Na skróty:

Kim jest lokalny przewodnik Google?

Zastanawiałeś się kiedyś, co oznacza opis "lokalny przewodnik" obok profilu oceniającego wizytówkę w Google? Byłeś ciekaw, jak dołączyć do programu i z czym jest on związany? Skoro trafiłeś na ten artykuł, z pewnością interesuje Cię ten temat, tutaj znajdziesz wyjaśnienie wszystkich swoich dygresji.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wizytówek Google i pozycjonowania w Mapach Google? Zapraszam do polubienia fanpage - https://www.facebook.com/top1wmapach

Lokalni przewodnicy to społeczność działająca w Mapach Google. Wprowadzają zmiany i udoskonalają mapy, a w zamian otrzymują punkty i nagrody. Dodatkowo istnieje forum społeczności, na którym można poznawać wiele ciekawych osób bądź brać udział w lokalnych imprezach.

Program pozwala także na zdobywanie plakietek, w zależności od rodzaju publikowanej treści takich, jak:

  • zweryfikowanie rzetelności danych,
  • dodawanie nowych informacji, dróg i miejsc,
  • ocenianie odwiedzonych firm,
  • publikowanie zdjęć i filmów,
  • odpowiedzi na pytania,
  • publikowanie list i jej opisów.

Zwiększ widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Poziomy i plakietki lokalnych przewodników

Lokalnym przewodnikiem nie zostaje się od razu po dołączeniu do społeczności. Najpierw trzeba zgromadzić odpowiednią ilość punktów, które równają się czwartemu poziomowi. Oczywiście, im wyższy poziom, tym większa ilość punktów, które trzeba zdobyć.

Poziomy i plakietki lokalnych przewodników
Poziomy i plakietki lokalnych przewodników

Punkty dla lokalnych przewodników

Lokalni Przewodnicy Google mogą zbierać punkty na wiele, zróżnicowanych sposobów - od dodawania ocen o danym miejscu, po nagrywanie filmów bądź tworzenie list. Należy jednak pamiętać, że nie można połączyć działań i punktów z kilku kont Google. Do poziomu lokalnego przewodnika wliczane są tylko te, które przyznano za konkretne działania na jednym koncie.

Punkty za publikację w Mapach Google
Punkty za publikację w Mapach Google

Opinie

Podstawowym i chyba najbardziej popularnym sposobem na zbieranie punktów, jest pozostawianie opinii w miejscach, które zostały odwiedzone przez lokalnego przewodnika. Jednak nie chodzi tutaj o to, aby dodawać rekomendacje przypadkowym firmom z okolicy. Lokalny przewodnik, powinien dodawać rzetelne i rozbudowane relacje z pobytu w danej lokalizacji. Będąc np. w restauracji, często robi także zdjęcia zamówionych dań czy menu, które dodaje do recenzji- taka opinia daje nie tylko więcej punktów, ale także pomoże właścicielowi firmy w lepszej widoczności w Google Maps.

Pisanie opinii - lokalny przewodnik
Pisanie opinii - lokalny przewodnik

Oceny

Lokalni przewodnicy Google nie zawsze dodają obszerne opinie z dużą ilością informacji. Niejednokrotnie ograniczają się po prostu do zwykłej oceny. Z pewnością widziałeś, a może nawet wystawiałeś ten rodzaj recenzji. Dla przypomnienia dodam, że Google do wyboru daje zamieszczanie opinii od 1 gwiazdki - ocena najsłabsza, po 5 gwiazdek - najlepsza.

Maksymalna ilość punktów do zdobycia z dodanie rekomendacji - 21

1 - Ocena

10 - Rozbudowana treść

10 - Treść recenzji dłuższa niż 200 znaków

Zdjęcia i filmy

Przewodnik może argumentować swoje opinie poprzez dołączenie do nich wiarygodnych i własnych zdjęć. Każde z nich to aż 5 dodatkowych punktów do poziomu. Co więcej, zdjęcia są bardzo pomocne dla innych użytkowników map Google, gdyż dzięki nim zyskują niemal pewność, że dodana opinia jest autentyczna. Oczywiście, lokalni przewodnicy mogą również wzbogacać Mapy Google poprzez dodawanie samych zdjęć czy filmów.

Za każde dodane zdjęcie użytkownik otrzymuje 5 punktów. Dodatkowo za każdy tag - 3 punkty.

Dodanie filmu - 7 punktów.

Dodawanie filmów i zdjęć
Dodawanie filmów i zdjęć

Odpowiedzi na pytania

Niezwykle istotnym wkładem, który ma kluczowe znaczenie w programie, jest dzielenie się rzetelnymi informacjami z innymi osobami korzystającymi z usług map. Jedną z takich form są odpowiedzi na pytania zadawane przez użytkowników, którzy chcą skorzystać z usług danej firmy. Dodatkowo to bardzo proste - wystarczy tylko kliknąć w sekcje pytań i na nie odpowiedzieć.

Za odpowiedź na pytanie można otrzymać od 1 d0 3 punktów, w zależności od częstotliwości zadawania pytania.

Odpowiedzi na pytania
Odpowiedzi na pytania

lokalny przewodnik - odpowiedzi na opinie
lokalny przewodnik - odpowiedzi na opinie

Zmiany

Szczególnym sposobem, w jaki lokalni przewodnicy mogą zweryfikować informację jest nanoszenie zmian na wizytówkę Google Moja Firma. W tej sekcji sprawdzają oni poprawność treści w tytule, adresie, godzinach otwarcia i inne dane publikowane przez firmę. Dzięki temu zapobiegają spamowi i wprowadzaniu w błąd oraz zapewniają innym użytkownikom bezpieczeństwo.

Za każdą edytowaną informacją otrzymuje się 5 punktów. Z kolei za potwierdzenie informacji - 1 punkt.

Nanoszenie zmian na wizytówkę
Nanoszenie zmian na wizytówkę

Weryfikowanie informacji
Weryfikowanie informacji

Dodane miejsca

Osoba będąca uczestnikiem społeczności może również dodawać miejsca i udostępniać je w Google Maps innym użytkownikom. Wydawać by się mogło, że to mało przydatna opcja, gdyż wszystkie miejsca z automatu znajdują się w mapach, lecz nic bardziej mylnego. Nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą, że mogą założyć konto Google Moja Firma i tam promować swoją markę. Dlatego też, na przykład, gdy lokalni przewodnicy mają ulubioną restaurację, z której oferty naprawdę warto skorzystać, a ta nie posiada wizytówki - mogą stworzyć nowe miejsce oznaczyć jako firmę i dodać wszelkie niezbędne dane, jak kontakt, a także zdjęcia restauracji. Dzięki temu wiele osób ją znajdzie i dołączy do nowych klientów!

Dodanie nowego miejsca lub drogi to aż 15 dodatkowych punktów!

Dodawanie nowego miejsca
Dodawanie nowego miejsca

Publikowane listy

Lokalny przewodnik może także dodawać listy miejsc do Map Google. Listy są zestawieniem ulubionych miejsc użytkownika, które osobiście odwiedził lub chce odwiedzić. Można w niej dodawać notatki do danego miejsca i opisywać całą listę. Taki zestaw miejsc lokalni przewodnicy Google mogą zachować jako prywatny, do własnego użytku lub opublikować innym użytkownikom.

Opublikowanie listy - 10 punktów.

Dodanie opisu na liście - 5 punktów.

listy Google Maps
listy Google Maps

Podpowiedzi Google

Jeśli boisz się o to, że nie będziesz wiedział, co robić, aby uzyskać więcej punktów - możesz spać spokojnie. Po pierwsze, wszystkiego dowiedziałeś się z tego artykułu, a po drugie, Google po prostu Ci to podpowie. Wystarczy tylko, że uruchomisz aplikację Google Maps na telefonie i klikniesz w przycisk "opublikuj". Następnie wybierz opcję "opublikuj coś, a wtedy zostaniesz przeniesiony do sekcji propozycji miejsc od Google, które proponuje Ci ocenić. Jednak nie są to przypadkowe propozycje. Google nieustannie zbiera informacje na temat Twojej lokalizacji oraz odwiedzanych przez Ciebie miejsc, a następnie generuje dla Ciebie spersonalizowaną listę. Z uwagi na to, warto zawsze mieć włączoną lokalizację w urządzeniu oraz historię lokalizacji na koncie Google.

Czy można stracić punkty?

Według obecnej polityki Google nie musisz się obawiać o ilość Twoich punktów w programie, o ile dodawane przez Ciebie treści nie naruszają jej reguł. W momencie, gdy opublikowana przez Ciebie treść czy dane są nieautentyczne lub obrażające - Google odejmie Ci punkty.

Co więcej, program także nie wlicza do rankingu punktów za dane publikowane w miejscach zamkniętych na stałe.

Lokalny Przewodnik Google - korzyści

Kiedy już zaznajomisz się tematem przewodników w Google, z pewnością zadasz sobie jedno pytanie - co ja z tego będę miał? Jakie korzyści i nagrody oferuje mi program? Wbrew pozorom bardzo wiele! Lokalny przewodnik Google mający wysoki poziom i autorytet wśród Google otrzymuje:

  • wcześniejszy dostęp do nowych funkcji, niż inni użytkownicy Google,
  • różnego typu bonusy,
  • plakietki, które sprawiają, że publikowane przez niego treści są bardziej widoczne w Internecie,
  • zaproszenia na wydarzenia w swojej okolicy.

Do korzyści z pewnością możemy zaliczyć także satysfakcję z osiągnięcia wysokiego poziomu, a także świadomość, że niesiesz pomoc innym w korzystaniu z usług danych firm.

Jak zostać lokalnym przewodnikiem Google?

Przeczytałeś o tych wszystkich benefitach płynących z programu, pragniesz udoskonalać Mapy Google, weryfikować informacje i pomagać setkom ludzi w dotarciu do właściwego miejsca? Zostać lokalnym przewodnikiem Google możesz już teraz. Wystarczy, że:

  • zalogujesz się na adres gmail, na którym chcesz utworzyć konto lokalnego przewodnika,
  • odwiedzisz stronę lokalnych przewodników
  • wybierzesz swoje miasto, w którego obrębie chcesz działać
  • zaakceptujesz warunki dołączenia do programu.

I gotowe! Zobacz jakie to proste.

Dołączanie do programu lokalnych przewodników
Dołączanie do programu lokalnych przewodników

Warunki dołączenia do programu

Uczestnictwo w programie jest zupełnie darmowe. Nie musisz obawiać się także o skomplikowane zasady i reguły korzystania z programu społeczności. Jednakże istnieje kilka warunków, które muszą być spełnione, abyś mógł dołączyć. A więc, jakie wymagania trzeba spełnić?

  • Lokalni przewodnicy muszą mieć ukończone 18 lat oraz posiadać aktywne konto Google.
  • Zostać lokalnym przewodnikiem może tylko osoba prywatna - wkład użytkowników z konta firmy nie jest wliczany do poziomu, ani korzyści lokalnego przewodnika.
  • Podczas uczestnictwa w programie, nie wolno naruszać jego reguł dotyczących publikowanych treści. Nie powinny one zawierać danych osobowych, materiałów handlowych, zachęcać do wyrządzenia krzywdy czy zniesławiać.
  • Podobnie jest także podczas uczestnictwa w różnego rodzaju imprezach organizowanych na poczet lokalnych przewodników. Co więcej, wybierając się na takie wydarzenie, jesteś także odpowiedzialny za przybyłe z Tobą osoby towarzyszące.

Więcej na ten temat znajdziesz tutaj

Jak sprawdzić status lokalnego przewodnika?

Lokalni przewodnicy mogą sprawdzić poziom swojej aktywności poprzez Mapy Google - wystarczy, że wejdziesz w mapy, będąc zalogowanym na Twoim koncie lokalnego przewodnika. Następnie musisz rozwinąć menu widoczne z lewej strony ekranu i wejść w sekcję "Twój wkład".

Sprawdzanie wkładu w Mapach Google

Jak zrezygnować z programu Lokalnych Przewodników Google?

Jeśli chodzi o rezygnację z programu - obecnie Google wdraża aktualizacje i nie jest to jasno określone. Na razie, po wejściu na stronę Lokalnych przewodników otrzymujemy widoczną na poniższym screenie sekcję:

Aktualizacja programu
Aktualizacja programu

Wcześniej wystarczyło, zalogować się na swoje konto w serwisie, przejść do sekcji "ustawienia" i kliknąć w przycisk - "zrezygnuj z programu".

Następnie wyświetlał się komunikat, który pytał o potwierdzenie decyzji. Wyglądało to tak:

Lokalni przewodnicy Google - rezygnacja z programu
Lokalni przewodnicy Google - rezygnacja z programu

Lokalni przewodnicy Google to społeczność, która obecnie cieszy się coraz to większym zainteresowaniem. Dodatkowo, Mapy tworzone przez "zwykłych" obywateli mają bardziej ludzki i przyjazny charakter. Program jest również dobrym sposobem na wyrażenie swojej opinii i pokazaniu światu własnych doświadczeń. Można dodawać informacje, a przy tym pomagać innym oraz świetnie się bawić zbierając punkty i plakietki, a także osiągając kolejne poziomy. Czy warto dołączyć do programu? - oceń sam!

Prowadzisz lokalny biznes i szukasz sposobu na dotarcie do klienta?

Postaw na pozycjonowanie w mapach Google!