Reklamy w sieci reklamowej mogą być rozliczane w kilku modelach płatności:

  • CPC czyli płatność za koszt kliknięcia, maksymalna stawka CPC ustalana samodzielnie lub przez system AdWords,
  • CPA czyli optymalizator konwersji,
  • elastyczna strategia zarządzania stawkami,
  • vCPM.

Do niedawna dostępna była również opcja CPM, czyli płatność za tysiąc wyświetleń bez względu na to, czy były widoczne. Google podaje, że 56,1% wyświetleń reklam w sieci reklamowej jest niewidoczne dla użytkowników. Liczba niewidocznych wyświetleń może być jeszcze większa, dlatego też Google odeszło od modelu CPM dla reklam w sieci reklamowej. Rozliczanie według modelu vCPM sprawdzi się w przypadku kampanii mających na celu zwiększenie rozpoznawalności marki poprzez dużą ekspozycję sieci reklamowej.

Czym jest vCPM?

Widoczne wyświetlenie oznacza, że minimum 50% reklamy było widoczne na ekranie użytkownika przynajmniej przez 1 sekundę. Przyciągająca wzrok kreacja reklamy oraz trafne jej kierowanie dają szansę jak najlepiej wykorzystać szansę na pozyskanie uwagi użytkownika. Wg analiz przeprowadzonych przez google najczęściej widoczne są reklamy w formacie 120x240.

Przewaga vCPM nad CPM

Rozliczanie płatności za tysiąc widocznych wyświetleń pozwala na bardziej optymalne wykorzystanie budżetu.