O tym przeczytasz w tym artykule:

Typy kampanii Google Ads

Google umożliwia dotarcie z przekazem do potencjalnych klientów za pomocą różnego formatu reklam. Są to:

  • reklamy tekstowe,
  • reklamy graficzne,
  • reklamy produktowe,
  • reklamy wideo.

Poniżej, na zrzucie ekranu, znajdziesz dokładny podział na typy kampanii Google Ads, spośród których możesz wybierać.

Typy kampanii reklamowych dostępne w Google AdsTypy kampanii reklamowych dostępne w Google Ads

Przejdźmy zatem do omówienia każdej kampanii, jej zalet, wad oraz sytuacji, w których najlepiej się sprawdzą.

Poprowadzimy Twoje kampanie w Google Ads

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej)Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Kampania w sieci wyszukiwania

Kampania w sieci wyszukiwania wyświetla się użytkownikom w chwili wyszukiwania przez nich poszczególnych usług czy produktów. Ten rodzaj kampanii najlepiej sprawdzi się jeżeli chcesz sprzedać produkt, pozyskać lead czy zwiększyć liczbę użytkowników na stronie WWW.

Kampanię w sieci wyszukiwania możemy podzielić na:

  • elastyczne reklamy w wyszukiwarce,
  • dynamiczne reklamy w wyszukiwarce,
  • reklamy generujące połączenia.

Kampanie w sieci wyszukiwania pojawiają się na górze i na dole strony z wynikami wyszukiwania Google, oraz na stronach partnerów Google.

Przykładowe miejsca wyświetlania reklamy w sieci wyszukiwania

Elastyczna reklama w sieci wyszukiwania Google

W celu skonfigurowania tego rodzaju reklamy niezbędne będzie dobranie odpowiednich słów kluczowych, po jakich chcemy, aby nasza reklama się wyświetlała.

Można do tego wykorzystać planer słów kluczowych dostępny bezpośrednio w panelu Google Ads, lub inne narzędzia, które oferują wgląd w to, jakich fraz używają użytkownicy do wyszukiwania w Google.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuły, które poszerzą Twoją wiedzę!

Dodatkowo niezbędne jest przygotowanie wyróżniających się nagłówków o nieprzekraczalnej liczbie znaków wynoszącej 30. Maksymalnie możemy wprowadzić 15 takich nagłówków. Ważne jest również przygotowanie 4 treści reklamowych. Każda z nich nie powinna przekraczać 90 znaków.

Przykłady reklamy elastycznej:

Przykład reklamy w sieci wyszukiwań Google

Przykład reklamy elastycznej na stronach partnerów Google

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

Ten rodzaj reklamy jest świetnym uzupełnieniem reklamy na konkretne słowa kluczowe. Umożliwiania ona znalezienie nowych, mniej oczywistych zapytań użytkowników. Reklamę dynamiczną (z ang. DSA — Dynamic Search Ads) warto wykorzystać w szczególności, gdy oferta na stronie jest rozbudowana.

W przypadku tego rodzaju reklamy po naszej stronie zostaje tylko przygotowanie treści reklamowych oraz listy podstron, na jakie chcemy przekierowywać użytkowników. System na podstawie naszej strony sam dobierze najbardziej dopasowane nagłówki do zapytań użytkowników i stronę, która najlepiej odpowie na potrzeby użytkownika.

Ważne jest tutaj zadbanie o jakość treści prezentowanych na tych podstronach, aby system wyświetlał reklamy tekstowe na wartościowe słowa kluczowe.

Przykład reklamy dynamicznej:

Przykład reklamy dynamicznej w sieci wyszukiwania

Reklama generująca połączenia

Ten rodzaj reklamy tekstowej wyświetla się tylko na urządzeniach mobilnych z możliwością bezpośredniego połączenia telefonicznego.

Do konfiguracji reklamy generującej połączenia niezbędne jest podanie:

  • 2 nagłówków,
  • nazwy firmy,
  • numeru telefonu,
  • treści reklamy,
  • URL do weryfikacji.

Wygląd konfiguratora reklamy generującej połączenia w Google AdsWygląd konfiguratora reklamy generującej połączenia w Google Ads

Przykładowy wygląd reklamy generującej połączeniaPrzykład reklamy generującej połączenia

Ten rodzaj reklamy rekomenduję firmom, których usługi potrzebne są tu i teraz, np. firmom oferującym wynajem lawet, taksówkarzom, hydraulikom.

Komponenty rozszerzeń

W celu zwiększenia widoczności reklamy w sieci wyszukiwania oraz jej atrakcyjności warto dodać komponenty reklam.

Obecnie system Google daje nam całkiem sporo możliwości uatrakcyjnienia reklamy i poszerzenia jej o dodatkowe informacje. Możemy wybierać spośród takich komponentów jak:

  • plik graficzny,
  • nazwa firmy,
  • logo firmy,
  • link do podstron,
  • nagłówek,
  • opis,
  • objaśnienie,
  • rozszerzenie informacji,
  • telefon,
  • formularz kontaktowy,
  • wiadomość,
  • lokalizacja,
  • cena,
  • aplikacja,
  • promocja.

Warto jednak wspomnieć, żeby skorzystać z niektórych komponentów (np. z możliwość wyświetlania loga przy reklamach w sieci wyszukiwania), niezbędne jest spełnienie określonych wymagań Google.

Przykład reklamy z wykorzystaniem komponentów linków do podstron oraz komponentu graficznegoPrzykład reklamy z wykorzystaniem komponentów linków do podstron oraz komponentu graficznego

Przykład reklamy w sieci wyszukiwania z wykorzystaniem rozszerzenia lokalizacjiPrzykład reklamy w sieci wyszukiwania z wykorzystaniem rozszerzenia lokalizacji

Kampania w sieci reklamowej Google

Kampania Google Display Network (GDN) jest to rodzaj reklamy graficznej (display), która wyświetla się w milionach witryn i aplikacji oraz w usługach należących do Google. Pozwala budować świadomość marki, produktu bądź usługi, prowadzi do zwiększenia ruchu na stronie oraz umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów.

Przykładowe miejsce wyświetlania reklamy GDN

Kampania Display Network umożliwia kierowanie reklam na konkretne grupy odbiorców, lokalizacje, zainteresowania, tematykę witryn, danych demograficznych oraz na podstawie samodzielnie stworzonych list niestandardowych odbiorców, np. na słowa kluczowe z długiego ogona, strony z poradnikami, strony konkurencji, itp.

Do przygotowania elastycznej reklamy displayowej potrzebne będzie:

  • do 5 nagłówków (maks. 30 znaków),
  • długi nagłówek (maks. 90 znaków),
  • do 5 treści reklamowych (maks. 90 znaków),
  • adres URL, na który chcemy przekierowywać użytkownika.

Przy okazji sieci reklamowej warto zatrzymać się przy reklamie kierowanej na listy osoby, które już miały styczność z Twoją stroną WWW. Jest to tzw. remarketing w sieci reklamowej. Aby można było w ten sposób kierować reklamy, konieczne będzie stworzenie odpowiednich list i powracanie do użytkowników, którzy np. byli na Twojej stronie jednak nie podjęli z Tobą kontakt. Takim osobom możemy zaprezentować unikalną treść reklamową lub specjalny kod rabatowy.

Przeczytaj więcej: Retargeting i remarketing — czyli jak przypomnieć o swojej marce

Szczególnym przykładem reklamy graficznej jest tak zwany remarketing dynamiczny. Dzięki dołączeniu feedu produktowego system Google Ads będzie wyświetlał Twoje produkty użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją stronę.

Dowiedz się więcej o

Przykłady reklam z sieci reklamowej:

Przykład reklamy w sieci reklamowej Google

Przykład reklamy w sieci reklamowej z wykorzystanym feedem produktowym

Kampania wideo

Ten rodzaj reklamy umożliwia wyświetlanie reklam w filmach w YouTube oraz w witrynach i aplikacjach w sieci partnerów wideo Google.

Miejsce wyświetlania reklamy wideo

Reklamy wideo dają możliwość zwiększenia świadomości marki, sprzedaży oraz przejść na stronę WWW.

Obecnie system Google daje do wyboru wiele formatów reklam wideo. W zależności od celu, jaki wybierzemy, możemy skorzystać z:

  • Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia — są to reklamy trwające nie dłużej niż 15 sekund. Ze względu na brak możliwości pominięcia takiej reklamy użytkownicy zobaczą cały jej przekaz.
  • Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia — użytkownik może je pominąć po obejrzeniu 5 sekund. Wyświetlają się przed innymi filmami, w ich trakcie lub po nich.
  • Bumpery reklamowe — są to krótkie, trwające nie dłużej niż 6 sekund filmy niemożliwe do pominięcia. Z tej reklamy warto skorzystać do budowania świadomości marki.
  • Reklamy wideo In-Feed — jest to rodzaj reklamy zarezerwowany do wyświetlania się tylko w YouTube. Wyświetlane są na głównej stronie YouTube, w wynikach wyszukiwania lub w zakładce „Warte obejrzenia”. Warto je wykorzystać do prezentacji marki, produktu lub usługi.
  • Reklamy w banerze masthead — pojawia się na stronie głównej YouTube na wszystkich urządzeniach. Sprawdzi się dla dużych kampanii wizerunkowych lub premier produktów. Dostępna jest za pomocą rezerwacji oraz jako aukcje premium.

W chwili wybrania jednego z podtypów kampanii, przedstawionych poniżej, system sam nam zaproponuje najlepszy format

Podtypy kampanii wideoPodtypy kampanii wideo

Przykład reklamy wideo możliwej do pominięciaPrzykład reklamy wideo możliwej do pominięcia

Kampania Demand Gen

Celem kampanii Demand Gen (generującej popyt) jest zwiększenie zaangażowania wśród użytkowników oraz zachęcenie ich do działania. Reklamy w kampanii wyświetlają się na YouTube, na kartach Google Discover, na YouTube Shorts, w Gmailu oraz w sieci reklamowej Google.

Jedną z głównych zalet tej kampanii jest możliwość skorzystania z opcji podobnych odbiorców.

Aby utworzyć kampanię generującą popyt, konieczne jest przygotowanie nagłówków, treści reklamowych, obrazów, wideo i logo.

Obecnie mamy możliwość wyboru takie cele reklamy jak:

  • konwersje,
  • kliknięcia,
  • wartość konwersji,
  • zaangażowanie w YouTube.

Cele reklamy Demand GenCele reklamy Demand Gen

W kampaniach Demand Gen możemy wybrać reklamę z 1 obrazem, z jednym filmem lub z większą liczbą obrazów w formie karuzeli.

Typy reklam w Demand GenTypy reklam w Demand Gen

W przypadku podpiętego feedu produktowego pojawia się również opcja wyświetlania produktów w tych reklamach.

Przykłady kampanii Demand Gen w Google Discover

Przykład reklamy Demand GenPrzykład reklamy Demand Gen

Kampania Produktowa

Reklama ta przeznaczona jest dla sklepów internetowych. Wyświetla się ona na kartach Zakupy, w wyszukiwarce Google – obok wyników wyszukiwania, w zakładce Google Grafika, w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania oraz na Mapach Google, o ile skonfigurowane są reklamy lokalnego asortymentu produktów.

Przykładowe miejsca pojawiania się reklamy zakupowej

W celu utworzenia kampanii produktowej niezbędne jest skonfigurowanie feedu produktowego w Google Merchant Center Next oraz połączenie go z Google Ads. Za pomocą feedu produktowego przesyłane są do panelu takie informacje jak nazwa produktu, cena, dostępność, itp.

W kampaniach produktowych nie możemy wybrać fraz, po jakich chcielibyśmy, aby nasze reklamy się wyświetlały. Dlatego też niezwykle istotne jest zadbanie o feed produktowy. Ważne jest, aby tytuły produktów jak najlepiej odpowiadały na zapytania i podawały najważniejsze informacje, jakie wyszukiwane są przez użytkowników.

Przykład reklamy produktowejPrzykład reklamy produktowej

Kampania Performance Max

Performance Max jest to rodzaj kampanii Google Ads, który został wprowadzony w listopadzie 2021 roku, zastępując produktowe kampanie inteligentne oraz kampanie lokalne. Obecnie jest to jedna z najmocniej rozwijanych kampanii Google.

Z pomocą Performance Max zrealizujesz założone cele z wykorzystaniem wszystkich zasobów reklamowych w ramach jednej kampanii. Oznacza to, że konfigurując jeden typ kampanii, otrzymasz reklamy w sieci wyszukiwania, sieci Google Display Network, Google Discovery i Google Shopping.

Performance Max wyświetla się w sieci wyszukiwania Google jako reklama tekstowa, w Mapach Google, jako reklama produktowa w zakładkach Zakupy czy jako kafelki zakupowe nad wynikami wyszukiwania, w YouTube, Gmailu, oraz na kartach Discover.

Przykłady miejsc, w których wyświetlają się reklamy w ramach Performance Max

W celu konfiguracji kampanii niezbędne jest podanie maksymalnie 15 krótkich nagłówków reklamy, maksymalnie 5 nagłówków o długości do 90 znaków, maksymalnie 5 treści reklamowych, loga, nazwy firmy oraz komponentów graficznych i wideo. W przypadku branży e-coommerce niezbędnie jest także podpięcie feedu produktowego.

Przeczytaj także: Kampania Performance Max mocne i słabe strony

Kampania Performance Max w zależności od wybranego celu reklamy może też działać jako kampania lokalna. Wystarczy przy tworzeniu kampanii wybrać cel: „Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje” oraz podpiąć do Google Ads wizytówkę Google.

Ustawienia celu kampanii Performance Max, aby działała ona jako kampania lokalna.Ustawienia celu kampanii Performance Max, aby działała ona jako kampania lokalna

System na bazie przesłanych przez nas komponentów oraz informacji zawartych w Profilu firmy w Google będzie wyświetlać użytkownikowi informacje dotyczące lokalizacji naszej firmy.

Performance Max jest to najbardziej zautomatyzowany rodzaj kampanii reklamowych Google, która mocno wykorzystuje sztuczną inteligencję. System na bazie Twojej witryny może sam optymalizować treści, grafik czy pliki wideo.

Przykład reklamy Performance Max z wykorzystaniem lokalizacjiPrzykład reklamy Performance Max z wykorzystaniem lokalizacji

Kampania promująca aplikacje

Celem reklamy aplikacji jest zwiększenie liczby instalacji aplikacji bądź zwiększenie zaangażowania użytkowników w aplikacji. Reklamy wyświetlane są w różnych usługach Google takich jak: wyszukiwarka Google, Google Play, platformie YouTube, kartach Discover, AdMob, w sieć reklamowej Google, w sieci partnerów Google oraz stronach wielu innych wydawców, na których wyświetlają się reklamy promujące aplikacje.

Aby uruchomić reklamę aplikacji, wystarczy dodać tekst, przesłać obraz oraz uzupełnić podstawowe informacje, takie jak w przypadku innych kampanii: budżet, lokalizację, itp. Pozostałe treści, grafiki czy inne zasoby zostaną zaprojektowane przez system na podstawie informacji zaprezentowanych przez Ciebie na stronie z informacjami o aplikacji w danym sklepie. Tak samo frazy, po jakich pojawi się Twoja reklama oraz osoby, którym jest ona wyświetlana, dobierane są na podstawie informacji o Twojej aplikacji, które umieściłeś w sklepie. Warto więc zadbać o opis, aby system jak najlepiej dopasował reklamy.

W przypadku budowania zaangażowania, system Google wyświetla reklamy użytkownikom Twojej aplikacji.

Przykład reklamy promującej aplikację mobilnąPrzykład reklamy promującej aplikację mobilną

Podsumowanie

Jak sam widzisz, system Google Ads oferuje wiele możliwości promocji usług i produktów. To od Ciebie zależy, jaki typ kampanii Google wybierzesz do promocji Twojej witryny WWW i firmy. Na pewno warto testować różne typy reklamy Google Ads i ustawienia kampanii, aby znaleźć rozwiązanie dające najlepsze rezultaty.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w ustawieniu i prowadzeniu kampanii Google Ads, skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy wypromować Twoja firmę w Internecie.

Twoje kampanie reklamowe Google Ads nie przynoszą zysków?

Zdaj się na specjalistów z Agencji KS!