Spis treści:

Dwa rodzaje zawieszeń Wizytówki Google

Zawieszenia Wizytówek w Mapach Google w zależności od sytuacji bywają bardziej lub mniej poważne. Z tego względu wyróżniamy dwa rodzaje zawieszeń. Pierwszym z nich jest zawieszenie miękkie, które charakteryzuje się tym, że po wejściu na profil firmy w Google widnieje etykieta ,,zawieszona''. Oznacza to, że możliwość zarządzania Wizytówką została chwilowo odebrana, a sam profil nie wyświetla się w wyszukiwaniach w Mapach Google.

W momencie zawieszenia miękkiego Wizytówka firmy staje się niezweryfikowana. Powodem tego mogły być działania niezgodne z wytycznymi Google, w wyniku których możliwość zarządzania profilem została odebrana.

Drugi typ jest nieco poważniejszy, zwany zawieszeniem ciężkim lub twardym. Oznacza to, że Wizytówka została całkowicie wyłączona z platformy Google, a wraz z nią usunięte wszystkie recenzje, zdjęcia, wpisy itp. Po wejściu na profil wyświetli się komunikat ,,wyłączona''. Szanse na odzyskanie takiej Wizytówki są niewielkie, aczkolwiek jest to wciąż możliwe!

Zawieszona Wizytówka Google — najczęstsze powody zawieszeń

Dlaczego Google zawiesza Wizytówki firmy? Jeśli jesteś w tym miejscu, to zapewne zadałeś sobie to pytanie nie raz. Prowadząc profil Google Moja Firma, musisz liczyć się z różnymi przeciwnościami losu, jakie staną na Twojej drodze. Ważne jednak jest, by znać przyczynę tego zjawiska. Niestety, nie ma jednego określonego powodu, dla którego Wizytówka została zawieszona. Możemy wyodrębnić kilka najczęstszych przypadków. Oto kilka z nich.

Algorytmy Google

Raz na jakiś czas da się zauważyć, iż Google prowadzi swego rodzaju ,,czyszczenie'' Map Google. W tym czasie można zaobserwować zwiększoną ilość zawieszonych profili firm. Algorytmiczny przegląd Google dotyka głównie wrażliwe kategorie biznesowe — szczególnie branże, które są zaśmiecone spamem. Niestety na tego typu sytuację nie mamy żadnego wpływu.

Niezastosowanie się do polityki treści Google

Jednym z kluczowych powodów zawieszeń Wizytówek jest niedostosowanie się do odgórnych zasad i wskazówek Google. Zakładając profil firmy, należy dokładnie zapoznać się z panującą polityką treści i dostosować się do niej. Nieposzanowanie zasad może wiązać się z zawieszeniem miękkim, przez co wchodząc na wizytówkę możemy ujrzeć komunikat ,,Ta lokalizacja została zawieszona z powodu problemów z jakością danych''.

oznaczenie zawieszonej wizytówki
oznaczenie zawieszonej wizytówki

Aby uniknąć takiej przykrej sytuacji, warto nabyć niezbędną wiedzę. Więcej o zasadach Google przeczytasz, klikając tutaj.

Spam w nazwie

Upewnij się, że nazwa Twojej firmy nie posiada zbyt dużej ilości słów kluczowych. Jak wiemy, spam jest coraz powszechniejszym zjawiskiem zachodzącym w Mapach Google. Często właściciele firm wychodzą z założenia, że dodając do nazwy multum słów kluczowych, wzbiją się na wysokie pozycje w krótkim czasie. Stwierdzenie to jest po części prawdą, aczkolwiek przynosi więcej szkód, aniżeli korzyści. Konkurencja, która zauważy tak nieuczciwe działanie, od razu zaczyna reagować i zgłaszać profil takiej firmy. Dodatkowo sam Google systematycznie zwalcza spam w Mapach Google, dlatego wniosek jest jeden — nie warto spamować.

Nieautentyczny adres firmy

Nieautentyczne dane firmy to kolejny poważny powód, przez który wizytówki mogą ulec zawieszeniu. Jak podaje Google ,,Użyj precyzyjnego, dokładnego adresu i obszaru działalności, aby opisać lokalizację swojej firmy. Skrzynki pocztowe znajdujące się w odległych lokalizacjach, są niedopuszczalne''.

Zawieszenie całego konta Gmail

Kolejną z przyczyn są podejrzane działania z profilu Google. Chodzi tu głównie o zgłaszanie zmian z konta, na którym posiadamy Wizytówki firmy. Google dostrzegając takie działanie, zaczyna nabierać podejrzeń i może uznać je jako nieuczciwe zagranie wobec konkurencji. Wtedy następuje zablokowanie całego konta i zawieszenie wszystkich Wizytówek, które się na nim znajdują.

Tworzenie wielu Wizytówek pod tym samym adresem

Każdy dodatkowy profil utworzony w Mapach Google pod tym samym adresem jest duplikatem. Warto jednak wiedzieć, że istnieją wyjątki, w których Google pozwala właścicielom lokalizacji dysponującym wieloma niezależnymi markami na stworzenie kilku Wizytówek pod tym samym adresem. Idealnym przykładem jest dealer samochodów, czy też popularne fast foodowe sieciówki tj. KFC, McDonald’s lub Doner King.

Więcej o wyjątkach dowiesz się, klikając tutaj.

Tworzenie zduplikowanych wizytówek niesie za sobą wiele negatywnych skutków, szczególnie dla właściciela firmy. Duplikaty obniżają ranking wszystkich wizytówek. Dodatkowo jedna może zostać zablokowana, pociągając za sobą resztę profili.

W przypadku duplikatów, Google prędzej czy później zablokuje jedną z nich. Przeważnie jest to ta, która jest znacznie krócej w sieci i nie posiada wyrobionej renomy. Google sprawdza autentyczność firmy i eliminuje resztę profili, które nie posiadają tak obszernej historii działalności.

Jeśli Twoja firma zostanie oznaczona jako duplikat, otrzymasz wiadomość na maila, a po wejściu na profil zobaczysz taką etykietę:

duplikat wizytówki Google
duplikat wizytówki Google

Jak odzyskać dostęp do Wizytówki Google?

Proces odzyskiwania wizytówki wymaga uzbrojenia się w cierpliwość. Dlaczego tak jest? Otóż ważne jest, by na początku wykonać analizę Wizytówki i sprawdzić, czy któryś z elementów nie narusza zasad. Dodatkowo nie zawsze po przesłaniu formularza profil naszej firmy zostanie odwieszony. W takich sytuacjach trzeba przebrnąć przez kolejny krok, jakim jest kontakt z Supportem Google.

Sprawdź wytyczne Google

Zanim przystąpisz do wypełnienia formularza, upewnij się, że nie popełniłeś żadnego błędu w swojej wizytówce. Przeczytaj uważnie wytyczne Google i dokładnie przyjrzyj się każdemu polu, aby sprawdzić, co mogło naruszyć zasady.

Wypełnij formularz Google

formularz o przywrócenie wizytówki
formularz o przywrócenie wizytówki

Jeśli nie znalazłeś w swojej wizytówce żadnego błędu niezgodnego z wytycznymi, przystąp do wypełnienia formularza przywrócenia Profilu Mojej Firmy w Google. Będziesz musiał skrupulatnie przebrnąć przez szereg pytań, odpowiadając na nie zgodnie z prawdą.

Dodatkowo w formularzu masz możliwość wysłania zdjęć udowadniających, że prowadzisz prawdziwą, legalną firmą.

Przykłady odpowiednich zdjęć i zrzutów ekranu:

  • witryna sklepowa wraz z szyldem widziana z przodu budynku,
  • wpis z CEIDG,
  • rachunek za prąd.

Po przekazaniu takiego odwołania Twoja prośba zostanie rozpatrzona, po czym Google prześle Ci wiadomość e-mail z informacją o stanie wizytówki.

Ważne jest, by przed przystąpieniem do tej czynności sprawdzić, czy uzupełnienie formularza następuje z konta, na którym znajduje się zawieszona Wizytówka. W przeciwnym razie, Google niestety nie odpisze.

Poniżej podajemy przykład, jak wyglądają pytania oraz formularz przywrócenia wizytówki.

pytania w formularzu o przywrócenie wizytówki
pytania w formularzu o przywrócenie wizytówki

formularz przywrócenia wizytówki
formularz przywrócenia wizytówki

Skontaktuj się z Supportem Google

Jeśli po wypełnieniu formularza profil Twojej firmy nie został przywrócony, należy skontaktować się z Zespołem Google. Przedstaw jasno dany problem i postępuj zgodnie z zaleceniami. Pracownik Google poprosi Cię o przesłanie kilku zdjęć udowadniających istnienie wizytówki, po czym przystąpi do analizy i próby odwieszenia profilu firmy.

Z reguły kontakt z Supportem Google kończy się powodzeniem, a Wizytówka zostaje odwieszona. Natomiast jeśli swoim działaniem naruszasz zasady, profil pozostanie zawieszony.

Podsumowanie

Reasumując, proces odzyskiwania Wizytówki wymaga niekiedy ogromnej cierpliwości i spokoju. Ważne jest, by dokładnie przeanalizować problem i postępować zgodnie z zaleceniami, a profil zostanie opublikowany z powrotem!

Jeśli prowadzisz firmę i posiadasz Wizytówkę Google, nieustannie czuwaj nad poprawnością danych i kategorycznie nie łam odgórnych zasad. Dzięki temu nie będziesz musiał martwić się, że Twój profil zostanie zawieszony.