Spis treści

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

Na pozycjonowanie sklepu internetowego składa się szereg czynności, których celem jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej, poprawa jej widoczności w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania oraz, co za tym idzie, zwiększenie ilości dokonywanych w jej obrębie konwersji. Jest to proces długotrwały, wymaga cierpliwości, ale realnie wpływa na rozwój sklepu online.

Prawidłowo przeprowadzona optymalizacja sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek powinna zawierać działania z zakresu on-site i off-site. Co to znaczy?

  • Działania on-site — wszystkie działania wykonywane w obrębie strony internetowej, na które składa się optymalizacja techniczna oraz content marketing.
  • Działania off-site — działania wykonywane poza stroną, do których należy strategiczny link building, mający za cel budowę autorytetu domeny.

Wypromujemy Twoją firmę w Internecie

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

Samo założenie strony internetowej nie oznacza sukcesu. Nie od razu klienci Ci zaufają, nie od razu będziesz lepszy od swojej konkurencji i nie od razu zarobisz krocie. Żeby dojść do tego momentu, potrzebujesz wykonać jeszcze kilka działań. Dlaczego pozycjonowanie sklepów internetowych jest ważne? Oto klika powodów:

  • Osiągniesz wyższe zyski — po wdrożeniu pozycjonowania do Twojego sklepu internetowego będziesz dostrzegać zwiększone zainteresowanie Twoimi produktami. Duża liczba odwiedzających witrynę w przyszłości przełoży się na większą liczbę Twoich klientów i liczbę dokonywanych zakupów.
  • Większy ruch na stronie — ludzie, poszukując odpowiedzi na pytania, często posiłkują się Internetem i wpisują w wyszukiwarkę interesujące ich zapytania lub frazy. Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe w najczęściej używanej wyszukiwarce internetowej — Google, spowodują, że więcej internautów trafi właśnie na Twoją stronę.
  • Większa rozpoznawalność w Internecie — odpowiednie pozycjonowanie marki pozwoli Ci zaistnieć w sieci. Pojawiając się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, zapadniesz w pamięć odbiorcom, którzy zdecydowanie chętniej będą wracać do Twojej strony. To ważna kwestia, szczególnie jeżeli dopiero rozpoczynasz swoją działalność w Internecie.
  • Zyskasz przewagę nad konkurencją — z pewnością większość Twojej konkurencji korzysta już z usług pozycjonowania. Użytkownicy zdecydowanie częściej wybierają strony internetowe, które pojawiają się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dobrze poprowadzone pozycjonowanie pozwoli Ci uzyskać przewagę nad konkurentami i wyróżni Cię na ich tle.
  • Zdobędziesz zaufanie klientów — mając w obrębie strony wartościową, atrakcyjną i wysoką jakościowo treść, zbudujesz sobie pozycję eksperta w danej branży. Dzięki temu wzbudzisz większe zaufanie i zwiększysz swoją wiarygodność w oczach potencjalnych klientów.
  • Zyskasz nowych odbiorców — odpowiednie poprowadzenie pozycjonowania sklepu internetowego zagwarantuje Ci przyrost nowych odbiorców, którzy w przyszłości mogą stać się Twoimi klientami.
  • Użytkownicy wolą wyniki organiczne — użytkownicy zdecydowanie bardziej ufają bezpłatnym wynikom wyszukiwania, niż płatnym reklamom (np. Google Ads).

Kobieta przeglądająca witrynę e-commerce

Jak dobrze wypozycjonować sklep internetowy — praktyczne wskazówki

Pozycjonowanie stron jest procesem wymagającym wiedzy i umiejętności, a na własną rękę może być dość uciążliwe. Jeżeli jednak interesuje Cię, na czym polega cały proces i jak krok po kroku wygląda, przychodzimy z pomocą:

Wybór platformy e-commerce

Pierwszym etapem powinno być wybranie odpowiedniej platformy e-commerce dostosowanej do wymagań związanych z SEO. Podczas wyboru należy kierować się czynnikami, takimi jak: bezpieczeństwo oraz podatność na ataki hakerskie i wykradanie danych, możliwość edycji kodu źródłowego strony, łatwość obsługi pod kątem pozycjonowania, dostępność wtyczek, rozszerzeń i integracji z popularnymi systemami płatności.

Na co jeszcze powinna pozwalać platforma e-commerce, żeby można ją było uznać za wartościową?

  • możliwość dokonywania zmian w strukturze adresów URL,
  • edytowalne meta dane (title i description),
  • możliwość dodawania treści na stronach kategorii produktowych i na stronach konkretnych produktów,
  • automatyczne dodawanie adresów kanonicznych,
  • zautomatyzowane tworzenie mapy strony,
  • możliwość wdrożenia systemów ocen i recenzji,
  • możliwość przypisania jednego produktu do kilku kategorii,
  • możliwość edycji strony błędu 404.

Więcej o platformach do e-commerce dowiesz się w naszym wpisie: Platformy do e-commerce - porównanie

Analiza konkurencji

Kluczowym elementem procesu pozycjonowania sklepu internetowego jest analiza konkurencji. Na tym etapie należy wytypować i przeanalizować witryny konkurentów, które dzięki pozycjonowaniu osiągają dobre wyniki sprzedażowe.

Jak wytypować konkurencję? Najprostszym sposobem będzie ręczne wpisanie w Google interesującej nas frazy. Czynność tę można również wykonać z użyciem specjalistycznych narzędzi internetowych, np. Senuto (widoczność witryny), SurferSEO (treść na stronie) i Ahrefs (linki przychodzące).

Analiza konkurencji w narzędziu SenutoAnaliza konkurencji w narzędziu Senuto

Analiza konkurencji ułatwi Ci cały proces pozycjonowania. Zamiast zgadywania, na jakie frazy kluczowe pozycjonować witrynę, skąd pozyskiwać linki zwrotne, jakie treści tworzyć i jak to robić, odpowiedź dostaniesz podaną praktycznie „na tacy". Przeanalizowanie witryn konkurencji pozwoli Ci także na wyłapanie błędów w ich obrębie, dzięki czemu będziesz w stanie zbudować nad nimi przewagę.

Polecamy zapoznać się z naszym poradnikiem: Analiza konkurencji w marketingu lub pobrać darmowego ebooka.

Wybór najlepszych stron w serwisie

Kolejny krok w pozycjonowaniu sklepu internetowego związany jest z wytypowaniem najlepszych i najbardziej zyskownych stron w strukturze całego serwisu. Dzięki temu, że podczas pozycjonowania skupisz się właśnie na nich, będziesz w stanie osiągać lepsze wyniki finansowe. Warto tutaj uwzględnić również strony, na których zwyczajnie Ci zależy.

Jak to zrobić? Jest na to kilka sposobów:

  • nadaj priorytet podstronom w serwisie — możesz to zrobić z użyciem narzędzi analitycznych, określając, które z nich generują największy ruch lub ręcznie, jeżeli wyjątkowo zależy Ci na wynikach konkretnego produktu,
  • zbadaj rynek i konkurencję — dowiedz się, na co jest zapotrzebowanie, jakich produktów brakuje grupie docelowej oraz jakie cieszą się dużą popularnością,
  • zwróć uwagę na sezonowość produktów — jeżeli sprzedajesz produkty, których popularność zależy od pory roku, okolicznych świąt lub wydarzeń, skup się na ich pozycjonowaniu.

Słaby ruch i sprzedaż na sklepie?

Zdaj się na specjalistów z KS!

Research słów kluczowych

Badanie słów kluczowych pomoże Ci zrozumieć, co wpisują użytkownicy, szukając produktów, które oferujesz w swoim sklepie internetowym. Podczas pozycjonowania sklepu warto wziąć pod uwagę, że strony spełniające intencję wyszukiwania są lepiej odbierane przez potencjalnych klientów.

Jak przeprowadzić keyword research?

  • z użyciem danych pozyskanych w poprzednim kroku — analizie konkurencji,
  • przy wykorzystaniu narzędzi podających propozycje słów kluczowych dla stron internetowych (np. Planer Słów Kluczowych od Google, Answer The Public).

Temat słów kluczowych szerzej został opisany na naszym blogu: Jak wybrać słowa kluczowe?

Analiza słów kluczowych z wykorzystaniem narzędzia Planer Słów Kluczowych od GoogleAnaliza słów kluczowych z wykorzystaniem narzędzia Planer Słów Kluczowych od Google

Wybierz wersję strony i wykonaj przekierowania 301

Koniecznością będzie wybranie jednej, głównej wersji strony sklepu internetowego: z przedrostkiem „www” lub bez niego. Następnie, żeby uniknąć powielania się treści, należy wykonać przekierowania 301 z jednej wersji na drugą.

Jak to zrobić? Na jakiej podstawie wybrać wersję strony?

  • wyszukaj swoją domenę w Google i sprawdź, która wersja jest indeksowana przez roboty wyszukiwarki,
  • podczas analizy profilu linków weź pod uwagę, która wersja domeny posiada więcej odnośników zewnętrznych,
  • do utworzenia przekierowań 301 wykorzystaj plik .htaccess,
  • po wybraniu wersji strony nie zapomnij o sprawdzeniu poprawności linkowania wewnętrznego, linków w pliku mapy strony i połącz narzędzia analityczne (Google Search Console, Google Analytics) z docelową wersją witryny.

Certyfikat SSL i protokół HTTPS

Certyfikat SSL wykorzystywany jest przez protokół HTTPS. Zapewnia to szyfrowanie danych i bezpieczne połączenie pomiędzy serwerem a przeglądarką. Zastosowanie ich w sklepie internetowym jest ważne, ponieważ wspomaga ochronę przed kradzieżą prywatnych danych klientów, takich jak imiona, nazwiska, adresy i dane kart kredytowych.

Jak sprawdzić, czy stosujesz certyfikat SSL i protokół HTTPS?

  • Jeżeli Twój sklep internetowy używa HTTPS, na pasku adresu będzie się wyświetlać ikonka kłódki.
  • Nie masz zainstalowanego certyfikatu SSL? Skontaktuj się z firmą, u której masz wykupioną domenę.

Bezpieczeństwo strony wpływa na SEO sklepu internetowego

Google Analytics 4 (GA4)

Po zainstalowaniu narzędzia, jakim jest Google Analytics, będziesz mieć możliwość analizowania i monitorowania ruchu na stronie. Dzięki tym danym będziesz w stanie szybko wyłapać spadki i odpowiednio na nie zareagować.

O tym, jak zainstalować i skonfigurować to narzędzie dowiesz się w naszym wpisie: Jak wdrożyć i poprawnie skonfigurować Google Analytics 4

Google Search Console (GSC)

Google Search Console jest bezpłatnym narzędziem oferującym właścicielom witryn funkcje związane z monitorowaniem i pozycjonowaniem sklepu internetowego w wyszukiwarce Google.

Czym dokładnie jest Google Search Console i jakie funkcje posiada? Dowiesz się czytając wpis: Google Search Console - Omówienie narzędzia i przegląd funkcji

Słaby ruch i sprzedaż na sklepie?

Zdaj się na specjalistów z KS!

Indeksacja i dostępność strony dla robotów

Żeby mieć pewność, że Twój sklep jest dobrze widoczny w wyszukiwarce Google, trzeba regularnie sprawdzać stan jego indeksacji i dostępności dla robotów wyszukiwarek. Bez tego kroku nie możesz mieć pewności, że Twój sklep internetowy może być wyświetlony na stronie wyników wyszukiwania.

Jak sprawdzić stan indeksacji i dostępność sklepu internetowego dla robotów wyszukiwarek? Za pomocą narzędzia, jakim jest omawiane wcześniej Google Search Console. Sprawdzisz tam informacje takie jak: liczba zaindeksowanych stron, raporty o wykrytych problemach, czy nadane są odpowiednie meta tagi, czy sklep jest zoptymalizowany pod odpowiednie słowa kluczowe, czy jest wystarczająco szybka i nie sprawia problemów użytkownikom.

Dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych

W obecnych czasach większość użytkowników stanowią osoby korzystające z urządzeń mobilnych. Jeżeli strona nie będzie dostosowana do tego typu urządzeń, może to negatywnie wpłynąć na ruch w witrynie i poziom sprzedaży produktów.

Jak sprawdzić, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych?

  • Za pomocą narzędzi online lub ręcznie sprawdź poziom dostosowania serwisu do smartfonów i tabletów. Pamiętaj, żeby przeanalizować każdy typ strony dostępny w jego strukturze (strony produktowe, strony kategorii, strona główna, strony wpisów blogowych itd.).
  • Upewnij się, że wersja mobilna zawiera wszystkie kluczowe elementy, takie jak wersja desktopowa (te same treści, nagłówki, linkowanie wewnętrzne, elementy nawigacyjne, meta dane, strona błędu 404).

Dostosowywanie serwisu do urządzeń mobilnych pomaga w pozycjonowaniu sklepu

Szybkość wczytywania strony

Szybkość ładowania strony ma wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego i jego wyniki finansowe. Jeżeli Twoja strona ładuje się powoli — użytkownicy mogą się irytować i ją opuszczać. Jaki może być tego skutek? Zwiększona liczba porzuconych koszyków i negatywny wpływ na biznes.

Co zrobić, żeby strona ładowała się szybciej?

  • zoptymalizować rozmiar i format zdjęć,
  • zmniejszyć rozmiar i liczbę plików CSS i JavaScript,
  • skompresować przesyłane na stronę pliki,
  • postawić na dostawcę hostingu, który zapewni bezawaryjne i szybkie wczytywanie strony sklepu z serwera,
  • monitorować szybkość działania witryny, np. za pomocą narzędzia internetowego Google PageSpeed Insights.

Zastanawiasz się, jak jeszcze poprawić szybkość ładowania strony? Przeczytaj wpis: Jak przyspieszyć stronę internetową

Wykluczenie niektórych stron z indeksowania

W indeksie wyszukiwarki powinny znajdować się wyłącznie strony, które chcesz pozycjonować. Jakie strony warto wykluczyć? Wszystkie, które mają małe znaczenie dla SEO sklepu internetowego — archiwalne wpisy, niedostępne produkty i regulaminy. Przed wykluczeniem warto przeanalizować, czy dana strona nie generuje ruchu.

Jak wykluczyć strony z indeksowania?

  • W pliku robots.txt powinna znaleźć się sekcja „Disallow:„, zawierająca wszystkie strony, których nie chcesz, by roboty wyszukiwania skanowały.
  • Dodać meta tag robots „noindex” do kodu źródłowego strony.
  • W przypadku zduplikowanych treści wskazać adresy kanoniczne stron, czyli najbardziej reprezentatywną stronę ze wszystkich duplikatów.

Architektura strony

Za pojęciem architektury informacji stoi sposób połączenia między sobą wszystkich stron znajdujących się w obrębie sklepu. Jak wiadomo, sklepy internetowe posiadają zdecydowanie więcej podstron niż np. strony firm usługowych. Przy takiej ilości ważna jest ich dostępność zarówno dla użytkowników, jak i robotów.

Jak wygląda najczęściej stosowana struktura sklepów internetowych?

Struktura strony ma udział w pozycjonowaniu sklepuPrzykładowy wygląd stuktury strony sklepu

  • Stosuj uporządkowany system kategorii i podkategorii.
  • Użytkownicy powinni dotrzeć do każdego miejsca w Twojej witrynie za pomocą kilku kliknięć.
  • Menu nawigacyjne powinno być łatwe w obsłudze, przejrzyste i intuicyjne.
  • Stwórz filtrowania produktów w sklepie online, które ułatwi Twoim klientom odnalezienie interesujących ich przedmiotów.
  • Stosuj nawigację okruszkową (breadcrumbs), aby ułatwi użytkownikom poruszanie się po serwisie.

Przyjazne adresy URL

Adresy URL na każdej stronie (nie tylko w sklepie internetowym) powinny być krótkie, proste i zrozumiałe. Jak wyglądają przyjazne adresy URL?

  • krótkie,
  • opisowe,
  • zawierają słowa kluczowe,
  • nie zawierają znaków specjalnych i numerów identyfikacyjnych,
  • zamiast spacji stosowane są łączniki.

Przykład przyjaznego adresu URL:

https://ks.pl/blog/pozycjonowanie-bloga-wszystko-co-trzeba-wiedziec

Przykład nieprzyjaznego adresu URL:

https://example.com/products/category.php?id=8923&sub=4a9f32d&p=0321as34t

Tematykę adresów URL poruszaliśmy dokładniej w naszym wpisie: Adres URL - Co to jest i jak go wykorzystać w działaniach SEO

Mapa strony

Mapa strony (sitemapa) ułatwia użytkownikom i wyszukiwarkom nawigację po strukturze strony internetowej. Możemy wyróżnić dwie wersje:

  1. XML — służącą robotom do odkrywania podstron w serwisie i do indeksowania witryny przez wyszukiwarki internetowe,
  2. HTML — bardziej przyjazną użytkownikom, ułatwiającą im odnalezienie konkretnych stron w Twoim sklepie.

Do pliku sitemapy nie powinno się dodawać adresów wykluczonych z indeksowania (tak jak wcześniej wspominałam — w robots.txt lub za pomocą meta tagu noindex). Takimi adresami mogą być: strony logowania tworzone z myślą o kampaniach reklamowych, zasoby dostępne dopiero po zalogowaniu, polityka prywatności i regulaminy.

Jak samemu utworzyć mapę strony? Najlepiej, gdyby taka mapa strony tworzona była automatycznie. Jeżeli jednak tak się nie dzieje, możesz skorzystać z narzędzi generujących takie pliki (np. Screaming Frog). Trzeba jednak pamiętać, że po dodaniu lub usunięciu podstron, plik sitemap.xml należy zaktualizować.

Więcej o pliku sitemap.xml przeczytasz na naszym blogu.

Przykładowa mapa strony

Meta tagi

Title w sklepie internetowym

Title (tytuł strony) jest jednym z głównych czynników rankingowych Google, z tego powodu powinien stanowić jeden z najważniejszych element pozycjonowania sklepu internetowego. Informuje on użytkowników i roboty wyszukiwarek internetowych, co znajduje się na danej stronie.

Jaki powinien być title?

  • długością nie powinien przekraczać 600 px (ok. 55-60 znaków),
  • powinien zawierać najważniejsze słowa kluczowe,
  • powinien być krótki, ale treściwy,
  • powinien być czytelny, przyciągać uwagę i zachęcać do kliknięcia.

Słaby ruch i sprzedaż na sklepie?

Zdaj się na specjalistów z KS!

Description w sklepie internetowym

Meta description (opis) nie jest czynnikiem rankingowym, ale jeżeli jest poprawie skonstruowany, to wpływa na ilość kliknięć i odwiedzin w witrynie.

Jaki powinien być meta opis?

  • powinien mieścić się w 960 px (ok. 150-160 znaków),
  • powinien zawierać słowa kluczowe, ale nie może być nimi przesycony,
  • powinien zawierać wezwanie do działania,
  • powinien zachęcać użytkownika do odwiedzenia strony (np. oferta darmowej wysyłki).

Jak powinien wyglądać atrakcyjny opis strony? Przeczytaj: Meta description — dlaczego warto tworzyć atrakcyjne opisy?

Nagłówki i odpowiednia hierarchia

Nagłówki wpływają na czytelność treści oraz ułatwiają indeksowanie stron przez wyszukiwarki internetowe. Wpływają także na czytelność treści.

Co musisz zrobić?

  • Zachować hierarchię nagłówków — zaczynając od jednego głównego nagłówka H1, przez H2, H3, H4 itd.
  • W H1 powinna znaleźć się nazwa produktu lub kategorii.
  • Nagłówki powinny zawierać słowa kluczowe, ale jednocześnie nie powinny być nimi przesycone.

Optymalizacja kart produktów

Karty produktowe to najważniejsze elementy sklepu internetowego. Mają kluczowe znaczenie w przyciąganiu uwagi potencjalnych klientów, a dobrze skonstruowane mogą mieć wpływ na zwiększenie sprzedaży.

Jak powinny być zoptymalizowane strony produktów w sklepie internetowym?

  • Staraj się używać pełnych nazw produktów. Ułatwi to użytkownikom ich wyszukiwanie.
  • W obrębie strony umieść zdjęcia dokładnie przedstawiające oferowany produkt.
  • Ceny produktów powinny być czytelne.
  • Umieść unikalne i zoptymalizowane pod SEO opisy produktów, które przyciągną uwagę użytkowników i wspomogą pozycjonowanie sklepu internetowego.
  • Dodaj konieczne sekcje, które będą atrakcyjne dla osób odwiedzających Twój sklep (opinie o produktach, przyciski CTA, powiadamianie o dostępności, dodawanie do ulubionych, dane techniczne i specyfikacja produktów, FAQ — najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi na nie, produkty podobne i komplementarne).

Optymalizacja sklepu powinna zawierać optymalizację stron kategorii i produktów

Optymalizacja stron kategorii

Strony kategorii w sklepach internetowych mają za zadanie ułatwić klientom wybór produktu, odpowiadając na ogólne pytania i potrzeby wyszukujących. Usprawniają także nawigację, nie tylko użytkownikom, ale również robotom wyszukiwarek. Z tego powodu mają wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych.

Jak powinny wyglądać strony kategorii produktowych w sklepach internetowych?

  • Treści umieszczane w obrębie tych stron powinny być jednocześnie przydatne dla potencjalnych odbiorców i zoptymalizowane pod algorytmy wyszukiwarek internetowych.
  • W treściach używaj fraz kluczowych, na które chcesz się pozycjonować.
  • Stwórz prosty i wygodny system filtrowania produktów według różnych parametrów, tak aby ułatwić użytkownikom wyszukiwanie interesujących ich produktów.

Dane strukturalne

Dane strukturalne przekazują wyszukiwarkom dodatkowe informacje na temat zawartości strony, z tego powodu są dość istotne w procesie pozycjonowania sklepu internetowego. Wśród dostępnych schematów znajdziesz np. LocalBusiness, FAQ Page, Breadcrumbs, Product oraz Organization.

Jak samemu ustawić dane strukturalne?

  • Zapoznaj się z dostępnymi formatami i schematami danych strukturalnych i wybierz te, które najbardziej pasują do Twojego sklepu.
  • Uzupełnij swój sklep internetowy o odpowiednie dane strukturalne takie jak nazwa produktu, jego cena i dostępność, zdjęcia i opinie na jego temat (część platform e-commerce robi to sama, przy innych będziesz potrzebować pomocy programisty)
  • Regularnie je aktualizuj, tak żeby były zgodne z ofertą.

Przykładowy fragment danych strukturalnych typu ProductPrzykładowy fragment danych strukturalnych typu Product

Optymalizacja grafik i multimediów

Odpowiednie zoptymalizowanie grafik i innych multimediów odpowiada m.in. za szybkość ładowania strony, jej atrakcyjność wizualną dla użytkowników i ich odczucia związane z odwiedzinami na stronie. Poprawna optymalizacja zdjęć wspiera proces pozycjonowania sklepu internetowego.

Jak samemu zoptymalizować grafiki i multimedia?

  • Formaty grafik i multimediów dostosuj do ich rodzaju — JPEG idealnie nada się dla zdjęć, PNG dla obrazów zawierających przezroczystość, MP4 dla filmów, MP3 dla dźwięków, a format SVG sprawdzi się do grafik wektorowych.
  • Używając narzędzi do kompresji plików graficznych, które są dostępne w internecie, skompresuj dostępne na Twojej stronie internetowej zdjęcia i ilustracje.
  • Skorzystaj z popularnej techniki „lazy loading„, dzięki której multimedia wczytują się, dopiero kiedy znajdą się w widoku użytkownika. Wpływa to na szybkość ładowania strony.
  • Nie zapomnij o opisach alternatywnych do zdjęć, dzięki czemu wyszukiwarki będą w stanie zrozumieć ich zawartość oraz poprawi się komfort osób korzystających z czytników ekranu. Bez opisów alternatywnych osoby te nie wiedziałyby, co przedstawiają udostępnione przez Ciebie multimedia.

Słaby ruch i sprzedaż na sklepie?

Zdaj się na specjalistów z KS!

Blog firmowy

Content marketing jest istotnym czynnikiem wpływającym na podniesienie pozycji fraz kluczowych. Prowadząc bloga firmowego w obrębie swojego sklepu internetowego, możesz zbudować pozycję eksperta w branży. Tworzenie wartościowych treści odpowiadających na problemy i potrzeby potencjalnych odbiorców, przyciągnie użytkowników z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Jak to zrobić poprawnie?

  • Przygotuj sobie plan treści, które chciałbyś opublikować na blogu. Najlepiej, żeby uwzględniał on kilka kolejnych miesięcy. Pamiętaj o sezonowości niektórych tematów!
  • Tematyka wpisów powinna być związana z ofertą Twojego sklepu internetowego i odpowiadać na problemy i pytania użytkowników. W tym celu skorzystaj z dostępnych narzędzi internetowych, np. Google Keyword Planner lub Answer The Public.
  • Unikaj duplikacji (powielania) treści.
  • Uwzględnij w swoich tekstach odpowiednie słowa kluczowe.
  • Publikuj treści regularnie, co najmniej kilka razy w miesiącu.
  • Z wpisów linkuj do swojej oferty (produktów lub kategorii produktowych), tak aby zwiększyć sprzedaż.

Zastanawiasz się, dlaczego treści są aż tak ważne? Przeczytaj nasz wpis: Content is king - Dlaczego treści są aż tak ważne?

Content marketing jest nieodłączną częścią pozycjonowania sklepu

Linki zwrotne

Backlinki (linki zwrotne) są odnośnikami z innych domen prowadzącymi do strony Twojego sklepu. Pozyskiwanie wartościowych linków jest istotną kwestią w pozycjonowaniu każdej strony internetowej, ponieważ Google uważa je za wskaźnik wartości i wiarygodności Twojego serwisu. Jeżeli do pozycjonowanej domeny linkuje strona z wysokim autorytetem, wyszukiwarka dostaje sygnał, że jest to wartościowa i godna uwagi treść.

Jak zadbać o linki zwrotne?

  • Wartościowe treści na Twojej stronie mogą przyciągnąć uwagę innych witryn, które zaczną do Ciebie linkować.
  • Podejmij się współpracy z popularnymi w sieci osobami, które w zamian za otrzymanie Twoich produktów, wypromują Twój sklep internetowy, umieszczając linki do niego na swoich mediach społecznościowych.
  • Bądź aktywny w mediach społecznościowych, dzięki temu również przyciągniesz uwagę innych stron, które w przyszłości w swoich wpisach mogą się do Ciebie odnieść.
  • Stwórz profile w katalogach NAP.
  • Nawiąż współpracę z serwisami oferującymi podobną tematykę, dzięki czemu będziecie mogli wzajemnie wstawiać linki do swoich stron.
  • Publikuj na innych witrynach artykuły zewnętrzne, gdzie umieścisz odnośniki do Twojego sklepu.
  • Zwróć uwagę na jakość pozyskiwanych linków zwrotnych, a nie na ich ilość. Powinny one być naturalnie wplecione w treści, wartościowe i różnorodne. Jeżeli takie będą, algorytm wyszukiwarki Google z pewnością je doceni i poprawi Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Monitorowanie efektów

Kontrola efektów, jakie przynosi pozycjonowanie, jest ważną częścią całego procesu optymalizacji sklepu internetowego. Systematycznie monitoruj efekty pozycjonowania sklepu, a będziesz w stanie ocenić skuteczność prowadzonych działań i dostosować strategię do zmieniających się warunków. Dobra kontrola powinna opierać się na śledzeniu kluczowych wskaźników efektywności (KPI). Mogą to być np.:

  • Wskaźnik odrzuceń (ang. Bounce Rate) — im niższy poziom tego wskaźnika, tym lepiej. Określa on procentową liczbę użytkowników, którzy po wejściu na stronę zaraz z niej wyszli, bez wykonania jakiejkolwiek akcji.
  • Konwersje — zrealizowane cele sprzedażowe.
  • Pozycje fraz kluczowych — monitorowanie pozycji w wynikach wyszukiwania, które zajmuje sklep internetowy na konkretne słowa, pomoże ocenić skuteczność prowadzonych działań.
  • Zwrot z inwestycji (ang. Return On Investment, ROI) — wskaźnik ten pomaga ocenić, czy podejmowane działania są opłacalne i adekwatne do osiąganych zysków.

Analityka strony internetowej a pozycjonowanie sklepów

UX i SXO

User Experience (doświadczenia użytkowników) i Search Experience Optimization (optymalizacja doświadczeń użytkownika) są coraz bardziej istotne w kwestii pozycjonowania sklepu w Internecie. Skoncentrowane są na doświadczenia użytkowników odwiedzających daną witrynę internetową.

Jak zadbać o UX?

  • ułatwiaj użytkownikom korzystanie z Twojego sklepu internetowego — wprowadź wyszukiwarkę wewnętrzną i system filtrowania produktów,
  • zadbaj o łatwość i intuicyjność procesu zakupowego,
  • postaw na użyteczność zarówno strony głównej, jak i wszystkich podstron,
  • uwzględnij na stronach wezwania do działania,
  • menu powinno być widoczne cały czas, nawet w trakcie przewijania strony.

Słaby ruch i sprzedaż na sklepie?

Zdaj się na specjalistów z KS!

Pozycjonowanie sklepu zgodnie z E-E-A-T

E-E-A-T to wytyczne dla oceny jakości treści, która może wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Podczas procesu optymalizacji sklepów internetowych należy sprawdzić, czy publikowane treści spełniają te wytyczne. Składają się na nie:

Expertise (ekspertyza) — poziom wiedzy na dany temat, zwiększyć ten parametr można poprzez wplatanie w treści konkretnych faktów, statystyk i danych.

Experience (doświadczenie) — publikowane treści powinny być oparte o doświadczenie autora. Liczą się tutaj fakty, cytaty i opisy własnych przeżyć. Przykładami mogą być case studies, opisy sukcesów w branży, scenariusze użycia produktów.

Authoritativeness (autorytet) — autorytet autora na stronie internetowej jest ważnym wyznacznikiem jej wiarygodności. Budować autorytet i pozycję lidera w swojej branży możesz np. poprzez aktywne uczestniczenie w szkoleniach, zdobywanie referencji od innych ekspertów i firm.

Trust (wiarygodność) — parametr bardzo istotny w przypadku sklepów internetowych. Oznacza dokładne, uczciwe, niezawodne i bezpieczne podejście do publikowanych treści i użytkowników strony. Dbaj o transparentność źródeł i możliwość weryfikacji podawanych przez Ciebie informacji.

Pozycjonowanie sklepu online — ile kosztuje

Koszt pozycjonowania sklepu jest zależy od kilku czynników. Ostateczna cena, jaką poniesiesz za optymalizację Twojego sklepu uzależniona jest od:

  • Metody i nakładu pracy — tanie oferty pozycjonowania często skupiają się na działaniach, które przyszłościowo mogą wyrządzić więcej szkód niż pożytku i są krótkotrwałe. Najczęściej są to generowane przez automaty linki o niskiej wartości, które w porównaniu do linkowania z wartościowych stron, mimo że tańsze, są mniej trwałe, mniej efektywne i mniej opłacalne.
  • Konkurencyjności — konkurencyjność w marketingu internetowym ciągle rośnie, przez to skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga większej ilości czasu, co z kolei oznacza wyższe koszty.
  • Jakości i stanu witryny i jej zawartości — ważnym czynnikiem w tym przypadku jest długość istnienia strony internetowej, częstotliwość aktualizacji oraz stan optymalizacji.

Słaby ruch i sprzedaż na sklepie?

Zdaj się na specjalistów z KS!

Nasze sukcesy w pozycjonowaniu sklepów internetowych

Nasza agencja specjalizuje się w pozycjonowaniu sklepów internetowych. Do naszych sukcesów należą m.in.:

  • przy współpracy z Roastains:
    • 5-ciokrotny wzrost ruchu na stronie,
    • zwiększenie o 50% liczby fraz w TOP3,
    • zwiększenie o 350% liczby fraz w TOP10,
  • przy współpracy z Cyrulicy:
    • wzrost współczynnika konwersji o 267%
    • wzrost sprzedaży o +43%,
    • zwiększenie o 225% liczby fraz w TOP3,
  • przy współpracy z Radpak:
    • wypozycjonowanie do TOP 10 ponad 600 słów,
    • wypozycjonowanie do TOP 3 ponad 230 słów,
  • przy współpracy z Lukas LED:
    • wzrost sprzedaży o 1200%
    • zwiększenie ruchu o 450%,
    • wypozycjonowanie do TOP 10 ponad 740 słów.

Efekty pozycjonowania witryny firmy Cyrulicy
Efekty pozycjonowania witryny firmy Cyrulicy

Przeczytaj więcej referencji i case studies dotyczących pozycjonowania sklepów internetowych przez naszą Agencję: Referencje pozycjonowanie sklepów Agencja KS

Podsumowanie

Pozycjonowanie jest ważnym aspektem działalności sklepu internetowego i ma wpływ na całe jego funkcjonowanie. Mimo wszystko jest procesem skomplikowanym, wymagającym czasu, odpowiedniej wiedzy z zakresu SEO i umiejętności. Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego przez prostego człowieka może być niewykonalne. Z tego powodu warto skorzystać z usług agencji SEO dla sklepu internetowego takiej jak Agencja KS 😃

Oferujemy opracowanie skrupulatnego audytu SEO oraz kompleksowe pozycjonowanie sklepu internetowego. Zapraszamy do kontaktu.