Spis treści

Czym są narzędzia SEO? Jaki mają wpływ na pozycjonowanie strony?

Wyobraź sobie, że próbujesz naprawić cieknący kran bez odpowiednich narzędzi – to prawie niemożliwe, prawda? Z SEO jest podobnie. Narzędzia SEO to zestaw aplikacji i platform, które wspierają codzienną pracę specjalistów SEO. Bez sprawdzonych narzędzi SEO nie moglibyśmy skutecznie monitorować i optymalizować stron internetowych. Są one dla nas jak zestaw kluczy dla mechanika – niezbędne do codziennej pracy, która przynosi wymierne efekty naszym Klientom.

Narzędzia na stole

Narzędzia SEO wykorzystywane w Agencji KS umożliwiają m.in. identyfikację słów kluczowych, analizę konkurencji, linków zwrotnych, monitorowanie pozycji w wynikach wyszukiwania oraz analizę techniczną witryn. Bez nich, proces pozycjonowania strony byłby jak błądzenie w ciemnościach. Dzięki tym narzędziom możemy wyręczać naszych Klientów w procesie rozwoju ich stron internetowych, dostarczać precyzyjne raporty, identyfikować problemy i wprowadzać skuteczne zmiany, które zwiększają widoczność strony i konwersję. W ten sposób Klienci mają czas na skupienie się na tym, co dla nich najważniejsze — na rozwoju biznesu.

Ponieważ narzędzi SEO jest tak dużo, jak kluczy w warsztacie mechanika samochodowego, dzisiaj chciałbym się skupić na tych najważniejszych, które używamy na co dzień. Dla Twojej wygody i przyjemnej lektury podzieliłem je na narzędzia, które udostępnia Google oraz te pochodzące od zewnętrznych firm.

Narzędzia Google — bezpłatne narzędzia od twórców wyszukiwarki Google

Google Search Console

Google Search Console (GSC) to wszechstronne, bezpłatne narzędzie od Google, dzięki któremu właściciele witryn internetowych mają możliwość monitorowania pozycji witryny i jej skuteczności w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki Google Search Console uzyskujemy szczegółowe informacje na temat stanu i przebiegu indeksowania strony internetowej, skuteczności w wynikach wyszukiwania, a także o podstawowych błędach, które mają wpływ na widoczność witryny.

Google Search Console - ekran główny
Ekran powitalny w Google Search Console

Narzędzie dostarcza nam przede wszystkim cennych danych dotyczących ruchu organicznego, takich jak słowa kluczowe, średnia pozycja witryny, liczba wyświetleń i kliknięć, a także informacji dotyczących wskaźnika CTR.

W ramach Google Search Console znajdziemy również narzędzia do przesyłania mapy witryny i zgłaszania strony do kolejki indeksowania. To jednak nie koniec przydatnych funkcji tego bezpłatnego narzędzia — w Google Search Console otrzymujemy też cenne informacje dotyczące podstawowych wskaźników internetowych, które oceniają szybkość ładowania się strony internetowej i jej wydajność. Narzędzie pozwala również sprawdzać ręczne działania nałożone przez Google na witrynę oraz uzyskać podstawowe informacje dotyczące linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, które pomagają nam dostosować prowadzone przez nas kampanie SEO do potrzeb witryny Klienta.

Google Search Console - darmowe narzędzie SEO - skuteczność
Zakładka "skuteczność" w Google Search Console

Jako właściciel firmy możesz korzystać z Google Search Console do monitorowania efektów działań prowadzonych przez agencję SEO. Jest to bezpłatne narzędzie, dlatego nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów.

Google Search Console to coś w rodzaju scyzoryka szwajcarskiego, tyle że zamiast kompletu kieszonkowych narzędzi, mamy komplet solidnych narzędzi SEO.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, serdecznie zapraszam Cię do przeczytania naszego artykułu na temat Google Search Console.

Google Keyword Planner (planer słów kluczowych) - wyszukiwanie słów kluczowych

Poszukiwanie i badanie słów kluczowych to nie lada wyzwanie dla każdego specjalisty SEO. Google Keyword Planner to kolejne bezpłatne narzędzie używane w naszej Agencji.

Z pomocą planera słów kluczowych poszukujemy fraz, które mogą przyciągnąć wartościowy ruch na strony internetowe naszych Klientów. Oczywiście nie jest to jedyne narzędzie SEO, które wykorzystujemy do tego celu—- o tym w dalszej części artykułu. Narzędzie to pozwala na identyfikację popularnych fraz, sprawdzenie ich średniej miesięcznej liczby wyszukiwań, konkurencji oraz kosztu kliknięcia w kampaniach reklamowych. Analiza słów kluczowych z użyciem tego narzędzia umożliwia nam także podstawowe sprawdzenie trendu wyszukiwań wybranych słów kluczowych.

Google Keyword Planner - planer słów kluczowych
Wyszukiwanie słów kluczowych (fraz kluczowych) z użyciem GKP

Google Keyword Planner jest integralną częścią Google Ads i w zamyśle został stworzony w celu poszukiwania słów kluczowych do kampanii Google Ads. Użytkownik narzędzia może wpisać dowolne słowo lub frazę, a narzędzie wygeneruje listę powiązanych słów kluczowych, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników Google oraz dostarczy cennych informacji na temat wybranych słów kluczowych. Dzięki temu można tworzyć strategie oparte na rzeczywistych danych, co znacznie zwiększa skuteczność prowadzonych przez nas kampanii SEO.

Jako właściciel firmy lub strony internetowej, możesz z użyciem Planera Słów Kluczowych wytypować najbardziej wartościowe słowa kluczowe dla Twojej branży. Jeśli zaś zajmujesz się marketingiem, to z pomocą tego narzędzia będziesz w stanie planować i optymalizować kampanie reklamowe, wybierając słowa kluczowe (frazy kluczowe), które mają największy potencjał przyciągnięcia ruchu i konwersji. Jesteś zainteresowany tematem doboru słów kluczowych dla Twojej firmy? Koniecznie sprawdź nasz artykuł i dowiedz się, jak wybrać słowa kluczowe dla biznesu.

Google Analytics 4 - monitorowanie zachowania użytkowników i wskaźników konwersji

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep stacjonarny, w którym koszyki zakupowe są wyposażone w precyzyjne czujniki monitorujące każdy ruch Klienta – od momentu wejścia do sklepu, przez wybór produktów, aż po opuszczenie sklepu. Dzięki temu masz dokładne dane na temat zachowań Klientów i możesz lepiej dostosować swoją ofertę do ich potrzeb. W dużym uproszczeniu, na podobnej zasadzie działa Google Analytics 4.

Google Analytics 4 - ekran powitalny w narzędziu
Google Analytics 4 - ekran powitalny

Google Analytics 4 (w skrócie GA4) to potężne narzędzie, które umożliwia właścicielom witryn internetowych i specjalistom SEO monitorowanie i analizowanie ruchu na stronie. To narzędzie SEO, które dostarcza nam danych dotyczących między innymi tego skąd pochodzą użytkownicy, jakie strony odwiedzają, jak długo na nich pozostają i jakie działania podejmują. W ten sposób analizujemy, które strony generują najwięcej konwersji, a które mają wysoki współczynnik odrzuceń. Analiza tych zachowań pozwala nam tak dostosować stronę internetową, aby na dłużej zatrzymywać użytkownika oraz — przede wszystkim — poprawić konwersję, co przekłada się na realne zwiększenie przychodów Klienta.

Google Analytics 4 — analiza zachowań zakupowych potencjalnych klientów
GA4 — analiza ścieżki zakupowej

GA4 dostarcza także szczegółowych raportów dotyczących demografii użytkowników, ich zainteresowań oraz używanych urządzeń — przykładowo w ten sposób dowiadujemy się, czy więcej internautów korzysta ze strony na urządzeniach mobilnych, czy może jednak użytkownicy preferują wersję desktopową witryny. Dane te uwzględniamy podczas optymalizacji witryny tak, aby dostosować ją do potrzeb użytkowników.

Dane pozyskane z narzędzia są również przydatne dla przedsiębiorców, którzy w ten sposób otrzymują bezcenne informacje na temat trendów zakupowych, najlepiej oraz najgorzej sprzedających się produktów i innych ważnych kwestii. Nie sposób tutaj nie wspomnieć też o tym, że GA4 pozwala nam oszacować przychód, jaki wygenerowała strona internetowa w wybranym okresie.

W przypadku stron usługowych lub informacyjnych (stron przedsiębiorstw usługowych, wszelkich blogów, wiadomości lokalnych), z użyciem GA4 możemy mierzyć inne zdarzenia, między innymi takie jak: wysłanie wiadomości z formularza kontaktowego (zamówienie wyceny usługi, zapytanie ofertowe), kliknięcie w przycisk „pobierz” (na przykład e-booka), skontaktowanie się za pośrednictwem telefonu (kliknięcie w przycisk telefon) i inne. To wszechstronne narzędzie, które można dopasować do każdego rodzaju strony internetowej.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tego, jak Google Analytics 4 pomaga optymalizować doświadczenie użytkowników na Twojej stronie internetowej — odsyłam Cię do artykułu na temat Google Analytics 4.

Google Tag Manager - zarządzanie tagami i śledzeniem zachowań użytkowników

Skoro przed chwilą opisałem Ci Google Analytics 4, to koniecznie muszę też przybliżyć narzędzie Google Tag Manager. Wróćmy na chwilę do tego sklepu, którym posłużyłem się w poprzednim tekście. Wyobraź sobie, że czujniki w koszyku nie zadziałają, jeśli nie będą odpowiednio zamontowane i skonfigurowane. Google Tag Manager jest właśnie takim narzędziem do konfigurowania tych „czujników” – jest to narzędzie, które umożliwia łatwe zarządzanie i wdrażanie różnych tagów (fragmentów kodu) na Twojej stronie internetowej bez konieczności modyfikacji samego kodu strony. Oczywiście działanie Google Tag Managera nie ogranicza się wyłącznie do sklepów internetowych (e-commerce), gdyż używa się go na wszelkich innych rodzajach stron internetowych.

Google Tag Manager
Google Tag Manager

Google Tag Manager (GTM) pozwala na szybkie i efektywne dodawanie, edytowanie oraz usuwanie tagów, takich jak kody śledzenia Google Analytics, czy innych skryptów. Dzięki temu w dziale SEO nie musimy za każdym razem angażować programisty, co znacznie przyspiesza proces wdrażania i optymalizacji. GTM umożliwia również zaawansowane śledzenie niestandardowych zdarzeń, takich jak kliknięcia, przesyłanie formularzy, czy przewijanie strony, co pozwala na precyzyjną analizę zachowań użytkowników.

Google Lighthouse — audyt SEO strony internetowej pod kątem wydajności i dostępności

Skoro omówiliśmy już Google Tag Manager, teraz czas napisać nieco o Google Lighthouse. Wyobraź sobie, że zarządzasz restauracją, a Google Lighthouse to narzędzie, które działa jak wszechstronny inspektor jakości. To bardzo skrupulatny inspektor, który sprawdza każdy aspekt Twojej działalności — między innymi szybkość obsługi, czystość lokalu i komfort Klientów. Google Lighthouse działa w podobny sposób — przeprowadza podstawowy audyt techniczny Twojej strony internetowej.

Raport Google PageSpeed Insights
Raport z testu wydajności strony internetowej przeprowadzonego z użyciem narzędzia PageSpeed Insights zintegrowanego z Lighhouse

Google Lighthouse to narzędzie open source, które wykorzystujemy do analizy strony internetowej między innymi pod kątem takich czynników, jak: wydajność, dostępność i szybkość ładowania strony internetowej. Narzędzie dostarcza danych na temat czasu ładowania strony, optymalizacji zasobów, zgodności z najlepszymi praktykami SEO oraz dostępności dla użytkowników z różnymi potrzebami (dostępności dla osób niepełnosprawnych).

Jeśli jesteś właścicielem strony internetowej, to z użyciem Lighthouse możesz szybko zidentyfikować obszary wymagające poprawy i otrzymać wartościowe wskazówki. Moim zdaniem narzędzia SEO do analizy technicznej bez Lighthouse'a są jak zima bez śniegu 😆. Więcej informacji na temat Lighhouse'a znajdziesz w artykule jak przyspieszyć stronę internetową.

Looker Studio - wizualizacja danych

Ostatnim bezpłatnym narzędziem Google, które chciałbym Ci dzisiaj przedstawić, jest Looker Studio. Wprawdzie nie używamy go na co dzień jako narzędzia SEO, lecz jest ono dla nas bardzo ważne w kontekście prezentacji wyników działań (pozycjonowania stron). Efekty naszych działań SEO są atrakcyjnie przedstawiane w formie raportu z interaktywnymi okienkami.

Raport w Looker Studio
Raport Looker Studio

Looker Studio to narzędzie do zaawansowanej wizualizacji danych, które umożliwia tworzenie atrakcyjnych, interaktywnych raportów dla naszych Klientów. W Lookerze łączymy różne źródła danych i przedstawiamy je w przystępny sposób. Dzięki temu jako właściciel firmy możesz śledzić postępy działań z poszczególnych miesięcy współpracy. Raporty z Looker Studio są dostarczane naszym Klientom wraz z comiesięcznym raportem z działań SEO w autorskim panelu Klienta - KS Business Panel. W Business Panel Klienci mają możliwość monitorowania zmian pozycji istotnych dla nich słów kluczowych oraz wgląd w działania SEO wykonane w poszczególnych miesiącach.

KS Business Panel
KS Business Panel - fragment interfejsu

Kompleksowe narzędzia SEO od firm zewnętrznych

Ahrefs - potężne narzędzie SEO

Za nami już omówienie narzędzi Google, więc przyszedł czas na narzędzia SEO od innych firm. Zacznijmy od Ahrefs, jednego z najbardziej wszechstronnych i cenionych narzędzi w branży SEO. Ahrefs to potężne narzędzie, które umożliwia głęboką analizę linków przychodzących (linków zwrotnych), linkowania wewnętrznego, badanie słów kluczowych, monitorowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania oraz wnikliwą analizę konkurencji. Gdybym miał wybrać tylko jedno narzędzie SEO do codziennej pracy, to z pewnością byłby to Ahrefs ze swoim bogactwem funkcji. To wszystkie najciekawsze narzędzia do analizy zgromadzone w jednym miejscu.

Ahrefs - zakładka overview
Ahrefs - zakładka overview (omówienie)

Ahrefs oferuje bogaty zestaw funkcji, które pomagają nam na co dzień w optymalizacji stron internetowych. Wśród szczególnie przydatnych funkcji narzędzia możemy wymienić możliwość podejrzenia linków zwrotnych (tzw. backlinków), czyli możemy dowiedzieć się, jaka domena linkuje do Twojej strony oraz ocenić jakość tych linków. Ahrefs pokazuje również anchor texty używane w linkach, co jest bardzo przydatne w pozycjonowaniu stron.

Kolejną ważną funkcją jest zakładka Keywords Explorer, czyli narzędzie do badania słów kluczowych (wyszukiwania słów kluczowych), które osobiście używam nader często. Jest ono bowiem bardziej rozbudowane, niż wcześniej opisany Google Keyword Planner, gdyż zawiera w sobie funkcje podobne do Google Trends — podpowiada powiązane tematy, łączy słowa kluczowe w klastry tematyczne i wiele więcej.

Poza tym Ahrefs dostarcza szczegółowych danych na temat trudności słów kluczowych, ich wolumenu wyszukiwania oraz CPC (Cost Per Click), co jest nieocenione przy planowaniu strategii SEO i kampanii PPC.

Analiza słów kluczowych w Ahrefs
Analiza słów kluczowych w Ahrefs - zakładka Keywords Explorer

Z najciekawszych funkcji Ahrefs'a nie sposób pominąć zaawansowanych możliwości analizy konkurencji, które w codziennej pracy pomagają odpowiednio dostosować elementy strategii SEO. Dzięki funkcjom narzędzia mamy możliwość sprawdzenia, jakie strony linkują do witryn konkurentów, jakie słowa kluczowe przynoszą im najwięcej ruchu oraz które podstrony konkurencji są najpopularniejsze. Analizujemy pozyskane dane i przygotowujemy strategię działania, której celem jest zostawienie konkurencji daleko w tyle. Ahrefs umożliwia również analizę strategii link buildingu konkurencji, co pozwala na identyfikowanie możliwości zdobycia wartościowych linków zwrotnych kierujących do Twojej witryny.

Ahrefs - analiza konkurencji z ruchu organicznego
Analiza konkurencji w Ahrefs

Ahrefs to tak potężne i złożone narzędzie, że nie sposób tutaj opisać jego wszystkich funkcji. Mam jednak nadzieję, że choć trochę przybliżyłem Ci to narzędzie SEO. Warto wspomnieć, że na rynku istnieją alternatywy dla Ahrefs, takie, jak chociażby Majestic SEO — jednakże to narzędzie zapewnia tylko analizę linków, więc zdecydowanie brakuje mu funkcjonalności Ahrefsa. Dla mnie jednak Ahrefs is the best 🤩.

Jeśli jesteś właścicielem strony internetowej i chciałbyś skorzystać zupełnie bezpłatnie z części dobrodziejstw Ahrefs'a, to mam dla Ciebie dobrą nowinę! Część narzędzi Ahrefs jest dostępna za darmo — oczywiście są to narzędzia z ograniczeniami, niemniej jednak z ich pomocą możesz na przykład podejrzeć, jakie domeny linkują do Twojej konkurencji.

Taka analiza linków przychodzących pomoże Ci określić, czy potrzebujesz profesjonalnego link buildingu, aby poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat analizy konkurencji, to zapraszam Cię do lektury naszego poradnika - analiza konkurencji w marketingu. Tutaj możesz sprawdzić bezpłatne narzędzia od Ahrefs.

Screaming Frog SEO Spider - solidne oprogramowanie SEO do audytów technicznych

Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem dużego magazynu, w którym znajdują się setki regałów pełnych produktów. Aby upewnić się, że wszystkie produkty są na swoich miejscach i każdy produkt ma odpowiednią etykietę, potrzebujesz precyzyjnego narzędzia do audytu. Taką rolę pełni Screaming Frog SEO Spider w świecie SEO.

Narzędzia SEO - Screaming Frog SEO Spider
Interfejs programu Screaming Frog SEO Spider

Pisząc na temat najpopularniejszych narzędzi SEO używanych w Agencji KS, nie mogę przejść obojętnie obok Screaming Frog'a. Screaming Frog (w naszym środowisku czasem zwany skrótem SF) to potężne narzędzie do audytu SEO, które działa jak skaner Twojej witryny, analizując każdy jej zakamarek. Dzięki niemu możemy szybko i skutecznie wykryć wszelkie problemy techniczne i strukturalne, które mogą negatywnie wpływać na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak Ahrefs, Screaming Frog to istny szwajcarski scyzoryk narzędzi SEO. SF analizuje m.in. takie elementy, jak meta tagi, struktura nagłówków, statusy HTTP, przekierowania, a także wykrywa zduplikowane treści, uszkodzone linki i inne problemy, które mogą wpływać na optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek.

Analiza nagłówków H1 w programie Screaming Frog
Analiza nagłówków H1 w Screaming Frog

Dzięki swoim wbudowanym funkcjom Screaming Frog umożliwia również przeszukiwanie witryny pod kątem brakujących elementów SEO, takich jak: tekst alternatywny dla obrazów, meta title czy adresy kanoniczne. Na tym jednak nie kończą się zalety SF tak chętnie przez nas wykorzystywane w pozycjonowaniu strony i audytach SEO. Z pomocą narzędzia możemy łatwo monitorować mapy witryn XML oraz generować szczegółowe raporty, które pomagają „postawić na nogi” Twoją stronę internetową.

Screaming Frog jest niezastąpionym narzędziem dla każdej agencji SEO. Dzięki niemu możemy szybko identyfikować i naprawiać problemy techniczne, co przekłada się na lepszą widoczność i wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla naszych Klientów. To narzędzie, które pozwala nam być zawsze o krok przed konkurencją w kontekście technicznego SEO.

Analiza meta title w Screaming Frog
Analiza meta title w witrynie Agencji KS przy pomocy Screaming Frog'a

Co ciekawe, Screaming Frog'a możemy zaliczyć do kategorii „darmowe narzędzia SEO” — istnieje bowiem bezpłatna wersja narzędzia, która posiada ograniczenia skanowania (crawlowania) do 500 adresów URL oraz zawiera znacznie mniej przydatnych funkcji. Jeżeli jesteś właścicielem strony internetowej lub zarządzasz stroną i chciałbyś sprawdzić, czy Twoja witryna ma jakieś problemy techniczne, możesz przeskanować ją przy pomocy darmowej wersji Screaming Frog'a. Bezpłatna wersja pozwala na podstawową analizę, która może pomóc zidentyfikować najważniejsze błędy i problemy techniczne.

Jeśli jednak Twoja witryna jest zbyt duża lub odkryjesz wiele błędów, z którymi nie możesz sobie poradzić, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty audytu SEO strony internetowej. Przygotujemy szczegółową listę błędów oraz konkretne wytyczne dla programistów, które pomogą w ich naprawie.

Surfer SEO - wszechstronne narzędzie do optymalizacji contentu

Czy pamiętasz jeszcze czasy słownika T9 w telefonie komórkowym? Nie? A no fakt, mamy już 2024 rok! Na pewno jednak wiesz, czym jest autokorekta w smartfonie lub na komputerze.

Surfer SEO to narzędzie, które działa na podobnej zasadzie, ale zamiast podpowiadać pojedyncze słowa, pomaga nam w doborze słów kluczowych i optymalizacji treści w Twojej witrynie pod kątem SEO.

Ciekawostka

Niewiele osób o tym wie, ale Surfer SEO narodził się w Agencji KS jako wewnętrzne narzędzie do optymalizowania treści na stronach internetowych. Tak jest! Narzędzie, dzięki któremu roczny przychód spółki Surfer z.o.o. za 2023 r. przekroczył 13 mln dolarów pierwotnie powstało w Agencji KS. Jesteśmy dumni z zespołu stojącego za Surferem.

W naszej Agencji to jedno z kluczowych narzędzi SEO, bez którego nie wyobrażamy sobie pisania czy optymalizacji contentu dla naszych Klientów.

Sufer SEO - interfejs narzędzia
Surfer SEO - interfejs narzędzia

Warto wiedzieć, że Surfer SEO to nie tylko Content Editor, który dostarcza wskazówki dotyczące optymalizacji tekstu, ale także wszechstronne narzędzie oferujące funkcje audytu stron (moduł Site Audit - audyt strony internetowej), analizy konkurencji, analizy słów kluczowych (Keyword Reserach) oraz narzędzie do monitorowania i kierowania rozwojem stron internetowych (moduł Grow Flow oraz Domain Planner).

Content Editor w Surfer SEO sugeruje konkretne frazy, których użycie może poprawić pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania, pomagając tworzyć treści zgodne z najlepszymi praktykami SEO. Dzięki Surfer SEO możemy dokładnie analizować treści konkurencji i dowiedzieć się, jakie elementy contentu potencjalnie sprawiają, że ich strony są wysoko oceniane przez algorytm Google.

Surfer SEO umożliwia nam monitorowanie postępów i śledzenie, jak zmiany wprowadzone w treści wpływają na pozycję stron naszych Klientów. To narzędzie pomaga precyzyjne dostosować treści do wymagań SEO, czyli odpowiednio nasycić tekst słowami kluczowymi. Dzięki niemu tworzymy treści, które są wartościowe dla czytelników i zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek.

Content Editor w SurferSEO
Content Editor w SurferSEO - po prawej widoczne sugestie użycia słów kluczowych w tworzonym tekście

Oczywiście przed optymalizacją treści musimy wykonać analizę słów kluczowych, do czego również możemy użyć Surfera SEO. Moduł Keyword Research w Surfer SEO pomaga nam zbadać, jakie frazy kluczowe są najważniejsze dla Twojej branży oraz które z nich mają największy potencjał do przyciągnięcia ruchu na Twoją stronę. To narzędzie analizuje konkurencyjność poszczególnych fraz oraz dostarcza szczegółowych informacji na temat ich wolumenu wyszukiwania i trudności. Dzięki temu możemy tworzyć strategie oparte na solidnych danych.

Keyword Research w Surfer SEO jest przydatny dla specjalistów SEO, ponieważ umożliwia nam identyfikowanie nowych możliwości i nisz w branży. Możemy również porównywać różne słowa kluczowe i wybierać te, które najlepiej pasują do celów biznesowych naszych Klientów.

Keyword Research - narzędzie do analizy słów kluczowych
Research słów kluczowych w narzędziu Surfer SEO

Ciekawostką jest to, że również ten artykuł został przeze mnie napisany z pomocą Surfera SEO. Dzięki temu mogłem upewnić się, że zawiera on odpowiednie słowa kluczowe i jest zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek, co zwiększa szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dotarcie do większej liczby Czytelników.

Warto wspomnieć, że Surfer SEO oferuje 7-dniowy trial (okres próbny), w ramach którego możesz zoptymalizować do 5 treści na swojej stronie internetowej. To doskonała okazja dla właścicieli niewielkich stron internetowych, aby wypróbować możliwości tego zaawansowanego narzędzia bez konieczności ponoszenia kosztów na początku.

Jeżeli jednak Twoja strona jest sporo większa i nie masz doświadczenia z SEO, warto rozważyć skorzystanie z profesjonalnej pomocy. W Agencji KS oferujemy kompleksowe usługi pozycjonowania stron internetowych, które pomogą Ci osiągnąć lepsze wyniki i zwiększyć widoczność w sieci, co przełoży się na większe zyski z prowadzenia Twojej firmy.

Problem z widocznością w wyszukiwarce Google?

Zdaj się na specjalistów z KS!

Seostation - skuteczny monitoring pozycji

Za nami już omówienie najważniejszych narzędzi SEO, jakie używamy na co dzień w naszej Agencji. Czas więc na ostatnie, ale niezwykle istotne narzędzie, dzięki któremu „trzymamy rękę na pulsie” w kwestii pozycji stron naszych Klientów. SEOstation to proste, ale bardzo skuteczne narzędzie do monitorowania pozycji w wyszukiwarce Google. Umożliwia ono regularne śledzenie zmian w rankingu stron internetowych, dzięki czemu mamy możliwość natychmiastowego reagowania na ewentualne spadki i dostosowania strategii SEO do aktualnych trendów.

SEOstation - monitoring fraz
SEOstation - dzienne pozycje monitorowanych fraz kluczowych

Gdy opisywaliśmy Looker Studio, z pewnością zauważyłeś, że w raporcie z działań SEO dla Klienta w naszym autorskim narzędziu do raportowania KS Business Panel można zobaczyć pozycje danego słowa kluczowego. Dzieje się to za sprawą integracji z SEOstation, dzięki czemu nasi Klienci otrzymują w jednym miejscu zawsze sprawdzone informacje na temat działań i efektów naszej pracy.

SEOstation jest nieocenionym narzędziem w codziennej pracy naszej Agencji, które pozwala monitorować i analizować pozycje słów kluczowych. To z kolei umożliwia nam szybkie identyfikowanie i reagowanie na wszelkie zmiany w SERPach, co jest kluczowe dla utrzymania konkurencyjności i skuteczności działań SEO.

Pozostałe narzędzia SEO

Pisząc ten artykuł, skupiłem się na najważniejszych narzędziach SEO, które używamy w codziennej pracy. Mam nadzieję, że do tego momentu przyjemnie Ci się czytało 😃. Chciałbym jeszcze wspomnieć o innych narzędziach, które wspomagają naszą pracę.

Korzystamy m.in. z Senuto, które pomaga nam w analizie słów kluczowych i śledzeniu pozycji w wynikach wyszukiwania. W Agencji KS idziemy z duchem czasu, więc nie mogę tutaj nie wspomnieć o narzędziu ChatGPT od OpenAI, którego używamy do usprawniania procesów związanych z działaniami SEO. W naszym arsenale znajdują się również liczne wtyczki do przeglądarki, m.in.: Detailed SEO, Built With i Wappalyzer, które umożliwiają nam szybkie i dokładne analizy techniczne stron internetowych. Każdy specjalista SEO z naszej Agencji ma swój własny zestaw wtyczek, który jest dostosowany do jego potrzeb.

Na co dzień używamy też prostych i efektywnych narzędzi online, takich jak HTML Cleaner do porządkowania kodu HTML, Diffchecker — do porównywania zmian w kodzie oraz Google SERP Snippet Optimization Tool od HigherVisibility, który pomaga nam optymalizować meta opisy i tytuły stron tak, aby mogły się one w całości wyświetlać w wynikach wyszukiwania.

Te narzędzia, choć są nieco mniej znane, są nieocenione w naszej codziennej pracy i wspierają nas w dostarczaniu Klientom najlepszych możliwych wyników. Dzięki nim możemy kompleksowo dbać o Twoją przewagę na tle konkurencji.

Inhousowe narzędzia SEO

Na sam koniec mojego artykułu postanowiłem zostawić wisienkę na torcie, jaką są nasze autorskie narzędzia, które rozwijamy w ramach automatyzacji zadań. Idziemy z duchem czasu i automatyzujemy żmudne zadania, aby mieć więcej czasu na skupienie się na potrzebach naszych Klientów. Wśród naszych autorskich rozwiązań można wymienić:

  • Server Issue Detector (SID) — narzędzie, które czuwa nad dostępnością Twojej witryny dla Klientów i informuje Opiekuna Klienta, jeśli wykryje co najmniej półgodzinną awarię strony.
  • Link Evaluation Assistant (LEA) — autorski monitoring linków, pozyskanych dla Ciebie w ramach współpracy z nami. LEA zapewnia, że wszystkie zdobyte linki są aktywne i działają na Twój sukces.
  • Metric Awareness Tracker (MAT) — narzędzie, które czuwa nad tym, aby z kodu źródłowego strony nie zniknęły kody śledzące, takie jak Google Analytics, co zapewnia ciągłość i dokładność danych analitycznych, na których bazujemy w codziennej pracy.
  • Easy Local — narzędzie do zarządzania wieloma wizytówkami Google, które upraszcza proces aktualizacji i optymalizacji wizytówek. To narzędzie dedykowane jest Firmom z wieloma lokalizacjami.
  • KS Business Panel — autorski panel Klienta, w którym prezentujemy działania wykonane działania SEO i umożliwiamy Klientom wygodny monitoring fraz (pozycji witryny).

To nie jest nasze ostatnie słowo – mamy głowę pełną pomysłów i stale pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które pomogą naszym Klientom osiągnąć jeszcze lepsze wyniki. Inwestujemy w rozwój autorskich narzędzi, aby zapewnić Klientom najnowocześniejsze i najbardziej efektywne rozwiązania SEO na rynku.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, jakimi narzędziami posługuje się profesjonalna agencja SEO.. Mam nadzieję, że ten artykuł przybliżył Ci jak zaawansowane technologie i autorskie rozwiązania wspierają nasze codzienne działania na rzecz optymalizacji stron internetowych naszych Klientów.

Dzięki sprawdzonym narzędziom SEO jesteśmy w stanie skutecznie poprawiać widoczność stron w wyszukiwarkach i dostarczać Klientom realne korzyści biznesowe. Dziękuję Ci bardzo za poświęcony czas na przeczytanie mojego artykułu. Jeśli masz pytania lub chciałbyś dowiedzieć się więcej o naszych usługach, zapraszam do kontaktu! Możesz do nas napisać na Facebooku lub skorzystać z dedykowanego formularza kontaktowego. Tymczasem życzę Ci miłego dnia i „do zobaczenia” w moim kolejnym artykule!