Spis treści
Co to jest reklama wideo w Google Ads?
Kampanie wideo w Google Ads to skuteczny sposób na promocję produktów lub usług za pomocą filmów, które trafiają do użytkowników platformy YouTube oraz sieci partnerów wideo Google. Dzięki rozbudowanym narzędziom reklamowym, Google Ads pozwala na precyzyjne targetowanie odbiorców na podstawie ich zainteresowań, demografii, lokalizacji czy intencji zakupowych. Reklamodawcy mają do dyspozycji różnorodne formaty, które można dostosować do celów kampanii, takich jak budowanie świadomości marki, zwiększanie zaangażowania czy generowanie konwersji.
Poprowadzimy Twoje kampanie w Google Ads
Zamów bezpłatną wycenę!
Rodzaje reklam YouTube
W ramach kampanii reklamowych wideo utworzyć możemy następujące formaty reklam:
- reklamy wideo In-Stream,
- reklamy wideo In-Feed,
- bumpery reklamowe,
- reklamy w banerze Masthead,
- reklamy w YouTube Shorts.
Każda z wymienionych wyżej form reklam wideo oferuje inne możliwości dotarcia do odbiorców, dostosowanie do różnych celów marketingowych czy etapów ścieżki zakupowej. Poniżej znajdziesz krótkie opisy poszczególnych formatów wraz z porównaniem w tabeli. Pomoże Ci to lepiej zrozumieć ich specyfikę oraz skuteczność w różnych okolicznościach.
Reklamy In-Stream
Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia — są to reklamy wideo, które użytkownik może pominąć po 5 sekundach. Nie mają limitu długości. Wyświetlają są przed, w trakcie lub po filmie. Koszty rozliczane są w modelu CPV (koszt za obejrzenie), które naliczane są zazwyczaj po obejrzeniu 30 sekund reklamy lub całego filmu, jeżeli film jest krótszy niż 30 sekund, lub gdy użytkownik wejdzie w interakcję z reklamą.
Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia — trwają maksymalnie 15 lub 30 sekund. Tutaj opłaty naliczane są w modelu CPM (koszt za tysiąc wyświetleń). Tak jak w przypadku reklam możliwych do pominięcia, użytkownik może się z nimi zetknąć przed, w trakcie lub po obejrzeniu filmu na platformie YouTube.
Reklamy In-Feed
Reklamy wideo In-Feed są doskonałe w prezentacji marki, produktu lub usługi w miejscach, gdzie docelowi odbiorcy mogą je zobaczyć. Wyświetlane są w wynikach wyszukiwania na YouTube, na karcie „Warte obejrzenia” oraz na stronie głównej YouTube. Opłata pobierana jest zazwyczaj gdy użytkownik kliknie, aby obejrzeć wideo. Reklamy te trwają co najmniej 7 sekund i dobrze działają w kampaniach angażujących, np. konkursach lub promocjach.
Bumpery reklamowe
Bumpery reklamowe to krótkie filmy, które trwają maksymalnie 6 sekund. Emitowane są na YouTube i w sieci partnerów wideo Google. Pojawić się mogą przed filmem, w jego trakcie lub tuż po nim. Takich reklam nie można pominąć. Rozliczanie odbywa się w modelu CPM (koszt tysiąca widocznych wyświetleń).
Reklamy w banerze Masthead
Ekskluzywnym formatem wideo są reklamy w banerze Masthead. Na komputerach reklama wyświetla się bez dźwięku w górnym banerze strony głównej YouTube przez maksymalnie 30 sekund. Na urządzeniach mobilnych i telewizorach reklama odtwarza się automatycznie w całości (bez dźwięku). Opłaty naliczane są w modelu CPM (koszt tysiąca wyświetleń).
Reklamy w YouTube Shorts
Reklamy w YouTube Shorts wyświetlają się między filmami typu Shorts. Dzięki nim można dotrzeć do szerokiej grupy użytkowników, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Reklamy w Shorts są rozliczane na podstawie wyświetleń, obejrzeń lub zaangażowania użytkowników. Korzystając z tego formatu reklamy, należy wykorzystywać filmy w pionie, aby zwiększyć liczbę wyświetleń.
Format reklamy |
Cechy |
Zalety |
Wady |
---|---|---|---|
Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia |
|
|
|
Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia |
|
|
|
Reklamy In-Feed |
|
|
|
Bumpery reklamowe |
|
|
|
Reklamy Masthead |
|
|
|
Reklamy w YouTube Shorts |
|
|
|
Jak przygotować skuteczną reklamę na YouTube?
Przygotowanie skutecznych reklam wideo wymaga wcześniejszego przygotowania strategii. Ważne jest, aby:
- określić cel kampanii — zastanów się, czy chcesz zwiększyć świadomość marki, generować ruch na stronie, czy promować produkt/usługę,
- dostosować przekaz do odbiorców — twórz treści odpowiadające zainteresowaniom i potrzebom grupy docelowej,
- mówić językiem, który zrozumieją Twoi odbiorcy,
- przyciągnąć uwagę w pierwszych sekundach,
- zadbać o jakość wideo,
- dostosować reklamy do urządzeń mobilnych,
- używać profesjonalnych materiałów wideo i dźwięku,
- dodać wyraźne wezwanie do działania (CTA),
- optymalizować długość filmu,
- dobrze określić grupę docelową.
Poza powyższymi zaleceniami, aby zwiększyć skuteczność reklam, należy wykorzystywać różne ich formaty i testować je, aby sprawdzić, które najlepiej działają w Twoim przypadku. Pamiętaj o analizie wyników kampanii w Google Ads (wyświetlenia, zaangażowanie, CTR) i dostosowuj reklamy, aby zwiększać ich efektywność.
Konfiguracja kampanii wideo w Google Ads
Konfiguracja kampanii wideo w Google Ads to proces, który pozwala precyzyjnie zaplanować i wdrożyć reklamę wideo na platformie YouTube oraz w sieci partnerów wideo Google.
Na początku należy połączyć kanał YouTube z Google Ads. Jest to bardzo łatwy i szybki proces, który znacznie ułatwia zarządzanie kampanią i zwiększa jej efektywność. Poniżej kilka kroków jak należy to zrobić:
- Zaloguj się na konto Google Ads.
- Przejdź do zakładki Narzędzia -> Menedżer danych -> Połączone usługi
- Wybierz YouTube i kliknij Połącz kanał.
- Wprowadź dane swojego kanału YouTube i potwierdź połączenie.
Mając już połączone konta, można przystąpić do konfiguracji reklamy wideo w Google Ads. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi i szerokim możliwościom personalizacji dodawanie kampanii przebiega sprawnie. Oto kroki, jakie należy wykonać, aby skonfigurować reklamę wideo.
- Zaloguj się do Google Ads.
- Rozpocznij nową kampanię.
- Wybierz cel kampanii np. zwiększenie świadomości marki.
- Wybierz kampanię wideo.
- Wybierz format reklamy wideo.
- Określ budżet — można ustawić budżet dzienny (np. 30 zł dziennie) lub całkowity (np. 200 zł na całą kampanię).
- Wybierz lokalizację i język.
- Wybierz swoją grupę odbiorców.
- Wskaż miejsca, gdzie ma być widoczna reklama — można wybrać konkretne kanały na YouTube, słowa kluczowe czy tematykę filmów, przy których ma się pojawiać wideo.
- Dodaj wideo.
- Dodaj teksty, np. krótki nagłówek i opis oraz link, gdzie chcesz, aby użytkownik trafił po kliknięciu w reklamę.
- Ustaw, ile chcesz płacić za wyświetlenie reklamy — należy wybrać czy płacisz np. za jedno obejrzenie wideo (CPV) lub za tysiąc wyświetleń (CPM).
- Określ czas trwania kampanii.
- Zweryfikuj dodane zasoby i kliknij „Opublikuj”.
Kampania wideo zostanie uruchomiona po zatwierdzeniu przez Google.
Nie czujesz się na siłach, by samodzielnie konfigurować kampanie w Google Ads? Boisz się marnowania budżetu na nieskuteczne kampanie. Zaufaj specjalistom z Agencji KS. Wyślij zapytanie, a otrzymasz bezpłatną wycenę usługi wraz z poradami dotyczącymi promocji firmy z Twojej branży.
Ile kosztuje reklama na YouTube?
Koszt kampanii wideo zależy od wielu czynników, takich jak np. rodzaj reklamy, konkurencja w danej branży, grupa docelowa, długość wideo, lokalizacja czy budżet kampanii. Nie ma jednej stałej ceny z uwagi na to, że Google Ads działa w modelu aukcyjnym.
Dostępne są dwa modele rozliczeń:
- CPV (Cost Per View – koszt za obejrzenie) — płacisz, gdy użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund reklamy (lub całość, jeśli jest krótsza) albo wejdzie z nią w interakcję (np. kliknie w link).
Średni koszt za obejrzenie wynosi od 0,01 zł do 0,30 zł, w zależności od jakości reklamy, grupy docelowej i konkurencji. - CPM (Cost Per Mille – koszt za 1000 wyświetleń) — płacisz za każde 1000 wyświetleń reklamy, niezależnie od tego, czy użytkownik ją obejrzy w całości czy też nie.
Koszt zazwyczaj wynosi od 10 zł do 50 zł za 1000 wyświetleń, w zależności od grupy docelowej.
Najczęstsze błędy w reklamach wideo Google Ads
Jak w każdej innej kampanii, także przy konfigurowaniu reklam wideo można popełnić szereg błędów, które obniżą ich skuteczność. Oto kilka najczęstszych błędów.
Niewłaściwe targetowanie
Jeżeli nieprawidłowo skonfigurujesz grupę odbiorców, Twoje kampanie będą miały niższą skuteczność. Będą wyświetlały się osobom, które nie są zainteresowane produktami czy usługami. To będzie skutkować mniejszą liczbą kliknięć, wysłanych formularzy czy niższą sprzedażą. Nieprawidłowe targetowanie to też większe koszty.
Porada:
Dokładnie określ swoją grupę docelową, korzystając z narzędzi Google Ads, takich jak zainteresowania czy lokalizacja. Testuj różne ustawienia i analizuj wyniki, aby docierać do najbardziej wartościowych odbiorców.
Niska jakość wideo
Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Słaba jakość obrazu, dźwięku lub montażu, może wywołać u potencjalnego klienta wrażenie braku profesjonalizmu oraz sprawić, że Twoja firma stanie się mniej wiarygodna. Użytkownicy szybko zakończą oglądanie, co pogorszy wyniki kampanii. Takimi reklamami nie będziesz w stanie budować emocjonalnego zaangażowania z potencjalnym klientem, a wręcz wywołasz efekt odwrotny do zamierzonego — frustrację i zniechęcenie do dalszej interakcji.
Porada:
Zainwestuj w profesjonalne nagranie i montaż, aby zapewnić wysoką jakość obrazu i dźwięku. Pamiętaj, że atrakcyjne wideo buduje wiarygodność i zatrzymuje uwagę odbiorców.
Brak wezwania do działania (CTA)
Nawet najlepsza reklama, bez ukierunkowania kolejnych działań odbiorcy będzie nieskuteczna. Jeżeli nie wskażesz odbiorcy reklamy, co ma dalej zrobić, utracisz potencjalne zyski. Brak jasnego komunikatu typu „Kup teraz”, „Dowiedz się więcej” czy „Sprawdź ofertę” zmniejsza szansę na osiągnięcie celu kampanii. Można powiedzieć, że bez odpowiedniego CTA zmarnujesz wypracowane przez reklamę zainteresowanie.
Porada:
Umieść wyraźne wezwanie do działania, aby wskazać odbiorcy, co zrobić po obejrzeniu reklamy. Jasne i konkretne CTA zwiększa szansę na osiągnięcie celu kampanii.
Brak dostosowania reklamy do urządzeń mobilnych
Nie oszukujmy się, większość z nas do przeglądania internetu korzysta z urządzeń mobilnych. Jeżeli ograniczysz się tylko do klasycznych formatów przeznaczonych na większe wyświetlacze, tracisz okazję na skuteczne dotarcie do szerokiego grona użytkowników. Występują także problemy z czytelnością. Nawet jeżeli odbiorca obejrzy poziomą reklamę wideo na swoim smartfonie, może nie dostrzec niektórych elementów przekazu — głównie przez niewłaściwe proporcje ekranu czy małą czcionkę.
Porada:
W kampaniach wideo stosuj zarówno format poziomy, jak i pionowy, aby skutecznie dotrzeć do klientów, niezależnie od używanego urządzenia.
Czy warto stosować video w kampaniach reklamowych?
Format wideo, zwłaszcza krótkie formy (takich jak Facebook Reels czy YouTube Shorts), cieszą się obecnie dużą popularnością. Daje to szanse firmom — takim jak Twoja — na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców i budowanie rozpoznawalności marki m.in. poprzez reklamy na YouTube. Co ważne, dzięki różnorodnym formatom i elastycznemu targetowaniu możesz dostosować kampanię do swoich celów — od zwiększenia świadomości marki po generowanie sprzedaży.
Kampanie wideo Google Ads pozwalają na zaangażowanie odbiorców w wizualnie atrakcyjny sposób, a to czyni je bardzo ważnym narzędziem w strategii marketingowej każdej firmy.
Chcesz się przekonać, czy kampanie wideo na YouTube to rozwiązanie dla Twojej branży? Skontaktuj się z nami! Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę i doradzimy, jakie formy promocji w internecie pomogą zwiększyć sprzedaż i zdobyć więcej zleceń.
Twoje kampanie reklamowe Google Ads nie przynoszą zysków?
Zdaj się na specjalistów z Agencji KS!