W tym artykule poznasz bezpłatne i płatne reklamy internetowe, takie jak:
Kiedy reklama w Internecie jest skuteczna?
Wyznacznikiem skuteczności kampanii reklamowych jest ROI (ang. Return on Investment - zwrot z inwestycji). ROI będzie dodatni, gdy koszt reklamy w Internecie będzie niższy, niż wygenerowany w ten sposób zysk. Pożądanym efektem powinno być znalezienie takiej formy reklamy, aby utrzymać zwrot z inwestycji na jak najlepszym poziomie lub osiągnąć jak najwyższą sprzedaż (w zależności od przyjętej strategii). Poniżej przedstawiam najskuteczniejsze według mnie formy reklamy w Internecie. Sprawdź, jak skuteczne reklamy w sieci pomogą Ci w rozwijaniu biznesu.
Marketing w internecie - zlecić agencji czy robić samemu?
To pytanie zadaje sobie niemal każdy właściciel firmy czy szef działu marketingu. Odpowiedź jak zwykle nie jest jednoznaczna, ponieważ będzie ona zależała od kilku czynników. Czy jesteś w stanie, a przede wszystkim masz czas, zmierzyć się z wyzwaniem,jakim jest marketing internetowy, czy masz odpowiednie środki, aby zlecić te działania na zewnątrz, a może ze względu na specyfikę firmy jedynym możliwym rozwiązaniem będzie budowa własnego zespołu?
Jeżeli dopiero rozkręcasz swoją firmę, a Twój budżet jest niewielki, to zdecydowanie powinieneś (na ile to możliwe) realizować działania marketingowe samodzielnie. Reklama w Internecie może być tania, jeśli wykorzystasz darmowe, ogólnodostępne media, takie jak: Youtube, Facebook Twitter, Instagram czy LinkedIn, sam zajmiesz się prowadzeniem bloga, a do budowy strony internetowej wykorzystasz darmową platformę, jak Wordpress.
W przypadku, gdy Twój biznes dobrze już funkcjonuje, działasz od lat w offline-ie, a na Twojej głowie jest i tak już za dużo obowiązków, zleć marketing internetowy agencji. Mając zbyt mało czasu, nie zrobisz tego dobrze, nie będziesz w stanie podążać za trendami oraz skutecznie brać udział w wyścigu, jakim jest niewątpliwie reklama internetowa. Zaoszczędzony w ten sposób czas przeznacz na pracę, na której znasz się najlepiej i na której zarabiasz.
Porozmawiajmy o reklamie Twojej firmy w Internecie
Zamów bezpłatną wycenę!
Budowanie własnego zespołu marketingowców sprawdzi się w dużych korporacjach i specyficznych branżach, w których realizacja marketingu wymaga przetworzenia wielu procedur, a dostęp do zasobów firmy może być utrudniony dla specjalistów z zewnątrz lub wymaga bardzo dużej wiedzy specjalistycznej.
Reklama firmy w internecie - od czego zacząć?
Odpowiednio dobrana forma reklamy to bardzo istotna kwestia. Co jeśli nie mamy o tym pojęcia i nie wiemy od czego zacząć? Aby dobrze dobrać rodzaje reklamy internetowej, potrzebna Ci strategia marketingowa. Planując strategię marketingową powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka zasadniczych pytań:
- Jaki jest cel kampanii reklamowej, czyli co chcemy osiągnąć poprzez marketing w sieci? Jeżeli jesteś małym lub średnim przedsiębiorstwem, to w 99% będzie to zwiększenie sprzedaży.
- Jaka jest Twoja grupa docelowa? Stwórz personę i określ kim jest Twój klient, a kim chciałbyś żeby był. Określ kim będzie Twój idealny klient, a następnie konsekwentnie buduj przekaz reklamowy skoncentrowany na tej grupie.
- Czy na Twojej stronie docelowej (landing page) treść jest dostosowana do Twojej grupy odbiorców, czyli Twoich potencjalnych klientów?
- Czy Twój produkt / usługa jest dobrem powszechnie znanym i wyszukiwanym, czy zupełnie nowym i musisz dopiero pokazać światu, że go potrzebuje?
- W jaki sposób do tej pory pozyskiwałeś klientów? Czy możesz zaczekać na efekty reklamy internetowej dłużej, czy muszą się pojawić natychmiast?
- Z czego korzysta konkurencja, jakie formy reklamy internetowej są najpopularniejsze w branży? Sprawdź, czy konkurencja ma Adwordsy, czy korzysta z Facebook Ads. Możesz też wykorzystać narzędzie SimilarWeb, Ahrefs czy Surfer, aby sprawdzić, z jakich źródeł strona konkurencji generuje ruch, na jakie frazy się pozycjonuje czy wykorzystuje w Adsach.
- Jakie masz środki na reklamę i co uznasz za sukces z jej realizacji? Znając budżet i stawki agencji, będziesz w stanie zaplanować, które działania zlecić na zewnątrz, a które realizować samemu lub odłożyć na później. Zaplanuj w jaki sposób będziesz mierzyć skuteczność reklamy.
Odpowiadając sobie na te kilka pytań będziesz w stanie pójść o krok dalej i określić, czy powinieneś zainwestować w reklamę internetową typu inbound (SEO, content marketing, social media), outbound (reklamy Google Ads, telemarketing, reklamy graficzne, sms marketingm buzz marketing), czy rozwiązanie hybrydowe (np.: SEM). Poniżej opisałem kilka, moim zdaniem, najskuteczniejszych form reklamy internetowej, sprawdź, co warto przetestować lub czy już z nich korzystasz!
1. Pozycjonowanie strony internetowej
Codziennie setki tysięcy osób korzysta z wyszukiwarek internetowych do znalezienia interesujących ich informacji, konkretnych produktów i usług. Warto zatem zadbać, aby strona Twojej firmy wyświetlała się jak najwyżej i jak najczęściej. W Polsce, z wyszukiwarki Google korzysta ponad 88% internautów, dlatego właśnie na tej wyszukiwarce należy skoncentrować działania.
Fakty związane z pozycjonowaniem strony internetowej
Pozycjonowanie jest to zdecydowanie jedna z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie - organiczne wyniki wyszukiwania cieszą się nadal bardzo dużym zaufaniem. Dobrze wypozycjonowana strona może zapewnić Ci stały przypływ nowych klientów. Jest to też zazwyczaj jedna z najtańszych form reklamy (biorąc pod uwagę koszt pozyskania jednego kliknięcia). Pozycjonowanie to szereg działań polegających na optymalizacji kodu na stronach internetowych oraz znajdujących się na niej treści pod kątem wyszukiwarek internetowych, w taki sposób, aby jak najlepiej odpowiadały na zapytanie użytkownika oraz oczekiwania robota Google i znalazły się na jak najwyższych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania.. Niestety, pozycjonowanie stron to proces czasochłonny, a efekty tych działań są widoczne dopiero po kilku, a czasem nawet kilkunastu miesiącach.
Pozycjonowanie to również działania off site (poza stroną), takie jak pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do strony. Na przykład poprzez uzupełnienie mocnych katalogów firm, czy publikacje artykułów na blogach i w serwisach powiązanych tematycznie. Działania z zakresu SEO wymagają dużej wiedzy specjalistycznej, ponieważ nie są znane wszystkie czynniki, które Google bierze pod uwagę. W związku z tym, że algorytmy cały czas ewoluują, praca specjalisty SEO polega na częstej analizie poszczególnych elementów strony i wyników wyszukiwarki oraz korygowaniu tych elementów.
Strategia przyjęta przy pozycjonowaniu będzie różniła się w zależności od branży, ponieważ inaczej należy podejść do zagadnienia jeżeli chcemy promować serwis lokalny, a inaczej program komputerowy czy sklep online. Istotnym czynnikiem, wpływającym na skuteczność tej formy reklamy, będzie dobór odpowiednich słów kluczowych do grupy docelowej. Niewłaściwe frazy nie będą generowały leadów, pomimo wysokich pozycji.
Dla kogo?
Pozycjonowanie sprawdzi się niemal we wszystkich branżach. Wyjątek mogą stanowić produkty i usługi bardzo niszowe lub innowacyjne, które nie są jeszcze internautom znane, a co za tym idzie - nie są wyszukiwane.
Kiedy zobaczysz efekty?
Na efekty trzeba poczekać od kilku do kilkunastu miesięcy - w zależności od branży, historii Twojej domeny i konkurencyjności fraz.
Problem z widocznością w wyszukiwarce Google?
Zdaj się na specjalistów z KS!
2. Skuteczna reklama firmy w Google Ads (AdWords)
Jeżeli chcesz, aby reklama, w którą zainwestujesz, przyniosła Ci natychmiastowy efekt, warto sięgnąć po kampanie Google Ads (dawniej Google Adwords). Google Ads to platforma reklamowa umożliwiająca wyświetlenie płatnej reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania google oraz w sieci partnerów (banery graficzna na stronach internetowych). Reklama ta jest najczęściej rozliczana w modelu CPC (z ang. cost per click) - czyli płatna za kliknięcie. Stawka za kliknięcie jest uzależniona od konkurencji na dane słowo kluczowe i może się wahać od kilkunastu groszy do nawet kilkudziesięciu złotych.
W jaki sposób Google określa, ile kosztuje reklama internetowa i jaką ma pozycję
W momencie wyszukiwania słowa kluczowego, dla którego reklamodawcy ustawili kampanie reklamowe, odbywa się licytacja. Google ustala kto i na jakiej pozycji zostanie wyświetlony w wynikach wyszukiwania. W licytacji brane są pod uwagę takie czynniki jak: jakość strony docelowej, jakość reklamy oraz zadeklarowana maksymalna stawka za kliknięcie.
W ramach usługi, Google udostępnia różne typy reklam. Do najpopularniejszych należą: tradycyjne reklamy tekstowe (wyświetlane w wynikach wyszukiwania), reklama produktowa (Zakupy Google), reklama graficzna (wyświetlana w sieci reklamowej Google), w tym reklama śledząca - remarketing.
System Google Ads pozwala na precyzyjne targetowanie reklam, wykorzystując informacje o demografii i geografii oraz na kierowanie przekazów do grupy docelowej, która określana jest na podstawie zainteresowań oraz zachowania użytkowników w Internecie.
Aby rozpocząć konfigurację kampanii, wystarczy zalogować się swoim kontem Google na stronie: https://ads.google.com. Samo korzystanie z usługi jest darmowe, a w sieci znajdziesz wiele poradników jak utworzyć samodzielnie kampanię. Może się jednak okazać, że jeżeli nie skonfigurujesz jej w optymalny sposób to nie wygeneruje ona wartościowego ruchu, a budżet zostanie "przepalony" na kliknięcia, które nie wygenerują konwersji (sprawdź co to jest konwersja). Dlatego też większość firm korzysta z pomocy agencji w tym wyspecjalizowanych - takich jak nasza :)
Dla kogo?
Chyba nie ma branży, w której nie można byłoby zastosować kampanie AdWords (Ads). Średnio-opłacalna może się jednak okazać w przypadku branż, w których konkurencja jest bardzo wysoka, a nasza marża zbyt niska.
Kiedy zobaczysz efekty?
Efekty prowadzenia kampanii powinny pojawić się niemal od razu. Po uruchomieniu poprawnie skonfigurowanej reklamy, Twoja strona odnotuje wzrost ruchu z tego kanału. Trzeba jednak pamiętać o systematycznej optymalizacji kampanii, dzięki czemu możemy uzyskać znacznie lepsze efekty.
Twoje kampanie reklamowe Google Ads nie przynoszą zysków?
Zdaj się na specjalistów z Agencji KS!
3. Wizytówka Google i pozycjonowanie w mapach
Jeżeli świadczysz usługi lub sprzedajesz produkty lokalnie, reklamę firmy w Internecie rozpocznij od założenia wizytówki w Google Moja Firma - https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Jest to darmowa usługa od Google, która ułatwia odnalezienie firm w Twojej okolicy.
Dlaczego warto prowadzić wizytówkę Google
W wizytówce możesz podać podstawowe informacje o firmie, dokładny adres, wstawić logo, adres witryny, zdjęcia i wideo, a nawet dodać produkty i usługi. Warto też zadbać o to, aby zadowoleni klienci zostawili opinię w wizytówce - pozwoli to w przyszłości podnieść konwersję przy kolejnych wyświetleniach.
Użytkownik dostaje wszystkie niezbędne informacje jeszcze w wyszukiwarce, bez konieczności przechodzenia do strony. Może w łatwy sposób wykonać połączenie czy wyznaczyć trasę z telefonu, a w niektórych branżach nawet zarezerwować stolik lub umówić się na wizytę.
Więcej na temat wizytówek znajdziesz na naszym blogu:
- Jak stworzyć wizytówkę i dodać firmę do Google Maps?
- Pozycjonowanie w Mapach Google - Jak pozycjonować wizytówkę w Google Maps?
- Jak dodać restaurację do Google Maps i pozyskać klientów?
Dla kogo?
Dla wszystkich firm świadczących usługi lokalnie.
Kiedy zobaczysz efekty?
Pierwsze efekty powinny pojawić się już po kilku dniach od uzupełnienia profilu. Niestety, proces weryfikacji wizytówki może potrwać nawet 14 dni. Jej skuteczność będzie rosła wraz z rozbudową profilu o treści, a zwłaszcza o opinie zadowolonych klientów.
Jeżeli nie masz czasu zajmować się prowadzeniem wizytówki Google, możemy zrobić to za Ciebie! Chcesz dowiedzieć się co możesz w ten sposób zyskać? Kliknij, aby otrzymać bezpłatną wycenę!
Prowadzisz lokalny biznes i szukasz sposobu na dotarcie do klienta?
Postaw na pozycjonowanie w mapach Google!
4. Social Media - prowadzenie konta na Facebooku, Linkedinie i Instagramie
W zestawieniu najskuteczniejszych form reklamy w marketingu internetowym nie mogło zabraknąć oczywiście mediów społecznościowych. Prowadzenie social media na takich platformach jak Facebook, Twitter, Instagram czy Linkedin to absolutny must have. Rodzaj i formę komunikacji oczywiście należy dostosować do profilu i polityki danej firmy, ale główne założenie (pokazanie "ludzkiej twarzy" i profesjonalizmu marki) pozostaje bez zmian.
Badania pokazują jednak, że sam fakt posiadania konta w mediach społecznościowych nie zwiększa sprzedaży. Tylko regularnie prowadzone fanpage, z ciekawymi i wartościowymi informacjami, są w stanie przynieść wymierne korzyści. Intensywność publikacji to temat również zależny od specyfiki danej branży i sezonowości. Jeżeli chodzi o Facebook'a, dobrą praktyką w branżach usługowych jest publikowanie od 1 do 5 postów tygodniowo. W przypadku sklepów internetowych, może to być nawet kilka postów dziennie.
Fakty o korzystaniu z social media w Polsce
Pamiętaj jednak, że widoczność posta na tablicy fanów to zaledwie kilka %. Do tego, aby Twoja kampania w social mediach odniosła sukces, konieczne będą płatne kampanie reklamowe i promowanie postów w Meta Ads. Przy wykorzystaniu Adsów bardzo istotne będzie precyzyjne określenie Twojej grupy docelowej. Grupa ta, to osoby, które z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowane skorzystaniem z Twoich usług czy zakupem produktów. Social media świetnie sprawdzą się jako narzędzie wspomagające inne działania marketingowe takie jak pozycjonowanie strony czy content marketing.
Ważnym elementem prowadzenia działań marketingowych w mediach społecznościowych jest również interakcja z użytkownikami i budowanie społeczności wokół marki.
Dla kogo?
Facebook - dla wszystkich
Twitter - głównie firmy b2b
Instagram - wszystkie firmy, których produkty lub usługi są kupowane na podstawie oceny wizualnej czyli sklepy internetowe, branża beauty/healthy czy moda.
LinkedIn - firmy b2b, biznesy, w których chcesz dotrzeć do osób na konkretnych wyższych stanowiskach.
Kiedy zobaczysz efekty?
Budowanie zaufanego i zarazem skutecznego profilu w mediach społecznościowych to czasochłonny proces. Dotarcie do potencjalnych klientów może Ci jednak ułatwić wykorzystanie płatnych kampanii Facebook Ads.
Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu social mediów? Napisz do nas! Pomożemy Ci zbudować skuteczną strategię marketingową i odciążymy w publikacjach!
Chcesz promować się na Facebooku?
Przygotujemy dla Ciebie skuteczną reklamę w Social Mediach!
5. Blog firmowy czyli content marketing
Prowadzenie bloga firmowego pozytywnie wpływa na budowanie świadomości marki oraz jej wizerunku, a także zwiększanie sprzedaży. Jak pokazują badania, firmy prowadzące bloga odnotowują średnio o 67% więcej leadów, od firm, które tego nie robią.
Zalety stosowania content marketingu
Zadanie to będzie wymagało zainwestowania sporej ilości czasu oraz konsekwencji w publikacjach. Widoczność efektów będzie zależała od autorytetu domeny oraz jakości publikowanych wpisów.
Aby wykreować się na eksperta w danej dziedzinie i tym samym wpływać na decyzje zakupowe potencjalnych klientów, należy pamiętać, aby artykuł, który chcemy opublikować na naszym blogu rozwiązywał jakiś problem, odpowiadał na konkretne pytania i potrzeby grupy odbiorców. Tematy poruszane na takim blogu nie powinny być wybierane przypadkowo, na wyczucie. Dobrą praktyką jest wykonanie wcześniej researchu obejmującego wybór głównego wątku, tematów do poruszenia, zwrotów i słów, które powinny zostać zawarte w danym artykule. Publikowanie contentu opartego o tak przygotowaną analizę, nie tylko umożliwia osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach, ale zapewnia również pozytywny UX (user experience) dla użytkowników szukających odpowiedzi na wątpliwości związane z produktem/usługą w kompleksowy sposób pokrywając tematykę zagadnienia.
Pamiętaj, że w większości przypadków blog powinien znajdować się w obrębie domeny, a nie na subdomenie. Dzięki temu, linki prowadzące do Twojego bloga będą mogły wzmocnić podstrony ofertowe czy kategorie produktów poprzez linkowanie wewnętrzne. Świetnym narzędziem, znacznie podnoszącym skuteczność contentu, jest Content editor od Surfera. Narzędzie pomaga określić jak długi ma być i jakie słowa powinien zawierać artykuł, aby móc konkurować w Google. Zresztą ten artykuł również powstał z pomocą Surfera ;)
Jeszcze jedna wskazówka!
Tyle samo energii włóż w promocję artykułu ,ile włożyłeś w jego napisanie. Udostępnij go w social mediach, znajdź w sieci wątki, na które odpowiedź pytający znajdą w Twoim artykule. W ten sposób osiągniesz znacznie lepszy efekt.
Na naszym blogu znajdziesz artykuły Karoliny Czajkowskiej szerzej mówiące o prowadzeniu bloga firmowego:
Dla kogo?
Dla wszystkich. Branże, które mogą osiągnąć mniejsze korzyści to te, z których usług korzysta się szybko, tu i teraz, np.: pomoc drogowa, taxi.
Kiedy zobaczysz efekty?
Content marketing to forma reklamy, która wymaga cierpliwości i czasu. Jej efekty będą też zależne od jakości strony. Jeżeli jednak zakładamy, że publikujemy wpis na przyzwoicie widocznej w Google stronie, to jest szansa, że już po zaindeksowaniu podstrony przez Google zacznie ona generować pasywny ruch organiczny.
Jeśli nie masz czasu na prowadzenie bloga samodzielnie lub nie jesteś zadowolony z ruchu jaki Twój blog generuje? Napisz do nas!
6. Kanał na YouTube
YouTube to obecnie najprężniej rozwijająca się platforma społecznościowa i jednocześnie chyba najmniej eksploatowana przez firmy jako narzędzie marketingowe. Na YouTube możemy umieścić swoje płatne reklamy wideo, na przykład na popularnych kanałach powiązanych tematycznie za pośrednictwem Google Ads lub stanąć po drugiej stronie i wykorzystać serwis do publikacji tworzonego contentu.
Polski YouTube w liczbach
Jeżeli uważasz, że to co robisz w jakiś sposób jest w stanie zaciekawić szerszą publikę, rozważ założenie własnego kanału z regularnymi publikacjami. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, możesz opowiadać o produktach, pokazywać je i testować. Jeżeli ktoś szuka informacji o produkcie i nie jest zdecydowany, którą markę wybrać, to z dużym prawdopodobieństwem trafi na Twój film i być może przyczynisz się do jego decyzji zakupowej. Należy tutaj pamiętać, aby dobrze dobrać tytuł i przygotować opis filmu z linkami do omawianych produktów, tak by oglądający w prosty sposób mógł wylądować na podstronie konkretnego artykułu.
Więcej o tym przeczytasz w artykule Marka Rogowskiego na temat optymalizacji filmów na YouTube.
Co, jeżeli nic nie sprzedajesz, a świadczysz usługi? Na przykład, jeżeli prowadzisz firmę budowlaną, poprzez publikację filmów z realizacji usług możesz podkreślić swój profesjonalizm i skłonić potencjalnych klientów do skorzystania z usług Twojej firmy. Nawet adwokat czy lekarz (zawody, które nie mogą się reklamować) mogą poprzez udzielanie porad i tłumaczenie pewnych zagadnień budować swoją markę osobistą.
Wielu youtuberów przekonuje, że do nagrywania nie potrzeba drogiego sprzętu, a na początek w zupełności wystarczy Ci telefon z dobrym aparatem, darmowy program do montażu i dużo zapału!
Dla kogo?
Praktycznie każda branża znajdzie tutaj pole do popisu.
Tak naprawdę pomysłów jest tyle co firm. Pamiętaj tylko, że będzie Cię to kosztowało sporo czasu i wysiłku, tak więc tyle samo wysiłku włóż w optymalizację i promowanie filmu w social mediach i sieci. Niech poświęcony czas procentuje.
Kiedy zobaczysz efekty?
Efekty tego typu reklamy zazwyczaj będą zależały od jakości produktu, który zaoferujemy, czyli im wartościowszy content dostarczymy, tym efekty będą bardziej spektakularne. W teorii, przejścia powinny pojawić się już po publikacji jednego filmu, jednak sposób ten okaże się zauważalny dopiero wówczas, gdy nasz kanał urośnie w siłę.
W przypadku, gdy działania na YouTube ograniczysz do wyświetlania płatnych reklam w filmach i ich otoczeniu, efekty będą widoczne od razu.
Jeżeli szukasz pomysłu jak wykorzystać YouTube w Twojej firmie lub potrzebujesz pomocy przy optymalizacji kanału - napisz do nas, a na pewno pomożemy!
Porozmawiajmy o reklamie Twojej firmy w Internecie
Zamów bezpłatną wycenę!
7. E mail marketing - Mailing
Mogłoby się wydawać, że jest to przestarzała i mało skuteczna forma marketingu internetowego, ale jak powiada Radek Kotarski - nic bardziej mylnego. Według raportu opublikowanego przez firmę Compass, mailing zajął drugie miejsce wśród najlepiej konwertujących kanałów marketingu w sklepach internetowych. Dlaczego tak jest? Jeżeli realizujemy mailing w ramach newslettera, każdy kto zapisał się do niego świadomie, wyraził zgodę na otrzymywanie maili ofertowych. Zna Twój sklep i wie, że zakupy u Ciebie są bezpieczne i dla niego korzystne.
Skuteczność newslettera i powody, dla których użytkownicy się do nich zapisują
Warto pamiętać, że im bardziej wiadomość będzie spersonalizowana, tym będzie ona skuteczniejsza. Powinna zawierać hasło Call to action, na przykład w postaci przycisku, który przeniesie nas do produktów objętych promocją. Pamiętaj, aby umieścić przy zapisie do newslettera checkbox ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz w każdej wiadomości możliwość wypisania się z mailingu.
Uwaga, zwykłe konto pocztowe nie jest przystosowane do realizacji mailingu, więc nie rób tego z poziomu maila, którego używasz na co dzień do kontaktu. W ten sposób narażasz się na wrzucenie Twojego adresu pocztowego na black listy filtrów antyspamowych. Jest wiele systemów lepiej przystosowanych (również darmowych), które przy okazji zadbają o kwestie prawne. Do najpopularniejszych należą: Mailchimp, Mailerlite, czy Freshmail.
Dla kogo?
Przede wszystkim dla sklepów internetowych, blogów czy stron firmowych z blogiem.
Kiedy zobaczysz efekty?
Pierwsze efekty wykorzystania tego typu reklamy w Internecie powinny pojawić się w kilka godzin po wysłaniu wiadomości.
Podsumowanie
Dziękuję, że wytrzymałeś do końca :D Okropnie długi ten artykuł, ale na szczęście dostępna jest wersja audio.
Marketing internetowy jest rozległą dziedziną i zdaję sobie sprawę, że jest jeszcze wiele ciekawych sposobów na reklamę. W powyższym artykule przedstawiłem najpopularniejsze i zarazem najskuteczniejsze, moim zdaniem, formy reklamy w Internecie. Starałem się też określić, w jakim przypadku każda z nich sprawdzi się najlepiej, ale pamiętaj, że nie ma jednej skutecznej metody czy scenariusza marketingu internetowego i każda branża i biznes będzie miał swoją specyfikę.
Jeżeli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z marketingiem, to najprostszym sposobem na weryfikację, które formy reklamy w Internecie będą dla Twojej firmy najskuteczniejsze, będzie przeanalizowanie poczynań Twojej bezpośredniej konkurencji. Przeanalizuj ich strony internetowe, social media, sprawdź czy korzystają z Google Adwords (Ads), czy zapisz się do ich newslettera, a następnie... testuj ;).