Spis Treści:
Warstwa "Covid" w Mapach
Jedną z najbardziej powszechnych zmian jest warstwa związana z Covidem. Możesz ją uruchomić poprzez wysunięcie panelu znajdującego się w po lewej stronie mapy. Następnie należy przejść w sekcję "Informacje o COVID-19". Wtedy otrzymasz następujący widok.
Warstwa Covid-19
Dzięki tej warstwie możesz sprawdzić jak wygląda stan zachorowań i zgonów na określonym obszarze na mapie Google. Jednak, dane te nieustannie się zmieniają, dlatego też w niektórych lokalizacjach mogą być niedostępne. Co więcej, obejmują przypadki potwierdzone i prawdopodobne. Google pobiera je z Wikipedii, Ministerstwa Zdrowia, dziennika New York Times oraz wielu innych, wiarygodnych źródeł. Dane w Mapach Google są też aktualizowane na bieżąco więc możesz je uznać za wiarygodne źródło informacji. Oznaczenia liczby nowych przypadków z ostatnich 7 dni przypadających na 100 000 osób są zobrazowane następująco:
- Szary: mniej niż 1 przypadek
- Żółty: 1–10 przypadków
- Pomarańczowy: 10–20 przypadków
- Ciemnopomarańczowy: 20–30 przypadków
- Czerwony: 30–40 przypadków
- Ciemnoczerwony: powyżej 40 przypadków
Transport publiczny
W wielu krajach Mapy Google dostarczają cennych informacji w postaci alertów podczas nawigacji. Możesz je otrzymać w momencie, gdy na danym obszarze obowiązują ograniczenia rządowe, jak wymóg noszenia maseczek lub zamknięto obiekty, które mają wpływ na transport publiczny.
Szczególnym przypadkiem jest wyznaczanie trasy w Mapach Google prowadzącej do ośrodka lub placówki medycznej, w której wykonuje się testy. Google przypomni Ci wtedy, że lepiej wcześniej zadzwonić i dopytać o ważne informacje związane z obostrzeniami.
Alert ostrzegawczy przed rozpoczęciem nawigacji
Punkty testów
Google Maps podobnie wyświetla informacje o możliwości wykonania testu na obecność koronawirusa w danej lokalizacji. W tym przypadku otrzymasz informację o takiej możliwości jeszcze przed wyznaczeniem trasy.
Punkt dostępu do testów
W niektórych krajach Google udostępniło funkcję dla użytkowników, dzięki której mogą oni wyszukać listę miejsc, w których można wykonać testy.
Natężenie ruchu
Aby usprawnić podróżowanie, Google Maps zostało także wzbogacone o warstwę informującą o natężeniu ruchu, dzięki czemu możesz wybrać najbardziej optymalne trasy i jak najszybciej dotrzeć do określonego celu.
Wizualizacja natężenia ruchu
Zdrowie i bezpieczeństwo w firmie
Zmiany w Google Maps w sposób szczególny zostały dostosowane do profili Google Moja Firma (tzw. wizytówek Google). Masz możliwość sprawdzenia zmian i restrykcji, jakie obowiązują w poszczególnych firmach. Aby je zobaczyć:
- Otwórz przeglądarkę internetową lub aplikację Google Maps.
- Wpisz nazwę firmy, której szukasz.
- Wejdź w sekcję zdrowie i bezpieczeństwo.
Wiadomości o bezpieczeństwie w firmie
Jeśli posiadasz konto w GMB i chcesz dodać informacje na temat obostrzeń, możesz to zrobić w następujący sposób:
- Zaloguj się na swoje konto Google.
- Wejdź w panel GMB i wybierz odpowiednią lokalizację.
- Przejdź do edycji informacji.
- Kliknij w edycję atrybutów, a potem dodaj odpowiednie zmiany.
Zmiana danych związanych z bezpieczeństwem
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zarządzaniu wizytówką w Google - zachęcam do przeczytania dedykowanego artykułu na ten temat.
Popularne Godziny
Bardzo przydatną informacją dla użytkowników map jest udostępnienie im danych o popularnych godzinach odwiedzin danej firmy. Sprawdzenie tych godzin pozwoli Ci na wybranie optymalnego czasu zakupów czy załatwiania innych spraw w miejscu, które z reguły jest często odwiedzane przez innych użytkowników. Możesz sprawdzić, w których dniach i godzinach dane miejsce jest najmniej zatłoczone i właśnie wtedy skorzystać z oferowanych tam usług.
Popularne godziny w Google Maps
Usługi online
Na profilach w Google Maps możesz także sprawdzić dostępność usług online. Mapy dają możliwość udostępnienia użytkownikom takich treści, jak:
- zajęcia online,
- wyceny online,
- wizyty online.
Co więcej, właściciele restauracji mogą także określić rodzaj dostawy oraz odbioru.
Firmy zamknięte tymczasowo
Jak dobrze wiemy, wiele firm w tym trudnym czasie musiało zawiesić swoje działalności, lub całkowicie je zamknąć. Z uwagi na to, warto te zmiany nanieść na Google Maps. Dzięki temu będziesz mógł określić, które miejsce wybrać w celu skorzystania z usługi.
Profil firmy zamkniętej tymczasowo
Jeśli posiadasz swoją firmę, możesz zaktualizować tę sekcję w następujący sposób:
- Zaloguj się do panelu GMB.
- Przejdź do edycji informacji.
- Wybierz odpowiednią opcję.
Ustawianie statusu firmy, jako tymczasowo zamkniętej
Posty w GMB
Właściciele profili firm w Google Maps mają także możliwość udostępnienia danych poprzez dedykowane posty, które są w sposób szczególny wyróżnione na stronie profilu. Można w nich umieścić najnowsze wiadomości dotyczące nowych obostrzeń czy wewnętrznych przepisów firmy. Na wizytówce można je dodać w panelu wpisów.
Wpis "Covid" w GMB
Udoskonalanie map
Jako użytkownik Google Maps możesz także przyczynić się do ich udoskonalania. W głównej mierze służy do tego program lokalnych przewodników, dzięki któremu możesz:
- dodawać nowe miejsca,
- weryfikować informacje,
- wystawiać recenzje o danej firmie,
- dodawać nowe informacje na profilach firm.
Jeśli więc widzisz, że dane znajdujące się na danym profilu, np. godziny otwarcia czy dostępność usługi online, nie są prawidłowe - wyślij zgłoszenie do Google o ich zmianę. Dzięki temu pomożesz innym osobom trafić w dane miejsce bez zbędnych problemów!
Jak widzisz, Google Maps to potęga, dzięki której znacznie szybciej znajdziesz otwartą firmę oraz uzyskasz wiadomości o jej trybie pracy. Masz także ułatwioną możliwość dostępu do pomocy medycznej oraz punktów wykonywania testów. Jednak patrząc na to, jak szybko dodawane się nowe opcje w Google Maps, bez wątpienia mogę stwierdzić, że w najbliższym czasie z pewnością pojawią się nowe. Jeśli chcesz być na bieżąco z wszelkimi nowościami w świecie map - zachęcam Cię do obserwowania nas na naszym Fanpage na Facebook'u.