów kluczowych, które będą odpowiadać na zapytania użytkowników ofertą/produktem/informacją na stronie. Jeśli nie wiesz, jak przeprowadzić skuteczny research słów kluczowych zapraszamy na poświęcony temu artykuł Jak dobrać słowa kluczowe. Kolejnym krokiem jest wpisanie najważniejszych dla nas i najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych w wyszukiwarkę i sprawdzenie, czy wyświetlają się na nie Mapy Google. Mogą to być frazy ogólne (usługa/produkt) lub sprecyzowane na lokalizację (usługa/produkt + miasto).

Jeśli wyświetlają się Mapy a w nich konkurencja to znak, że powinniśmy rozpocząć optymalizację i pozycjonowanie naszej wizytówki firmy w Google.

Wyniki w mapach na słowo kluczowe ,,pozycjonowanie stron’’
Wyniki w mapach na słowo kluczowe ,,pozycjonowanie stron’’.

Na czym polega pozycjonowanie w Mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w Google Maps, tak jak w przypadku strony internetowej, składa się wiele czynników, na podstawie których Google określa odpowiednią pozycję dla naszej wizytówki w Google na dany zestaw fraz. Jak zwykle, Google bardzo ogólne mówi o pozycjonowaniu wizytówki i tym, co wpływa na jej pozycję, ponieważ informacje, jakie możemy otrzymać są następujące:

Na pozycję wizytówki składa się:

  • Odległość - określa to, jak daleko znajduje się użytkownik wyszukujący oferowane przez firmę produkty lub usługi. Im będzie bliżej tym firma może być wyżej w wynikach.
  • Rozpoznawalność - określa to, jak bardzo firma jest już rozpoznawalna na dane słowo kluczowe, które jest wyszukiwane przez użytkownika.
  • Trafność - jak bardzo wizytówka firmy oraz zawarty w niej content pasuje do wyszukiwanego słowa kluczowego.

Wizytówką możemy zarządzać poprzez panel Google Moja Firma i dzięki niemu możemy publikować w niej różnego rodzaju informacje, na przykład w postaci wpisów, czyli spełniać jeden z czynników rankingowych - trafność.

Co jeszcze pomaga w pozycjonowaniu wizytówki, jak nią zarządzać, aby systematycznie zwiększać jej pozycję oraz na jakie sposoby może być realizowana optymalizacja wizytówki? Zobacz poniżej przygotowane przez nas specjalne porady!

1. Uzupełnij podstawowe dane NAP (name, address, phone)

Jeśli utworzyłeś już wizytówkę według planu, o którym mówiliśmy w poprzednim artykule, to zawiera już ona podstawowe dane. Posiada numer telefonu, adres, godziny otwarcia i nazwę firmy, które są bardzo ważne i są jednym z czynników rankingowych. Ważne jest, aby wizytówka miała ten sam adres, który widnieje na stronie w zakładce “kontakt” oraz aby linkowała do strony a strona do niej. W przypadku link buildingu dla strony, wpłynie to również pozytywnie na wizytówkę i dodatkowo możemy liczyć na to, że pojawią się w niej też opinie o firmie z zewnętrznych serwisów np. Facebooka.

W tym momencie możesz też pokusić się o dodanie frazy ogólnej w tytule: np. Pozycjonowanie stron + nazwa firmy, co wpłynie na poprawę jej pozycji w mapach oraz może zwiększyć CTR.

2. Kategoria główna i podkategorie - wykonaj dokładny research

Kategorie główne oraz podkategorie są bardzo ważne, aby Google mogło w prosty sposób określić profil działalności Twojej firmy oraz dopasować ją do konkurencji. Kategoria jest również czynnikiem rankingowym i wpływa na pozycjonowanie lokalne firmy w mapach, więc podczas jej wyboru powinniśmy przeprowadzić szczegółowy research konkurencji w wynikach wyszukiwania Mapy Google. Jak należy szukać odpowiedniej kategorii dla Twojej wizytówki?

Krok 1 - Spośród odpowiednich słów kluczowych dla naszego modelu biznesowego wybieramy interesującą nas frazę np. pozycjonowanie stron + miasto.

Research kategorii na wybrane słowa kluczowe
Research kategorii na wybrane słowa kluczowe

Krok 2 - Sprawdzamy częstotliwość występujących kategorii. W naszym przypadku jest to:

  • Agencja interaktywna - 9 razy.
  • Agencja marketingowa- 6 razy.
  • Agencja reklamowa - 1 raz.

Na kategorię główną wybieramy tą, która najczęściej pojawiała się w top 20, czyli w naszym przypadku - agencja interaktywna. Pozostałe dodajemy w formie kategorii dodatkowych. W niektórych przypadkach podkategorii musimy szukać osobno po innych frazach, np. sklep z produktami i montaż produktów.

Ważne - Jeśli nie mamy w ofercie np. montażu, nie dodajemy takiej podkategorii.

Po tak przeprowadzonym researchu kategorii możemy być pewni, że są one odpowiednie dla naszego modelu biznesowego, a co za tym idzie będą miały wpływ na pozycję wizytówki Google.

Zapytaj o ofertę

3. Lokalizacja firmy oraz obsługiwane obszary - jak wybrać optymalne rozwiązanie?

Lokalizacja jest bardzo ważna, ale powinniśmy ją ukryć, jeśli nie obsługujemy klientów lub nie świadczymy usług bezpośrednio pod jej adresem (usunięcie, dodanie lub zmiana adresu może się wiązać z koniecznością ponownej weryfikacji wizytówki). Poniżej przedstawiamy kilka optymalnych rozwiązań, z których jedno na pewno sprawdzi się dla Twojego modelu biznesowego.

  • Jeśli jesteś np. dentystą, powinieneś mieć lokalizację ustawioną na swój gabinet, a w obsługiwanych obszarach dodane miasto.
  • W przypadku firmy serwisującej poza jej siedzibą należy usunąć adres, aby się nie wyświetlał, a w obszarach działania dodać obsługiwane miasta/gminy/powiaty/całe województwo/kilka województw/Polskę.
  • Dla sklepu stacjonarnego np. z usługą montażu produktu na danym terenie należy pozostawić adres firmy oraz dodać obsługiwany obszar, na którym świadczy usługi montażu.
  • Dla producenta (jeśli obsługuje klientów pod siedzibą firmy) należy zostawić adres i ustawić obsługiwany obszar na Polskę lub województwa, w których firma działa. Dla firm działających w skali ogólnopolskiej najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie wizytówek dla każdej lokalizacji, w której firma posiada swoje oddziały.

Musisz wiedzieć: przed dodaniem lub usunięciem lokalizacji firmy dokładnie przeanalizuj konkurencję. Jeśli planujesz ukryć lokalizację, ale każdy konkurent w top 10 będzie miał ją podaną, dyskwalifikuje Cię to z walki o wysokie pozycje.

4. Atrybuty w Google Maps- czym są i jak je zdobyć?

Dzięki atrybutom w Mapach Google klienci mogą otrzymać kilka ważnych informacji na temat Twojej firmy. Atrybuty mogą informować o tym, że restauracja zapewnia dostęp do Wi-Fi, posiada bar na miejscu lub jest odpowiednia dla rodzin, czy też posiada parking. Dodawanie odpowiednich atrybutów do profilu firmy pozwoli wywołać większe wrażenie na nowych użytkownikach, którzy przeglądają Twoją wizytówkę. Rodzaje atrybutów są zależne od profilu działalności.

Niestety z panelu Google My Business zazwyczaj mamy możliwość dodania jedynie informacji, że firmą zarządzają kobiety ;).

Dodaj atrybuty w panelu Google Moja Firma
Dodaj atrybuty w panelu Google Moja Firma


odpowiadanie na pytania
Pytania, na podstawie których otrzymamy atrybuty
Pytania, na podstawie których otrzymamy atrybuty

Wszystkie inne opcje są dodawane po wcześniejszych odpowiedziach na pytania Google do użytkowników map.

Warto jest więc zachęcać naszych klientów do tego, aby poświęcili minutę, wyszukali wizytówkę naszej firmy, kliknęli ,,odpowiedz na kilka pytań” i odpowiedzieli na pytania zadane przez Google, co zwiększy atrakcyjność wizytówki i samej firmy w oczach kolejnych klientów.


5. Unikalny opis firmy - siła 250 znaków

Myśląc o pozycjonowaniu wizytówki, aby mogła ona dotrzeć do potencjalnych klientów, zadbaj o utworzenie unikalnych treści do opisu firmy. W opisie można umieścić do 750 znaków. Ważne jest, aby w pierwszych 250 znakach były zawarte najważniejsze informacje. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest nasycenie ich w wartościowe dla nas słowa kluczowe oraz podanie nazwy miasta, w którym firma świadczy swoje usługi. Pierwsze 250 znaków jest zawsze widoczne po wyświetleniu profilu firmy, pozostała treść wyświetla się po kliknięciu w przycisk "więcej".

6. Usługi - zyskaj dodatkową zakładkę w wizytówce

Usługi zostały zupełnie zmienione przez Google końcem października 2019 roku. Od tego momentu są one ściśle związane z kategoriami w wizytówce i są od siebie zależne. Pamiętaj, że uzupełnienie usług w wizytówce Google może być jednym z tych czynników, które skuszą klienta do przejścia na stronę i skorzystania z oferty Twojej firmy. Nowe usługi Google firmy wyglądają znacznie lepiej i możesz w nich zawrzeć tytuł, opis długi na 300 znaków oraz cenę usługi.

Niestety dodane usługi zobaczyć mogą tylko i wyłącznie użytkownicy mobilni. Realizując pozycjonowanie Map Google, nie możesz ich pominąć!

Widok zakładki “Menu” na urządzeniu mobilnym
Widok zakładki “Menu” na urządzeniu mobilnym

7. Wpisy w wizytówce Google

Tworzenie wpisów do aktualności wizytówki Google jest ważne, ponieważ dzięki temu stale odświeżamy content i dostarczamy nowych informacji dla użytkowników, którzy trafią na naszą ofertę lub stale ją śledzą. W ostatnim czasie, Google wprowadziło możliwość obserwowania wizytówek przez użytkowników, więc może to być ciekawą opcją poinformowania ich o zbliżającej się promocji lub nowym produkcie na stronie. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest publikowanie wpisów jako wpis - oferta. Pozwala to na dodanie wpisu, który może widnieć w głównym widoku wizytówki przez nawet rok, będzie zawierał tytuł i zdjęcie lub film, a po kliknięciu również treść do 1500 znaków + przycisk “call to action” np. z zachęceniem do przejścia na podany przez nas adres strony internetowej. Na komputerach i urządzeniach mobilnych świeże wpisy są widoczne w dolnej sekcji wizytówki a te starsze po kliknięciu w wizytówce “zobacz poprzednie posty w Google”, lub też na stronie business site, gdzie tytuł stanowi nagłówek h3, a na dedykowanej podstronie h1.

Ciekawostka: jeśli dodasz wpis jako "oferta" i zaznaczysz wyświetlanie na rok, będzie on wyświetlany przez najbliższy rok i nie zniknie z aktualności.

Oczywiście, aby wpisy przynosiły nam i naszej wizytówce najwięcej korzyści, czyli pomagały nam realizować jej pozycjonowanie Google Maps należy przede wszystkim tworzyć je w taki sposób, aby były optymalne. Do tego polecamy narzędzie Content Editor od https://surferseo.com/. O tym, jak je wykorzystujemy w codziennej pracy, możecie zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=YNdejCbriI8&t=330s

Ciekawostka: jeśli stworzysz optymalny wpis pod dane słowo kluczowe - najlepiej długiego ogona (ang. Long Tail) to istnieje duże prawdopodobieństwo, że otrzymasz takie wyróżnienie w Google jak na grafice.

Widok wyników wyszukiwania w Mapach
Widok wyników wyszukiwania w Mapach

8. Karuzela produktów w wizytówce

Jest dostępna od początku 2019 roku dla firm, których kategorie w GMF określały sklepy, a teraz została udostępniona dla każdego w panelu Google Moja Firma. Możemy utworzyć katalog wszystkich produktów z podziałem na kolekcje/kategorie oraz dodać opis kolekcji na 1000 znaków. Każdy produkt dodany do kolekcji ma swój tytuł, zdjęcie, unikalny na 1000 znaków opis oraz link do podstrony produktu/usługi pod jednym z dostępnych przycisków call to action.

Dlaczego warto w tej formie dodawać produkty? Przede wszystkim są widoczne zaraz po kliknięciu w wizytówkę w postaci karuzeli produktów z podziałem na kategorie. Dodatkowo wyświetlają się zarówno na telefonach, jak i innych urządzeniach (laptop, komputer stacjonarny). Są one na tyle widoczne w wizytówce, że każdy zwróci na nie uwagę. To powinno znacznie poprawić jej atrakcyjność i w efekcie zwiększyć CTR.

Jaka jest optymalna forma dodania produktu do wizytówki ? Według wskazówek od Google, powinniśmy stworzyć minimum 3 kolekcje, w których będzie co najmniej po 5 produktów. Oczywiście należy też pamiętać o tym, aby tytuł kategorii pasował do kategorii na stronie (frazy) oraz aby każdy opis był unikalny i zawierał adekwatne do produktu słowa kluczowe.

Ciekawostka: aktualnie tak dodane produkty nie są widoczne w aplikacji Google Maps, w zakładce mapy w przeglądarce oraz na stronie business site.

Zapytaj o ofertę

Widok karuzeli produktowej na urządzeniu mobilnym
Widok karuzeli produktowej na urządzeniu mobilnym

9. Pozyskuj i odpowiadaj na opinie od klientów

Jeśli się kiedyś zastanawiałeś/aś czy ilość opinii ma znacznie, od razu odpowiemy, że tak. Warto jest zachęcać swoich klientów do poświęcenia kilku minut i wystawienia nam rekomendacji w Mapach Google. Aby móc maksymalnie wykorzystać potencjał opinii, powinna się ona składać z minimum 200 znaków (średnio 3 zdania), a w treściach powinny znajdować się interesujące nas frazy, nazwy miast i najlepiej zdjęcia. Badania dowodzą, że aż 75% użytkowników wierzy w opinie innych użytkowników, jak w rekomendację od przyjaciela. Dodatkowo, według badań firmy Bright Local, masz 17% więcej szans na to, że potencjalny klient się z Tobą skontaktuje, jeśli posiadasz pozytywne opinie od swoich klientów. Na otrzymane opinie, należy również zareagować. Warto jest podziękować za uzyskaną rekomendację oraz odnieść się do niej w jednym zdaniu. Ważne, aby każda odpowiedź była unikatowa i nie powielała tych samych treści. Istnieje duża szansa na to, że po dodaniu opinii, Google wyświetli jej część wraz z wizytówką w wynikach wyszukiwania. Należy pamiętać, że najwięcej zysku z wizytówki w Mapach Google osiągniemy, gdy średnia opinii będzie wynosiła 4.0 i więcej. Poniżej tej średniej nasza firma wydaje się nieatrakcyjna w oczach klienta.

Ciekawostka: w 2019 roku Google wdrożyło krótkie nazwy profili w wizytówkach, które świetnie sprawdzają się do pozyskiwania opinii i jeszcze lepszego połączenia wizytówki ze stroną. Dodatkowo według informacji od Google, wpływają one na pozycję wizytówek. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się na dedykowanym artykule: Link do wizytówki Google i jej opinii - Jak go dodać i używać?

Wyświetlanie części opinii, która zawiera słowo z wyszukiwanego słowa kluczowego
Wyświetlanie części opinii, która zawiera słowo z wyszukiwanego słowa kluczowego

10. Business site - dlaczego warto go stworzyć?

Budowanie stron internetowych w wizytówce (business site) jest bardzo proste i łatwe do stworzenia, w wyniku czego mamy prosty landing page z wszystkimi informacjami z wizytówki. Tworzy się ją z panelu Google My Business, klikając po lewej stronie w zakładkę ,,witryna". Dodatkowo, do takich stron internetowych możemy dodać nagłówek h1, oryginalny adres URL zakończony na “business.site” oraz otrzymać unikatowe podstrony i adresy URL na wcześniej opublikowane wpisy w wizytówce. Dodatkowo wpisy te są indeksowane, a sama Google Search Console widzi każdy link, co oznacza, że wpisy te mogą znacznie pomagać podstronom, do których linkują.

Ważne: jeśli masz normalną stronę WWW, powinieneś, tak czy inaczej, utworzyć stronę business site, aby wpisy z wizytówki były indeksowane i linkowały do głównej strony WWW. Oczywiście w takim przypadku nie powinieneś też linkować bezpośrednio z wizytówki do business site, lecz na normalny adres strony firmowej.

Wiedz o tym, że: jeśli nie posiadasz normalnej strony WWW, nie dyskwalifikuje Cię to z osiągnięcia wysokich pozycji w mapach i wynikach organicznych. W nisko konkurencyjnej branży jesteś w stanie osiągnąć topowe pozycje stroną business site.

Zobacz, jak wypozycjonowaliśmy wizytówkę i stronę business site na top 1-2 w Mapach i wynikach organicznych na frazę, która według statystyk Google jest wyszukiwana blisko 500 razy miesięcznie. Jak możesz zauważyć, wizytówki konkurencji, które są na pozycjach 2-3 mają ponad 100% więcej opinii.

Pozycjonowanie wizytówki Google oraz strony Business site - efekty
Pozycjonowanie wizytówki Google oraz strony Business site - efekty

Wyniki wyszukiwania na frazę fryzjer + miasto
Wyniki wyszukiwania na frazę fryzjer + miasto

Jest to ważny element pozycjonowania zarówno strony, jak i wizytówki, o który musisz zadbać, aby osiągnąć topowe pozycje w konkurencyjnych branżach. Jeśli podczas pozycjonowania wizytówki utkniesz w punkcie, w którym robisz dosłownie wszystko, ale wizytówka miesiącami znajduje się w jednej pozycji, może się okazać, że problemem jest brak wzmianek o firmie na między innymi lokalnych forach czy w katalogach. Dzięki realizacji lokalnego Link Buildingu oraz wizytówek NAP (ang. Name, Address, Phone) wyślesz jasny sygnał do Google z innych wartościowych dla niego źródeł, że twoja firma znajdują się pod danym adresem i świadczy wymienione w ofercie usługi.

Ciekawostka: Research możesz wykonać, na przykład wpisując interesującą Cię frazę w wyszukiwarkę i szukając miejsca, w którym konkurencja zostawiła swoje wzmianki o firmie. Możesz do tego wykorzystać również profesjonalne narzędzia, co znacznie ułatwi i usprawni Ci cały proces. Polecamy np.

Zobacz przykład, jak pozyskanie zaledwie 3 wartościowych linków z lokalnych źródeł przyczyniło się do wzrostu ruchu na stronie Business site, która dzięki temu zabiegowi awansowała z 8 na 2 pozycję, a wizytówka ustabilizowała się na pierwszych pozycjach (zobacz korelację zestawiając poniższe zdjęcia ze zdjęciami z punktu 10)

Wzrost domen linkujących do strony Business site
Wzrost domen linkujących do strony Business site

Wzrost ruchu na stronie Business site
Wzrost ruchu na stronie Business site

12. Zdjęcia i filmy w wizytówce - czy wpływają na ranking?

Średnia liczba zdjęć w wizytówkach firm w Polsce wynosi około 10-11 zdjęć na wizytówkę (pomijając hotele, restauracje, inne lokale gastronomiczne itd., które mają ich nawet kilkaset czy kilka tysięcy). Oznacza to, że próg do przekroczenia jest stosunkowo niewielki i osiągnąć go możemy nawet w jeden dzień. Co ważne, zdjęcia są czynnikiem rankingowym i w informacjach od Google możemy przeczytać, że regularnie dodawane multimedia do wizytówki podnoszą jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Ciekawostka: dodając zdjęcie za pomocą aplikacji Google Moja Firma na urządzeniu mobilnym, możesz dodać do niego długi na 80 znaków alternatywny opis, który następnie wyświetla się wraz ze zdjęciem w wizytówce. Tak dodane zdjęcie jest najlepsze do tego, aby użyć go na przykład do opublikowanego wpisu.

O wytycznych do zdjęć i filmów, które możesz dodawać do wizytówki Google, możesz przeczytać na oficjalnej stronie Google: https://support.google.com/business/answer/6103862?hl=pl

Ważne: Najlepiej na wizytówkę wpłynie zdjęcie, które zostanie zrobione urządzeniem mobilnym z włączonym GPS. Zdjęcia edytowane, stockowe, z filtrami mają mniejszą wartość. Przed dodaniem zdjęcia sprawdź też co o nim myśli sam Google: https://cloud.google.com/vision/

Współczynnik konwersji z Mapy Google - jak wdrożyć analitykę do mierzenia efektów?

Praktycznie każda ze stron internetowych ma podpięte narzędzie Google Analytics i utworzone w niej zdarzenia, takie jak kliknięcie numeru telefonu na stronie internetowej czy wysłanie z niej formularza kontaktowego. Dzięki specjalnemu kodowi śledzenia jesteśmy w stanie odseparować wejścia z Mapy Google i mierzyć osobno efekty z wyników wyszukiwania dla strony i wizytówki. Wystarczy (mając podpięte narzędzie GA do strony) wdrożyć kod śledzenia:

?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=(tutaj nazwa pod jaką mają widnieć wyniki w GA. Może to być np. wizytówka google)

Wygląd adresu url wraz z zaimplementowanym kodem śledzenia
Wygląd adresu url wraz z zaimplementowanym kodem śledzenia

Od tego momentu mamy osobno wyniki w Google Analytics z map i osobno ze stron internetowych. Wyniki są widoczne w sekcji Pozyskiwanie -> Kampanie -> Wszystkie kampanie.

Mierzenie ruchu w Analytics po implementacji kodu śledzenia
Mierzenie ruchu w Analytics po implementacji kodu śledzenia

Konwersje z wizytówki vs reszta wyników organicznych
Konwersje z wizytówki vs reszta wyników organicznych

Po porównaniu jej do strony internetowej okazuje się, że generuje 50% więcej konwersji, współczynnik odrzuceń wynosi tylko 30%, a średni czas trwania i ilość stron na sesję jest znacznie lepszy.

Zapytaj o ofertę

Zwiększenie liczby telefonów - statystyki Google Moja Firma
Zwiększenie liczby telefonów - statystyki Google Moja Firma
Widok skuteczności działań
Widok skuteczności działań

Widoczne efekty w krótkim czasie

Warto też pamiętać, że pozycjonując wizytówkę, jesteśmy w stanie w krótkim czasie osiągnąć efekty w postaci zwiększonej ilości telefonów i przejść na stronę, co w rezultacie zwiększy sprzedaż. Poniżej przedstawiamy efekt systematycznej optymalizacji wizytówki, której głównym celem było zwiększenie ilości odebranych od klientów telefonów.

Jeśli nie masz czasu na prowadzenie wizytówki lub chcesz to powierzyć specjalistom, sprawdź naszą ofertę i cennik na pozycjonowanie lokalne w Mapach Google.

Podsumowując, wiele lokalnych firm nie docenia Mapy Google i nie bierze jej pod uwagę jako kanału sprzedażowego swoich usług lub produktów. Tymczasem mapy potrafią stanowić nawet 1/4 całego ruchu i generować leady równie skutecznie, jak strona w wynikach wyszukiwania. Podczas jej tworzenia lub zarządzania nią, pamiętaj o powyższych 9 skutecznych sposobach na pozycjonowanie lokalne firmy w Google Moja Firma, które pozwolą Ci zwiększyć jej widoczność w mapach. Wiedz o tym, że w Google Maps pozycjonowanie wizytówki Google składa się również z wielu czynników oraz algorytmu, który je bada.
W agencji KS codziennie dbamy o to, aby każdy z naszych klientów miał możliwie najlepiej zoptymalizowaną wizytówkę, ponieważ jak już wszyscy wiemy - warto.
Daj się odnaleźć swoim przyszłym klientom!

FAQ

Pytania, które są zadawane po przeczytaniu artykułu

Jak dodać firmę do Google Maps?

Aby dodać firmę do Google Maps musisz zalogować się na dedykowaną stronę Google, która jest do tego przeznaczona. Zapoznaj się też z naszym kompleksowym poradnikiem o tym, jak dodać firmę do Google Maps.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe możesz wybrać na wiele sposobów. Możesz skorzystać z takich narzędzi jak keyword surfer, planer słów kluczowych czy innych narzędzi. Skutecznego researchu słów kluczowych nauczysz się z artykułu pt. Jak dobrać słowa kluczowe do SEO i Adwords.

Po jakim czasie są widoczne efekty z działań w Mapach?

Efekty w postaci widoczności wprowadzonych zmian zobaczysz po kilku minutach do maksymalnie 24 godzin. Na realne efekty po wprowadzonych zmianach w postaci wzrostu pozycji musisz czekać nawet tydzień.

Gdzie mogę się dowiedzieć jeszcze więcej tym, jak pozycjonować w Mapach?

Najpewniej na fanpage Top 1 w Mapach. Aktualnie jest to największy fanpage o tematyce poświęconej pozycjonowaniu w Mapach w Polsce, który jest przeze mnie prowadzony. Dodatkowo jest na nim też grupa, na której możesz zapytać pytanie nie tylko mi, ale i innym osobom, które czynnie działają w swoich wizytówkach.