Spis treści:
Dwa rodzaje zawieszeń Wizytówki Google
Zawieszenia Wizytówek w Mapach Google w zależności od sytuacji bywają bardziej lub mniej poważne. Z tego względu wyróżniamy dwa rodzaje zawieszeń. Pierwszym z nich jest zawieszenie miękkie, które charakteryzuje się tym, że po wejściu na profil firmy w Google widnieje etykieta „zawieszona” lub „wymagana weryfikacja”. Oznacza to, że możliwość zarządzania Wizytówką została chwilowo odebrana, a sam profil nadal wyświetla się w wynikach wyszukiwania i Mapach Google. W momencie zawieszenia miękkiego Wizytówka Google staje się niezweryfikowana. Powodem tego mogły być działania niezgodne z wytycznymi Google, w wyniku których możliwość zarządzania profilem została odebrana.
Drugi typ zawieszeń wizytówki Google jest o wiele poważniejszy, możemy go nazwać zawieszeniem ciężkim lub twardym. Oznacza to, że profil został całkowicie wyłączony z platformy Google, a wraz z nią ukryte wszystkie recenzje, zdjęcia, wpisy itp. Po wejściu na profil wyświetli się komunikat „wyłączona”, „zawieszona” lub „wymagana weryfikacja”, a profil nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Szanse na odzyskanie takiej Wizytówki są niższe niż w poprzednim przypadku zawieszenia, aczkolwiek jest to wciąż możliwe!
Zwiększ widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania
Zamów bezpłatną wycenę!
Zawieszona Wizytówka Google — najczęstsze powody zawieszeń
Dlaczego Google zawiesza Wizytówki firmy? Jeśli jesteś w tym miejscu, to zapewne zadałeś sobie to pytanie nie raz. Prowadząc profil Google Moja Firma, musisz liczyć się z różnymi przeciwnościami losu, jakie staną na Twojej drodze. Ważne jednak jest, by znać przyczynę tego zjawiska. Niestety, nie ma jednego określonego powodu, dla którego Wizytówka została zawieszona. Możemy wyodrębnić kilka najczęstszych przypadków. Oto kilka z nich.
Algorytmy Google
Raz na jakiś czas da się zauważyć, iż Google prowadzi swego rodzaju ,,czyszczenie'' Map Google. W tym czasie można zaobserwować zwiększoną ilość zawieszonych profili firm. Algorytmiczny przegląd Google dotyka głównie wrażliwe kategorie biznesowe — szczególnie branże, które są zaśmiecone spamem. Niestety na tego typu sytuację nie mamy żadnego wpływu.
Niezastosowanie się do polityki treści Google
Jednym z kluczowych powodów zawieszeń Wizytówek jest niedostosowanie się do odgórnych zasad i wskazówek Google. Zakładając profil firmy, należy dokładnie zapoznać się z panującą polityką treści i dostosować się do niej. Nieposzanowanie zasad może wiązać się z zawieszeniem.
Oznaczenie zawieszonej wizytówki
Aby uniknąć takiej przykrej sytuacji, warto nabyć niezbędną wiedzę. Więcej o zasadach Google przeczytasz, klikając tutaj.
Spam w nazwie
Upewnij się, że nazwa Twojej firmy nie posiada słów kluczowych. Jak wiemy, spam jest coraz powszechniejszym zjawiskiem zachodzącym w Mapach Google. Często właściciele firm wychodzą z założenia, że dodając do nazwy multum słów kluczowych, wzbiją się na wysokie pozycje w krótkim czasie. Stwierdzenie to jest po części prawdą, aczkolwiek przynosi więcej szkód, aniżeli korzyści. Z reguły konkurencja, która zauważy tak nieuczciwe działanie, od razu zaczyna reagować i zgłaszać profil takiej firmy. Dodatkowo sam Google systematycznie zwalcza spam w Mapach Google, dlatego wniosek jest jeden — nie warto spamować.
Nieautentyczny adres firmy
Nieautentyczne dane firmy to kolejny poważny powód, przez który wizytówki mogą ulec zawieszeniu. Jak podaje Google „Użyj precyzyjnego, dokładnego adresu i obszaru działalności, aby opisać lokalizację swojej firmy. Skrzynki pocztowe znajdujące się w odległych lokalizacjach, są niedopuszczalne”. Firmy, które działają w branży charakteryzującej się usługami na określonym obszarze, poza siedzibą firmy, jak pomoc drogowa, ślusarz itd. z reguły powinny mieć ukryty adres, chyba że pod wskazanym adresem posiadają biuro z szyldami i przyjmują tam w podanych godzinach pracy klientów.
Zawieszenie całego konta Gmail
Kolejną z przyczyn są podejrzane działania z profilu Google. Chodzi tu głównie o zgłaszanie zmian z konta, na którym jesteśmy administratorem Wizytówki. Google dostrzegając takie działanie, zaczyna nabierać podejrzeń i może uznać je jako nieuczciwe zagranie wobec konkurencji. Wtedy następuje zablokowanie całego konta i zawieszenie wszystkich Wizytówek, które się na nim znajdują.
Tworzenie wielu Wizytówek pod tym samym adresem
Każdy dodatkowy profil utworzony w Mapach Google pod tym samym adresem jest duplikatem. Warto jednak wiedzieć, że istnieją wyjątki, w których Google pozwala przedsiębiorcom na stworzenie kilku Wizytówek pod tym samym adresem w obrębie jednej firmy. Idealnym przykładem jest dealer samochodów, czy właściciele wielu marek np. firma LPP mająca pod swoimi skrzydłami Reserved, Cropp czy Sinsay.
Więcej o wyjątkach dowiesz się, klikając tutaj.
Tworzenie zduplikowanych wizytówek niesie za sobą wiele negatywnych skutków, szczególnie dla właściciela firmy. Duplikaty obniżają ranking wszystkich wizytówek. Dodatkowo jedna może zostać zablokowana, pociągając za sobą resztę profili.
W przypadku duplikatów, Google prędzej czy później zablokuje jedną z nich. Przeważnie jest to ta Wizytówka, która jest znacznie krócej w sieci i nie posiada wyrobionej renomy. Google sprawdza autentyczność firmy i eliminuje resztę profili, które nie posiadają tak obszernej historii działalności.
Jeśli Twoja firma zostanie oznaczona jako duplikat, otrzymasz wiadomość na maila, a po wejściu na profil zobaczysz taką etykietę:
Duplikat wizytówki Google
Proces weryfikacji wizytówki Google przy użyciu kilku metod
W ostatnim czasie możemy zauważyć dodatkowe zabezpieczenia podczas zakładania nowych profili firm w Google. Jednym z nich jest użycie więcej niż jednej metody weryfikacji wizytówki. Bardzo często w zaledwie kilka minut od wpisania kodu weryfikacyjnego, profil firmy zmienia status na „zawieszona” lub „wymagana weryfikacja” i trzeba ponownie ją zweryfikować czy to z wykorzystaniem dostępnej metody, czy też poprzez kontakt z supportem.
Jak odzyskać dostęp do Wizytówki Google?
Proces odzyskiwania wizytówki wymaga uzbrojenia się w cierpliwość. Dlaczego tak jest? Otóż ważne jest, by na początku wykonać analizę Wizytówki i sprawdzić, czy któryś z elementów nie narusza zasad. Dodatkowo nie zawsze po przesłaniu formularza profil naszej firmy zostanie odwieszony. W takich sytuacjach trzeba przebrnąć przez kolejny krok, jakim jest kontakt z Supportem Google.
Sprawdź wytyczne Google
Pierwszym krokiem, aby odzyskać wizytówkę Google, jest poznanie powodu zawieszenia. Google poinformuje Cię o nim w mailu dotyczącym zawieszenia oraz w dedykowanym narzędziu do przesyłania odwołania.
Zanim przystąpisz do wypełnienia formularza, upewnij się, że nie popełniłeś żadnego błędu w swojej wizytówce. Przeczytaj uważnie wytyczne Google i dokładnie przyjrzyj się każdemu polu, aby sprawdzić, co mogło naruszyć zasady.
Wypełnij formularz Google
Formularz o przywrócenie wizytówki
Jeśli nie znalazłeś w swojej wizytówce żadnego błędu niezgodnego z wytycznymi, przystąp do wypełnienia formularza przywrócenia Profilu Mojej Firmy w Google.
- W pierwszym kroku Google poprosi cię o potwierdzenie konta Google, z którego ma pobrać bazę wizytówek.
- Następnie z listy wybierz profil, do którego chcesz odzyskać dostęp.
- Przejdź do kolejnego kroku, aby dodać dowody. Koniecznie zamieść potwierdzenia, że Twoja firma działa, mogą to być:
- wpis z CEIDG,
- rachunek za prąd.
- W późniejszym etapie pracownik supportu może poprosić Cię o zdjęcia witryny sklepowej wraz z szyldem z przodu budynku.
- Najlepiej prześlij je wszystkie, a będziesz miał na to 60 minut.
- Napisz uzasadnienie, dlaczego powinieneś odzyskać dostęp do wizytówki Google.
Po przekazaniu takiego odwołania Twoja prośba zostanie rozpatrzona, po czym Google prześle Ci wiadomość e-mail z informacją o stanie wizytówki.
Odzyskanie dostępu do profilu firmy — krok drugi
Jeśli po wypełnieniu formularza profil Twojej firmy nie został przywrócony, możesz wysłać odwołanie od decyzji. Prośba o ponowne rozpatrzenie odrzuconego odwołania wygląd bardzo podobnie, jak właściwy formularz.
Uzupełnij wymagane pola i prześlij dowody na istnienie wizytówki, a następnie poczekaj na odpowiedź od Google.
Ponowne wysłanie prośby o przywrócenie wizytówki
Kontakt z supportem Google
W zależności od statusu profilu firmy, po nałożeniu ograniczeń może zdarzyć się tak, że opcja odwołania nie jest dostępna. W takim przypadku należy skontaktować się z zespołem Google (link).
W formularzu kontaktowym wpisz nazwę swojej firmy, adres firmy, uzupełnij wymagane linki i napisz w przeznaczonym do tego polu, z jakim problemem się borykasz. W zależności od rodzaju problemu i ilości wizytówek, którymi zarządzasz na koncie, możesz uzyskać opcję korespondencji mailowej, czatu, rozmowy telefonicznej lub wszystkich trzech do wyboru.
Nie masz dostępu do wizytówki Twojej firmy lub nie pamiętasz danych dostępowych i nie możesz odzyskać konta? Sprawdź, jak przejąć wizytówkę Google!
Prowadzisz lokalny biznes i szukasz sposobu na dotarcie do klienta?
Postaw na pozycjonowanie w mapach Google!
Podsumowanie
Reasumując, postępowanie z zawieszoną wizytówką Google wymaga niekiedy ogromnej cierpliwości i spokoju. Ważne jest, by dokładnie przeanalizować problem i postępować zgodnie z zaleceniami, a profil zostanie opublikowany z powrotem!
Jeśli prowadzisz firmę i posiadasz Wizytówkę Google, nieustannie czuwaj nad poprawnością danych i kategorycznie nie łam odgórnych zasad. Dzięki temu nie będziesz musiał martwić się, że Twój profil zostanie zawieszony.