Z tego artykułu dowiesz się czym są:
Dlaczego uważam, że jest to doskonały moment, żeby zacząć dbać o medium, które jest trzecią najpopularniejszą stroną w polskim Internecie. Rozwinąłem to zagadnienie w poprzednim artykule YouTube w marketingu internetowym firm. W tym artykule poznasz sposoby na dotarcie ze swoim contentem do jak największej liczby odbiorców przy wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych, bo właśnie na nich w głównej mierze opiera się algorytm YouTube. Pozycjonowanie filmów na YouTube to bez wątpienia wymagające zadanie. Warto na samym początku wykonać analizę słów kluczowych wykorzystywanych przez konkurencyjne kanały. Przyciągający użytkowników tytuł filmu, oraz odpowiednio dobrany opis to dopiero początek starań, by znaleźć się w pierwszych wynikach w wyszukiwarce YouTube.
Wypromujemy Twoją firmę w Internecie
Zamów bezpłatną wycenę!
Podpowiedzi wyszukiwarki YouTube
Wyszukiwarka YouTube stanowi doskonałe, acz niedoceniane narzędzie służące do pozyskiwania słów kluczowych dla naszego filmu. Pozwala ona na poznanie preferencji użytkowników, tematyki do kolejnych materiałów wideo oraz oczywiście słów kluczowych, które umieścisz, dodając swoje nagranie. Sugeruję włączenie trybu incognito w przeglądarce, tak aby znaleźć jak najwięcej informacji w wyszukiwarce YouTube. Brak zapamiętanej historii przeglądania sprawi, że podpowiedzi będą jak najbardziej naturalne. W związku z tym że algorytm nie będzie starał się dopasować frazy do naszych wcześniejszych wyszukiwań, jak również tematyki filmów dotychczas przez nas obejrzanych. By pozycjonować filmy na YouTube, warto wcześniej wiedzieć, jakie słowa kluczowe wyszukiwane są przez innych użytkowników. W dzisiejszym poradniku poznasz również sprawdzone sposoby pozycjonowania filmów.
W narzędziach, które dziś postaram się omówić, wykorzystamy następującą frazę:
“słowa kluczowe”. Tematycznie związana z naszym artykułem, idealna dla osób tworzących content o tematyce SEO/SEM.
Tak wyglądają pierwsze podpowiedzi, które otrzymujemy od wyszukiwarki serwisu YouTube:
Podpowiedzi wyszukiwarki YouTube.
Otrzymane wyniki są sugestią odnośnie do najpopularniejszych fraz wyszukiwanych przez użytkowników YouTube. Jeśli są popularne wśród użytkowników, to dlaczego nie dodać ich w procesie pozycjonowania filmu?
Google Trends - popularność Twojego słowa kluczowego
Śledzenie trendów związanych z Twoim słowem kluczowym pozwala odpowiednio dopasować tematykę filmu do popularności zapytań w zależności od przedziału czasowego czy nawet regionu. W przypadku wielu branż, w których zauważalna jest sezonowość, jest to niezbędne narzędzie pozwalające na zaplanowanie działań marketingowych w odpowiednim czasie, w tym także tworzenia contentu w postaci wideo online. Jak odpowiednio wyszukać popularność danej frazy?
1. Wejdź na stronę https://trends.google.pl/home
Ekran główny Google Trends.
2. Wpisz interesującą Cię frazę.
Wpisanie wyszukiwanej frazy w Google Trends.
3. Wybierz interesującą Cię wyszukiwarkę (wyszukiwarka w YouTube)
Wybór wyszukiwarki w Google Trends.
Otrzymasz informacje dotyczące zainteresowania słowem kluczowym w ujęciu czasowym, które sam określisz. Zakres czasu ustawiony może być już od godziny do nawet kilkunastu lat.
Otrzymasz również informacje dotyczące powiązanych tematów oraz podobnych zapytań. Swoje słowo kluczowe możesz również porównać z innym słowem kluczowym, co pozwala na określenie, która fraza generuje większe zainteresowanie, a co za tym idzie - może wygenerować większy ruch na kanale. Możesz również zakładać, że im popularniejsza fraza wśród widzów, tym większa liczba konkurencyjnych kanałów stworzyła powiązany materiał wideo.
Niezawodny planer słów kluczowych
Planer słów kluczowych jest jednym z najlepszych narzędzi pozwalających na poznanie keywordów, które możemy umieścić w tagach, tytule czy opisie filmu. Działania planera, nie trzeba przedstawiać nikomu, kto wcześniej miał styczność z reklamą w Google Ads. Dzięki niemu możemy poznać frazy powiązane z naszym słowem kluczowym oraz ich średnią popularność w wyszukiwaniach Google. Narzędzie jest proste w obsłudze i ułatwia codzienną pracę osób zajmujących się marketingiem internetowym.
Wyniki wyszukiwania frazy w planerze słów kluczowych.
W przypadku naszego zapytania planer odnalazł ponad 50 fraz o różnej średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań, pozwalając nam jeszcze lepiej dopasować tagi filmu do wyszukiwań użytkowników.
TubeBuddy - rozbudowane narzędzie dla twórców
TubeBuddy to narzędzie, które dostępne jest zarówno w opcji bezpłatnej, jak i w wersji abonamentowej o mocno rozszerzonej funkcjonalności. Ta wtyczka do przeglądarki jest jednym z najbardziej rozbudowanych narzędzi dostępnych na rynku. Jest to narzędzie pozwalające na jeszcze lepsze dopasowanie Twojego contentu do oczekiwań użytkowników. Narzędzie, wśród wielu funkcji, posiada zaawansowaną wyszukiwarkę słów kluczowych dla filmów na YouTube. Pozwala ona na sprawdzenie średniej ilości wyszukiwań wybranych fraz, określenie poziomu konkurencyjności frazy czy poziomu zoptymalizowania filmu. Narzędzie nazywane jest kombajnem do pozycjonowania filmów. Możemy porównać w nim także nasz kanał z kanałem konkurencyjnym i sprawdzić ilu subskrybentów posiada, jakich słów kluczowych używa oraz poznać wiele innych czynników istotnych dla popularności filmów. Dla osób dopiero zaczynających przygodę z filmami na YouTube wersja podstawowa może okazać się wystarczająca.
Na przykładzie kilku filmów o podobnej do Twojego contentu tematyce, sprawdzić możesz ilość wyświetleń filmu, jak i całego kanału, liczbę subskrybentów czy ilość filmów na kanale. Dodatkowo, w kilka sekund dowiesz się jakich tagów używają Twoi konkurenci i po ich analizie sam możesz dobrać te najbardziej dopasowane do Twojego filmu.
Informacje z wtyczki TubeBuddy analizujące elementy rankingowe.
Dodatkowo, w narzędziu możesz w łatwy sposób porównać wybrany film z najpopularniejszym filmem na Twoim kanale. Po wklejeniu przez Ciebie adresu URL czy ID filmu, sprawdzisz różnicę między oglądanym filmem a dowolnie przez Ciebie wybranym wideo w serwisie YouTube.
Możliwość porównania filmu w wtyczce TubeBuddy.
Odpowiednio dobrane słowa kluczowe otwierają wrota do sukcesu?
Niestety, użytkowników, którzy dopiero zaczynają myśleć o stworzeniu kanału dla swojej firmy, marki czy osoby muszę sprowadzić na ziemię. Algorytm wykorzystywany na YouTube, poza tagami czy słowami kluczowymi użytymi w tytule, analizuje także wiele innych czynników. Zaczynając od podstawowych, takich jak nazwa pliku, który uploadujesz. Kolejny jest tytuł czy opis pod filmem oraz ilość subskrybentów. Jednak czynnikiem, który przez wielu specjalistów uważany jest za najważniejszy jest Watch Time. Jest to metryka pozwalająca określić ile czasu użytkownik spędza oglądając filmy na Twoim kanale. Im wyższy ten współczynnik w porównaniu do konkurencji, tym większa szansa na wyższy ranking Twoich filmów w wynikach wyszukiwania. Watch Time jest tak ważne dla YouTube, ponieważ użytkownicy spędzają więcej czasu, generują wyższe zyski z reklam. Istnieje wiele sposobów, aby zwiększyć ten współczynnik na Twoim kanale. Może to być:
- odpowiednie wykorzystanie kart w filmie,
- przykucie uwagi użytkownika w pierwszych 15 sekundach filmu,
- odpowiednie użycie słów kluczowych w tytule, opisie czy tagach,
- wysokiej jakości content.
Jak widzisz, słowa kluczowe wpływają również na Watch Time, dlatego ich odpowiednie dobranie jest ogromnie ważne.
Nie można zapomnieć, że keywordy są jedynie częścią pracy, która może zaowocować zwiększeniem liczby obserwujących i subskrybujących kanał. Tematyka filmów, atrakcyjność materiału dla użytkowników, czy jakość filmu to równie ważne elementy.
Porozmawiajmy o reklamie Twojej firmy w Internecie
Zamów bezpłatną wycenę!
Podsumowanie
YouTube pozwoli Ci zwiększyć zasięg działania Twojej firmy, jako że z portalu korzystają jednakowo osoby w różnym wieku, o zróżnicowanych zainteresowaniach oraz z każdego miejsca na świecie. Jest to idealna platforma do rozszerzenia swoich działań marketingowych i pozycjonerskich jednak wymaga w głównej mierze wkładu czasu oraz poznania oczekiwań użytkowników. W artykule miałeś możliwość poznania narzędzi pozwalających Ci dobrać słowa kluczowe, których będziesz mógł używać zarówno w tytułach filmu, opisach czy tagach do nich dołączonych. Przedstawiliśmy możliwości bezpłatnych narzędzi, jednak jeśli możesz pozwolić sobie na płatne wersje, sprawdź również Ahrefs, vidIQ czy płatną wersję TubeBuddy.