Spis treści
Czym zajmuje się agencja marketingowa?
Zgodnie z zapowiedzią przedstawię Ci tutaj główne obszary, którymi zajmujemy się na co dzień w Agencji KS. To oczywiście nie wszystko, co możemy dla Ciebie zrobić – pełen zakres usług i produktów znajdziesz na stronie: https://ks.pl/uslugi-marketingowe.
Wypromujemy Twoją firmę w Internecie
Zamów bezpłatną wycenę!
Tworzenie i optymalizacja stron internetowych
Strona internetowa to w praktyce wirtualny szyld Twojej firmy – to właśnie ona pozwala użytkownikom znaleźć Cię w sieci. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio się prezentowała oraz działała szybko i sprawnie. Profesjonalnie przygotowana witryna wpływa pozytywnie na wizerunek marki i zachęca odwiedzających do skorzystania z oferowany usług/produktów czy zapoznania się z prezentowanymi treściami.
W Agencji KS zajmujemy się kompleksowym tworzeniem i optymalizacją stron różnego typu – od prostych blogów, przez strony usługowe, po sklepy internetowe o rozbudowanej strukturze. Zlecając nam zadanie stworzenia lub modyfikacji strony nie tylko oszczędzisz czas, ale także zyskasz dostęp do specjalistów z różnych dziedzin internetowego marketingu. Po zapoznaniu się z Twoją ofertą nasz specjalista SEO przeanalizuje konkurencję i przygotuje listę słów kluczowych ważnych do danego biznesu, a następnie opracuje strategię marketingową oraz zaplanuje strukturę strony (menu, kategorie, podstrony informacyjne, blog). Zadba również o poprawną migrację danych, jeśli chcesz odświeżyć swoją stronę lub zmienić hosting.
Specjalista Google Ads określi, jakie strony docelowe (landing page) będą potrzebne. Z kolei copywriterzy przygotują zoptymalizowane pod SEO i użytkowników opisy kategorii, produktów, usług oraz opisy na pozostałe podstrony. Grafik przygotuję projekt strony internetowej. Następnie developer, uwzględniając wytyczne pozostałych specjalistów, stworzy serwis i uruchomi witrynę.
Programiści pracujący w Agencji KS, wiedzą, jakie elementy mają wpływ na późniejsze działania marketingowe, szczególnie pozycjonowanie strony. Dlatego tworząc stronę wdrożą odpowiednie schema (dane strukturalne), dostosują witrynę do urządzeń mobilnych, zadbają o prędkość strony i wiele innych elementów. Tworzone przez nas strony są gotowe do realizacji strategii z zakresu SEO, content marketingu oraz na prowadzenie kampanii reklamowych.
Pozycjonowanie (SEO)
Pozycjonowanie stron internetowych, w skrócie określane również jako usługi SEO (Search Engine Optimization), to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, mające na celu dostosowanie strony do algorytmów i preferencji użytkowników oraz zwiększenie ich zaangażowanie. Działania te mają na celu zwiększenie widoczności w Google i innych wyszukiwarkach na frazy kluczowe, istotne dla danego biznesu. Z kolei większa widoczność przekłada się na większy ruch na stronie. Dobrze realizowane SEO dodatkowo zapewnia zwiększenie konwersji. Konwersja to określone zdarzenia lub czynność dokonana przez użytkownika na stronie. W zależności od rodzaju biznesu może nią być dokonanie zakupu w sklepie internetowym, kliknięcie numeru telefonu na stronie usługowej, wysłanie formularza i wiele innych.
Warto pamiętać również o profilu firmy w mapach Google (potocznie nazywanego wizytówką Google), ponieważ jego pozycjonowanie również może przełożyć się na realne efekty w postaci telefonów, odwiedzin w siedzibie Twojej firmy oraz dodatkowego ruchu na stronie. Profile te są szczególnie istotne dla małych biznesów, których funkcjonowanie zależy od lokalnych klientów.
Ranking strony i wizytówki na wysokich pozycjach jest szczególnie ważny w czasach, kiedy dziennie w samej wyszukiwarce Google wpisywane jest ponad 2 miliardy zapytań. Więcej informacji o pozycjonowaniu wizytówki Google czy pozycjonowaniu stron znajdziesz na naszym blogu.
Problem z widocznością w wyszukiwarce Google?
Zdaj się na specjalistów z KS!
Kampanie reklamowe Google Ads
Google Ads to system, który za określoną opłatą umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych i produktowych w wyszukiwarce, reklam graficznych w sieci reklamowej na powiązanych stronach oraz reklam video na YouTube. To dobry kanał marketingowych dla klientów, którym zależy na szybkich efektach oraz tych, którzy chcą wypromować niszowy produkt, którego użytkownicy jeszcze nie wyszukują.
W ramach tej usługi nasza agencja marketingowa konfiguruje Google Analytics, Tag Manager i inne narzędzia analityczne, analizuje konkurencję, doradza typy kampanii Google Ads dostosowane do potrzeb i celów klienta, a następnie przygotowuje treści i grafiki reklamowe, generuje plik produktowy (w przypadku e-commerce), tworzy dedykowane strony docelowe (landingi) oraz zapewnia indywidualne rozwiązania w zakresie automatyzacji oparte o skrypty.
Gdy kampania Google Ads jest już uruchomiona, nasz specjalista będzie monitorować efekty, modyfikować i optymalizować kampanię i tworzyć dynamiczne raporty w Looker Studio. Kampanie reklamowe realizowane przez Agencję KS są nastawione na cele biznesowe klienta – może to być sprzedaż produktów, umówienie wizyty, zwiększenie świadomości marki czy też pozyskanie leadów.
Pamiętaj. Dobrze świadczone usługi Google Ads zapewnią niskie koszty konwersji oraz wysoki zwrot z inwestycji (ROI).
Twoje kampanie reklamowe Google Ads nie przynoszą zysków?
Zdaj się na specjalistów z Agencji KS!
Content marketing
Marketing treści to rodzaj marketingu, który polega na tworzeniu, publikowaniu i promowaniu rozmaitych treści (w tym postów na blogach, filmów, e-booków i podcastów). To strategia, która koncentruje się na zwiększaniu świadomości marki oraz budowaniu silnych relacji z docelowymi odbiorcami (czyli wzmacnianiu public relations/PR) poprzez konsekwentne dostarczanie wysokiej jakości treści, które edukują lub bawią i ostatecznie sprzedają.
Publikowanie różnego rodzaju treści umożliwia edukowanie odbiorców na temat oferty i jej zalet czy branży, w której działasz oraz pokazywanie im w jaki sposób produkt/usługa może rozwiązać ich problem lub zaspokoić pragnienie. Content marketing pozwala budować wizerunek marki, promować określone wartości oraz pielęgnować relacje zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. Dodatkowo pozwala docierać do odbiorców na każdym etapie ścieżki zakupowej, od budowania świadomości, poprzez wzbudzenie zainteresowania aż po zakup.
Agencja marketingowa KS stworzy dla Ciebie zoptymalizowane treści. Pod wieloma względami content marketing jest kompletnym kanałem pozyskiwania klientów. Napędza ruch, buduje zaufanie, wspiera inne działania marketingowe (np. SEO i wizytówki) i generuje przychody.
Obsługa social mediów
Miliardy osób korzysta z mediów społecznościowych i z roku na rok spędza w nich coraz więcej czasu. Bez względu na to, czy jest to Facebook, Instagram, czy TikTok, social media są dla wielu marek bardzo ważnym elementem strategii marketingowej.
Marketing w mediach społecznościowych to proces tworzenia treści w celu promowania produktów lub usług, budowania społeczności z docelowymi odbiorcami i kierowania ruchu do strony internetowej.
Dlaczego warto zainwestować w działania w social mediach? Po pierwsze ze względu na ogromną liczbę użytkowników zyskamy możliwość dotarcia do tysięcy, a nawet milionów (w zależności od branży) osób. Social media marketing zwiększa świadomość marki poprzez zwiększanie zaangażowania w formie komentarzy, polubień, udostępniań oraz zapisywania.
Obsługa social mediów i tworzenie w nich kampanii reklamowych to prosty sposób na pozyskiwanie klientów, zwiększenie liczby konwersji i sprzedaży, ponieważ kierujemy content do osób, które zdecydowały się obserwować nasz profil. Dodatkowo media społecznościowe dysponują ogromną ilością danych o swoich użytkownikach, co pozwala lepiej targetować reklamy.
Co więcej, marketing w mediach społecznościowych ciągle ewoluuje i dostarcza nowych możliwości. Jeśli nie masz czasu śledzić tych trendów, nasi specjaliści mogą Cię w tym wyręczyć i zająć się kompleksowo mediami najlepiej pasującymi do profilu Twojej działalności.
Za pomocą platform społecznościowych można:
- prowadzić transmisje video
- informować o nowościach
- edukować
- pokazywać efekty swojej pracy
- realizować płatne kampanie
- sprzedawać włączając funkcję Sklep na Facebooku lub funkcję Zakupy na Instagramie
- pielęgnować relację odpowiadając na komentarze oraz budując grupy
- zadawać obserwującym pytania dotyczące Twoich produktów, ich problemów
- organizować konkursy.
Brak czasu na obsługę profilu w Social Mediach?
Poprowadzimy fanpage Twojej firmy!
Zalety współpracy z agencją marketingową
Współpraca z agencją reklamową/marketingową może być bardzo korzystna. Poniżej przedstawiam zestawienie najważniejszych zalet, które wskazywali nasi dotychczasowi klienci.
Wzrost widoczności w sieci
Większość użytkowników szuka produktów i usług w sieci, dlatego widoczność marki to podstawa. Firma może mieć świetną witrynę internetową, ale bez odpowiednich działań marketingowych nie dotrze do potencjalnych klientów. Agencja KS może pomóc Ci zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania, na powiązanych stronach internetowych oraz w platformach social media.
Wzrost świadomości marki
Dobra strategia marketingowa zwiększy rozpoznawalność Twojej marki w sieci. Świadomość marki zaznajamia społeczeństwo z produktem, usługą oraz wartościami Twojej firmy. Przedsiębiorcy, którzy dbają o wysoki poziom świadomości swojej marki, mogę generować większe przychody, gdyż konsumenci chętnie kupują produkty marek, które znają.
Dodatkowo budowanie dobrego wizerunku marki prowadzi do większego zaufania wśród konsumentów, pozwala im w zrozumieniu wartości marki. We współpracy z naszą agencją marketingową możesz stworzyć efektywne kampanie świadomości marki, która nie tylko zapozna konsumentów z ofertą i przyczyni się do zwiększenia sprzedaży, ale także zakomunikuje cechy, które odróżniają Cię od konkurencji. Komunikować markę można przez kolory, slogany, cechy produktu i inne elementy identyfikacji wizualnej, które zapadają w pamięć i przyciągają uwagę odbiorców.
Zwiększenie konwersji
Zoptymalizowana witryna generuje wysokiej jakości ruch. Strona z wartościowymi treściami, które odpowiadają intencji osoby wyszukującej, angażuje użytkowników, co ostatecznie może prowadzić do większej liczby konwersji i wyższego zwrotu z inwestycji. GA4 czy mapy ciepła zapewniają marketerom zestaw danych, dzięki którym można zobaczyć ścieżkę zakupową użytkownika, jakie strony odwiedził, jakich fraz użył, jakie działania wykonał, na jakim etapie porzucił koszyk. Dzięki tym danym możliwa jest optymalizacja konwersji – informacje te pozwalają nam dostosowywać strony, tak aby jeszcze lepiej angażować odbiorców.
Pozyskiwanie nowych klientów
Za pomocą różnych kanałów możemy realizować strategie, które pozwolą Ci identyfikować nowych klientów i zachęcić ich do zakupów, a także wchodzić na nowe rynki. Poszczególne kanały pozwalają dotrzeć do klientów w różnym wieku, szukających usług w różnych regionach i zainteresowanych daną branżą.
Poprawa funkcjonalności sklepu
Doświadczenie użytkownika jest kluczowym elementem SEO i znaczącym czynnikiem rankingowym Google, który dodatkowo wpływa na konwersję. Współcześnie użytkownicy oczekują, że strona będzie ładować się szybko, poprawnie działać na urządzeniach mobilnych, czy też, że łatwo znajdą interesujące ich informacje na stronie. Agencja KS, na podstawie wytycznych Google, danych z narzędzi analitycznych i map ciepła oraz ręcznej analizy specjalisty UX, zadba o pozytywne doświadczenia użytkowników na Twojej stronie.
Dostęp do specjalistycznych narzędzi
Każda dobra agencja marketingowa ma dostęp do wielu narzędzi, dzięki którym możliwe do wykonania są crawl strony, optymalizacja treści oraz analiza strony i konkurencji. W naszym przypadku są to m.in. Surfer, Ahrefs, Senuto, Semrush, Easy Local, Screaming Frog i wiele innych. Dostęp do wszystkich funkcjonalności tych narzędzi analitycznych jest płatny, dodatkowo korzystanie z nich wymaga specjalistycznej wiedzy, przez co indywidualni przedsiębiorcy zwykle nie są w stanie wykorzystać ich potencjału, a nawet ich zakup jest dla nich nieopłacalny. Jeżeli chcesz poznać najlepsze narzędzia marketingowe, bez których trudno się nam obejść zachęcam do przeczytania podlinkowanego artykułu.
Co powinno wyróżniać dobrą agencję marketingową?
Na koniec przedstawiam kilka głównych cech, które jasno wskazują na dobrą agencję marketingową:
Kompleksowe podejście
Choć na rynku działają różne rodzaje agencji reklamowych, najwygodniej mieć wszystkie usługi w jednym miejscu. Agencja full service stworzy dla Ciebie stronę internetową lub poprawi funkcjonalność obecnej i pomoże Ci dotrzeć do nowych klientów za pomocą różnych kanałów marketingowych. Przeprowadzi audyt SEO / SXO, wypozycjonuje Twoją stronę i wizytówkę, poprowadzi bloga, stworzy kreacje reklamowe w Google Ads, a także zajmie się obsługą social media. Doradzi również, które kanały marketingowe sprawdzą się, w przypadku Twojego biznesu. Wszystko to znajdziesz w KS.
Wsparcie różnych specjalistów
Na sukces działań marketingowych powinien pracować nie tylko jeden specjalista SEO zajmujący się wszystkim, ale także developer, analityk, copywriter, specjalista ds. link bulidingu, a czasami także grafik, czy specjalista Google Maps. Podobnie w przypadku innych kanałów marketingowych.
Partnerskie i indywidualne podejście
Dobra agencja marketingowa zbuduje relacje oparte na wzajemnym zaufaniu. Dodatkowo w trakcie współpracy doradzi najlepsze rozwiązania i techniki marketingowe, które sprawdzą się w Twojej branży oraz podpowie które kanały marketingowe warto przetestować. W Agencji KS już od pierwszego kontaktu możesz liczyć na właśnie takie podejście.
Przejrzyste warunki współpracy
Agencja marketingowa powinna zapewniać transparentność, raportować swoje działania i nie ukrywać kosztów. Wszystkie działania powinny być przemyślane i przynosić realną korzyść dla promowanej strony. O ewentualnych dodatkowych kosztach, klient powinien być poinformowany, jeszcze przed rozpoczęciem działań. Co więcej, dobra agencja powinna utrzymywać klienta efektami, a nie długoterminową umową. KS informuje swoich klientów o każdym działaniu i nie wiąże ich długoterminowymi umowami.
Indywidualny opiekun klienta i dobry kontakt
Ważne, aby klient w trakcie współpracy miał bezpośredni kontakt z opiekunem realizującym daną usługę marketingową, aby zawsze mógł zadzwonić i napisać, aby dowiedzieć się, jak przebiega proces prac. W Agencji KS dbamy o dobry przepływ informacji – zawsze masz stałą osobę kontaktową i wiesz, kto realizuje dla Ciebie daną usługę.
Porozmawiajmy o reklamie Twojej firmy w Internecie
Zamów bezpłatną wycenę!
Podsumowanie
Jeśli starasz się przyciągnąć klientów na swoją stronę internetową i zachęcić ich do zakupu lub wykonania określonej akcji, być może nadszedł czas, aby zatrudnić agencję marketingową, która przyjrzy się Twojej marce. Jeśli masz do wypromowania produkty lub usługi, chcesz być bardziej rozpoznawalny na rynku lub po prostu chcesz uruchomić nowe kanały marketingowe i kreatywne rozwiązania, agencja marketingowa może Ci w tym pomóc.
Zanim nawiążesz współpracę z daną agencją marketingową, określ swoje cele, zapoznaj się z ofertami, recenzjami i case study, a dopiero po tym wyślij zapytanie ofertowe do agencji marketingowych, których oferta Cię zainteresowała.
Dziękuję za przeczytanie tego wpisu blogowego i serdecznie zapraszam do przejrzenia naszej oferty.