W tym artykule znajdziesz:

Jak dzia艂a landing page?

Zasada dzia艂ania jest prosta. U偶ytkownik, po trafieniu na okre艣lon膮 stron臋 i klikni臋ciu w baner reklamowy, link w mailingu lub bezpo艣rednio z wyszukiwarki, zostaje automatycznie przekierowany na landing page, kt贸rego celem jest nak艂onienie u偶ytkownika do podj臋cia okre艣lonego dzia艂ania. Strona docelowa nie b臋dzie skuteczna bez wyznaczenia jasno okre艣lonego celu i odpowiedniej optymalizacji contentu. Cele mog膮 by膰 r贸偶ne, a oto i kilka z nich:

  • zakup produktu,
  • podanie adresu mailowego, w celu subskrypcji newslettera,
  • wype艂nienie formularza,
  • wys艂anie zapytania ofertowego,
  • za艂o偶enie konta,
  • poprawnie aplikacji,
  • itd.

Zawarto艣膰 strony docelowej

G艂贸wnym celem strony landing page jest przeobra偶enie anonimowego u偶ytkownika w osob臋 realnie zainteresowan膮 ofert膮 danej firmy, a w efekcie klienta zdecydowanego na zakup produkt贸w lub skorzystanie z us艂ugi. U偶ytkownik pozostawia po sobie dane, kt贸re pozwalaj膮 na okre艣lenie grupy docelowej konkretnej persony. Landing page, strona docelowa, dzi臋ki kt贸rej ca艂y proces jest mo偶liwy, pomaga w uzyskaniu informacji, takich jak: p艂e膰, wiek, wykszta艂cenie, miejsce zamieszkania, hobby i zainteresowania, status spo艂eczny oraz styl 偶ycia potencjalnych klient贸w.

Landing page to strona docelowa, na kt贸rej u偶ytkownik dokonuje konkretnego dzia艂ania, czerpie informacje lub sk艂ada zapytanie ofertowe. Strony docelowe przyjmuj膮 tak偶e form臋 ankiet, formularza zapisu, rejestracji, jak r贸wnie偶 aplikacji konkursowej.

Rodzaje stron docelowych

Kategoria landing page zale偶y od celu marketingowego, jaki chcemy osi膮gn膮膰 za jej po艣rednictwem. Podejmuj膮c tak膮 decyzj臋, jeste艣 w stanie okre艣li膰, jakim rodzajem witryny jeste艣 zainteresowany, by przyci膮gn膮膰 potencjalnego klienta. Na tej decyzji opiera艂 b臋dzie si臋 projekt strony firmowej. Oto kilka rodzaj贸w strony docelowej:

Lead Generation

G艂贸wnym celem Lead Generation jest szybkie i skuteczne pozyskanie konkretnych danych od klienta. Na stronie internetowej znajduje si臋 formularz, w kt贸rym u偶ytkownik uzupe艂nia swoje dane kontaktowe.

Strony Click Through

Strony Click Throught nak艂aniaj膮 u偶ytkownika do klikni臋cia i przej艣cia na konkretn膮 stron臋 docelow膮 firmy. Taka strona docelowa przekazuje jedynie namiastk臋 informacji i zach臋t臋 do poznania szczeg贸艂贸w na stronie internetowej danej firmy.

Landing page sprzeda偶owy

Celem strony jest sprzeda偶 konkretnego produktu lub us艂ugi. Za jej po艣rednictwem realizowana jest transakcja. Landing page sprzeda偶owe to strony nieco bardziej zaawansowane, co ma zwi膮zek z konieczno艣ci膮 zaimplementowania rozwi膮za艅 e-commerce.

Strony Coming Soon

Realizacja stron docelowych Coming Soon zazwyczaj ma miejsce w sytuacji, kiedy dany produkt lub us艂uga dopiero wchodzi na rynek. Dzi臋ki nim, mo偶liwe jest zbadanie potencjalnego popytu i zainteresowania odbiorc贸w.

Kreacja landing page powinna opiera膰 si臋 na 5 znacz膮cych fundamentach:

  1. Atrakcyjnym designie.
  2. Czytelnym UX i UI (user experience i user interface).
  3. Odpowiedniej strukturze tre艣ci.
  4. Zach臋caj膮cym Call To Action.
  5. Fachowej optymalizacji.

strona docelowa, przycisk call to action
strona docelowa, przycisk call to action

Jak stworzy膰 skuteczny landing page?

Je偶eli chcesz stworzy膰 skuteczny landing page, kt贸ry przyci膮gnie u偶ytkownik贸w i pozwoli osi膮gn膮膰 zamierzone cele, musisz zapozna膰 si臋 z dwoma teoriami, na kt贸rych opieraj膮 si臋 efektywne dzia艂ania marketingu internetowego, a kt贸rych autorami s膮 Abraham Maslow oraz Bryan Eisenberg.

Abraham Maslow twierdzi艂, i偶 potrzeby cz艂owieka posiadaj膮 swoj膮 艣cis艂膮 hierarchi臋, gdzie spe艂nienie jednej przyczynia si臋 do zaspokojenia kolejnej itd. Cho膰 piramida ta, przedstawia podstawowe potrzeby ka偶dego cz艂owieka, znajduje odniesienie r贸wnie偶 w 艣wiecie marketingu internetowego.

Opieraj膮c si臋 na hierarchii Maslowa, Bryan Eisenberg stworzy艂 schemat odnosz膮cy si臋 do optymalizacji stron internetowych, kt贸ry mo偶emy podzieli膰 na pi臋膰 kolejnych etap贸w - od aspekt贸w podstawowych do bardziej zaawansowanych. Jak wygl膮da to w praktyce? Wed艂ug Eisenberga strona docelowa powinna by膰:

Funkcjonalna

Oczywistym jest to, 偶e landing page nie przyniesie 偶adnych korzy艣ci, je偶eli strona b臋dzie dzia艂a膰 niepoprawnie lub zbyt wolno si臋 艂adowa膰. Na samym pocz膮tku, musisz dok艂adnie upewni膰 si臋, 偶e ka偶dy element dzia艂a prawid艂owo i bez zarzutu (na telefonach, tabletach i komputerach). Sprawd藕 r贸wnie偶 czas 艂adowania strony, je偶eli czas oczekiwania b臋dzie zbyt d艂ugi, u偶ytkownik mo偶e si臋 po prostu zniech臋ci膰. Im szybciej si臋 艂aduje - tym lepiej.

Je偶eli w obr臋bie strony docelowej pojawiaj膮 si臋 problemy, warto zastanowi膰 si臋 nad wag膮 ich wyst臋powania i kolejno podj膮膰 kroki w celu ich usuni臋cia - rozpoczynaj膮c od najwa偶niejszego. Du偶y wp艂yw na szybko艣膰 dzia艂ania strony ma rozmiar obraz贸w i od tego warto rozpocz膮膰 optymalizacj臋.

Sprawd藕 r贸wnie偶 niezawodno艣膰 serwer贸w i upewnij si臋, 偶e landing page dzia艂a bez zarzutu o ka偶dej porze dnia i nocy - przecie偶 nigdy nie wiesz, kiedy potencjalny klient zechce Ci臋 odwiedzi膰.

Je偶eli Twoja strona 艂aduje si臋 zbyt d艂ugo, sprawd藕 11 porad jak przyspieszy膰 stron臋 internetow膮.

Przyst臋pna

"Strona l膮dowania" powinna by膰 dla u偶ytkownika przyst臋pna i zach臋caj膮ca. Atrakcyjny design, przejrzysto艣膰 i czytelno艣膰 informacji to podstawy, o kt贸rych nie mo偶esz zapomnie膰. Je偶eli wchodz膮c na stron臋, u偶ytkownik niemal od razu wychwyci co艣, co mo偶e go zainteresowa膰, zostanie na niej d艂u偶ej - zwi臋kszaj膮c przy tym prawdopodobie艅stwo dokonania zakupu. Warto r贸wnie偶 zadba膰 o odpowiednie kolory, kt贸re wywo艂uj膮 pozytywne emocje i skojarzenia.

Pami臋taj, 偶e ponad 50% spo艂eczno艣ci korzysta z Internetu na telefonach kom贸rkowych i tabletach. Dostosuj wi臋c landing page do urz膮dze艅 mobilnych.

Prosta

Landing page powinien by膰 prosty w odbiorze. Zrezygnuj z niepotrzebnych element贸w odci膮gaj膮cych uwag臋 od punkt贸w istotnych i pozostaw na stronie jedynie przydatne informacje. Udost臋pniony przekaz powinien ju偶 od pierwszych sekund zaintrygowa膰 u偶ytkownika i sprawi膰, 偶e pozostanie na stronie d艂u偶ej.

Wa偶nym aspektem jest odpowiednio uwidoczniony przycisk CTA (wezwanie do dzia艂ania), zawieraj膮cy jasny i tre艣ciwy przekaz.

Je偶eli mamy do czynienia ze stron膮 Lead Generation, zadbaj, aby formularz kontaktowy, znajduj膮cy si臋 na niej, nie zawiera艂 zbyt wielu checkbox贸w. Zazwyczaj konieczno艣膰 przeklikiwania si臋 przez szereg zg贸d jest frustruj膮ca i skutkuje rezygnacj膮 internauty z podj臋cia dalszych dzia艂a艅.

Intuicyjna

Pierwsze wra偶enie mamy ju偶 za sob膮, teraz musimy zadba膰 o szczeg贸艂y. Odbiorca odwiedzaj膮cy stron臋 powinien dok艂adnie wiedzie膰, czego mo偶e si臋 spodziewa膰 po konkretnej sekcji. Zadbaj o jasne i konkretne CTA, warto艣ciowe informacje oraz wysokiej jako艣ci zdj臋cia i wideo.

Przekonuj膮ca

U偶ytkownik musi dok艂adnie wiedzie膰, dlaczego powinien pozosta膰 na Twojej stronie i jakie korzy艣ci wi膮偶膮 si臋 z podj臋ciem sugerowanych przez landing page krok贸w. Warto艣ciowy przekaz powinien uwidacznia膰 najwa偶niejsze zalety produktu lub us艂ugi.

Struktura budowy stron docelowych

Podczas projektowania strony, najwa偶niejsze jest okre艣lenie celu i informacji, jakich potrzebuje u偶ytkownik, by 贸w cel zrealizowa膰. Strona musi by膰 elastyczna, lekka i czytelna. Projektuj膮c landing page, powiniene艣 wcieli膰 si臋 w potencjalnego klienta. Tekst i uk艂ad strony musi rzuca膰 si臋 w oczy i przyci膮gn膮膰 jego uwag臋. Bardziej warto艣ciowe/istotne informacje musz膮 by膰 wi臋ksze i bardziej czytelne. Daje to mo偶liwo艣膰 swobodnego i bezproblemowego czytania tekstu, z wyr贸偶nieniem najwa偶niejszych tre艣ci w obr臋bie strony. Stosowanie wszelkich wyr贸偶nik贸w i stopni pisma, w tym pogrubianie i podkre艣lanie jest niesamowicie istotne. Podczas budowy strony, unikamy stosowania jakichkolwiek odno艣nik贸w. Ich u偶ycie mo偶e spowodowa膰 odwr贸cenie uwagi klienta od najwa偶niejszego celu. Najbardziej istotne informacje umieszczamy nad polem przesuwania tekstu (Above the fold). Jest to obszar widoczny zaraz po za艂adowaniu si臋 landing page.

kolejne etapy dzia艂a艅
kolejne etapy dzia艂a艅

W strefie Above the fold powinien znajdowa膰 si臋:

  • kr贸tki tekst,
  • nag艂贸wki,
  • zach臋caj膮ca grafika,
  • przycisk CTA (call-to-action).

Zintegrowanie landing page z narz臋dziami analitycznymi pozwala na szybkie sprawdzenie efekt贸w. Analizuj膮c statystyki kampanii, sprawdzimy:

  • ilo艣膰 wej艣膰,
  • ilo艣膰 klikni臋膰 w przycisk CTA,
  • 藕r贸d艂o ruchu.

Przemy艣lany cel

G艂贸wnym celem stron landing pages jest pozyskiwanie nowych klient贸w, kt贸rzy wykonuj膮 konkretne dzia艂anie. W zale偶no艣ci od bran偶y oraz oferowanych produkt贸w i us艂ug, cele marketingowe mog膮 by膰 r贸偶ne, a oto kilka z nich:

  • pozyskanie leada,
  • wype艂nienie formularza kontaktowego,
  • kontakt telefoniczny lub mailowy,
  • przekierowanie u偶ytkownika na stron臋 firmow膮 oraz podj臋cie konkretnego dzia艂ania,
  • dokonanie zakupu bezpo艣rednio na landing page,
  • zam贸wienie produktu lub us艂ugi,
  • pobranie przez klienta udost臋pnianego materia艂u, np. specyfikacji danego produktu,
  • zapisy na newsletter

i inne.

Infografika

Infografika jest najlepsz膮 form膮 zaprezentowania skomplikowanych informacji. Wizualna prezentacja tekstu jest prostsza do zrozumienia. Lepiej rzuca si臋 w oczy i na d艂u偶ej zapada w pami臋膰. W przypadku landing page, infografika doskonale przedstawia poszczeg贸lne etapy dzia艂a艅, jakie u偶ytkownik powinien podj膮膰 na stronie docelowej. Dzi臋ki infografice, jeste艣my w stanie w prosty spos贸b dotrze膰 do klienta. Odpowiednia kreacja, przedstawia dok艂adnie to, co chcemy przekaza膰. Wszystkie warto艣ciowe informacje, zgromadzone s膮 w jednym miejscu.

Optymalizacja pod k膮tem SEO

S艂owa kluczowe

Na samym pocz膮tku musisz okre艣li膰 list臋 s艂贸w kluczowych, kt贸re najbardziej odpowiadaj膮 tematyce Twojej strony, w efekcie to w艂a艣nie po wpisaniu tych fraz w wyszukiwark臋, b臋dzie wy艣wietla膰 si臋 Twoja strona.

Je偶eli ju偶 takow膮 list臋 posiadasz, na samym pocz膮tku skup si臋 na najwa偶niejszych frazach. Prawid艂owe zastosowanie s艂贸w kluczowych wymaga dok艂adnej analizy. Nieocenion膮 pomoc w tej kwestii zapewnia Surfer SEO. Narz臋dzie, dzi臋ki kt贸remu ju偶 w kilka minut jeste艣my w stanie uzyska膰 informacje na temat wyst臋powania oraz zag臋szczenia s艂贸w kluczowych w poszczeg贸lnych elementach, jakie posiadaj膮 strony docelowe: tre艣膰, sekcja above the fold, nag艂贸wki, meta tagi, alty i inne.

Odpowiednie rozmieszczenie tre艣ci

O tym wspominali艣my ju偶 wcze艣niej. Nawet najdoskonalsza tre艣膰 nie zostanie przeczytana do ko艅ca, je偶eli nie b臋dzie wyr贸偶nia膰 si臋 odpowiedni膮 struktur膮. Podzia艂 na nag艂贸wki, wypunktowania, zastosowanie pogrubie艅 i akapit贸w jest bardzo wa偶ne. To w艂a艣nie te elementy przyci膮gaj膮 uwag臋 u偶ytkownika i sprawiaj膮, 偶e chce pozna膰 wi臋cej szczeg贸艂贸w. Wa偶nym elementem jest r贸wnie偶 wspomniane CTA, kt贸re powinno zosta膰 usytuowane w 艂atwo dost臋pnym i widocznym miejscu. Uwidocznij wszystko, co warto艣ciowe, postaraj si臋 zrobi膰 to w ten spos贸b, aby najwa偶niejsze punkty rzuca艂y si臋 w oczy jako pierwsze.

Meta title < title >

O tym zdecydowanie nie mo偶esz zapomnie膰! W szczeg贸lno艣ci, gdy ruch pozyskiwany jest organicznie, zastosowanie frazy g艂贸wnej w meta title jest bardzo wa偶ne. Konstruuj膮c title, zadbaj o warto艣ciowy i zach臋caj膮cy przekaz, dzi臋ki temu poinformujesz u偶ytkownika o tym co znajduje si臋 na stronie, a tak偶e wyszukiwark臋 internetow膮 o tym, na jakie s艂owo kluczowe lub grup臋 fraz powinna si臋 wy艣wietla膰 Twoja strona.

Meta description

Meta description to kr贸tki opis, kt贸ry w du偶ej mierze wp艂ywa na zainteresowanie u偶ytkownik贸w, poszukuj膮cych informacji na dany temat. Powinny znajdowa膰 si臋 tutaj informacje warto艣ciowe, bezpo艣rednia zach臋ta do dzia艂ania, czyli klikni臋cia w dany wynik i zapoznania si臋 z ofert膮 na stronie docelowej. Optymalna d艂ugo艣膰 meta description to 157 znak贸w, kt贸re powiniene艣 wykorzysta膰 jak najlepiej. Dobrym rozwi膮zaniem jest umieszczenie w opisie CTA w formie - "Sprawd藕 szczeg贸艂y!", "Zapoznaj si臋 z ofert膮!", "Skorzystaj z oferty!", "Wypr贸buj za darmo!" i inne.

Elementy graficzne

Elementy graficzne zamieszczane na stronie docelowej wymagaj膮 optymalizacji. Niestety, bardzo cz臋sto etap ten zostaje pomijany, co jest du偶ym b艂臋dem. 殴le zoptymalizowane obrazy mog膮 przyczyni膰 si臋 do spowolnienia 艂adowania strony internetowej, a to z kolei negatywnie prze艂o偶y si臋 na zachowanie u偶ytkownik贸w. Zbyt d艂ugi czas oczekiwania na uruchomienie strony jest irytuj膮cy, co sprawia, 偶e u偶ytkownik, zainteresowany Twoj膮 ofert膮, zrezygnuje i poszuka informacji gdzie indziej.

Pami臋taj r贸wnie偶 o uzupe艂nianiu atrybut贸w alt. Tutaj bardzo pomocne jest narz臋dzie Surfer SEO, dzi臋ki kt贸remu mo偶esz dok艂adnie przeanalizowa膰 ilo艣膰 wyst臋powania s艂owa kluczowego w dopasowaniu 艣cis艂ym (exact match) i przybli偶onym (partial match). Alty to r贸wnie偶 bardzo dobre miejsce do zastosowania fraz long tail. Optymalizacja element贸w graficznych umo偶liwia r贸wnie偶 robotom Google prawid艂owe odczytanie tego, co znajduje si臋 na grafikach. Dzi臋ki temu, u偶ytkownicy mog膮 trafi膰 na Twoj膮 stron臋 poprzez wyszukiwanie w Google Grafika.

Wymogi techniczne

Pierwszym aspektem, kt贸ry powiniene艣 wzi膮膰 pod uwag臋 w celu zwi臋kszenia konwersji oraz prawid艂owej optymalizacji SEO, jest szybko艣膰 艂adowania witryny, o czym wspominali艣my ju偶 wcze艣niej. Jest to jeden z g艂贸wnych czynnik贸w rankingowych.

Zadbaj r贸wnie偶 o dostosowanie strony do urz膮dze艅 mobilnych. Zadbaj o prawid艂owe wy艣wietlanie si臋 poszczeg贸lnych element贸w na telefonach i tabletach.

Linki wewn臋trzne

Linkowanie wewn臋trzne wzmacnia struktur臋 domeny. Takie dzia艂anie ukierunkowuje i pomaga odbiorcy szybko przedosta膰 si臋 na stron臋 docelow膮 z innych dobrze rankuj膮cych miejsc.

Linkowanie zewn臋trzne

Jednym z dzia艂a艅 pozycjonowania jest pozyskiwanie warto艣ciowych link贸w zewn臋trznych. Realizacja skutecznego link buildingu wymaga jednak dok艂adnego researchu. Dzia艂ania mog膮 przynie艣膰 zadowalaj膮ce efekty tylko wtedy, gdy zrealizowane zostan膮 prawid艂owo. O tym, jak skutecznie pozyskiwa膰 linki zewn臋trzne dowiesz si臋 tutaj.

Zastosowanie nag艂贸wk贸w

Odpowiednie zastosowanie nag艂贸wk贸w jest bardzo wa偶ne. To jeden z element贸w, kt贸ry w pierwszej kolejno艣ci przyci膮ga uwag臋 u偶ytkownika. W wielu przypadkach staje si臋 on pierwszym i ostatnim tekstem przeczytanym na stronie. Aby jednak tak si臋 nie sta艂o, musimy zainteresowa膰 czytaj膮cego. Kr贸tkie, chwytliwe has艂o, takie, obok kt贸rego nie mo偶na przej艣膰 oboj臋tnie. Dobrze jest nawi膮za膰 do sloganu, kt贸ry jest zamieszczony w mailu lub banerze reklamowym albo kierowa膰 si臋 w艂asn膮 ide膮, zawieraj膮c trafiaj膮ce do klienta pytania, na kt贸re odpowied藕 jest korzystna dla firmy. Mniejszy nag艂贸wek, jako doko艅czenie my艣li przewodniej, znajduj膮cy si臋 nad opisem produktu, r贸wnie偶 wygl膮da atrakcyjnie dla oka.

Interesuj膮ca tre艣膰

Podczas opisywania produktu lub us艂ugi, wa偶ny jest przekaz. Kr贸tka charakterystyka oferty, przedstawiona w tre艣ciwej i odpowiednio skondensowanej formie, daje efekty. Dla klienta interesuj膮ce s膮 najwa偶niejsze informacje, dlatego nie zmuszaj go do szukania ich w innym miejscu.

Dobrze rzuca si臋 w oczy tekst wypunktowany z wyr贸偶nionymi najwa偶niejszymi wyra偶eniami. W tym miejscu trzeba skupi膰 si臋 na g艂贸wnych zaletach oferowanego produktu lub us艂ugi. W tek艣cie landing page nale偶y oprze膰 si臋 pokusie uwzgl臋dniania jakichkolwiek niepotrzebnych informacji, dotycz膮cych tego, co nie jest wi膮zane z celem kampanii.

Potwierdzenie wiarygodno艣ci firmy

Dla u偶ytkownik贸w Internetu bardzo wa偶ne s膮 opinie innych os贸b, kt贸re zdecydowa艂y si臋 skorzysta膰 z oferty danej firmy. Warto wi臋c uwidacznia膰 takie informacje na landing pages. Pami臋taj jednak, by nie przesadzi膰, gdy偶 mo偶e wywo艂a膰 to skutek odwrotny do zamierzonego.

Uwidocznienie danych kontaktowych

Dane kontaktowe powinny by膰 widoczne i umieszczone w 艂atwo dost臋pnym miejscu, tak by u偶ytkownik po wej艣ciu na stron臋 mia艂 do nich 艂atwy dost臋p.

CTA 鈥 Call-to-action - Dzia艂aj!

Klikni臋cie Call-to-action jest r贸wnoznaczne z osi膮gni臋ciem zamierzonego celu kampanii. Przycisk CTA ma wo艂a膰 o uwag臋 w najbardziej dosadny spos贸b. Jest to kr贸tka i jasna dla klienta komenda, typu:

  • "Kup nasz produkt!"
  • "Zam贸w!"
  • "Wypr贸buj!"
  • "Z艂贸偶 wniosek!".

call to action - przyk艂ad
call to action - przyk艂ad

Dodatkowo na klienta odpowiednio podzia艂aj膮 has艂a, takie jak:

  • "darmowy",
  • "za darmo",
  • "gratis",
  • "wyj膮tkowy",
  • "wysoka jako艣膰".

U偶yj logo marki, optymalnej grafiki i kolorystyki

Logotyp marki jest wa偶ny. Najlepiej, je偶eli zostanie umieszczony obok nag艂贸wka, w g贸rnej cz臋艣ci landing page, by rzuca艂 si臋 w oczy jeszcze bardziej. Korzystnie dzia艂a r贸wnie偶 komunikacja wizualna, czyli kolorystyka. Zastosowanie grafik pomo偶e budowa膰 znajomo艣膰 i rozpoznawalno艣膰 marki, jest te偶 czynnikiem rzucaj膮cym si臋 w oczy i potrafi膮cym zaciekawi膰 odbiorc臋. W przypadku landing page dobrze sprawdzaj膮 si臋 r贸wnie偶 grafiki i obrazki wywo艂uj膮ce emocje. Cz臋sto grafika potrafi przekaza膰 wi臋cej ni偶 tysi膮c s艂贸w 馃槉.

Sk膮d pozyskiwa膰 ruch na landing page

E-mail marketing

Jednym ze sposob贸w pozyskiwania ruchu na stronie firmowej jest wykorzystanie landing page鈥檃 w e-mail marketingu. Dzia艂anie to wcale nie jest trudne. Wystarczy, 偶e projekt graficzny newslettera czy mailingu zawiera艂 b臋dzie atrakcyjny CTA, kt贸ry zach臋ci do klikni臋cia, tym samym zwi臋kszaj膮c liczb臋 przej艣膰 na stron臋. Po klikni臋ciu w przycisk, odbiorca, zamiast na stron臋 g艂贸wn膮, przekierowany zostanie w艂a艣nie na landing page! Taki trik bardzo dobrze sprawdza si臋, kiedy chcesz zaproponowa膰 klientom kupon rabatowy do swojego sklepu lub konkretny zestaw produkt贸w.

Social Media

Je偶eli posiadasz firmowe profile w mediach spo艂eczno艣ciowych, mo偶esz udost臋pni膰 link do landing page鈥檃 w postach. Jest to forma bezp艂atnego pozyskiwania ruchu na stronie.

Facebook Ads

Facebook to zdecydowanie jedno z najlepszych miejsc reklamy dla stron landing page. Dlaczego? Ju偶 wyja艣niam. Ten portal spo艂eczno艣ciowy umo偶liwia nam precyzyjne targetowanie reklam, dzi臋ki czemu nasza oferta trafia do odpowiedniej grupy docelowej. Ca艂y proces funkcjonuje dzi臋ki dost臋pnym parametrom, poprzez kt贸re mo偶liwe jest nast臋puj膮ce kierowanie reklam:

  • Demograficzne - p艂e膰, status zwi膮zku, data urodzenia.
  • Geograficzne - miejsce zamieszkania, kraj, miasto, wojew贸dztwo鈥
  • Wykszta艂cenie, miejsce pracy, znajomo艣膰 j臋zyk贸w obcych.
  • Zainteresowania - jakimi tematami interesuje si臋 u偶ytkownik, co lubi. Dzi臋ki temu, mo偶liwe jest dotarcie do os贸b, kt贸re lubi膮 konkretne rzeczy.
  • Po艂膮czenia - reklama Facebook Ads trafia do fan贸w konkretnej strony oraz do ich znajomych.

Call To Action na stronie

Dobrym sposobem jest umieszczenie baneru reklamowego na stronie firmowej lub blogu. Ca艂y proces jest ca艂kowicie darmowy. Dzia艂anie bardzo dobrze sprawdza si臋 w sytuacji, kiedy chcesz pozyska膰 nowych subskrybent贸w newslettera lub prowadzisz akcje promocyjn膮 i planujesz ukierunkowa膰 u偶ytkownik贸w na konkretny produkt czy us艂ug臋.

Wpisy go艣cinne

Dzia艂ania content marketingowe, w tym publikowanie wpis贸w go艣cinnych, to bez w膮tpienia bardzo dobry pomys艂. Z jednej strony dzielisz si臋 wiedz膮, tym samym buduj膮c sw贸j autorytet w Internecie, z drugiej natomiast masz mo偶liwo艣膰 umieszczenia we wpisie link贸w do landing page. W przypadku wpis贸w go艣cinnych, zazwyczaj spotykamy si臋 z okre艣lon膮 grup膮 odbiorc贸w, kt贸rzy realnie zainteresowani s膮 danym tematem. Kierowanie ich na specjalnie dostosowan膮 stron臋 docelow膮 mo偶e okaza膰 si臋 bardzo dobrym pomys艂em.

Jak widzisz, rola landing page w marketingu internetowym mo偶e by膰 nieoceniona. Jedynym warunkiem jest okre艣lenie celu podejmowanych dzia艂a艅 oraz odpowiednia realizacja strony docelowej. Poni偶ej przedstawiamy kilka przyk艂ad贸w prawid艂owo wykonanych kreacji.

Przyk艂ady landing page:

Landing Page Eko-idea
Landing Page Eko-idea

Coface - strona docelowa
Coface - strona docelowa

SmartLunch, strona docelowa
SmartLunch, strona docelowa