Spis treści:

widok reklam na facebooku
Facebook Ads to jeden z najpopularniejszych oraz najefektywniejszych systemów reklamowych w Social Mediach

Czym jest Facebook Ads?

Zacznijmy od pojęcia Facebook Ads. Jest to system reklamowy, który umożliwia tworzenie i precyzyjne kierowanie płatnych kampanii umiejscowionych na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz Audience Network. Umożliwia on dotarcie do milionów użytkowników, w tym potencjalnych Klientów, z przekazem reklamowym. Możemy go stosować na KAŻDYM etapie lejka sprzedażowego poprzez odpowiednio dobraną grupę docelową.

Jak działają reklamy Facebook Ads?

Prowadząc kampanie Facebook Ads możesz dotrzeć do grupy odbiorców zainteresowanych usługami lub produktami, które oferujesz i poprzez wyświetlanie reklam przekonać również tych niezdecydowanych użytkowników do ostatecznej konwersji, czyli np. dokonania zakupu w Twoim sklepie internetowym.

Reklama pokazuje się użytkownikom na różnych etapach procesu zakupowego, a odpowiednia konfiguracja pozwala dotrzeć zarówno do nowych Klientów, budując przy tym świadomość o marce, ale również przypomni tym stałym o Twojej działalności 😉

Dzieje się tak dlatego, że Facebook daje ogromną bazę informacji o jego użytkownikach, która pozwala właścicielom biznesu wygenerować ruch ich sklepu internetowego i doprowadzić do wielu realizacji (mogą być to m.in.: zakup, pobranie aplikacji, wyświetlenia filmu, przejścia na stronę sklepu czy rozmowa telefoniczna).

System wstawia reklamy na facebooku w treści, które użytkownicy facebooka przeglądają- dlatego dużo osób w ogóle nie odróżnia reklam od tych zwykłych postów (główna różnica polega na dopisku "Sponsorowane" pod zdjęciem profilowym fanpage'a w reklamie). Kiedy dana osoba spełnia określone przez Ciebie parametry (wiek, płeć, zainteresowania, lokalizacja ) to wyświetla się jej Twoja reklama.

post i reklama reklama Zalando
po lewej stronie post, po prawej reklama Zalando, źródło: Facebook

Jak wygląda tworzenie kampanii reklamowych ?

Cały proces tworzenia kampanii Facebook Ads w skrócie można podzielić na trzy etapy.

  • Kampania (określasz cel reklamy).
  • Zestaw reklam (targetujesz grupę odbiorców poprzez dane demograficzne i zainteresowania oraz ustalasz budżet, czas i miejsca wyświetlania).
  • Reklama (wymyślasz treść reklamy oraz wybierasz format reklamy).

etapy tworzenia kampanii reklamowych
Etapy tworzenia kampanii reklamowych (w skrócie)

Tworząc reklamę, pomocny okaże się tutaj menedżer reklam, skąd możesz sprawdzić, która wersja osiąga lepsze wyniki od pozostałych zestawów reklam, a także która z emisji reklam jest skuteczna. W razie potrzeby możesz wprowadzać też poprawki. Aby przejść do niego bezpośrednio, możesz kliknąć w ten link 👉🏻 https://business.facebook.com/adsmanager.

Uwaga: Jeżeli do tej pory nie miałeś założonego konta reklamowego w menedżerze reklam, będziesz musiał to zrobić, ale bez obaw - to bardzo proste i polega na wskazaniu waluty i kraju, w której kampanie będą rozliczane.

widok Menedżera Reklam
widok Menedżera Reklam

A o tym jak utworzyć swoją pierwszą kampanię dowiesz się czytając nasz artykuł 👉🏻https://ks.pl/blog/jak-uruchomic-kampanie-na-facebooku

Pamiętaj, że reklama przede wszystkim musi być prosta w odbiorze, bez głębszej analizy. Ważne, aby od razu rzucała się w oczy i była dobrze zapamiętana ⭐️

przykłady reklam na Facebooku
przykłady reklam na Facebooku, źródło: Facebook

8 powodów, dla których warto korzystać z reklamy na Facebooku

  • Klienci na pewno tu są - społeczność Facebooka liczy ponad miliard użytkowników, wśród których znajdzie się również grupa odbiorców zainteresowana Twoją usługą lub produktem.
  • Zyskujesz szerokie możliwości targetowania reklam - ustawiając płeć, zainteresowania, nawyki, wiek, a nawet lokalizację możesz swoim przekazem trafić do swojego ideału Klienta.
  • Ty wybierasz budżet - nawet niewielkim kosztem można uzyskać zadowalające efekty, a Facebook dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu i analizom, wyśle reklamę dokładnie tam, gdzie powinna dotrzeć.
  • Budowanie świadomości marki – reklamy nie tylko zwrócą uwagę Twojej grupy docelowej, ale pozwolą również na pozyskiwanie kontaktów, w postaci partnerów biznesowych czy inwestorów!
  • Szybki i łatwy dostęp do panelu sprawią, że w każdej chwili możesz sprawdzić daną kampanię oraz jej skuteczność.
  • Wygenerujesz dodatkowy ruch na swojej stronie – przekierowany z mediów społecznościowych na Twoją stronę pomoże Ci w budowaniu jej widoczności w internecie.
  • Możesz zaprezentować różne formy reklamy – od pomysłowego pokazu slajdów, po karuzele, filmy czy kolekcje produktów!
  • Możesz zawsze liczyć na wsparcie specjalistów, którzy tworzą skuteczne kampanie reklamowe w social mediach od wielu lat. Jeśli więc nie chcesz lub nie masz czasu - powierz ich prowadzenie komuś doświadczonemu, np. nam 😊

Podsumowanie

Social Media nieustannie się rozwijają, a sam Facebook należy obecnie do największych portali społecznościowych na świecie. Reklamowanie swojego biznesu tutaj może okazać się skutecznym dotarciem do nowych odbiorców oraz odpowiednim miejscem budowania wizerunku. Jednak pamiętaj, że prowadzenie kampanii wymaga odpowiedniej strategii, konsekwencji, CZASU i najważniejsze– synchronizacji kilku działań. Jeśli masz potrzebujesz pomocy lub masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami - chętnie pomożemy 😊