Z tego artykułu dowiesz się:

Aktualizacja - Październik 2021!

Obecnie możliwość stworzenia własnego linku do wizytówki (krótkiej nazwy) została wyłączona. Jeśli posiadasz na swoim profilu ustawioną krótką nazwę, możesz nadal się nią posługiwać, jednak jej edycja nie jest już możliwa.

Aby wygenerować bezpośredni link do wystawienia opinii w Google, skorzystaj z przedstawionych poniżej sposobów:

  1. Sposób pierwszy:
    • Wejdź w Google Maps.
    • Wpisz w wyszukiwarce nazwę swojej firmy.
    • Kliknij “udostępnij”
    • Skopiuj link i dopisz do niego “review”, aby wyglądał następująco: https://g.page/pozycjonowanie-krosno-jaslo/review
  2. Sposób drugi:
    • Zaloguj się na swoje konto Google
    • Przejdź do Google Moja Firma.
    • Wybierz swój profil firmy.
    • Przejdź do sekcji po lewej stronie i wybierz “informacje”.
    • Kliknij przycisk znajdujący się w prawym górnym rogu “udostępnij profil swojej firmy”.
    • Skopiuj link i dopisz do niego “review”, aby wyglądał następująco: https://g.page/r/Cf9W_imPkC_XEBA/review

Możesz być jednak spokojny o funkcjonalność krótkiej nazwy. Nadal możesz ją wykorzystywać do udostępniania swojego profilu. Sprawdź, do czego służy krótka nazwa i jak za jej pomocą pozyskiwać opinie!

Krótki link profilu to nic innego jak adres URL do naszej wizytówki firmy w Google. Zawsze zaczyna się od https://g.page/ i dalej następuje ciąg znaków, który podaliśmy w miejscu "Krótka nazwa profilu" w zakładce "Informacje".

w którym miejscu można dodać krótką nazwę profilu
W którym miejscu można dodać krótką nazwę firmy.

Tak więc po wpisaniu i zatwierdzeniu krótkiej nazwy, link do wizytówki może wyglądać na przykład tak: https://g.page/krotka-nazwa-twojej-firmy/ i od tego momentu możemy się nim posługiwać w celu np. szybszego wyświetlania informacji zawartych w wizytówce.

Zapytaj o ofertę

Do czego służy krótka nazwa?

Głównym powodem, który zmotywował Google, aby stworzyć krótki adres URL do profili wizytówek, był fakt, że dzięki niemu łatwiej będzie można pozyskać opinie, które są tak cenne dla każdej wizytówki Google. Aktualnie wystarczy dosłownie kilka sekund, aby udostępnić krótki link ułatwiający dodanie opinii innej osobie, po czym kliknięcie od razu przenosi do panelu, w którym możemy rozpocząć pisanie opinii na temat firmy. Link ten wygląda tak: https://g.page/krotka-nazwa-twojej-firmy/review/ i można go znaleźć na stronie głównej firmy w panelu Google My Business.

Gdzie znaleźć krótki link do wizytówki google
Gdzie znaleźć krótki link do wizytówki google.

Krótka nazwa służy również do tego, aby ułatwić i usprawnić udostępnianie informacji o firmie. Link ten jest taki sam, jak w powyższym przykładzie, ale w tym przypadku musimy zrezygnować z końcówki "/review", co przeniesie nas do wizytówki, ale nie wyświetli panelu, w którym możemy wyrazić swoją opinię o firmie.

Tak więc, jeśli chcesz poprosić kogoś o napisanie rekomendacji na temat firmy, wyślij ten bezpośredni link do wystawiania opinii: https://g.page/krotka-nazwa-twojej-firmy/review/, który znajdziesz na stronie głównej w panelu Google Moja Firma po utworzeniu krótkiej nazwy.

Jeśli natomiast chcesz udostępnić swoją wizytówkę, aby inna osoba mogła w prosty i szybki sposób trafić na informacje o Twojej firmie, użyj linku bez wyżej wymienionej końcówki, który będzie wyglądał tak: https://g.page/krotka-nazwa-twojej-firmy/

Dlaczego utworzenie krótkiej nazwy jest ważne?

Oprócz możliwości prostego wyszukiwania i udostępniania informacji o firmie oraz łatwiejszego pozyskiwania opinii w wizytówce Google, utworzenie krótkiej nazwy skrywa jeszcze kilka ważnych zalet.

Pierwszą z nich jest fakt, że dodanie krótkiej nazwy, która w zdaniu będzie zawierała lokalizację firmy, przekłada się na zwiększenie pozycji wizytówki w Mapach Google. Samo Google mówi o tym, że dodanie lokalizacji firmy w krótkiej nazwie pozwoli jej się wyróżnić.

Kolejną zaletą, jaką skrywa za sobą krótki adres URL profilu, jest to, że możemy, a nawet powinniśmy użyć linku i umieścić go w stopce na naszej stronie www pod odpowiednim anchor textem, co pozytywnie wpłynie na Twoją wizytówkę firmy w Google i jeszcze lepiej połączy ją z całą stroną.

Ostatnim ważnym elementem jest fakt, że od momentu utworzenia krótkiej nazwy, zastępuje ona dotychczasowy krótki adres URL, który wyświetlał się po kliknięciu "udostępnij" w wizytówce Google Moja Firma. Oznacza to, że każdy użytkownik, który zechce udostępnić profil Twojej firmy np. w messengerze, będzie posługiwał się tym samym linkiem, ale z końcówką "?share"

Zapytaj o ofertę

Kilka porad, jak użyć krótkiej nazwy do pozyskania opinii o firmie

Łatwo mówić, trudniej zrobić - tak w skrócie możemy podsumować cały proces pozyskiwania opinii o firmie za pomocą krótkiego adresu URL. O ile klienci np. restauracji czy hoteli często pozostawiają opinie o miejscu w Google, tak w przypadku firm w rodzaju mechanika opinia pojawia się bardzo rzadko. Poniżej przedstawiam kilka, może nie pewniaków, ale cennych porad, jak zwiększyć swoją szansę na pozyskanie opinii, aby Twoja firma w Google prezentowała się nieco lepiej.

  • Wyślij SMS lub E-mail z prośbą o pozostawienie rekomendacji na temat firmy. Nie zapomnij przesłać również adresu URL z końcówką "/review", aby możliwie najbardziej ułatwić cały proces.
  • Utwórz kod QR, po którego zeskanowaniu klient od razu zostanie przekierowany do miejsca, w którym będzie mógł pozostawić opinię o firmie. Kod możesz umieścić na drzwiach, w zwykłej wizytówce itd...
  • W stopce maila utwórz przycisk CTA, który będzie zachęcał do pozostawienia opinii o firmie na temat jej usług lub produktów.
  • Jeśli realizujesz mailing po sprzedaży produktu z podziękowaniem za zakup, umieść w nim przycisk CTA, który będzie zachęcał do wystawienia opinii o firmie w Mapach Google.

Cały proces pozyskiwania opinii przy pomocy krótkiej nazwy
Cały proces pozyskiwania opinii przy pomocy krótkiej nazwy.

Oczywiście rozwiązań może być mnóstwo i nie każde będzie pasowało do każdego modelu biznesowego, ale mam nadzieję, że powyższe przykłady nakierują Cię na wybranie najlepszego rozwiązania, aby pozyskanie rekomendacji dla Twojej firmy było znacznie łatwiejsze.

Chcesz wiedzieć więcej o recenzjach na wizytówce? Sprawdź jak zarządzać opiniami w Google Maps.

Dedykowana makieta dla Twojej firmy

Chcesz stworzyć profesjonalną makietę do pozyskiwania opinii, którą będziesz mógł przesłać klientom w wiadomości e-mail, udostępnić na Facebooku, na Twojej stronie internetowej lub po prostu wydrukować i oprawić w ramkę w Twojej firmie, aby klienci mogli zostawiać o niej wartościowe dla Ciebie opinie? 

Zrobimy ją dla Ciebie!

Zobacz, jak może ona wyglądać: 

Zapytaj o wycenę stworzenia profesjonalnej makiet dla Twojej firmy 

Podsumowując

Krótka nazwa profilu jest bardzo ważna, ponieważ otrzymujemy nie tylko link do opinii Google, ale też inne dodatkowe możliwości z nim związane. Pamiętaj, aby umieszczać linki z krótkiej nazwy na stronie oraz udostępniać go swoim klientom. Od tego momentu od Ciebie zależy, czy chcesz czerpać więcej korzyści z wizytówki. Chcesz? Zacznij między innymi od uzupełnienia nazwy profilu.

Chcesz więcej informacji na temat wizytówki i tego, co ma wpływ na pozycjonowanie lokalne w Mapach Google? Zobacz nasze poprzednie artykuły: