Co to jest SEO - Definicja według KS

SEO okre┼Ťlane r├│wnie┼╝ jako pozycjonowanie stron, obejmuje optymalizacj─Ö strony i inne dzia┼éania marketingowe zwi─ůzane z dostosowaniem do wytycznych Google tych czynnik├│w, kt├│re maj─ů wp┼éyw na ranking pozycji w SERP (z ang. Search Engine Result Page). To proces zmierzaj─ůcy do ulepszania strony, tak aby w oparciu o najlepsze dla danej bran┼╝y frazy kluczowe generowa┼éa warto┼Ťciowy ruch organiczny. Obecnie standardem jest, ┼╝e us┼éugi SEO ┼é─ůczy si─Ö z UX, aby osi─ůgn─ů─ç podw├│jny cel: zadowoli─ç zar├│wno u┼╝ytkownik├│w, jak i algorytmy wyszukiwarek. SXO (z ang. Search Experience Optimization) to nowy spos├│b pracy marketer├│w, koncentruje si─Ö na poprawie pozycji i jednoczesnym zwi─Ökszeniu konwersji poprzez dostosowanie witryny do preferencji u┼╝ytkownika oraz zwi─Ökszanie ich zaanga┼╝owania.

SEO i pozycjonowanie - czy to to samo?

W Polsce opinie s─ů podzielone. Jedni uwa┼╝aj─ů, ┼╝e poj─Öcia te stosuje si─Ö zamiennie, inni twierdz─ů, ┼╝e SEO to tylko optymalizacja strony, jako jeden z element├│w pozycjonowania obok linkbuildingu i analityki.

Na ┼Ťwiecie jako SEO traktuje si─Ö wszystkie dzia┼éanie zmierzaj─ůce do zwiekszenia widoczno┼Ťci w organicznych wynikach wyszukiwania. Uwzgl─Ödniaj─ůc podzia┼é na on-page SEO i off-page SEO mo┼╝emy stwierdzi─ç, ┼╝e teoria ta jest prawdziwa, co oznacza, ┼╝e poj─Öcia SEO i pozycjonowanie stron internetowych s─ů to┼╝same i oznaczaj─ů marketing internetowy prowadz─ůcy do osi─ůgni─Öcia stabilnych i wysokich pozycji strony w SERP.

Z kolei SEO i SEM to dwa r├│┼╝ne poj─Öcia. SEM jest poj─Öciem szerszym, z ang. Search Engine Marketing oznacza marketing w wyszukiwarkach internetowych. SEM obejmuje dzia┼éania maj─ůce na celu pozyskanie ruchu z darmowych i p┼éatnych (reklama Google Ads) wynik├│w wyszukiwania.

Jak działa wyszukiwarka Google

Wyszukiwarki internetowe dzia┼éaj─ů przez ca┼é─ů dob─Ö, zbieraj─ůc informacje z witryn internetowych na ca┼éym ┼Ťwiecie i porz─ůdkuj─ůc je. Jest to trzystopniowy proces, kt├│ry polega na przeszukiwaniu stron internetowych, indeksowaniu ich, a nast─Öpnie ustalaniu rankingu na okre┼Ťlone s┼éowa kluczowe za pomoc─ů algorytm├│w wyszukiwania.

Crawlowanie

Wyszukiwarki wykorzystuj─ů zautomatyzowane skrypty do przeszukiwania sieci w poszukiwaniu informacji. Crawlery systematycznie odwiedzaj─ů ka┼╝d─ů witryn─Ö na li┼Ťcie, przechodz─ůc do link├│w wewn─Ötrznych i zewn─Ötrznych. Zwracaj─ů szczeg├│ln─ů uwag─Ö na nowe witryny i istniej─ůc─ů tre┼Ť─ç, kt├│ra zosta┼éa zmieniona. Roboty tworz─ů stale rozszerzaj─ůc─ů si─Ö map─Ö powi─ůzanych ze sob─ů stron.

Indeksowanie

Po znalezieniu strony, bot pobiera (i/lub renderuje) j─ů, Algorytmy automatycznie decyduj─ů, kt├│re z tych witryn indeksowa─ç. Bot organizuje te tre┼Ťci w kategorie, w tym obrazy, CSS i HTML, tekst i s┼éowa kluczowe itp., co pozwala mu zrozumie─ç zawarto┼Ť─ç strony internetowej. Nast─Öpnie przechowuje te informacje w indeksie.

Ranking

W ostatnim kroku wyszukiwarki przeszukuj─ů indeks i zwracaj─ů najbardziej trafne wyniki wyszukiwania dla ka┼╝dego zapytania. Google wykorzystuje ca┼é─ů seri─Ö algorytm├│w do ustalania pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wiedza, jak dzia┼éaj─ů wyszukiwarki internetowe, pozwala zrozumie─ç, co wp┼éywa na skuteczno┼Ť─ç pozycjonowania i efektywnie realizowa─ç dzia┼éania SEO.

Co obejmuj─ů dzia┼éania SEO

Optymalizacja strony internetowej (SEO) obejmuje szereg dzia┼éa┼ä (on-site i off-site), sprawiaj─ůcych ┼╝e strona jest lepiej widoczna w Google oraz u┼╝yteczna dla odbiorc├│w. On-page SEO to co┼Ť, nad czym masz pe┼én─ů i ca┼ékowit─ů kontrol─Ö, podczas gdy nie zawsze ma to miejsce w przypadku off-page SEO. Ale po kolei ...

On-page SEO

On-page SEO (okre┼Ťlane r├│wnie┼╝ jako on-site SEO) to proces dostosowywania witryny pod k─ůtem wyszukiwarek internetowych. Dzia┼éania on-page obejmuj─ů optymalizacj─Ö tre┼Ťci, popraw─Ö struktury oraz aspekty techniczne, czyli optymalizacja kodu ┼║r├│d┼éowego HTML (i nie tylko w j─Özyku HTML :-)) strony. On-page SEO to kluczowy element pozycjonowania, poniewa┼╝ pomaga wyszukiwarkom indeksowa─ç i zrozumie─ç zawarto┼Ť─ç i struktur─Ö witryny internetowej, a w konsekwencji wy┼Ťwietla─ç j─ů w wynikach wyszukiwania wy┼Ťwietlanych przez wyszukiwark─Ö na najpopularniejsze zapytania.

on page seo

Poniżej w skrócie przedstawię przykładowe czynniki rankingowe on-site.

Optymalizacja tre┼Ťci na stronie

Teksty na stronie internetowej maj─ů bezpo┼Ťredni wp┼éyw na pozycjonowanie i s─ů czynnikiem rankingowym. Co wi─Öcej, profesjonalnie realizowany content marketing polega na tworzeniu warto┼Ťciowych tre┼Ťci i pozytywnie wp┼éywa na zachowania u┼╝ytkownika, warunkuje czas sp─Ödzony na stronie oraz zmniejsza poziom wska┼║nika odrzuce┼ä. D┼éugo┼Ť─ç wizyty to jeden z czynnik├│w, wp┼éywaj─ůcych na to, czy Google uznaje tre┼Ť─ç na Twojej stronie za warto┼Ťciow─ů.
Tre┼Ť─ç w witrynie powinna zar├│wno odpowiada─ç na zapytania u┼╝ytkownik├│w, jak i dostarcza─ç wyczerpuj─ůcych informacji na temat oferty i by─ç przedstawiona w przejrzystej, ┼éatwej w odbiorze formie. Dobry content to taki, kt├│ry wyszukiwarki stawiaj─ů wysoko w rankingu na popularne frazy kluczowe.

Optymalizacja tre┼Ťci w SurferSEO.
Optymalizacja tre┼Ťci w SurferSEO.

Opr├│cz interesuj─ůcych informacji wa┼╝na jest optymalizacja tre┼Ťci:

  • Unikalno┼Ť─ç - content na stronie nie mo┼╝e by─ç duplikatem tre┼Ťci z innych ┼║r├│de┼é np. strony producenta. Je┼Ťli chcesz sprawdzi─ç, czy tekst na Twojej stronie jest unikalny skorzystaj z narz─Ödzi Plagiarism Checker lub Copyscape.
  • Architektura tre┼Ťci - zastosowanie znacznik├│w HTML w postaci nag┼é├│wk├│w H1, H2, H3ÔÇŽ., pozwala okre┼Ťli─ç ich struktur─Ö.
  • Zag─Öszczenie fraz kluczowych - ilo┼Ť─ç wyst─ůpie┼ä s┼é├│w kluczowych w dopasowaniu ┼Ťcis┼éym i przybli┼╝onym (exact match i partial match) jest jednym z g┼é├│wnych czynnik├│w rankingowych, kt├│ry wp┼éywa na pozycje.
  • Common words - du┼╝e znaczenie ma nie tylko u┼╝ycie w tre┼Ťci fraz kluczowych. Content strony us┼éugowej lub sklepu powinien obejmowa─ç tak┼╝e s┼éowa mocno zwi─ůzane z dan─ů tematyk─ů, kt├│re wyst─Öpuj─ů na stronach rankuj─ůcych w TOP10. List─Ö tych s┼é├│w dla dowolnej frazy znajdziesz w audycie w narz─Ödziu Surfer.

Struktura strony

Struktura serwisu to jedna z rzeczy, o kt├│rych nale┼╝y pomy┼Ťle─ç jeszcze przed uruchomieniem strony internetowej. P├│┼║niejsza edycja struktury mo┼╝e by─ç trudna.

Dobra, łatwa do zrozumienia architektura witryny jest ważna z dwóch powodów:

  • pomaga robotom w indeksowaniu strony,
  • u┼éatwia u┼╝ytkownikom poruszanie si─Ö po stronie.

Pamiętaj, struktura strony nie powinna być zbyt głęboka.

Optymalizacja SEO w zakresie kodu

Meta title

Title tag jest wa┼╝nym czynnikiem rankingowym. To element HTML zagnie┼╝d┼╝ony w sekcji head. Okre┼Ťla on tytu┼é danej podstrony. Wa┼╝ne, aby ka┼╝da strona w obr─Öbie witryny mia┼éa unikalny title. Tag ten wy┼Ťwietla si─Ö w wynikach wyszukiwania, zadbaj wi─Öc, aby zar├│wno zawiera┼é s┼éowa kluczowe i zach─Öca┼é do klikni─Öcia. Dodatkowo wy┼Ťwietla si─Ö na pasku wyszukiwarki internetowej oraz kiedy udost─Öpniasz innym link do swojej witryny.

Przykładowy meta title.
Przykładowy meta title.

Co wp┼éywa na skuteczno┼Ť─ç title:

  • u┼╝ycie s┼éowa kluczowego - umieszczenie pozycjonowanej frazy w tytule, pozwala wskaza─ç i zrozumie─ç u┼╝ytkownikom i wyszukiwarkom, o czym jest dana strona, zaleca si─Ö umieszczenie danego s┼éowa kluczowego na pocz─ůtku.
  • d┼éugo┼Ť─ç - wyszukiwarka Google wy┼Ťwietla title tagi o d┼éugo┼Ť─ç do 600 px, co stanowi oko┼éo 60-70 znak├│w.
  • brand - zamieszczenie na ko┼äcu tagu tytu┼éowego wzmianki o marce buduje ┼Ťwiadomo┼Ť─ç marki i zapewnia wy┼╝szy wsp├│┼éczynnik klikalno┼Ťci, w szczeg├│lno┼Ťci w przypadku znanych brand├│w. Czasami warto umie┼Ťci─ç nazw─Ö firmy na pocz─ůtku tagu tytu┼éowego w s─ůsiedztwie s┼é├│w kluczowych.
Meta description

Podobnie jak tag meta title, meta description jest elementem HTML i jest zagnie┼╝d┼╝ony w sekcji head. Opisuj─ůce zawarto┼Ť─ç strony, na kt├│rej si─Ö znajduje. Meta opisy nie s─ů czynnikiem rankingowym w SEO, jednak ich tre┼Ť─ç wy┼Ťwietla si─Ö w wyszukiwarce i ma wp┼éyw na wska┼║nik klikalno┼Ťci (CTR).

Co wp┼éywa na skuteczno┼Ť─ç meta description

  • zwi─Öz┼ée przedstawienie oferty wraz z korzy┼Ťciami wynikaj─ůcymi ze skorzystania z niej,
  • d┼éugo┼Ť─ç - mo┼╝emy wykorzysta─ç oko┼éo 150 znak├│w,
  • CTA (z ang. Call To Action) - czyli zach─Öcenie do przej┼Ťcia na Twoj─ů stron─Ö, umieszczane zwykle na ko┼äcu tagu, np. Kup teraz!, Zam├│w online!
Przyjazne adresy url

Adres url obecnie wy┼Ťwietlaj─ů si─Ö w SERP nad meta title, wi─Öc jest teraz jeszcze bardziej widoczny ni┼╝ wcze┼Ťniej. Tworz─ůc adresy url nale┼╝y zadba─ç, aby by┼éy mo┼╝liwie kr├│tkie i zawieraj─ůce s┼éowo kluczowe, na kt├│re pozycjonujesz swoj─ů stron─Ö. To lepsze rozwi─ůzanie w por├│wnaniu do adres├│w url z d┼éugim ci─ůgiem przypadkowych liczb i znak├│w.

Optymalizacja grafik

Grafiki na stronie internetowej cz─Östo maj─ů ogromny wp┼éyw na szybko┼Ť─ç ┼éadowania strony i pozycjonowanie. Warto pami─Öta─ç o kilku elementach, tj.:

  • Kompresja
  • Odpowiedni format - je┼Ťli nie musisz zachowywa─ç wysokiej rozdzielczo┼Ťci obrazu, nale┼╝y u┼╝y─ç jpg lub svg, dla miniatur oraz obraz├│w w tle wybierz png.
  • Poka┼╝ odwiedzaj─ůcym, ┼╝e ┼éadowanie grafiki trwa lub zastosuj lady load czyli op├│┼║nienie ┼éadowania grafiki do momentu a┼╝ u┼╝ytkownik przewinie stron─Ö internetow─ů w miejsce, gdzie wyst─Öpuje dana grafika.
  • Przyjazna nazwa grafiki
  • Testy alternatywne - mimo, ┼╝e boty wyszukiwarek internetowych dzi─Öki wykorzystaniu sztucznej inteligencji s─ů w stanie okre┼Ťli─ç, co znajduje si─Ö na zdj─Öciu, indeksuj─ů tak┼╝e alty, co zapewnia dodatkow─ů korzy┼Ť─ç w postaci lepszego kontekstu obrazu dla wyszukiwarek. Opis alternatywny (alt) jest przeznaczony r├│wnie┼╝ dla os├│b niewidomych korzystaj─ůcym ze specjalnych czytnik├│w. Pami─Ötaj, aby alty by┼éy naturalne dla ludzi - unikaj upychania s┼é├│w kluczowych.
Rich Snippets

To elementy danych strukturalnych, kt├│re pozwalaj─ů wyr├│┼╝ni─ç wygl─ůd strony w┼Ťr├│d organicznych wynik├│w w wyszukiwarce Google poprzez dostarczenie u┼╝ytkownikom dodatkowych informacji tj. ilo┼Ť─ç opinii i ┼Ťrednia ocen, zdj─Öcie, film, grafy wiedzy, site linki, miejsce i data wydarzenia, data publikacji, autor i innych.

Rozszerzenia rich snippets.
Rozszerzenia rich snippets.

Jeszcze dok┼éadniej wskazuj─ů u┼╝ytkownikom, co znajd─ů na danej stronie, ich wy┼Ťwietlanie wp┼éywa na zwi─Ökszenie wsp├│┼éczynnika klikalno┼Ťci. Wdro┼╝enie rich snippets w ramach us┼éug pozycjonowania nie gwarantuje, ┼╝e rozszerzenia zawsze b─Öd─ů wy┼Ťwietlane w przegl─ůdarce.

Linkowanie wewn─Ötrzne

Dobrze wykonane linki wewn─Ötrzne u┼éatwiaj─ů robotom indeksowanie, co jest istotne dla SEO i pozycjonowania stron. Wewn─Ötrzna struktura link├│w pozwala robotom dotrze─ç do wszystkich podstron w obr─Öbie serwisu i na d┼éu┼╝ej zatrzyma─ç potencjalnych klient├│w na stronie. Na linkowanie wewn─Ötrzne sk┼éadaj─ů si─Ö: dobrze zaprojektowane menu serwisu, schema dla robot├│w, mapa strony (w przypadku du┼╝ych serwis├│w, lepiej podzieli─ç j─ů na kilka cz─Ö┼Ťci), paginacja, sekcja produkty podobne, ostatnio na blogu, inni Klienci kupili r├│wnie┼╝ oraz linki w tre┼Ťci pomi─Ödzy blogiem, kategoriami, produktami i stron─ů g┼é├│wn─ů.

Wersja mobilna

W zwi─ůzku z pandemi─ů Google zdecydowa┼é si─Ö przesun─ů─ç ostateczny termin wdro┼╝enia algorytmu Mobile First Index z wrze┼Ťnia 2020 na marzec 2021, aby da─ç w┼éa┼Ťcicielom witryn wi─Öcej czasu na przygotowanie swoim witryn. Strona w wersji mobilnej b─Ödzie indeksowana w pierwszej kolejno┼Ťci. Dlatego, je┼Ťli Twoja witryna ┼éaduje si─Ö szybko na komputerze, ale wolno na kom├│rkach, Google potraktuje j─ů jako woln─ů. W Search Console warto sprawdzi─ç, czy na Twojej stronie wyst─Öpuj─ů problemy z u┼╝yteczno┼Ťci─ů na urz─ůdzeniach mobilnych. Aby zobaczy─ç, czy wszystkie zasoby s─ů wczytywane poprawnie, skorzystaj z narz─Ödzia Google Test Optymalizacji Mobilnej. Natomiast szybko┼Ť─ç strony w wersji mobile i desktop sprawdzisz za pomoc─ů Page Speed Insight.

Pr─Ödko┼Ť─ç strony

Google ju┼╝ w 2010 oficjalnie og┼éosi┼é, ┼╝e szybko┼Ť─ç strony jest czynnikiem rankingowym. Co wi─Öcej, spora cz─Ö┼Ť─ç internaut├│w opuszcza stron─Ö, je┼Ťli szybko┼Ť─ç ┼éadowania strony jest d┼éu┼╝szy ni┼╝ 3 sekundy. Je┼Ťli chcesz sprawdzi─ç szybko┼Ť─ç skorzystaj z PageSpeed Insights, aby sprawdzi─ç szybko┼Ť─ç, narz─Ödzie dostarczy Ci spersonalizowanych zalece┼ä dotycz─ůcych przyspieszenia Twojej witryny. Warto tak┼╝e zmieni─ç hosting na szybszy oraz przestrzega─ç kilku sprawdzonych metod dotycz─ůcych szybko┼Ťci strony, takich jak kompresowanie obraz├│w, eliminowanie zb─Ödnego kodu, usuwanie niewykorzystywanych skrypt├│w. Zobacz nasz poradnik, jak przyspieszy─ç stron─Ö internetow─ů i spraw, aby Twoja witryna ┼éadowa┼éa si─Ö szybciej.

Off-page SEO

Podczas gdy on-page SEO koncentruje si─Ö na optymalizacji stron www, czyli poprawie jako┼Ťci witryn, off-page SEO skupia si─Ö na wykorzystaniu innych czynnik├│w, kt├│re wp┼éywaj─ů na pozycje w rankingach wyszukiwania.

Zaliczamy tutaj:

  • link building - pozyskiwanie link├│w bezpo┼Ťrednio do pozycjonowanej strony z innych stron w sieci
  • sygna┼éy spo┼éeczno┼Ťciowe i zachowania u┼╝ytkownik├│w na stronie - dzia┼éanie w social media, stosowanie komunikat├│w CTA
  • zaufanie do domeny - budowanie wizerunku marki i dbanie o opinie w Internecie

off site seo

Na niekt├│re z nich mo┼╝esz wp┼éywa─ç np. je┼Ťli pozyskasz wiele warto┼Ťciowych link├│w zwrotnych. Jednak tylko w ograniczonym zakresie masz wp┼éyw na to, jak u┼╝ytkownicy zachowuj─ů si─Ö na Twojej stronie i czy do niej linkuj─ů.

Podczas gdy algorytmy Google i najwa┼╝niejsze czynniki rankingowe stale si─Ö zmieniaj─ů, w spo┼éeczno┼Ťci SEO panuje zgoda co do tego, ┼╝e w wi─Ökszo┼Ťci bran┼╝ link building, wci─ů┼╝ odgrywaj─ů wa┼╝n─ů rol─Ö w pozycjonowaniu stron. Przeprowadzone przez Backlinko badanie czynnik├│w rankingowych 2020 wykaza┼éo wyra┼║n─ů korelacj─Ö mi─Ödzy ca┼ékowit─ů liczb─ů link├│w zwrotnych a rankingiem strony w Google.

Podsumowuj─ů─ç pami─Ötaj ┼╝e, czynniki SEO dzia┼éaj─ů w synergii. Dobrze zoptymalizowane tagi tytu┼éowe, nie zrekompensuj─ů braku optymalizacji tre┼Ťci pod k─ůtem SEO. Dobra szybko┼Ť─ç witryny nie pomo┼╝e, je┼Ťli wyszukiwarki nie b─Öd─ů w stanie z ┼éatwo┼Ťci─ů indeksowa─ç Twoich stron. Dlatego tak wa┼╝ne jest kompleksowe podej┼Ťcie do SEO.

Analityka internetowa

Analityka internetowa to proces zbierania i analizy danych na temat ┼║r├│de┼é ruchu, odwiedzanych podstron i zachowa┼ä u┼╝ytkownik├│w na stronie internetowej. Analiza zebranych danych pozwala dobrze pozna─ç potencjalnych Klient├│w, kt├│rych mo┼╝e pozyska─ç Twoja firma i okre┼Ťli─ç dzia┼éania maj─ůce na celu poprawi─ç widoczno┼Ť─ç w Internecie oraz konwersj─Ö (sprzeda┼╝, rejestracja, zapis do newslettera, itd.). Specjalista SEO ju┼╝ na pocz─ůtku wsp├│┼épracy powinien sprawdzi─ç, czy zweryfikowano Search Console i Analytics oraz utworzy─ç raport Data Studio dla klienta.

Narz─Ödzia SEO

Narz─Ödzia SEO znacznie u┼éatwiaj─ů specjalistom prac─Ö w zakresie diagnostyki i optymalizacji strony, pod k─ůtem wyszukiwarek, pomagaj─ů zidentyfikowa─ç problemy oraz obszary mo┼╝liwo┼Ťci. Nie ma jednego idealnego narz─Ödzia do SEO, ka┼╝de spe┼énia okre┼Ťlon─ů rol─Ö, dlatego realizuj─ůc pozycjonowanie stron www, warto korzysta─ç w wielu narz─Ödzi. Poprawna analiza i interpretacja dostarczonych danych pozwala zbudowa─ç skuteczny plan pozycjonowania.

Najwa┼╝niejsze narz─Ödzia SEO:

  • do optymalizacji strony www w oparciu o Data Driven - Surfer,
  • crawley analizuj─ůce struktur─Ö, obrazy, CSS, skrypt i inne elementy istotne z perspektywy SEO - Screaming Frog, DeepCrawl, OnCrawl, Audisto,
  • analiza poszczeg├│lnych element├│w kodu strony - DevTools,
  • us┼éugi Google - Search Console, Google Analytics, Google Trends, Google PageSpeed Insights, Google Structured Data Testing Tool, Google Mobile Friendly i inne,
  • do analizy profilu link├│w - Majestic, Surfer, Ahrefs, Clusteric,
  • do analizy widoczno┼Ťci i konkurencji - Semrush, Semstorm, Senuto,
  • wtyczki do analizy czynnik├│w w obr─Öbie strony - SEO Quaqe, Lighthouse, Meta SEO Inspektor, MozBar, Tag Assistant, NoFollow, Link checker,
  • inne - Pingdom, GTmetrix, Redirect Checker, itd.

Audyt SEO - Co to jest

Przygotowanie audytu SEO to standardowa procedura przed rozpocz─Öciem optymalizacji i pozycjonowania. Po pierwsze analiza techniczna pozwala okre┼Ťli─ç mocne i s┼éabe strony Twojej witryny i wskazuje co nale┼╝y poprawi─ç. Dzi─Öki szczeg├│┼éowej analizie strony www dowiesz si─Ö, czy dotychczasowe dzia┼éania zwi─ůzane z pozycjonowaniem by┼éy realizowane prawid┼éowo, skutecznie i etycznie oraz czy strona jest lepiej widoczna. Audyt SEO powinien obejmowa─ç analiz─Ö czynnik├│w technicznych, optymalizacji tre┼Ťci, UX, profili link├│w firm oraz konkurencji. Ma on na celu zidentyfikowanie jak najwi─Ökszej liczby problem├│w na stronie (wp┼éywaj─ůcych na wyniki bezp┼éatnych wynik├│w wyszukiwania) oraz czynniki negatywnie wp┼éywaj─ůce na do┼Ťwiadczenia u┼╝ytkownik├│w na stronie. Ich poprawa to ┼Ťwietny spos├│b na zwi─Ökszenie ruchu oraz konwersji na stronie. Audyt SEO pozwala r├│wnie┼╝ na zaplanowanie strategii SEO na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.

White hat SEO vs black hat SEO

White hat SEO to techniki i strategie, kt├│re s─ů zgodne z regu┼éami wyszukiwarek m.in. wyszukiwarki Google, kt├│rych g┼é├│wnym celem jest dostarczenie u┼╝ytkownikom warto┼Ťciowych tre┼Ťci w odpowiedzi na ich pytania. Zapewniaj─ů one najlepsze i d┼éugoterminowe efekty. Z kolei black hat SEO to tzw. techniki spamerskie, z kt├│rych nadal korzystaj─ů niekt├│re firmy w bran┼╝y SEO. Nieetyczne techniki obejmuj─ů g┼é├│wnie korzystanie z SWL (Systemy Wymiany Link├│w) czyli platform umo┼╝liwiaj─ůcych szybkie pozyskanie bardzo du┼╝ej ilo┼Ťci link├│w do strony. Kolejnymi nieetycznymi metodami SEO s─ů kopiowanie cudzej tre┼Ťci oraz keyword stuffing, czyli przesycenie s┼éowami kluczowymi tre┼Ťci na stronie internetowej.

Chocia┼╝ techniki spamerskie cz─Östo dzia┼éaj─ů, to zwykle kr├│tkotrwale, ich wykorzystanie w ramach us┼éugi pozycjonowania strony jest zwi─ůzane z ryzykiem na┼éo┼╝enia kar tzw. filtr├│w Google i/lub wyindeksowania. Usuni─Öcia z wynik├│w wyszukiwania dla niekt├│rych firm, w szczeg├│lno┼Ťci dzia┼éaj─ůcych w e-commerce, mo┼╝e skutkowa─ç nawet konieczno┼Ťci─ů zamkni─Öcia dzia┼éalno┼Ťci. Pami─Ötaj, aby zachowa─ç ostro┼╝no┼Ť─ç wybieraj─ůc agencj─Ö SEO. Uwa┼╝aj na firmy, oferuj─ůce umowy na d┼éugi okres, bez mo┼╝liwo┼Ťci wypowiedzenia.

White hat vs black hat SEO.
White hat vs black hat SEO.

Dobre praktyki pozycjonowania:

  • tw├│rz strony g┼é├│wnie dla u┼╝ytkownik├│w, nie dla wyszukiwarek,
  • zadbaj o wydajno┼Ť─ç strony,
  • pozyskuj warto┼Ťciowe linki,
  • analizuj dzia┼éania konkurencji,
  • stosuj si─Ö do wskaz├│wek Search Console i analizuj statystyki indeksowania,
  • dbaj o bezpiecze┼ästwo danych u┼╝ytkownik├│w - wdr├│┼╝ certyfikat SSL.

Nieetyczne praktyki, kt├│rych lepiej unika─ç:

  • automatycznie generowana tre┼Ť─ç,
  • uczestnictwo w programach wymiany link├│w,
  • duplicate content - tworzenie stron z nieunikaln─ů tre┼Ťci─ů,
  • cloaking - pokazywanie robotom wyszukiwarek innych tre┼Ťci ni┼╝ u┼╝ytkownikom,
  • ukrywanie tre┼Ťci - np. poprzez dodanie tekstu w kolorze t┼éa,
  • keyword stuffing,
  • doorway pages - tworzenie stron w celu uzyskania dobrego rankingu dla okre┼Ťlonych wyszukiwa┼ä kieruj─ůcych ruch do Twojej strony.

SEO i pozycjonowanie to zwykle proces długotrwały

W KS cz─Östo spotykamy si─Ö z pytaniami: ile trwa pozycjonowanie strony i kiedy b─Öd─ů pierwsze efekty SEO. To zale┼╝y. Pozycjonowanie to z┼éo┼╝ony proces, na kt├│ry wp┼éywa wiele czynnik├│w.

Czynniki wp┼éywaj─ůce na efekty SEO:

  • bran┼╝a,
  • konkurencja,
  • wiek i historia domeny,
  • zmiany algorytm├│w,
  • popularno┼Ť─ç s┼é├│w kluczowych,
  • obecny stan witryny,
  • profil link├│w.

W przypadku ma┼éych miejscowo┼Ťci oraz niszowych bran┼╝ zdarza si─Ö, ┼╝e wystarczy jednorazowa optymalizacja tre┼Ťci i element├│w technicznych, aby strona zaj─Ö┼éa wysokie pozycje w rankingu w wyszukiwarkach. Jednak w wi─Ökszo┼Ťci przypadk├│w pozycjonowanie stron www to proces d┼éugotrwa┼éy, kt├│ry wymaga sta┼éej pracy, pozyskiwania warto┼Ťciowych link├│w, optymalizacji i dostosowywania strony do zmieniaj─ůcych si─Ö algorytm├│w Google. Jednak w d┼éugoterminowej perspektywie SEO to najbardziej op┼éacalna forma marketingu internetowego. Pami─Ötajmy r├│wnie┼╝, ┼╝e pozycjonowanie to wsp├│┼épraca, kt├│ra wymaga zaanga┼╝owania obydwu stron - agencji SEO i klienta.

KS Agencja SEO - działamy etycznie i skutecznie

Czasy, gdy pozycjonowanie strony polega┼éo na upychaniu s┼é├│w kluczowych i masowym pozyskiwaniu link├│w, ju┼╝ dawno min─Ö┼éy. Specjali┼Ťci z Mountain View wdro┼╝yli szereg algorytm├│w zwalczaj─ůcych nieetyczne techniki pozycjonowania stron. Obecnie SEO nazywane pozycjonowaniem to skomplikowany proces, wymagaj─ůcy wiedzy oraz analizy danych i konkurencji.

W agencji KS mamy sztab specjalist├│w, na bie┼╝─ůco monitorujemy zmiany algorytm├│w i wiemy jak pozycjonowa─ç strony zgodnie z aktualnymi wytycznymi Google. Dzia┼éamy kompleksowo, w ramach dzia┼éa┼ä SEO wskazujemy na jakie frazy warto pozycjonowa─ç witryn─Ö, wdra┼╝amy na stronach klient├│w r├│┼╝ne zmiany w tre┼Ťciach i kodzie ┼║r├│d┼éowym witryny, pozyskujemy warto┼Ťciowe linki i stale analizujemy. Oferujemy wsparcie w zakresie obs┼éugi strony oraz innych kana┼é├│w marketingu internetowego.

Gwarancja wynik├│w albo zwrot kasy!

Jako jedyna agencja SEO w Polsce oferujemy okres pr├│bny na pozycjonowanie. Je┼Ťli nie osi─ůgniemy wsp├│lnie ustalonych na pocz─ůtku wsp├│┼épracy efekt├│w, zwr├│cimy Ci 100% zainwestowanych ┼Ťrodk├│w.