Spis treści:

Widok główny Wizytówki Google na urządzeniu mobilnym
Widok główny Wizytówki Google na urządzeniu mobilnym

Wizytówka restauracji w Mapach Google

Bez względu na to, czy w Twojej restauracji serwowana jest kuchnia polska, włoska, czy fast food — potrzebujesz klientów. Jak ich przyciągnąć właśnie do swojego lokalu? Z pomocą przychodzą Mapy Google i profile Google Moja Firma!

Większość użytkowników wyszukuje informacji o restauracjach w internecie. Co więcej, aż 97% użytkowników internetu używa do tego wyszukiwarki Google. Dlaczego więc nie wykorzystać tego kanału do pozyskania nowych klientów?

Podstawową formą reklamy, jaką powinny mieć wszystkie firmy działające lokalnie, jest wizytówka Google. Jeśli jeszcze nie masz stworzonej, klikając w link poniżej dowiesz się, w jaki sposób ją utworzyć.

Jak dodać restaurację do mapy Google

Poprawnie zoptymalizowany profil firmy w Mapach Google może zwiększyć ruch w restauracji nawet o 300%. Zobacz na poniższym wykresie, jak wzrastała liczba wyświetleń wizytówki wraz z jej pozycjami.

Liczba wyświetleń
Całkowita liczba wyświetleń wizytówki w wyszukiwarce Google

Liczba konwersji
Liczba konwersji, czyli pożądanych interakcji z wizytówką.

Ilość telefonów
Ponad dwukrotny wzrost liczby telefonów na przestrzeni 5 miesięcy

E-book

Popraw widoczność swojej firmy w Mapach Google

Prowadzisz lokalną działalność? Koniecznie pobierz darmowy e-book, w którym pokażemy Ci, jak optymalizować wizytówkę Google, aby zdobyć nowych klientów.

Pobierz e-booka

Jak zoptymalizować wizytówkę firmy w Mapach Google

Odpowiednio zoptymalizowana wizytówka Google Maps powinna zawierać wszystkie podstawowe informacje o firmie takie jak:

  • nazwa - musi zawierać brand naszej restauracji,
  • adres - aby użytkownik Google Maps mógł w prosty sposób wyznaczyć trasę do naszej restauracji,
  • numer telefonu - w celu szybkiego kontaktu z naszą restauracją.
  • link do strony www - aby zapoznać się z pełną ofertą.

Ale to nie wszystko, co możemy zamieścić na wizytówce. Profil w Google Maps oferuje szereg możliwości pozwalające zaprezentować swoje produkty czy usługi.

W jaki sposób odpowiednio zoptymalizować swoją wizytówkę Google? Z pomocą przychodzi nam świetne narzędzie, jakim jest Localo. Pozwala nam ono sprawdzić pozycję naszej wizytówki, jak również wykonać audyt, mówiący nam co jeszcze możemy poprawić w naszym panelu GMB, aby pozycja wizytówki znacznie wzrosła.

Poniżej siatka sprzed optymalizacji i po optymalizacji profilu restauracji Google Moja Firma zgodnie z wytycznymi Localo (dawniej Surfer Local).

Pozycje przed i po optymalizacji według zaleceń Surfer Local
Pozycje przed i po optymalizacji według zaleceń Localo

Słowa kluczowe

Przed przystąpieniem do optymalizacji Wizytówki w Google Maps konieczne jest wyszukanie słów kluczowych, na jakie będziemy pozycjonować naszą wizytówkę. Tutaj z pomocą przychodzi nam samo Google, które oferuje narzędzia takie jak: Planer Słów Kluczowych czy Google Trends. Możesz też skorzystać z darmowej wtyczki do Chrome Keyword Surfer. Narzędzia te pozwalają na trafne dobranie słów kluczowych, po wpisaniu których użytkownicy będą wyszukiwać naszą restaurację. Zazwyczaj jednak najpopularniejszymi frazami kluczowymi dla restauracji są:

  • restauracja + miasto,
  • restauracja w pobliżu,
  • lub samo słowo restauracja.

Po wpisaniu pierwszej kombinacji użytkownikowi pojawią się wyniki z całego miasta, natomiast w przypadku dwóch ostatnich główną rolę będzie odgrywać odległość do poszczególnych restauracji. Google Maps wyświetli restauracje z okolicy.

Jak wygenerować audyt wizytówki w Localo

Aplikacja Localo to nowe narzędzie, które rozwija się bardzo szybko, podobnie zresztą jak i sama usługa wizytówki Google Moja Firma. Teraz oferują nową funkcję, jaką jest monitorowanie pozycji. Jest to doskonałe rozwiązanie, które zaoszczędzi wiele czasu, który musimy poświęcić, aby samemu sprawdzać pozycje. Dane zostają zapisane, a my w każdej chwili możemy wyświetlić mapę z wynikami.

Tytuł

Google w swoich wytycznych mówi, że w tytule powinniśmy zawrzeć wyłącznie oficjalną nazwę firmy.

Kategoria główna i dodatkowe

Kategoria jest głównym czynnikiem rankingowym. Powinniśmy ustawić taką, która jak najtrafniej opisuje profil naszej firmy. Aplikacja Localo podpowiada nam, jaka kategoria będzie optymalna jako główna, oraz jakie kategorie dodatkowe możemy dodać. W tym przypadku jako główną powinniśmy ustawić "Restauracja", a jako dodatkowe "Kuchnia polska", "Catering", "Sala bankietowa".

Sugerowane kategorie przez Surfer Local
Sugerowane kategorie przez Localo

Obszar działania

Obszar działania w restauracji powinien być ustawiony jako miasto, w którym się znajduje. Możemy również dodać dzielnice miasta, które są obsługiwane przez naszą restaurację. Ewentualnie jeśli restauracja prowadzi usługę dowozu, możemy dodać miejscowości, dzielnice, do których dowozi jedzenie.

Opis firmy

Opis firmy powinien dokładnie opisywać profil naszej firmy i zaciekawić użytkownika do odwiedzenia właśnie naszej restauracji. Aby wiedział, czy serwujemy jego ulubioną kuchnię.

Opis firmy możemy również stworzyć przy użyciu Localo. Podpowiada on nam, jakie słowa powinniśmy użyć, aby nasz opis był optymalny i przyczynił się do wzrostu pozycji wizytówki.

Opinie

Opinie są jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Systematyczne ich pozyskiwanie powinno być naszym priorytetem. Na każdą opinię powinniśmy odpowiedzieć, a tym bardziej na opinie negatywne. Żadna z negatywnych opinii nie powinna pozostać bez odpowiedzi.

66% użytkowników internetu twierdzi, że opinie przeczytane o danej firmie w internecie traktuje tak, jakby usłyszała ją od znajomego. Dlatego też warto zadbać o wizerunek naszej firmy w internecie i pozyskiwać odpowiednio dużą ilość pozytywnych i szczegółowych opinii o restauracji.

Aplikacja Localo pomaga nam i sprawdza jaką optymalną ilość opinii powinna posiadać nasza wizytówka względem naszych konkurentów.

Więcej o opiniach Google znajdziesz w poniższym artykule.

Jak pozyskiwać opinie Google Maps.

Analiza opinii przez Surfer Local
Analiza opinii przez Localo

Zdjęcia

Zdjęcia w Google Maps odgrywają bardzo ważną rolę. Pomagają potencjalnym klientom w podjęciu decyzji czy skorzystać z naszych usług. Powinniśmy systematycznie zamieszczać nowe zdjęcia. Ważne jest, aby każde zdjęcie było wyraźne i dobrej jakości. Równie ważne są zdjęcia dodawane przez klientów.

Nie wiesz jaką ilość zdjęć powinieneś mieć na wizytówce Google? Z pomocą przychodzi Localo. Analizuje on ilość zdjęć naszych konkurentów i wyświetla nam optymalną liczbę.

Optymalna ilość zdjęć
Optymalna ilość zdjęć

Jeśli nasza wizytówka posiada ustawioną kategorię "restauracja", w panelu Google Moja Firma mamy dostępną opcję "Menu", gdzie mamy możliwość zaprezentowania wszystkich serwowanych dań wraz z opisem i ceną. Jest to bardzo pomocne, aby nasi potencjalni klienci od razu otrzymali informację, jakie dania mogą zamówić jeszcze przed przyjściem do naszej restauracji.

Ciekawostka:

Menu wyświetla się wyłącznie na urządzeniach mobilnych.

Witryna Business Site

Google Moja Firma oferuje stworzenie darmowej strony internetowej, na której znajdują się podstawowe informacje o naszej restauracji. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla nowo powstałych firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem w internecie i nie stać ich na droższe rozwiązania.

Dlaczego warto?

Na koniec chciałbym podsumować główne zalety wykorzystania usługi Google Moja Firma. W tym momencie to jedna z najtańszych, skutecznych form reklamy w Internecie. Wprawdzie sama wizytówka jest darmowa, ale jeżeli chcemy przebić się na sam szczyt, niezbędne będzie zainwestowanie w odpowiednie narzędzia lub zlecenie pozycjonowania wizytówki Google profesjonalistom. Uwzględniają nawet ten koszt to ułamek kwoty, jaką wydalibyśmy chociażby na popularne Google Ads.

Wizytówki Google dynamicznie się rozwijają, od dłuższego czasu widzimy jak dużo Google poświęca uwagi tej usłudze. Na podstawie tych obserwacji możemy przypuszczać, że ich rola z czasem będzie tylko rosnąć.

Chodź same wizytówki istnieją już od dobrych kilku lat, to dopiero w ostatnim czasie możemy zaobserwować znaczący wzrost zainteresowania firm w ich wykorzystywanie w marketingu. Nie jest to jednak tak oblegana usługa jak Google Ads czy SEO, co pozwala dużo szybciej i taniej przebić się na samą górę wyników.

Zachęcam Cię do odwiedzenia naszego bloga, na którym publikujemy ciekawe artykuły, poradniki i nowinki dotyczące Wizytówek. Koniecznie dołącz do naszej Grupy i obserwuj Fanpage TOP1wMapach, na których skupiamy największą grupę entuzjastów tego narzędzia. Znajdziesz tam mnóstwo fachowych porad i pomysłów jak rozwijać swój profil.

Jeżeli potrzebujesz profesjonalnej pomocy w pozycjonowaniu wizytówki, to koniecznie napisz lub zadzwoń do nas. Poniżej zamieszczam link do podstrony z ofertą.

Pozycjonowanie w mapach Google - oferta

E-book

Popraw widoczność swojej firmy w Mapach Google

Prowadzisz lokalną działalność? Koniecznie pobierz darmowy e-book, w którym pokażemy Ci, jak optymalizować wizytówkę Google, aby zdobyć nowych klientów.

Pobierz e-booka