Adwords – reklama oferowana przez Google

Google oferuje szeroki wybór reklam w różnej formie. Co ciekawe, dostęp do utworzenia kampanii Ads może uzyskać każdy, wystarczy zarejestrować się, a następnie zalogować na swoje konto pod adresem: https://ads.google.com/

Warto podkreślić fakt, że sama rejestracja jest darmowa. Doświadczenie jednak pokazuje, że bez wiedzy dziedzinowej i bez znajomości zaawansowanych narzędzi Google - kampanie po prostu nie będą skuteczne, ciężko także będzie o uzyskanie optymalnego zwrotu inwestycji.

ROI, czyli zwrot z inwestycji

Firma Google dąży do tego, aby zapewnić swoim klientom możliwie najkorzystniejszy ROI (Return Of Investment). W tym celu udostępnia szereg materiałów szkoleniowych, w tym kursów wideo oraz artykułów z informacjami na temat optymalnej konfiguracji kampanii, aby kampanie tworzone były z korzyścią przede wszystkim dla reklamodawców.

Jeżeli brakuje Wam czasu na przyswojenie wiedzy teoretycznej, a następnie praktycznej z zakresu konfiguracji i optymalizacji kampanii AdWords polecamy skorzystać z pomocy Certyfikowanych Partnerów Google. Taki status uzyskiwany jest przez najbardziej aktywne i najlepsze agencje reklamowe w Polsce. Nasza firma również może pochwalić się statusem Certyfikowanego Partnera, co jest potwierdzeniem zdobycia specjalistycznej wiedzy z dziedziny optymalizacji kampanii Adwords.

Przy wyborze agencji, która będzie prowadziła Waszą kampanię warto zwrócić uwagę na fakt posiadania odpowiednich kwalifikacji. Do najpopularniejszych form reklamy w Adwords (aktualnie Ads) możemy zaliczyć:

  • reklama adwords w sieci wyszukiwania
  • w sieci reklamowej Google
  • reklama Wideo w YouTube
  • kampania produktowa - Google Merchant Center
  • remarketing

Co to jest Google AdWords?

Rozwiązania reklamowe Google umożliwiające wyświetlanie linków sponsorowanych w sieci wyszukiwania oraz reklam graficznych w sieci reklamowej. Rozliczane w formacie CPC oraz CPM. Reklamodawca decyduje o budżecie, słowach kluczowych, treści reklam i miejscach docelowych, w których reklama będzie się wyświetlać.

Jakie są koszty kampanii reklamowej?

Reklamy w Adwords są głównie reklamami CPC (lub CPV), co oznacza, że płatność następuje za każde kliknięcie w reklamę i przejście do Waszej strony www (lub oglądnięcie materiału video na YouTube). Wyjątkiem jest np. koszt 1000 wyświetleń CMP. Cena Adwords jest ustalana na podstawie licytacji reklam. Firmy zainteresowane reklamą na konkretne słowo kluczowe licytują pomiędzy sobą maksymalną stawkę CPC.

przykład:
Jeżeli firma A ustawia stawkę CPC na 5 zł, a firma B na 4 zł to firma A będzie wyświetlać się na wyższej pozycji w wynikach sponsorowanych (przy założeniu, że jakość reklamy jest podobna).
Rzeczywisty koszt CPC firmy A wyniesie 4,01 zł.

Inne czynniki wpływające na ranking i pozycje reklam to

Wynik jakości

Pierwszym czynnikiem jest wynik jakości, na który składa się jakość strony docelowej, oczekiwany współczynnik klikalności i trafność reklamy. Google bardzo często zwraca uwagę na ten czynnik sugerując, że to właśnie on jest kluczowy przy ustalaniu stawki za kliknięcie.

Oczekiwany wpływ rozszerzeń i innych formatów reklamy

Aby oszacować oczekiwany wpływ rozszerzeń i innych formatów reklamy uwzględnia się trafność, oczekiwane współczynniki klikalności, a także widoczność rozszerzeń na stronie wyników wyszukiwania Google.

W zależności od konkurencji i popularności wybranych słów kluczowych, ceny za pojedyncze kliknięcie zaczynają się od kilkudziesięciu groszy. Najdroższe słowa kluczowe w Polsce osiągają cenę ponad trzydziestu złotych. W USA na przykład za kliknięcie na słowo kluczowe „insurance” trzeba zapłacić nawet kilkadziesiąt USD.

Tak więc budżet dzienny i miesięczny w dużej mierze będzie zależny również od rzeczywistego CPC i rzecz jasna możliwości firmy zlecającej kampanię, a także szerokości rynku na który dedykowany jest przekaz reklamowy.

To, ile kosztuje reklama w Google jest zależne od budżetu jakim dysponuje klient. Można prowadzić skuteczne kampanie już przy budżecie na poziomie kilkuset złotych miesięcznie. Jeżeli każde 100 zł zainwestowane w reklamę przekłada się na 200 zł zysku to warto zastanowić się nad znacznym podniesieniem budżetu dziennego, aby generować więcej kliknięć w reklamy, więcej wejść na stronę oraz większe przychody dla Waszej firmy.

Jak zdobyć dodatkowy budżet?

Jeżeli rozpoczynasz swoją przygodę z Adwords możesz otrzymać jednorazowo kupon podwajający budżet na pierwszy miesiąc, aż do 600 zł. Jako Certyfikowany Partner Google możemy taki kupon zaoferować dla każdej firmy rozpoczynającej "przygodę" z Adwords. W tym celu zapraszamy do kontaktu.

Reklama AdWords a pozycjonowanie

Promocja firm w ramach marketingu internetowego w wyszukiwarkach to nie tylko linki sponsorowane, ale również pozycjonowanie stron. Szczegóły ofert lokalnych dla takich miast jak Kraków, Warszawa i Katowice możecie znaleźć w cenniku w ofercie specjalnej dedykowanej dla klientów lokalnych obsługiwanych przez oddziały lokalne. Poniżej przedstawiamy dwa przykładowe cenniki promocji strony w Google. Jeden dla kampanii Adwords, drugi dla SEO

Cennik AdWords (Ads)

Budżet AdWords 300 - 2000 zł 2000 - 4000 zł 4000 - 6000 zł powyżej 6000 zł
Cena obsługi kampanii 250 zł 350 zł 450 zł 9% budżetu

Cennik SEO

już od
490 zł

netto/miesięcznie

Pakiet PODSTAWOWY

Polecany dla małych firm

  • Pozycjonowanie do 10 podstawowych fraz
  • Optymalizacja strony internetowej
  • Copywriting
  • Linkbuilding
  • Promocja w mapach Google
  • Long Tail - nielimitowana ilość słów kluczowych
  • Analityka pozyskiwania i przepływu ruchu na stronie
  • Content Marketing
  • Elementy marketingu szeptanego

już od
890 zł

netto/miesięcznie

Pakiet OPTYMALNY

Polecany dla średnich firm

  • Około 20 podstawowych fraz
  • Systematyczna optymalizacja strony www
  • Copywriting
  • Linkbuilding
  • Promocja w mapach Google
  • Long Tail - nielimitowana ilość słów kluczowych
  • Analityka pozyskiwania i przepływu ruchu na stronie
  • Content Marketing
  • Elementy marketingu szeptanego

już od
1190 zł

netto/miesięcznie

Pakiet ROZSZERZONY

Polecany dla dużych firm oraz trudnych branż

  • Około 30 podstawowych fraz
  • Systematyczna optymalizacja strony www
  • Copywriting
  • Linkbuilding
  • Promocja w mapach Google
  • Long Tail - nielimitowana ilość słów kluczowych
  • Analityka pozyskiwania i przepływu ruchu na stronie
  • Content Marketing
  • Elementy marketingu szeptanego