Spis treści:

Czym zajmuje się agencja marketingowa

Strony internetowe

W obecnych czasach strona internetowa to podstawa niemal każdego biznesu, to internetowa wizytówka. Bez niej ciężko docierać do klientów szukających usług, porad, produktów w internecie.

Zlecenie przygotowania witryny agencji marketingowej niesie za sobą wiele korzyści. Dlaczego?

Ponieważ pozwala oszczędzić czas i zapewnia dostęp do różnych specjalistów. Agencja marketingowa to zespół specjalistów, którzy będą ze sobą współpracować, podczas gdy Ty będziesz mógł skupić się na prowadzeniu biznesu. I tak specjalista SEO po zapoznaniu się z Twoją ofertą, przeanalizuje konkurencję i przygotuje listę słów kluczowych ważnych do danego biznesu. Na tej podstawie opracuje strategię marketingową oraz zaplanuje strukturę strony (menu, kategorie, podstrony informacyjne, blog). W przypadku, gdy chcesz odświeżyć swoją stronę, SEOwiec zadba o poprawną migrację.

Specjalista Google Ads określi, jakie landing page będą potrzebne. Z kolei copywriterzy z agencji marketingowej przygotują zoptymalizowane pod SEO i użytkowników opisy kategorii, produktów, usług oraz opisy na pozostałe podstrony. Grafik przygotuję projekt strony internetowej. Następnie developer, uwzględniając wytyczne pozostałych specjalistów, stworzy serwis i uruchomi witrynę.

Programiści pracujący w agencji SEO, wiedzą, jakie elementy mają wpływ na późniejsze działania marketingowe, głównie pozycjonowanie strony. Dlatego tworząc stronę wdrożą odpowiednie schema, dostosują witrynę do urządzeń mobilnych, zadbają o prędkość strony i wiele innych elementów. Zazwyczaj strony tworzone przez agencje marketingowe są gotowe do realizacji strategii z zakresu SEO, content marketingu oraz na prowadzenie kampanii reklamowych.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron internetowych w skrócie określane również jako usługi SEO (Search Engine Optimization), to optymalizacja strony i inne działania marketingowe pod kątem wyszukiwarek, mające na celu dostosowanie strony do algorytmów i preferencji użytkowników oraz zwiększenie ich zaangażowanie. Działania te mają na celu zwiększenie widoczności w Google i innych wyszukiwarkach na frazy kluczowe, istotne dla danego biznesu. Z kolei większa widoczność przekłada się na większy ruch na stronie. Dobrze realizowane SEO dodatkowo zapewnia zwiększenie konwersji. Konwersja to określone zdarzenia, określona czynność dokonana przez użytkownika na stronie, w zależności od rodzaju biznesu, może nią być dokonanie zakupu w sklepie internetowym, kliknięcie numer telefonu na stronie usługowej, wysłanie formularza i wiele innych.

Warto pamiętać również o profilu firmy w mapach Google, jej pozycjonowanie również może przełożyć się na realne efekty w postaci telefonów, odwiedzin w siedzibie Twojej firmy oraz dodatkowego ruchu na stronie. Ranking strony i wizytówki na wysokich pozycjach jest szczególnie ważny w czasach, kiedy dziennie w samej wyszukiwarce Google dochodzi do nawet 2 miliardów wyszukiwań dziennie na świecie.

Kampanie reklamowe

Podobnie jak pozycjonowanie, kampanie reklamowe Google Ads również pozwalają na zwiększenie widoczności, ale już nie tylko w wyszukiwarkach internetowych. Google Ads to system, który za określoną opłatą umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych i produktowych w wyszukiwarce, reklam graficznych w sieci reklamowej na powiązanych stronach oraz reklam video na YouTube. To dobry kanał marketingowych dla klientów, którym zależy na szybkich efektach oraz tych, którzy chcą wypromować niszowy produkt, którego użytkownicy jeszcze nie wyszukują.

W ramach tej usługi agencja marketingowa powinna skonfigurować Google Analytics, Tag Manager i inne narzędzia analityczne, przeanalizować konkurencję, doradzić typy kampanii Google Ads dostosowane do potrzeb i celów Klienta, a następnie przygotować treści i grafiki reklamowe, wygenerować plik produktowy (w przypadku e-commerce), stworzyć dedykowane landingi oraz zapewnić indywidualne rozwiązania w zakresie automatyzacji oparte o skrypty.

Natomiast po uruchomieniu kampanii marketingowych zadaniem specjalisty Ads jest monitorowanie efektów, modyfikowanie i optymalizowanie kampanii i tworzenie dynamicznych raportów w Looker Studio. Kampanie reklamowe realizowane przez agencje marketingowe powinny być nastawione na cele biznesowe klienta i celem tym może być sprzedaż produktów, umówienie wizyty, zwiększenie świadomości marki czy też pozyskanie leadów.

Pamiętaj. Dobrze świadczone usługi Google Ads zapewnią niskie koszty konwersji oraz wysoki ROI.

Content marketing

Marketing treści to rodzaj marketingu, który polega na tworzeniu, publikowaniu i promowaniu treści (w tym postów na blogach, filmów, e-booków i podcastów). To strategia, która koncentruje się na zwiększaniu świadomości marki oraz budowaniu silnych relacji z docelowymi odbiorcami poprzez konsekwentne dostarczanie wysokiej jakości treści, które edukują lub bawią i ostatecznie sprzedają.

Publikowanie różnego rodzaju treści umożliwia edukowanie odbiorców na temat oferty i jej zalet oraz pokazywanie im w jaki sposób produkt lub usługa może rozwiązać ich problem lub zaspokoić pragnienie. Content marketing pozwala budować wizerunek marki, promować określone wartości oraz pielęgnować relacje zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. Dodatkowo pozwala docierać do odbiorców na każdym etapie ścieżki zakupowej, od budowania świadomości, poprzez wzbudzenie zainteresowania aż po zakup.

Agencja marketingowa stworzy dla Ciebie zoptymalizowane treści. Pod wieloma względami content marketing jest kompletnym kanałem pozyskiwania klientów. Napędza ruch, buduje zaufanie, wspiera inne treści (pod SEO) i generuje przychody.

Obsługa mediów społecznościowych

Miliardy osób korzysta z mediów społecznościowych, dodatkowo spędza w nich coraz więcej czasu. Boomerzy korzystają głównie z Facebooka, millenialsi z Instagrama, a najmłodsze pokolenie z TikToka. Zatem media społecznościowe to dla wielu marek bardzo ważny element strategii marketingowej.

Marketing w mediach społecznościowych to proces tworzenia treści w celu promowania produktów i/lub usług, budowania społeczności z docelowymi odbiorcami i kierowania ruchu do strony internetowej.

Dlaczego warto zainwestować w działania w social mediach? Po pierwsze ze względu na ogromną liczbę osób w mediach społecznościowych zyskamy możliwość dotarcia do tysięcy, a nawet milionów (w zależności od branży) osób. Social media marketing zwiększa świadomość marki poprzez zwiększanie zaangażowania w formie komentarzy, polubień, udostępniań oraz zapisywania.

Obsługa mediów społecznościowych i tworzenie kampanii reklamowych, to prosty sposób na pozyskiwanie klientów, zwiększenie liczby konwersji i zwiększenie sprzedaży, ponieważ kierujemy content do osób, które zdecydowały obserwować nasz profil. Dodatkowo media społecznościowe dysponują ogromną ilością danych o swoich użytkownikach, co pozwala lepiej targetować reklamy.

Co więcej, co chwile pojawiają się nowe funkcje, dlatego marketing w mediach społecznościowych ciągle ewoluuje i dostarcza nowych możliwości.

Za pomocą platform społecznościowych możemy:

  • prowadzić transmisje video
  • informować o nowościach
  • edukować
  • pokazywać efekty swojej pracy
  • realizować płatne kampanie
  • sprzedawać włączając funkcję Sklep na Facebooku lub funkcję Zakupy na Instagramie
  • pielęgnować relację odpowiadając na komentarze oraz budując grupy
  • zadawać obserwującym pytania dotyczące Twoich produktów, ich problemów
  • organizować konkursy.

A Twoje firma jest już w social mediach?

dobra firma marketingowa

Zalety współpracy z agencją marketingową

Kompleksowa agencja marketingowa zwykle jest odpowiedzialna za wypełnianie swoich zobowiązań umownych, które często koncentrują się na realizacji celów klienta.

Wzrost widoczności w sieci

Większość użytkowników szuka produktów i usług w sieci, dlatego widoczność marki to podstawa. Firma może mieć świetną witrynę internetową, ale bez odpowiednich działań marketingowych nie dotrze do potencjalnych klientów. Najlepsze agencje marketingowe zapewniają firmom widoczność w wynikach wyszukiwania, na powiązanych stronach internetowych oraz w platformach social media.

Wzrost świadomości marki

Dobra strategia marketingowa zwiększy rozpoznawalność Twojej marki w sieci. Świadomość marki zaznajamia społeczeństwo z produktem, usługą oraz wartościami Twojej firmy. Przedsiębiorcy, którzy dbają o wysoki poziom świadomości swojej marki, mogę generować większe przychody, gdyż więcej osób zna ich ofertę i po drugie konsumenci chętnie kupują produkty znanych marek.

Dodatkowo budowanie dobrego wizerunku marki prowadzi do większego zaufania wśród konsumentów, pozwala im w zrozumieniu wartości marki. We współpracy z agencją marketingową możesz stworzyć efektywne kampanie świadomości marki, która nie tylko zapozna konsumentów z ofertą i przyczyni się do zwiększenia sprzedaży, ale także zakomunikuje cechy, które odróżniają Cię od konkurencji. Komunikować markę można przez kolory, slogany, cechy produktu i inne elementy identyfikacji wizualnej, które zapadają w pamięć i przyciągają uwagę odbiorców.

Zwiększenie konwersji np. wzrost sprzedaży

Zoptymalizowana witryna generuje wysokiej jakości ruch. Strona z wartościowym contentem, który odpowiada intencji osoby wyszukującej, angażuje użytkowników, co ostatecznie może prowadzić do większej liczby konwersji i wyższego zwrotu z inwestycji. GA4 czy mapy ciepła zapewniają marketerom zestaw danych, dzięki którym można zobaczyć ścieżkę zakupową użytkownika, jakie strony odwiedził, jakich fraz użył, jakie działania wykonał, na jakim etapie porzucił koszyk. Dzięki tym danym możliwa jest optymalizacja konwersji, informacje te pozwalają agencji marketingowej dostosowywać strony, tak aby jeszcze lepiej angażować odbiorców.

Pozyskiwanie nowych klientów

Za pomocą różnych kanałów agencja marketingowa może realizować strategie, które pozwolą Ci identyfikować nowych klientów i przekształcać ich w istniejących, a także wchodzić na nowe rynki. Poszczególne kanały pozwalają dotrzeć do klientów w różnym wieku, szukających usług w różnych regionach i zainteresowanych daną branżą.

Poprawa funkcjonalności sklepu

Doświadczenie użytkownika jest kluczowym elementem SEO i znaczącym czynnikiem rankingowym Google, dodatkowo wpływa na konwersję. Współcześnie użytkownicy oczekują, że strona będzie ładować się szybko, poprawnie działać na urządzeniach mobilnych, czy też, że łatwo znajdą interesujące ich informacje na stronie. Doświadczona agencja marketingowa w oparciu o wytyczne Google, dane z narzędzi analitycznych i map ciepła oraz ręczną analizę specjalisty zadba o pozytywne doświadczenia użytkowników.

Dostęp do specjalistycznych narzędzi

Każda dobra agencja marketingowa ma dostęp do wielu narzędzi, dzięki którym możliwe do wykonania są crawl strony, optymalizacja treści i analiza strony i konkurencji. Są to m.in. Surfer, Ahrefs, Senuto, Semrush, Screaming Frog i wiele innych. Dostęp do wszystkich funkcjonalności tych narzędzi analitycznych jest płatny, dodatkowo korzystanie z nich wymaga specjalistycznej wiedzy, przez co indywidualni przedsiębiorcy zwykle nie są w stanie wykorzystać ich potencjału, a nawet ich zakup jest dla nich nieopłacalny.

Co powinno wyróżniać dobrą agencję marketingową?

Na co zwrócić uwagę wybierając agencję marketingową.

Kompleksowe podejście

Korzystając z usług agencji marketingowej powinieneś mieć wszystkie usługi w jednym miejscu. Agencja interaktywna KS stworzy dla Ciebie stronę internetową lub poprawi funkcjonalność obecnej i pomoże Ci dotrzeć do nowych klientów za pomocą różnych kanałów marketingowych. Przeprowadzi audyt SEO / SXO, wypozycjonuje Twoją stronę i wizytówkę, poprowadzi bloga, stworzy kreacje reklamowe w Google Ads, a także zajmie się obsługą social media. Kompleksowa agencja marketingowa, czyli agencja full service doradzi, które kanały marketingowe sprawdzą się, w przypadku Twojego biznesu.

Wsparcie różnych specjalistów

Na sukces Klienta korzystającego np. z usługi pozycjonowanie powinien pracować nie tylko jeden specjalista SEO zajmujący się wszystkim, ale także developer, analityk, copywriter, specjalista ds. link bulidingu, a czasami także grafik, czy specjalista Google Maps. Podobnie w przypadku innych kanałów marketingowych.

Partnerskie i indywidualne podejście

Dobra agencja marketingowa zbuduje relacje oparte na wzajemnym zaufaniu, Dodatkowo w trakcie współpracy doradzi najlepsze rozwiązania i techniki marketingowe, które sprawdzą się w Twojej branży oraz podpowie które kanały marketingowe warto przetestować.

Przejrzyste warunki współpracy

Agencja marketingowa powinna zapewniać transparentność, raportować swoje działania i nie ukrywać kosztów. Wszystkie działania powinny być przemyślane i przynosić realną korzyść dla promowanej strony. O ewentualnych dodatkowych kosztach, klient powinien być poinformowany, jeszcze przed rozpoczęciem działań. Co więcej, dobra agencja powinna utrzymywać klienta efektami, a nie długoterminową umową.

Specjalista dedykowany do klienta i dobry kontakt

Ważne, aby Klient w trakcie współpracy miał bezpośredni kontakt z opiekunem realizującym daną usługę marketingową, aby zawsze mógł zadzwonić i napisać, aby dowiedzieć się, jak przebiega proces prac. Z kolei specjalista powinien rozumieć potrzeby i oczekiwania swoich klientów.

Szukasz kogoś, kto zajmie się kompleksowo marketingiem internetowym Twojej firmy?

Postaw na ekspertów z Agencji KS!

Zakończenie

Jeśli starasz się przyciągnąć klientów na swoją stronę internetową i zachęcić ich do zakupu lub wykonania określonej akcji, być może nadszedł czas, aby zatrudnić dedykowaną agencję marketingową, która przyjrzy się Twojej marce. Jeśli masz do wypromowania produkty lub usługi, chcesz być bardziej rozpoznawalny na rynku lub po prostu chcesz uruchomić nowe kanały marketingowe i kreatywne rozwiązania, kompleksowa agencja marketingowa może Ci w tym pomóc.

Zanim nawiążesz współpracę z daną agencją marketingową. określ swoje cele, zapoznaj się z ofertami, recenzjami i case study i wyślij zapytanie ofertowe do agencji marketingowych, których oferta Cię zainteresowała. Zapraszamy również do skorzystania z usług agencji marketingowej KS.