1. Umieść swoją markę w domenie firmowej
    Bardzo częstym błędem osób zakładających strony internetowe firm jest brak zawarcia swojej marki w domenie. Utrudnia to kojarzenie produktu z marką oraz zmniejsza rozpoznawalność konkretnej firmy. Należy bezwzględnie unikać przymiotników typu najlepsze, doskonałe, itp. gdyż takie słowa umieszczane są często w rankingach, a także wynikach wyszukiwania Google. Umieszczanie tego typu wyrażeń ogranicza zatem widoczność firmy w Google.
  2. Stwórz domenę łatwą w wymowie
    Łatwość wymowy to także łatwość w zapamiętywaniu. Jest to również kluczowy element w procesie wybierania domeny internetowej. Warto poświęcić czas na wyszukanie łatwej w wymowie nazwy i wybrać domenę, którą można podać przez telefon bez potrzeby literowania. Łatwa w wymowie domena znacząco zwiększa możliwości wykorzystania marketingu szeptanego. Łatwiej ją zapamiętać oraz zapisać. Ma to ogromne znacznie z zwiększa szansę na poprawne przekazanie ich dalej, szczególnie w przypadku komunikacji werbalnej.
  3. Domena musi być krótka
    Nie należy oczywiście przesadzać z redukcją długości. Po określeniu łatwej w wymowie i jednocześnie zawierającej nazwę firmy grupie domen... przechodzimy do redukcji długości. Krótka domena daje się łatwo zapamiętać oraz szybko wpisać. Znacznie bardziej naturalnie kojarzymy krótkie zwroty niż długie zlepki słów. Punkt ten jest dosyć trudny w realizacji, gdyż zbytnie skrócenie tekstu może spowodować utratę kojarzenia się z usługą lub produktem oraz zanik rozpoznawalności marki.
  4. Wartościowe rozszerzenie budzi zaufanie
    Aktualnie mamy do wyboru wiele rozszerzeń, jednak niewiele z nich budzi zaufanie wśród klientów. Pewnym i godnym zaufania rozszerzeniem na rynku polskim jest oczywiście .pl, dlatego rekomendujemy wybrać domenę z końcówką .pl, ponadto zarejestrować odpowiednik z końcówką .com, ponieważ jest znany na całym świecie. Stosowane zaufanych rozszerzeń budzi zaufanie. W przypadku ogólnoświatowego zasięgu koniecznie zaczynamy od końcówki .com, natomiast w przypadku krajowej lub lokalnej działalności śmiało można zastosować rozszerzenie .pl jako jedyną formę, które podobnie jak .com budzi zaufanie i kojarzy markę z krajem pochodzenia.
  5. Upewnij się, że nie tworzysz plagiatu
    Bardzo niebezpieczna sytuacja, szczególnie w przypadku naruszenia znaku towarowego jakiejś firmy. W ostatnim czasie zostało to dobrze nagłośnione ze względu na polski fanclub Bayernu Monachium, strona mimo iż działa od wielu lat na obecnej domenie zaczęła borykać się z problemami wynikłymi z roszczeń klubu do domeny strony. Przy zakładaniu nowej domeny należy upewnić się, że nie zawiera ona nazwy lub znaku towarowego innej firmy, niekoniecznie chodzi tutaj do całe słowo lub zwrot, parafrazy także mogą spotkać się z konsekwencjami prawnymi w przyszłości. Jeśli masz wątpliwości jak wybrać domenę internetową, aby spełniała wszystkie wymogi prawne - skonsultuj się z prawnikiem.
  6. Domena musi jasno tłumaczyć zawartość strony
    Dobrze brzmiąca i krótka domena to jeszcze nie wszystko. Bardzo istotne jest, aby nazwa bezpośrednio kojarzyła się z produktami lub usługami dostępnymi na stronie. Zwrot musi być oczywisty, wszelkie bardziej skomplikowane branżowe słowa należy pominąć, a domenę oprzeć o jasno brzmiący przekaz zawierający skrót zawartości witryny.
  7. Słowa kluczowe w adresie
    Czy warto zawrzeć słowo kluczowe w domenie? Tylko w szczególnych przypadkach. Jeśli słowo kluczowe nasuwa się w sposób oczywisty i spełnia wszystkie warunki wymienione powyżej to nic nie stoi na przeszkodzie. Nie jest to jednak gwarant sukcesu w pozycjonowaniu. Aktualnie odchodzi się od stosowania dokładnych słów kluczowych w domenach, gdyż nie mają one aż takiej siły przebicia jak dawniej. Czym więc zastąpić słowa kluczowe? Najlepiej zastosować bardziej ogólne pojęcie mające pozytywny wydźwięk i kojarzące się z obszarem działania firmy.
  8. Wybrana domena jest zajęta
    Zmiana rozszerzenia jest dobrym rozwiązaniem. Jeśli .pl jest zajęta - warto spróbować rozszerzenia .com.pl lub .eu. Jeśli zmiana rozszerzenia jest problematyczna i koniecznie musi być to .pl - nic nie stoi na przeszkodzie aby lekko zmodyfikować swoją domenę. Warto skorzystać z podpowiedzi jakie daje nam profil działalności firmy. Słowa mocno kojarzące się z usługą lub produktem nie stanowią zagrożenia dla jakości domeny o ile całość spełnia wymagania zawarte w poprzednich punktach. Jeżeli spełnimy wszystkie powyższe punkty to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby domena zawierała zarówno nazwę firmy jak i podstawowy produkt.

Mam nadzieję, że ten krótki artykuł opisujący jak wybrać domenę internetową pozwoli na rozwianie chociaż części wątpliwości związanych z wyborem domeny. Zachęcam również do przeczytania innych artykułów na naszym blogu.

Porozmawiajmy o reklamie Twojej firmy w Internecie


Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)