Spis Treści:

Czym jest evergreen content? W jaki sposób można zastosować go w strategii content marketingowej? Jak odnaleźć taki content i co zrobić, aby rzeczywiście spełniał swoją funkcję? Dowiesz się z tego artykułu!

Czym jest evergreen content?

Pojęcie evergreen content odnosi się do treści, która jest “wiecznie zielona” bądź też “wiecznie żywa”. Oznacza to, że taki przekaz posiada zdolność do stałego generowania ruchu przez wiele tygodni, miesięcy, a nawet lat od daty publikacji.

Z reguły, takie treści nie wymagają zbyt dużej ingerencji. Warto jednak pamiętać, iż uzupełnienie informacji, zmiana grafik czy ponowna optymalizacja treści wiecznie żywej, może jeszcze mocniej wpłynąć na osiągane wyniki.

O czym pamiętać w trakcie optymalizacji evergreen content?

  1. Optymalizacja pod słowa kluczowe generujące dużą liczbę wyszukiwań. W tym przypadku niezwykle pomocnym narzędziem jest Surfer SEO Content Editor.
  2. Uzupełnianie informacji - sprawdź powiązane słowa kluczowe, podpowiedzi Google, frazy, na które Twój artykuł wyświetla się w wynikach wyszukiwania (Google Search Console) i najnowsze artykuły konkurencji. Upewnij się, czy dogłębnie wyczerpałeś temat. Dobrym sposobem jest również podzielenie treści na dwa artykuły, stosując wzajemnie linkowanie wewnętrzne.
  3. Linkowanie wewnętrzne do oferty, produktu lub innych powiązanych treści.
  4. Odpowiednia struktura tekstu - Zastosowanie nagłówków, pogrubień, wypunktowań, oznaczenie istotnych informacji, grafik itd.
  5. Zastosowanie altów do zdjęć.

Nawet jeżeli treść jest wiecznie żywa, nie powinniśmy pozostawiać jej samej sobie. Drzemie w niej ogromny potencjał, z którego warto korzystać!

Evergreen content w praktyce - jak wygląda?

Wiecznie żywe treści zawdzięczają swoją ponadczasowość, tematom o stałym poziomie zainteresowania. Cieszą się one dużą liczbą wyszukiwań, a ich popularność nie maleje wraz z upływem czasu. Możemy zaliczyć do nich następujące tematy:

  • Jak szybko schudnąć? Bez względu na to czy jest 2015, czy 2021, ludzie zawsze będą chcieli poprawić swój wygląd i zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów.
    Planer Słów Kluczowych Google Ads
    Planer Słów Kluczowych Google Ads
  • Jak gotować ryż? Proces gotowania ryżu nie zmienia się na przestrzeni lat, dlatego temat jest wciąż aktualny, nie wymaga ciągłych aktualizacji, a przynosi użytkownikom odpowiedzi na zadane pytania.
    Planer Słów Kluczowych Google Ads, wyszukiwanie frazy “jak gotować ryż”
    Planer Słów Kluczowych Google Ads, wyszukiwanie frazy “jak gotować ryż”
  • Projekty domów bez względu na miesiąc i rok, zawsze znajdzie się spore grono osób, które będzie zainteresowane projektami domów. Z roku na rok liczba inwestorów, pragnących uwić swoje gniazdko, jest coraz więcej, o czym świadczy również tendencja wzrostowa.
    wyszukiwanie frazy “projekty domów” w Planerze Słów Kluczowych Google Ads
    Wyszukiwanie frazy “projekty domów” w Planerze Słów Kluczowych Google Ads

Czego nie można nazwać wiecznie żywą treścią?

Do evergreen content nie możemy zaliczyć artykułów, które bardzo szybko ulegają dezaktualizacji, jak np. newsy, trendy, treści modowe, aktualne informacje z kraju i ze świata,

  • Buty jesień 2021 - na chwilę obecną jest to temat cieszący się sporym wyszukiwaniem, jednak po upływie sezonu, zainteresowanie tematem spada, bo wchodzi już nowa, zimowa kolekcja obuwia.
    wyszukiwanie frazy modne buty jesień 2021 Planer Słów Kluczowych, Google Ads
    wyszukiwanie frazy modne buty jesień 2021 Planer Słów Kluczowych, Google Ads
  • Prezent na walentynki - Temat ten należy do sezonowych, nie jest więc aktualny przez cały czas. Największy wzrost wyszukiwań nastąpi z pewnością na miesiąc/kilka tygodni przed świętem zakochanych.
    Planer Słów Kluczowych Google Ads, wyszukiwanie frazy prezent na walentynki
    Planer Słów Kluczowych Google Ads, wyszukiwanie frazy prezent na walentynki
  • Prezent na dzień kobiet - inspiracje związane z wyborem prezentu na dzień kobiet aktualne są w okolicy 8 marca, czyli daty tego wydarzenia, a jak wiadomo jest to tylko jeden dzień w roku, więc możemy twierdzić, że na kilka tygodni poprzedzających tę datę, temat znowu będzie cieszył się popularnością.
    Planer Słów Kluczowych Ads, wyszukiwanie frazy: Prezent na dzień kobiet
    Planer Słów Kluczowych Ads, wyszukiwanie frazy: Prezent na dzień kobiet
  • Bombki choinkowe - temat ten zyskuje na popularności w momencie, gdy zbliżają się Święta Bożego Narodzenia i zaczynamy poszukiwać odpowiednich ozdób choinkowych.
    Planer Słów Kluczowych Google Ads, wyszukiwanie frazy ‘’Bombki choinkowe”
    Planer Słów Kluczowych Google Ads, wyszukiwanie frazy ‘’Bombki choinkowe”

Tematy mające charakter newsów, zaraz po opublikowaniu są wielokrotnie udostępniane na wielu portalach tematycznych i informacyjnych, w tym czasie mają szansę na wygenerowanie dużego ruchu na stronie (fresh content). Wraz z biegiem czasu, liczba wyszukiwań spada.

Ważne: jeżeli publikujesz taki content zadbaj, aby odpowiednio go zoptymalizować i opublikować nieco wcześniej. Takie działanie sprawi, że ma on szansę zostać zaindeksowany przez Google i może uplasować się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W publikowanej treści uwzględnij produkty lub usługi, które sprzedajesz/oferujesz - duże zainteresowanie treścią może tym samym przełożyć się na sprzedaż, zwiększając dochód firmy.

Jak tworzyć evergreen content?

Aby napisać artykuł, którego treść będzie wiecznie żywa, warto skupić się na kilku zasadach.

Linkowanie wewnętrzne

Prócz unikalnych, jakościowych treści i odpowiedniej optymalizacji, istotnie ważne jest także linkowanie wewnętrzne. Jakie korzyści osiągamy dzięki temu?

Przejrzysta nawigacja

Linkowanie wewnętrzne poprawia współczynnik User Experience (UX). Algorytmy Google badają wykonane czynności na stronie, czas, jaki użytkownik tam spędził, ale nie tylko!

Mowa tutaj o odczuciach, jakie mu towarzyszyły, czyli UX. Doskonale wykonane linkowanie zawiera np. wartościowe odniesienia do powiązanych tematycznie publikacji, które znajdują się na tej samej stronie internetowej. W rezultacie otrzymujemy przejrzystą i intuicyjną nawigację dla użytkownika.

Przykład linkowania wewnętrznego na blogu KS
Przykład linkowania wewnętrznego na blogu KS

Lepsza przejrzystość

Dzięki linkowaniu wewnętrznemu możemy promować najbardziej atrakcyjne podstrony na naszym blogu lub stronie. Oznacza to lepszą nawigację. Użytkownik ma większe szanse na dostrzeżenie innych wpisów, bądź wartościowych odniesień. Jest to jeden z czynników mających znaczenie w czasie indeksacji stron przez roboty Google.

Minimalizacja odrzuceń

Wewnętrzne linkowanie pozwala na zmniejszenie bounce rate, czyli tzw. współczynnika odrzuceń. Co to oznacza? Wchodząc na stronę, użytkownik będzie bardziej zachęcony do kolejnego kliknięcia. Pozwoli to na eliminację sytuacji, gdzie wchodząc, nie podjąłby żadnej akcji. Zwiększenie współczynnika CTR zwiększy szansę na wzrost konwersji, w postaci wysłania zapytania lub zakupienia produktu.

Lepsza indeksacja

Prawidłowe wykonanie linkowania wewnętrznego sprzyja lepszej indeksacji treści na stronie internetowej. Warto docenić taką korzyść, szczególnie przy dużych blogach lub sklepach internetowych posiadających mnóstwo podstron.

Do stworzenia anchora można zastosować słowo kluczowe w dopasowaniu ścisłym (exact) lub przybliżonym (partial), aby w sposób naturalny dostosować je do tworzonej treści. Pamiętajmy też, aby unikać linkowania po frazie generycznej, gdyż roboty Google mogą nie być w stanie powiązać frazy z treścią w czasie indeksowania. Dodatkowo krótka generyczna fraza nie jest zbyt oczywista dla użytkownika, dlatego też warto zastąpić ją frazą long-tail, o której przeczytasz poniżej.

Long-tail w evergreen content

Fraza long-tail jest frazą z tzw. długiego ogona, a co za tym idzie, jest dosyć rozbudowana i nie krótsza niż 3 słowa, chociaż nie jest to też regułą. Dzięki frazie long-tail możemy doprecyzować cel, jaki towarzyszy użytkownikowi wpisującemu daną frazę w wyszukiwarkę.

Frazy z długiego ogona wpisywane są rzadziej w wyszukiwarkę, niż np. generyczne, exact lub partial, ale o wiele częściej generują konwersję. Porównując: fraza generyczna uogólnia cel użytkownika, stąd też w wyszukiwaniach możemy częściej znaleźć strony, poruszające ogólny temat, a long-tail precyzuje go.

Wyszukiwanie fraz generycznych i fraz long -tail w narzędziu Google Ads - Planer Słów Kluczowych
Wyszukiwanie fraz generycznych i fraz long -tail w narzędziu Google Ads - Planer Słów Kluczowych

Warto pamiętać także o tym, że frazy long-tail, mimo że rzadziej są wyszukiwane to tak naprawdę większa część osób wpisujących ją, decyduje się na zakup określonego produktu, gdyż wpisywane zagadnienie jest lepiej dostosowane do oczekiwań.

Aby wzmocnić swoją marketingową strategię, warto skupić się na określonej grupie contentu. Jest to doskonała zasada, dzięki której można uniknąć ,,pisania o wszystkim i o niczym". Zawężony i sprecyzowany zakres materiału pozwala na dotarcie do grupy najbardziej zainteresowanej danym tematem i jednocześnie produktem. Doskonale odzwierciedla to niniejszy przykład:

  • Jak się uczyć?
  • Jak nauczyć się angielskiego?
  • Jak szybko nauczyć się angielskiego?

przykład frazy long-tail
przykład frazy long-tail

Należy dostrzec, że każdy kolejny tytuł poradnika powoduje większe sprecyzowanie tematu dzięki frazie long-tail, a przez to również skupia uwagę coraz węższej i jednocześnie bardziej zainteresowanej grupy docelowej.

Warto także zadbać o to, aby znaleźć bezpieczną granicę między tematem łatwym w utrzymaniu aktualności a takim, gdzie możesz zaoferować unikalną treść.

Frazy z długiego ogona mogą również posłużyć jako temat do napisania gotowego artykułu czy poradnika.

wyniki wyszukiwania po wpisaniu frazy long-tail Jak sprawdzić pozycję strony w Google
wyniki wyszukiwania po wpisaniu frazy long-tail Jak sprawdzić pozycję strony w Google

Analiza wyszukiwania i słów kluczowych

Tworzenie wiecznie żywej treści należy zacząć od znalezienia odpowiedniego tematu, który będzie cieszył się zainteresowaniem nie tylko sezonowo, ale także posiadał zdolność do generowania ruchu przez cały rok.

Warto wykonać analizę słów kluczowych i poznać te o największym potencjale. Nie należy całkowicie rezygnować z tematów sezonowych, warto mieć kilka takich publikacji, ponieważ generują ruch o określonych porach roku.

Treść, mająca tendencję wzrostową, Planer Słów Kluczowych Google Ads
Treść, mająca tendencję wzrostową, Planer Słów Kluczowych Google Ads

Można zwrócić uwagę na treści, które w ostatnim czasie cieszą się popularnością i przeanalizować ich potencjał w ciągu ostatnich miesięcy. Jeżeli charakteryzują się stałą liczbą wyszukiwań i można dostrzec perspektywę wzrostową, warto wówczas stworzyć na tej podstawie wiecznie żywą treść.

Nie można zapominać także o słowach kluczowych, które warto rozsądnie wprowadzać do artykułu, unikając tzw. keywords stuffing, które diametralnie obniża jakość treści. Keywords stuffing polega na nachalnym ,,upychaniu” słów kluczowych w publikowanych treściach, powodując nadmierne zagęszczenie fraz. Należy wystrzegać się takich praktyk, mogących świadczyć o chęci manipulacji wynikami wyszukiwania.

Starsze treści, które warto zaktualizować - jak je znaleźć?

Całkiem możliwe, że na Twoim blogu już znajdują się treści posiadające duży potencjał w kontekście evergreen content. Bardzo często zdarza się, że treść opublikowana została dawno temu, jednak ze względu na wiecznie żywy temat nadal generuje ruch i wejścia na stronę - warto znaleźć takie publikacje i nieco bardziej się o nie zatroszczyć. Jak to zrobić?

Ahrefs

Narzędziem, które pomoże Ci odnaleźć evergreen content na Twoim blogu jest Ahrefs. Za jego pomocą możemy sprawdzić najpopularniejsze podstrony na blogu, a także poszczególne wyszukiwania danej frazy.

Ahrefs, wyszukiwanie najpopularniejszych podstron
Ahrefs, wyszukiwanie najpopularniejszych podstron

Słowo kluczowe “jak mężczyzna reaguje na kobietę, która mu się podoba” posiada 2300 wyszukiwań. Widzimy też, że artykuł zajmuje 6 pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Zobaczmy, jak plasują się wyszukiwania w ostatnim roku, korzystając z Planera Słów Kluczowych:

wyniki wyszukiwania frazy, Planner Słów Kluczowych Google Ads
wyniki wyszukiwania frazy, Planner Słów Kluczowych Google Ads

Na podstawie wykresu możemy stwierdzić, że treść nadal cieszy się wyszukiwaniem, więc warto zadbać o to, aby evergreen content rzeczywiście był aktualny.

Optymalizacja i aktualizacja artykułu może przyczynić się do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania - pamiętaj, że najwięcej wejść generują strony zajmujące pozycje na pierwszej stronie wyników wyszukiwań. Dobrze zoptymalizowany content, spełniający oczekiwania użytkowników ma szansę zwiększyć ruch na stronie internetowej.

Od niedawna w narzędziu o nazwie Planer Słów Kluczowych w Google Ads, pojawiła się dodatkowa opcja, która pozwala na określenie trendu 3- miesięcznego w odniesieniu do poszukiwanych fraz. Jest to niezwykle pomocna nowość, dzięki której mamy wskazane czy tendencja jest stała, czy może wzrostowa lub spadkowa. Jeśli wyszukiwania mają tendencję do wzrostu lub są stałe, to warto zwrócić uwagę na dane zagadnienie przy tworzeniu evergreen content.

Google Search Console

Kolejnym narzędziem jest Google Search Console. Najpierw musisz zorientować się które podstrony z Twojego bloga generują wyświetlenia.

Wyniki wyświetlenia podstron, Google Search Console
Wyniki wyświetlenia podstron, Google Search Console

Co dalej?

analiza zapytań, na które wyświetla się podstrona, Google Search Console
analiza zapytań, na które wyświetla się podstrona, Google Search Console

Na powyższym screenie widzimy, że na zapytanie “filmy z dreszczykiem” fraza wyświetliła się 3 354 razy, ale współczynnik CTR to jedynie 87. Skoro ciągle generowane są wyświetlenia, oznacza, że ludzie nadal poszukują tej treści, która pojawia się po wpisaniu w wyszukiwarce. Sprawdzamy więc, jakie to zapytanie ma wyszukiwania.
Wpisujemy zapytanie w Planerze Słów Kluczowych od Google Ads, aby zweryfikować liczbę wyszukiwań.

Wyniki wyszukiwania frazy,  Planer Słów Kluczowych Google Ads
Wyniki wyszukiwania frazy, Planer Słów Kluczowych Google Ads

Na wykresie wyraźnie widzimy, że fraza ta ma wyszukiwania i tendencję wzrostową. Warto więc podjąć działania mające na celu zwiększenie współczynnika CTR i utrzymanie wiecznie zielonej treści. Co zrobić, aby ta treść rzeczywiście spełniała swoje założenia? Przeczytasz o tym poniżej.

Co zrobić, żeby evergreen content rzeczywiście działał?

Aby treści na naszym blogu mogły nosić miano wiecznie żywych, powinniśmy się skupić na kilku najważniejszych kwestiach, warunkujących ten sukces.

Przystępny format

Przygotowując evergreen content musimy dostosować formę podania informacji do takiej, jaka preferowana jest przez szerokie gremium potencjalnych odbiorców. W tym celu warto zdecydować się na którąś z następujących form, takich jak: lista, branżowy słownik definicji, sekcje FAQ, poradnik, bądź krótki tekst o charakterze informacyjnym ze ścisłymi wypunktowaniami najważniejszych treści.

Informacje o stanie w USA  (wikipedia.pl)
Informacje o stanie w USA (wikipedia.pl)

Nie muszą to być artykuły, ale także podcasty, video, infografiki. Prócz samego przekazu, istotna jest także jego struktura, dlatego można przeanalizować która forma przekazu jest skuteczna dla określonej grupy.

Jeżeli chcemy zamieścić nasz artykuł na blogu, warto dodać jeszcze spis treści, który pozwoli odbiorcy na dogodne znalezienie takiej części, jaka będzie dla niego interesująca.

O jak optymalizacja

Optymalizacja treści wiecznie żywej jest doskonałym sposobem na to, abyśmy mogli cieszyć się regularnym ruchem na stronie. Aktualizacje mogą dotyczyć nie tylko uzupełniania danych, dopisywania nowych treści, ale także linkowania nowych wpisów lub produktów.

Z pomocą przychodzą także narzędzia SEO, dzięki którym możemy sprawdzić:

  • ilość odwiedzin na konkretnych podstronach (np. Ahrefs, Google Search Console, Google Analytics, Senuto, SEMSTORM),
  • rankowanie na poszczególne słowa kluczowe (np. Google Search Console, Semstorm, Senuto, SEMSTORM, Google Trends, Answer the public)
  • ilość wyszukiwań na dany okres czasu, lokalizację (np. Planer Słów Kluczowych od Google Ads, SEMrush, Surfer SEO, Semstorm, Senuto)

Google Search Console, skuteczność
Google Search Console, skuteczność

Na powyższym screenie możemy dostrzec wysoką liczbę wyświetleń poniektórych podstron. Liczba kliknięć natomiast jest niższa, mimo że podstrona ma sporą ilość wyświetleń. Być może artykuł stracił na aktualności, warto sprawdzić dokładniej, na jakie zapytania wyświetla się dana podstrona.

wyświetlenia na konkretne zapytanie, Google Search Console
wyświetlenia na konkretne zapytanie, Google Search Console

Na tym przykładzie widzimy więc, że spora ilość wyświetleń nie idzie w parze z ilością kliknięć. Co to oznacza?

Mianowicie duża ilość wyświetleń przy jednocześnie małej liczbie kliknięć może być sygnałem, że warto przeprowadzić optymalizację treści i dokładnie zweryfikować czy zamieszczone treści są aktualne i zoptymalizowane. Najpierw musimy zapewnić stronie pozycję w TOP 10 (czasem, gdy nasz content już plasuję się na pozycjach w pierwszej dziesiątce, warto dokonać zmian nawet w meta title, aby wpłynąć na odczucia użytkownika).

Skoro podstrona pojawia się w wynikach wyszukiwania, ale nie cieszy się wysokim CTR, należy rozważyć optymalizację, aby podbić pozycję i zwiększyć klikalność.

Regularne odświeżanie treści

Jeżeli tworzymy evergreen content warto mieć na uwadze fakt odnoszący się do określników czasu. Przykładowo, jeśli tworzymy poradnik i zwróciliśmy uwagę na istotną dla treści, informację -, np. ,,miało to miejsce w 2017”. Jesteśmy zobowiązani do regularnego odświeżania takiej treści i uzupełniania bądź aktualizacji danych. Działanie takie ma znaczenie także w przypadku meta title i meta description, gdzie widząc aktualny rok, spodziewamy się również aktualnych informacji.

Jeżeli nie zadbamy o to, wówczas użytkownik napotykający na taką informację odnosi wrażenie, że treść jest nieaktualna i nie warto jej czytać. Dlatego znacznie bardziej wartościowe jest aktualizowanie contentu i wzbogacanie go nowymi, aktualnymi danymi. Nie możemy także zapomnieć o tym, aby w aktualizowanym artykule zmienić także datę publikacji.

Fresh content a evergreen content

Tworzenie coraz nowszych treści, przyciągających uwagę użytkowników często ma charakter newsów, które po niedługim czasie ulegają dezaktualizacji. Jest to charakterystyczne dla fresh content, o którym przeczytasz poniżej.

Newsy i sezonowe frazy są dosyć trudne do wypozycjonowania z uwagi na sporą konkurencję, ponieważ w momencie gdy określony temat będzie cieszył się zainteresowaniem, to z całą pewnością każdy z portali będzie chciał o tym napisać.

Fresh content polega więc na publikacji aktualnej i wartościowej treści, zawierającej informacje, mające znaczenie w określonym czasie (informacje zawarte w treści, z upływem czasu mogą ulec zmianie). Publikując taką treść, warto uwzględnić potrzebę jej aktualizacji i optymalizacji. Artykuły tego typu często związane są z wydarzeniami bieżącymi, które:

  • zyskują na znaczeniu (newsy z kraju i ze świata, jednorazowe wydarzenia kulturalne i sportowe)
  • powtarzają się cyklicznie - np. wybory prezydenckie, teleturnieje, np. ,,Postaw na milion” czy programy typu “The voice of Poland”
  • poddawane są stałym aktualizacjom, np. rankingi produktów, trendy modowe.

Fresh content generuje zainteresowanie użytkowników, ponieważ porusza bieżące tematy. Wpływa również na wzrost współczynnika CTR i ruchu na stronie, co przekłada się na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

aktualne artykuły o różnych datach
aktualne artykuły o różnych datach

Algorytmy Google decydują o tym, czy treść zostanie uznana za fresh content na podstawie dopasowania do zapytania wpisywanego w wyszukiwarce. Mogą to być zarówno najnowsze publikacje, jak i artykuły mające już kilka miesięcy. To dzięki Query Deserves Freshness, które uznaje dane zapytanie za świeże. Kiedy współczynnik CTR spadnie, lub uznamy, że artykuł wymaga aktualizacji, możemy znowu rozważyć optymalizację i odświeżyć artykuł.

Evergreen content a recykling treści

Evergreen content wiąże się z recyklingiem treści poprzez to, że w obydwu rodzajach contentu wykorzystujemy potencjał już stworzonych tekstów, które możemy aktualizować, optymalizować, udostępniać link np. w mediach społecznościowych, bądź skorzystać ze znanego już sposobu, jakim jest przekierowanie 301, o czym dowiesz się z naszego słowniczka SEO/SEM - Co to jest przekierowanie 301? oraz z tego artykułu.

Evergreen content - korzyści

  • Treści, postrzegane jako wiecznie aktualne to doskonała opcja na poszerzenie wiedzy czytelników odnośnie specyfiki biznesu lub branży. To także nieoceniona pomoc dla nowych klientów, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o profilu działalności firmy.
  • Unikalne treści na blogu firmowym, generują kolejny powód odwiedzin czytelnika. Jeżeli udało mu się znaleźć cenne treści, wyjaśniające wiele kwestii, nabierze on zaufania do bloga, tym samym zwiększy się wiarygodność contentu w jego oczach, co przyczyni się do budowania wizerunku eksperta i wzmocnienie autorytetu.
  • Wiecznie aktualne treści mogą posłużyć jako jeden z elementów marketingowej strategii. Odpowiednie podlinkowanie artykułów wiodących na inne podstrony jest nieocenione w poznawaniu szerszego zakresu wiedzy, powiązanego z tematem. Jeżeli użytkownicy zorientują się, że temat jest naprawdę wyczerpany, z pewnością będą traktować wpis jako wartościowe źródło wiedzy.
  • Evergreen content to wartościowa i pożądany rodzaj treści dla content marketingu, ponieważ zapewnia ruch w każdym czasie, niezależnie od świąt, pór roku czy medialnych trendów.

Podsumowanie

Treści, które cieszą się sezonową popularnością, wprawdzie przynoszą zyski i pożądany ruch na stronie, ale taka dobra passa nie może trwać przez cały rok. Aby więc stworzyć wartościowy wpis, który zaliczyć można do evergreen content, warto dokładnie przemyśleć nie tylko temat, ale zadbać o odpowiednią analizę narzędziami SEO i zawężenie grupy docelowej. Wówczas możemy zyskać pewność, że tworzony przez nas evergreen content okaże się nim rzeczywiście.