Z tego artykułu dowiesz się:

Skoro trafiłeś na ten artykuł, to oznacza, że posiadasz swoją firmę i wiesz, co to jest wizytówka Google oraz znasz podstawy jej funkcjonowania, ale chcesz dowiedzieć się, jak ją stworzyć, aby wyświetlała się w wyszukiwarce. Cały proces tworzenia wizytówki Google i jej weryfikacji, aby pokazała się w wynikach wyszukiwania, jest stosunkowo łatwy i składa się z kilku etapów, na których podajemy niezbędne informacje, zanim będziemy mogli dokonać jej weryfikacji i zostanie ona opublikowana w Google. Poniżej przedstawiamy bardzo dokładnie i krok po kroku cały proces, jak dodać firmę do map Google, dzięki któremu będziesz w stanie sam zrobić wizytówkę i Twoja firma będzie widoczna w internecie dla innych użytkowników.

Jak stworzyć wizytówkę Google firmy

Aby stworzyć wizytówkę Google:

  1. Przejdź na stronę Google Moja Firma.
  2. U góry po prawej stronie kliknij Zarządzaj teraz.
  3. Rozpocznij dodawanie swojej firmy do Google.
  4. Korzystaj z poniższych porad oraz informacji od Google, aby poprawnie dodać firmę do Google Maps.

Ciekawostka - przy dodawaniu firmy może się okazać, że widnieje już ona w Mapach Google i pokazuje się normalnie w lokalnym panelu w wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak, ponieważ mogła zostać dodana przez innego użytkownika lub przez Google na podstawie innych informacji o firmie, które krążą w internecie. W takim przypadku wystarczy ją tylko zweryfikować.

KROK 1: Podaj nazwę firmy

Dodając firmę, na samym początku musimy wpisać nazwę, pod którą będzie się wyświetlała wizytówka w lokalnym panelu w wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps. Nazwa nie powinna zawierać w sobie między innymi emoji oraz słów kluczowych, ponieważ jest to niezgodne z wytycznymi od Google, które są opisane tutaj: https://support.google.com /business/answer/ 3038177?hl=pl.

Podaj nazwę firmy
Podaj nazwę firmy.

KROK 2: Wybierz kategorię główną

Teraz musimy dokonać analizy konkurencji w poszukiwaniu głównej frazy do kategorii. W tym przypadku wpisujemy w wyszukiwarce interesujące nas słowo, np. pozycjonowanie stron + miasto, sprawdzamy top 20 wyników i określamy częstotliwość każdej kategorii.

Na kategorię główną wybieramy tą, która w top 20 ma najwięcej konkurentów.

Więcej o researchu kategorii dowiesz się w artykule o tym, jak pozycjonować wizytówkę Google.

Wybierz kategorię główną
Wybierz kategorię główną.

KROK 3: Dodaj usługi

Na tym etapie musimy wybrać usługi, które oferujemy i realizujemy. Możemy wybrać kilka spośród dostępnych bądź kliknąć Dodaj usługę niestandardową i ręcznie wpisać oferowane przez nas usługi. Opcja ta jest dostępna od przełomu listopada i grudnia 2019 roku. Jest ona następstwem tego, że dodawane usługi w wizytówce Google zostały diametralnie zmienione i są od teraz ściśle powiązane z powyższymi kategoriami, czyli jednym z najważniejszych czynników rankingowych.

Ważne: Opcja ta nie wyświetli się i automatycznie zostaniesz przeniesiony do etapu 4 jeśli według Google wybrana przez Ciebie kategoria nie powinna posiadać oferowanych usług.

Dodaj usługi
Dodaj usługi.

KROK 4: Zaznacz, czy chcesz wyświetlać lokalizację firmy

Kolejnym krokiem będzie zaznaczenie, że chcesz, aby klienci mogli zobaczyć w wizytówce adres Twojej firmy i mieli możliwość kliknięcia “wyznacz trasę”. Jeśli Twój model biznesowy wymaga jeżdżenia do klientów i nie obsługujesz ich w siedzibie swojej firmy, zaznacz “Nie”.

Jeśli wybrałeś “Nie”, przejdź do punktu 7.

Zaznacz czy chcesz wyświetlać lokalizację
Zaznacz czy chcesz wyświetlać lokalizację.

KROK 5: Wpisz adres siedziby firmy, który będzie się wyświetlał w wizytówce Google

Następną operacją, którą musimy wykonać jest dodanie lokalizacji firmy. Na podany adres przyjdzie również kod weryfikacyjny, aby zweryfikować firmę i prawo do własności jej wizytówki w Google. W przypadku niedokładnego adresu będzie wymagane ręczne ustawienie znacznika na mapie.

Podaj adres firmy
Podaj adres firmy.

KROK 6: Zaznacz, że obsługujesz/lub nie klientów w siedzibie firmy

Następnie pojawia się pytanie, czy świadczymy usługi również poza lokalizacją. Dla restauracji, gabinetów itp. zaznaczamy “Nie, nie chcę jej wyświetlać”. Dla działalności usługowej, która działa na określonym obszarze należy zaznaczyć “Tak, obsługuję klientów poza moją lokalizacją”.

Zaznacz że obsługujesz lub nie klientów w siedzibie
Zaznacz że obsługujesz lub nie klientów w siedzibie.

KROK 7: Dodaj obszar działania

Jeśli w powyższym punkcie zaznaczyłeś “nie, nie chcę jej wyświetlać”, przejdź do punktu nr 7.

Tutaj musimy wybrać obszar działania, na jakim świadczymy swoje usługi. Mogą to być miasta, gminy, powiaty, województwa lub kraje.

Dodaj obszary, które obsługujesz
Dodaj obszary, które obsługujesz.

KROK 8: Podaj numer telefonu i adres strony www

Tutaj oczywiście musimy podać prawidłowy numer telefonu, który będzie widniał w wizytówce oraz adres strony WWW. Jeśli nie mamy strony internetowej zaznaczamy “utwórz bezpłatnie witrynę na podstawie podanych przeze mnie informacji”. Ta opcja od razu utworzy nam stronę internetową tzw. business site, którą będziemy mogli później skonfigurować i uzupełnić.

Podaj numer telefonu i adres strony www
Podaj numer telefonu i adres strony www.

KROK 9: Wprowadź dane

Pomiń ten krok, jeśli w punkcie 2 zaznaczyłeś “Tak”.

W przypadku wybrania w punkcie drugim, że nie chcemy wyświetlać naszej lokalizacji w mapach, musimy teraz wpisać adres, na który Google wyśle kod weryfikacyjny.

Podaj adres, na który przyjdzie kod weryfikacyjny
Podaj adres, na który przyjdzie kod weryfikacyjny.

KROK 10: Wyślij kod weryfikacyjny

Przedostatnim etapem jest wysłanie kodu weryfikacyjnego na nasz adres.
Weryfikacja jest bardzo ważna, ponieważ bez niej wizytówka po prostu nie będzie się wyświetlać w Mapach Google.

Weryfikację możesz przeprowadzić na kilka sposobów:

  • List z kodem weryfikacyjnym na wskazany adres (czas oczekiwania na list to około 2 tygodnie),
  • Telefon robota Google z kodem (nie zawsze jest taka możliwość),
  • Sms z kodem (nie zawsze jest taka możliwość).
  • E-mail z kodem (nie zawsze mamy taką możliwość).
  • Nie będziemy musieli jej weryfikować (bardzo mała szansa).

O ile ta pierwsza forma weryfikacji występuje zawsze, to niestety następne często są niedostępne.

Wybierz sposób weryfikacji wizytówki
Wybierz sposób weryfikacji wizytówki.

KROK 11: Zweryfikuj wizytówkę

Po uzupełnieniu wszystkich wyżej wymienionych informacji zostaje nam ostatni etap, czyli musimy zweryfikować firmę. Następnie możesz przejść dalej i uzupełnić profil - dodawać zdjęcia, wpisy, strony itd.

Wpisz kod weryfikacyjny od Google w panelu Google Moja Firma
Wpisz kod weryfikacyjny od Google w panelu Google Moja Firma.

Po wpisaniu kodu weryfikacyjnego firma powinna pojawić się na mapie do 24h, ale zazwyczaj dzieje się to w przeciągu kilku godzin. Od tej chwili wizytówka w Google będzie pokazywała naszym odbiorcom bardzo cenne informacje np. numer telefonu czy opinie. Dodatkowo osoba nieznająca okolicy zbyt dobrze, może skorzystać z opcji “street view” - "wirtualny spacer", co ułatwi jej dotarcie w odpowiednie miejsce. Co więcej, użytkownicy będą mogli zadawać pytania, na które my jako specjaliści udzielimy odpowiedzi.
Jeżeli w dalszym ciągu założenie profilu sprawia Ci problem, idealnym rozwiązaniem będzie powierzenie stworzenia i prowadzenia wizytówki w Google specjalistom. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszej firmy: oferta i cennik na pozycjonowanie lokalne w Mapach Google.

Czy dodanie firmy do Google Maps jest darmowe?

Tak, dodanie firmy do Google Maps jest darmowe i nie wiążą się z tym żadne opłaty zarówno w momencie tworzenia wizytówki, jak i podczas późniejszego zarządzania nią w panelu Google Moja Firma. Można natomiast płacić za optymalizację wizytówki, czyli pozycjonowanie w Mapach Google. Jest to natomiast indywidualną kwestią każdej z firm.

Wizytówka Google - oszuści

Uwaga: ostrzegamy właścicieli wizytówek Google przed oszustami, którzy dzwonią do organizacji, informując, że “są z Google” i proponują różnego rodzaju pinezki na mapie/widoczność, mówią, że profil biznesu niebawem wygaśnie itd.

Pamiętaj, że:

  1. Google nie świadczy takich usług.
  2. Dobra firma zajmująca się promocją w internecie nigdy nie zadzwoni do Ciebie pierwsza.
  3. Podpiszesz umowę (zazwyczaj na minimum rok), z której potem ciężko jest się wyplątać.

Wiedz, że jeśli stworzysz wizytówkę i zweryfikujesz ją, to masz pinezkę, jest widoczna w Mapach i nie wygaśnie oraz nie zniknie z lokalnych wyników jeśli sam jej nie zamkniesz.

Czy po utworzeniu wizytówki warto pozycjonować się w Mapach?

Odpowiemy od razu, że tak! Dlaczego? Z prostych przyczyn, zwiększamy widoczność firmy oraz świadczonych przez nią usług. Im więcej osób się o nas dowie, tym większa szansa na zainteresowanie ich jej ofertą, sprzedaż oferowanych usług lub produktów, kontakt i pozyskanie nowych klientów. Dobrze sprawdzają się również aktualne zdjęcia z wykonywanych prac.

Wzrost efektów z wizytówki dzięki systematycznemu prowadzeniu
Wzrost efektów z wizytówki dzięki systematycznemu prowadzeniu.

Samo utworzenie wizytówki firmy może nas uplasować na dalekiej pozycji na wartościowe słowo kluczowe dla prowadzonego biznesu, podczas gdy najkorzystniejsze dla nas jest top 3. Od tego momentu ważne jest jej systematyczne prowadzenie. Proces ten jest bardzo czasochłonny oraz wymaga dużego doświadczenia w pozycjonowaniu. Tutaj z pomocą może przyjść Ci nasz artykuł o tym, jak realizować skuteczne pozycjonowanie wizytówki Google w Mapach Google. Możesz również odwiedzić fanpage i grupę Top 1 w Mapach, które są poświęcone tej tematyce.

Podsumowanie

Podsumowując, stworzenie wizytówki swojej firmy w Google jest prostym i szybkim procesem, ale to dopiero początek całej drogi mającej na celu jej wypozycjonowanie na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w mapach. W tym czasie musimy wykonać wiele różnych czynności, które pomogą nam zwiększyć pozycję wizytówki w Google Maps, a w efekcie przejścia na stronę i zwiększenie sprzedaży.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak wypozycjonować wizytówkę Google, zapraszamy na dedykowany artykuł pt. 9 skutecznych sposobów na to, jak pozycjonować wizytówkę Google w Mapach Google.