Z tego artykułu dowiesz się:

Dlaczego algorytmy Google są często aktualizowane?

Zanim przejdziemy do samej Pillar Page, warto wyjaśnić, dlaczego Google tak często ulega zmianom. Najlepszym sposobem na zobrazowanie jest wyobrażenie, w jaki sposób obecnie użytkownicy tworzą zapytania wprowadzane w wyszukiwarkę. Przykładowo będąc na wyjeździe służbowym w Gdańsku, Twój samochód uległ awarii. Jesteś w obcym mieście, więc pomocy będziesz szukać w Google. Kilka lat temu zapewne wpisałbyś “warsztat samochodowy Gdańsk”, jednak obecnie - “gdzie naprawić samochód w Gdańsku?”. Inne rozwiązanie to kontakt z ubezpieczycielem, ale wróćmy do wyszukiwarki.

Właśnie ten sposób idealnie pokazuje, że nie tylko wyszukiwarka ulega zmianom, ale również sposób tworzenia zapytań przez odbiorców, który jest bardziej naturalny, a Google stara się dopasować wyniki do zapytań, najlepiej jak to możliwe, stąd też ciągłe aktualizacje. Kolejną sprawą jest fakt, że każdy z nas jest zabiegany, więc sięgamy po najprostsze rozwiązania, a do takich należy wyszukiwarka głosowa, do której zazwyczaj wprowadzamy dłuższe zapytanie w formie mówionej. W tym przypadku już samo stosowanie pozycjonowania na tzw. długi ogon oraz linkowanie wewnętrzne nie wystarczy i warto sięgnąć po nowe rozwiązania, do jakich należy Pillar Page.

Planowanie działań
Planowanie działań

Czym jest Pillar Page? Nowa strategia organizacji treści w witrynie

Wartościowe treści z odpowiednią liczbą słów kluczowych mają ogromny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Jednak by strona wspinała się wyżej w wynikach wyszukiwania, ważna jest także prawidłowo zaplanowana struktura treści.

Pillar Page to strona bogata w wartościowy content podzielony na konkretne tematy z odnośnikami do jeszcze bardziej rozbudowanej treści na konkretny temat. Ważne, by strona była przejrzysta przede wszystkim dla odbiorcy, który w prosty sposób znajdzie odpowiedź na nurtujące go pytanie. Dzięki temu strona będzie również pozytywnie postrzegana przez boty Google.

Planując strategię witryny, należy wybrać kilka tematów głównych stanowiących treść na stronie, czyli prościej mówiąc “serce”. Ważne, by treść nie była zbyt ogólna, ale nawiązywała do konkretnej dziedziny.

Następnie należy zaplanować “podtematy”/artykuły blogowe odpowiadające dogłębniej na konkretne pytania, zawierające sporo istotnych szczegółów dla danej dziedziny.

Czynnik ostatni, ale nie mniej ważny to oczywiście linkowanie wewnętrzne do podstron o powiązanej ze sobą tematyce.

Przykładowo prowadząc stronę internetową kliniki medycyny estetycznej i zabiegów kosmetycznych Pillar Page nie może zawierać zbyt ogólnych treści, ale też nie mogą być zbyt szczegółowe. Warto więc na stronie umieścić np. informacje, jakie zabiegi są wykonywane i pokrótce, na czym polegają, itp. Następnie należy przygotować wpisy na blogu na konkretne tematy, gdzie pacjent znajdzie bardziej szczegółowe informacje, np. na czym polega zabieg, jak się do niego przygotować, ile trwa okres rekonwalescencji itp.

Jak przygotować Pillar Pages wartościowe pod kątem SEO?

Przed tworzeniem strategii contentu na stronie internetowej warto pamiętać, że treść ma być przede wszystkim wartościowa dla odbiorcy. Użytkownik odwiedza naszą witrynę, ponieważ poszukuje informacji na konkretny temat. Dlatego też treść “przeładowana” słowami kluczowymi już dawno przestała być brana pod uwagę przez roboty Google.

Znajdź temat związany przede wszystkim z Twoją firmą oraz zastanów się, jakich informacji mogą potrzebować Twoi potencjalni klienci. W wyborze tematów bardzo często pomocna może okazać się rozmowa z obecnymi klientami, warto zapytać, nad czym zastanawiali się, zanim skorzystali z usług itp.

Przed tworzeniem treści na Pillar Pages należy również poznać grupę docelową, ich zainteresowania oraz potrzeby, co pozwoli określić, jakich informacji potrzebują i w ten sposób łatwiej będzie Ci znaleźć tematy.

Kolejny, bardzo ważny punkt, to przejrzysta, łatwa i szybka nawigacja po stronie. Zastanów się, w jaki sposób podzielisz treści, by odbiorca w łatwy sposób mógł znaleźć interesujące go informacje. W zależności od profilu Twojej firmy warto wzbogacić stronę o filmy video, bądź zdjęcia związane z konkretną tematyką.
Nie zapominaj także o umieszczeniu linków wewnętrznych do podstron powiązanych z danym tematem. Takie działanie z pewnością będzie pomocne dla odbiorcy, a także będzie pozytywnie odbierane przez roboty Google.

W ten sposób stworzona Pillar Page będzie z pewnością skuteczna. Nie tylko będzie wartościowa dla odbiorców/ potencjalnych klientów, ale pozytywnie wpłynie na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Kluczem do sukcesu jest oczywiście czas i planowanie, ale efekty zdecydowanie są warte zachodu.