Zacznij od stworzenia dobrej oferty

Posiadanie strony internetowej nie gwarantuje wzrostu sprzedaży. Obecnie każda mniejsza i większa firma dysponuje co najmniej jedną witryną. Aby dotrzeć do klientów trzeba:

  • Stworzyć atrakcyjną ofertę,
  • Wyróżnić się na tle konkurencji,
  • Zadbać o unikalną zawartość,
  • Zatrzymać klienta na dłużej i zachęcić go do skorzystania z Twoich usług lub zakupu produktu.

Te elementy są podstawą w skutecznym pozycjonowaniu. Jeśli Twoja strona po prostu istnieje w sieci, ale nie generuje wystarczającego ruchu i nie można jej łatwo znaleźć, to praktycznie tak jakby jej nie było wcale, dlatego tak istotne jest skuteczne pozycjonowanie w Google.
 

Na co należy zwracać uwagę przy tworzeniu lub modyfikacji strony?

Dobra strona to taka, która jest przyjazna dla użytkownika, w informatycznym żargonie określenie funkcjonuje jako usability. Należy zadbać, by menu było przejrzyste i łatwe w obsłudze. Najlepiej, aby nie było reklam i wyskakujących okienek, które przeszkadzają w nawigowaniu. Użytkownik powinien móc łatwo przemieszczać się pomiędzy poszczególnymi sekcjami i zakładkami, a także uruchamiać witrynę zarówno na komputerach PC, jak i urządzeniach mobilnych np. smartfonach czy tabletach. Kolejnym czynnikiem wpływającym na ocenę strony jest  dobre opisanie tagami oraz wypełnienie wysokiej jakości treścią. Zawartość strony należy zoptymalizować pod kątem SEO w taki sposób, aby optymalizacja nie zakłócała funkcjonalności.

Podstawowym błędem, popełnianym przy tworzeniu treści na stronę jest zbytnie nasycenie słowami kluczowymi. Pamiętaj, że zawartość ma być przeznaczona dla klientów, a nie tylko dla botów. Najwięcej korzyści przyniesie unikalna, wartościowa treść witryny internetowej wzbogacona o unikalne zdjęcia, wykresy, tabelki, itd. Należy podkreślić elementy, które wyróżniają firmę na tle konkurencji.
 

Analiza, obserwacje i wyciąganie wniosków

Kiedy już posiadamy funkcjonalną, zoptymalizowaną i użyteczną stronę należy przejść do kolejnych etapów, aby skutecznie pozycjonować stronę w Google. Pozycjonowanie to ciągły proces, dlatego powinieneś bacznie obserwować pozycje targetowanych fraz oraz wskaźnik ruchu na stronie. Powinieneś wiedzieć w jaki sposób klienci do Ciebie docierają, na jakie hasła najczęściej Cię znajdują, a nawet na jakie słowa pozycjonuje się konkurencja. Taką analitykę najlepiej przeprowadzić za pomocą Google Analytics, Keyword Planner, Search Console, a następnie wyciągnąć wnioski i wdrożyć je w proces pozycjonowania.
 

Promowanie marki poprzez content marketing i linkbuilding

Niezwykle istotne jest, aby strona „żyła” i docierała do nowych odbiorców. Najłatwiej uzyskać to poprzez prowadzenie działań content marketingowych. Można do nich zaliczyć np. prowadzenie firmowego bloga, gdzie będziesz udostępniał ciekawe teksty, zdjęcia, multimedia, infografiki i inne materiały, które użytkownicy będą mogli znaleźć na wiele sposobów w Google.