Spis treści

Znaczna większość użytkowników Internetu, szukając w wyszukiwarce Google komfortowego noclegu, w pierwszej kolejności chce zobaczyć zdjęcia, opis, ofertę, ile kosztuje nocleg, wskazówki dojazdu i opinie osób, które już odwiedziły to miejsce. Dodatkowo każdy chce mieć te wszystkie informacje na wyciągnięcie ręki. Gdzie może je znaleźć?

Tak wiem, co Ci przychodzi do głowy, Booking, Trivago, Meteor... Jeżeli prowadzisz biznes hotelarski, doskonale zdajesz sobie sprawę, ile to wszystko kosztuje i jak wysokie potrafią być prowizje. A co jeżeli jest alternatywa? Rozwiązanie, które za ułamek tej ceny dostarczy ci wielu klientów? Przyglądnij się dobrze wynikom wyszukiwania, w których z reguły niemal zaraz na samym początku znajdują się Mapy Google.

Widok Wizytówek Google w lokalnych wynikach wyszukiwania
Widok Wizytówek Google w lokalnych wynikach wyszukiwania

To właśnie od nich powinieneś zacząć całą przygodę z marketingiem internetowym. Odpowiednio uzupełniony profil Google Moja Firma, pozwoli Ci przyciągnąć nowych klientów i dostarczyć im w jednym miejscu kompleksowych informacji na temat hotelu. Co ważne, jest to zupełnie darmowe narzędzie dostępne niemal dla każdego przedsiębiorcy!

Jeśli nie posiadasz jeszcze swojej wizytówki w Google Maps, odwiedź nasz dedykowany artykuł, który Ci w tym pomoże i wróć tutaj po jej założeniu.

Pamiętaj, że nie każdy może założyć wizytówkę Google, a usługodawca daje jasne wytyczne na ten temat.

Natomiast, jeśli masz już swój profil, zapraszam do przeczytania dalszej części artykułu, z którego dowiesz się, jak przeprowadzić pozycjonowanie hotelu w Google Maps.

Zwiększ widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Dobre słowa kluczowe — fundament pozycjonowania hotelu

Możemy wyróżnić przynajmniej kilka rodzajów słów kluczowych, w zależności od rodzaju podziału, jaki weźmiemy pod uwagę. W przypadku branży hotelarskiej i pozycjonowania wizytówki hotelu w wynikach wyszukiwania musisz pamiętać o następujących zasadach:

  • słowa kluczowe, na które będziesz pozycjonował, muszą być lokalne, czyli odnoszące się do jakiegoś miejsca/obszaru np. luksusowy hotel Warszawa, hotel SPA Rzeszów czy tani hotel Gdańsk,
  • po ich wpisaniu, w wynikach wyszukiwania musi pojawić się pakiet lokalny z Google Maps,
  • ludzie muszą ich wyszukiwać.

Tyle wystarczy. Jeśli oprzesz pozycjonowanie hotelu o słowa kluczowe, które spełnią te warunki, masz dużą szansę na sukces. Sprawdź jeszcze, jak wybrać słowa kluczowe.

Odpowiednie słowa kluczowe pomogą Ci dobrać darmowe narzędzia. Jednym z nich jest Google Search Console, pokazujące ruch na stronach internetowych wraz z informacją, na jakie frazy kluczowe się wyświetla. Możesz także użyć Google Trends czy po prostu wykorzystać wyszukiwarkę Google.

Optymalizacja techniczna wizytówki

Mamy już wizytówkę i słowa kluczowe, no to możemy zaczynać prawdziwą zabawę! Warto zacząć od sprawdzenia wszystkich technicznych aspektów wizytówki. Dlaczego? Ponieważ niepoprawne działanie jakiegokolwiek jej elementu może prowadzić do zmniejszenia ilości rezerwacji noclegów. Podczas optymalizacji wizytówki sprawdź:

  • nazwę Twojej firmy — czy jest poprawna,
  • spójność Twoich kategorii z kategoriami konkurencji,
  • poprawność danych kontaktowych,
  • godziny otwarcia,
  • linki do strony,
  • datę otwarcia,
  • atrybuty - w przypadku hoteli jest ich naprawdę dużo,
  • występowanie duplikatów wizytówki.

Optymalizacja techniczna to pierwszy krok do zwiększenia widoczności hotelu. Powinna być wykonana dokładnie i zgodnie ze stanem faktycznym.

Zlecenie pozycjonowania hotelu Agencji

Optymalizację wizytówki możesz opracować samodzielnie. Musisz jednak przygotować się na godzinne przeszukiwanie wyszukiwarki Google wraz z dokładną analizą konkurencji, aby wyciągnąć odpowiednie wnioski na temat kategorii czy innych ustawień.

Pozycjonowanie
wizytówki hotelu

Zaopiekujemy się wizytówką Google i będziemy ją nieustannie rozwijać.

już od 490 zł netto/miesięcznie

🚀 10 linków na start 🚀 Już w pierwszym miesiącu Twoja wizytówka zostanie turbodoładowana 10 odnośnikami, które pomogą jej zyskać widoczność.

Poznaj szczegóły

Zamawiam darmową wycenę

Pakiet
Lokalizer 360

Dotrzyj do klientów, którzy korzystają z map Google, Apple, Bing i Targeo.

już od 590 zł netto/miesięcznie

🚀 10 linków na start 🚀 Już w pierwszym miesiącu Twoja wizytówka zostanie turbodoładowana 10 odnośnikami, które pomogą jej zyskać widoczność.

Poznaj szczegóły

Zamawiam darmową wycenę

Jeśli szkoda Ci tracić czasu, który mógłbyś poświęcić na zarządzanie hotelem, możesz zlecić to nam! Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu poprawimy widoczność strony hotelu i wizytówki Google. Dodatkowo skonfigurujemy kampanię Google Ads lub w mediach społecznościowych — działania dobierzemy w zależności od Twoich potrzeb!

Prowadzisz hotel i szukasz sposobu na zwiększenie liczby rezerwacji?

Postaw na pozycjonowanie w mapach Google!

Pozycjonowanie hotelu z Localo

Jeśli jednak wolisz sam działać na wizytówce, są narzędzia, które Ci w tym pomogą. Jednym z nich jest Localo, dzięki któremu będziesz mógł:

  • monitorować pozycje Twojego hotelu w Mapach Google,
  • sprawdzać, jakie działania podejmuje konkurencja,
  • sprawnie optymalizować ustawienia wizytówki, dzięki trafnym wskazówkom.

Screen z Localo
Localo - narzędzie ułatwiające pozycjonowanie hoteli w Google Maps

Uruchomienie rezerwacji na wizytówce Google

Nie ma skutecznego pozycjonowania hotelu w wyszukiwarkach internetowych, bez łatwego dostępu potencjalnych klientów do panelu rezerwacji. Z tego powodu jeśli tylko możesz, powinieneś podpiąć możliwość rezerwacji bezpośrednio z wizytówki Google za pomocą opcji „Edytuj ceny”. Dzięki temu na profilu pojawią się dedykowane przyciski i sekcje, dzięki którym użytkownicy łatwo sprawdzą ceny i przejdą do opcji rezerwacji.

Panel do wdrażania rezerwacji
Panel do wdrażania rezerwacji bezpośrednio z wizytówki Google

Profesjonalne zdjęcia — kupujemy wzrokiem

Pozycjonowanie strony hotelu w Google Maps powinieneś także zacząć od umieszczenia na profilu dobrych, ostrych i odpowiednio naświetlonych zdjęć. Sfotografuj wszystkie wnętrza, które oferujesz i dodaj je do wizytówki. Możliwość wcześniejszego zapoznania się ze standardem noclegów jest bardzo ważna dla Twoich potencjalnych gości.

Panel edycji zdjęć na wizytówce Google
Panel edycji zdjęć na wizytówce Google

Jakie zdjęcia powinieneś dodać:

  • z zewnątrz hotelu, ukazując na nich okolicę, aby goście nie mieli problemu z odnalezieniem odpowiedniego miejsca,
  • z recepcji i pomieszczeń wspólnych (np. jadalnia, hol),
  • z pokoi czy apartamentów, które wynajmujesz, aby nie pozostawiać wątpliwości co do standardów.

Dodaj także logo i zdjęcie główne. Duża ilość atrakcyjnych zdjęć pomoże Ci zwiększyć widoczność hotelu — to jeden z czynników rankingowych, jeśli idzie o pozycjonowanie lokalne.

ProTip

Wspomniane przeze mnie wyżej narzędzie Localo podpowiada, ile dodać zdjęć, aby dorównać konkurencji.

Wirtualny spacer

Możesz także pokusić się o stworzenie wirtualnego spaceru po Twoim hotelu, dzięki czemu już na etapie analizy dostępnych opcji, będziesz mógł przybliżyć klientom ofertę hotelu.

Idealne opinie w sieci — istotny element pozycjonowania hoteli

Pozycjonowanie lokalne nie może odbyć się bez dobrej strategii pozyskiwania opinii. To kluczowy element nie tylko wpływający na pozycję wizytówki, ale także pomagający potencjalnym klientom wybrać najlepiej oceniane firmy, odrzucając te, które nie cieszą się zbyt pochlebną opinią.

Jak możesz się domyślić — powinieneś prowadzić swój biznes tak, aby mieć jak najwięcej referencji. Pamiętaj także, aby na nie odpowiadać. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat zarządzania referencjami, przeczytaj nasz dedykowany artykuł o opiniach w Google Maps

Opinie przydadzą się także jeśli idzie o pozycjonowanie stron hoteli. Możesz umieścić panel z opiniami z Google na swojej stronie, co pomoże klientom podjąć decyzję.

Kolejnym krokiem jest sukcesywne pozyskiwanie linków zewnętrznych. Podczas gdy prowadzisz pozycjonowanie hotelu, musisz skupić się w głównej mierze na tzw. NAP (name, address, phone). To rodzaj linków, które pochodzą z katalogów firm umieszczonych w sieci, przechowujących dane teleadresowe firm.

Pamiętaj, że linki są jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google Maps oraz odgrywają ważną rolę, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google. Liczy się ich jakość — nie ilość. Wybierając portal, na którym zamierzasz dodać dane z lokalizacją hotelu, sprawdź, czy ma on wysoki ruch oraz autorytet w Google (możesz to określić za pomocą narzędzi takich jak Ahrefs czy Majestic). Przykładowe serwisy NAP:

  • targeo,
  • firmy.net,
  • panoramafirm,
  • oferteo.

Jeśli chcesz stworzyć także dobry Link Building do strony WWW, pomogą Ci w tym nie tylko wizytówki NAP, ale także artykuły sponsorowane z branży hotelarskiej, udzielanie się w sieci na forach i w komentarzach czy linki na innych stronach o podobnej tematyce, np. u Twoich kontrahentów, z którymi współpracujesz.

Jako wskazówkę dodam, że możesz sprawdzać, na jakich portalach mają wpisy Twoi konkurenci i jeśli uznasz, że są one odpowiednie, także tam dodać swoją firmę.

Optymalizacja strony internetowej

Przeprowadzając pozycjonowanie hoteli, musisz także skupić się na swojej stronie internetowej. Powinna ona być przyjazna dla użytkowników, dopasowana do urządzeń mobilnych, odpowiednio szybka oraz zawierać rzetelne informacje. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci, którzy przejdą z wizytówki do strony internetowej, wybiorą właśnie Ciebie. Na podstawie słów kluczowych warto przygotować odpowiednią strategię SEO i wykonać konkretne działania optymalizacyjne.

Szybkość ładowania strony

To jeden z najważniejszych elementów strony internetowej, który nie tylko wpływa na jej funkcjonalność, ale także jest czynnikiem rankingowym. Twoja strona hotelu powinna być szybka — nikt nie lubi ładujących się w nieskończoność elementów. Użytkownik, który nie otrzyma na czas wszystkich danych, po prostu z niej wyjdzie.

Przyśpieszyć swoją stronę hotelu możesz za pomocą testu PageSpeed Insights, który pokaże Ci, jak sprawuje się obecnie witryna oraz podpowie Ci, co możesz poprawić.

Wyniki testu PageSpeed Insights
Wynik testu PageSpeed Insights - narzędzia analizującego stronę internetową pod kątem szybkości

Strona przyjazna dla urządzeń mobilnych

Nie możesz zapomnieć także o tym, aby Twoja strona wyświetlała się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Dlaczego? Ponieważ obecnie większość społeczeństwa surfując po Internecie, korzysta z telefonów — według statystyk ponad połowa ruchu w sieci pochodzi właśnie z tego typu urządzeń. Co więcej, jest to kolejny czynnik mający wpływ na pozycje w wyszukiwarce Google.

Co się stanie, jeśli nie spełnisz tego wymogu? Użytkownik po prostu opuści Twoją stronę hotelu i przejdzie do kolejnych wyników wyszukiwania — czyli do Twojej konkurencji.

Sprawdź, czy Twoja strona wyświetla się poprawnie na różnych typach urządzeń. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twoi potencjalni klienci nie napotkają u siebie problemów. Obejrzyj dokładnie nie tylko stronę główną, ale też istotne podstrony takie jak kontakt czy podstronę z formularzem rezerwacyjnym.

Przyjazne doświadczenie użytkowników (UX)

To kolejny istotny czynnik, który ma wpływ na pozycjonowanie strony hotelu. Niestety, nie jest on tak prosty do wyeliminowania, jak poprzednie, gdyż zazwyczaj wymaga szerokiego spojrzenia na stronę. W zależności, od rodzaju strony hotelu elementy, które należy poprawić, są zróżnicowane. Poniżej wymienię kilka podstawowych. Sprawdź, czy:

  • zaprojektowana strona jest dostosowana do kilku wersji językowych wyszukiwania, szczególnie w języku angielskim (warto przetłumaczyć ją na języki, z których posiadasz najwięcej klientów),
  • linkowanie wewnętrzne jest poprawne tj. czy Twoi użytkownicy mogą bez żadnych problemów poruszać się po stronie hotelu,
  • w formularzu kontaktowym znajdują się wszystkie niezbędne pola,
  • strona posiada przyjazne adresy URL,
  • potencjalni goście otrzymają wszystkie niezbędne informacje,
  • i to co uważam za must have w przypadku hoteli — czy jest możliwość szybkiej rezerwacji z płatnością online.

Oczywiście wymienione przeze mnie powyżej punkty to tylko kropla w morzu i jest ich o wiele więcej. Strony internetowe są różne, dlatego na każdą trzeba spojrzeć indywidualnie.

Content Marketing — Optymalne treści na stronie

Kolejnym etapem na drodze do większej widoczności w wyszukiwarce jest content marketing i optymalizacja treści pod wybrane wcześniej słowa kluczowe. Marketing treści możesz realizować np. poprzez wpisy blogowe. Szczególnie ważne jest, abyś tutaj nie tylko użył odpowiednich fraz kluczowych, które pomogą Ci podbić wyniki wyszukiwania, ale także dopasował treść do potrzeb klientów.

Zadbaj o podanie danych kontaktowych zgodnych ze stanem faktycznym oraz opisz lokalizację obiektu. Przedstaw w pełni miejsca noclegowe, udogodnienia oraz atrakcje, które czekają na Twoich gości. Pamiętaj też, że Twoi klienci pochodzą z różnych stron świata, więc staraj się uwzględniać potrzeby ich wszystkich! Dobra optymalizacja treści pomoże Ci w zwiększeniu widoczności serwisu.

Strona internetowa a wizytówka Google

Strona i wizytówka Google to para doskonała, która razem może podbić wyniki wyszukiwania. Dzieje się tak dlatego, że to idzie w parze i realizując pozycjonowanie hotelu, należy skupić się w równej mierze na obydwóch tych elementach. Zasada jest prosta i każdy powinien ją zapamiętać: Dobrze zoptymalizowana witryna, do której podepniemy wizytówkę, wyciąga ją do góry wraz ze sobą. Odwrotnie też to działa — dobrze zoptymalizowana wizytówka wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony. Razem są nie do zatrzymania!

Pozycjonowanie hoteli - wyniki działań w Google Maps

Na koniec przedstawiam Ci kolejny dowód na to, że pozycjonowanie hoteli w Mapach naprawdę ma sens. Poniżej umieszczam statystyki, jakie uzyskaliśmy po dłuższym pozycjonowaniu hotelu.

Statystyki z Easy-Local - efekt pozycjonowania wizytówki hotelu
Liczba konwersji po wdrożeniu pozycjonowania wizytówki Google w hotelu

Screen pochodzi z narzędzia Easy Local i obrazuje miesięczną liczbę wyświetleń wizytówki. Muszę tutaj zaznaczyć, że jest to hotel w mniejszej miejscowości niż np. Warszawa, ale wyniki i tak są imponujące.

Podsumowanie

Czy warto pozycjonować hotel w Mapach Google? Ja wiem, że tak. Choć ten cały dobór słów kluczowych, wdrożenie strategii SEO, sprawienie, że witryna hotelu będzie dopasowana do potencjalnych gości wymaga naprawdę wiele wysiłku, warto go podjąć, bo dzięki temu pozyskasz masę nowych klientów.

Jeżeli jednak nie masz czasu lub umiejętności, zleć prowadzenie wizytówki nam. Pomożemy Ci wypromować Twój hotel w Google.


Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)