Pozycjonowanie Long Tail

Pozycjonowanie long tail - (z ang. długi ogon) to pozycjonowanie fraz składających się z wielu wyrazów. Celem long tail SEO jest wygenerowanie ruchu organicznego z jak największej ilości precyzyjnych fraz charakteryzujących się dużym współczynnikiem konwersji.

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Long Tail

Promocja nieograniczonej ilości fraz

Celem pozycjonowania strony internetowej jest uzyskanie wzrostu sprzedaży produktów lub usług dla firmy klienta. Pozycjonowanie stron Long Tail pomaga uzyskać dobre pozycje dla nieograniczonej ilości precyzyjnych słów kluczowych związanych z branżą firmy, oferowanymi usługami lub produktami.

Kampanie longtailowe są szczególnie wartościowe dla kilku rodzajów działalności:

  • Sklepy internetowe posiadające szeroki asortyment. Promując sklepy online należy zapewnić dobrą widoczność w wynikach organicznych dla każdej kategorii oraz każdego produktu. Inwestując w pozycjonowanie produktów poprzez long tail, dla średniej wielkości sklepu można wypracować dodatkowe kilka tysięcy fraz w top10.
  • Firmy działające w skali lokalnej, dla których szczególnie istotni są klienci wyszukujący nazwy produktów i usług zawierających nazwy miast lub regionów. Pozycjonowanie w Google fraz long tail jest znakomitym sposobem dotarcia do szerokiego grona klientów lokalnych.
  • Portale tematyczne i branżowe, których celem jest osiągnięcie jak największego ruchu organicznego z wyszukiwarki Google za pomocą content marketingu.
Słowa kluczowe długi ogon

Zalety stosowania pozycjonowania long tail

  • Duży wzrost ruchu organicznego z wyszukiwarek internetowych, przede wszystkim z Google.
  • Dziesiątki, setki, a nawet tysiące fraz w top10 dzięki szerokim działaniom SEO.
  • Większy współczynnik konwersji dzięki pozycjonowaniu precyzyjnych fraz dokładnie określających ofertę firmy.

Kampanie Longtailowe - Wybór fraz

Realizując pozycjonowanie long tail wymaga selekcji odpowiednich fraz dla kampanii SEO. Segmenty słów kluczowych są wybierane na podstawie oferty znajdującej się na stronie internetowej. Są to na ogół frazy związane z produktami lub usługami świadczonymi przez firmę klienta. Słowa kluczowe często są połączone z zasięgiem działania lub lokalizacją firmy. Celem long tail seo jest zwiększenie sprzedaży, dlatego wybieramy frazy w taki sposób, aby współczynnik konwersji był jak największy.

Ilość wypozycjonowanych fraz do top10 rośnie z miesiąca na miesiąc.
Liczba słów kluczowych w top10 jest coraz większa, w perspektywie kilku miesięcy przekracza kilkaset fraz, które pracują na sukces klienta. Liczba pozycjonowanych fraz zależy w szczególności od branży oraz rodzaju działalności klienta. Inny zakres fraz jest dedykowany dla producentów, inny dla dystrybutorów, a jeszcze inny dla sklepów internetowych. Skuteczne SEO i profesjonalny Long Tail to duże prawdopodobieństwo sukcesu dla Państwa firmy.

Dlaczego warto inwestować w tzw. długi ogon

Osoby wyszukujące w Google precyzyjne słowa kluczowe zawierające więcej cech lub nazwę konkretnego produktu są zazwyczaj bardziej zdecydowane na zakup, zgodnie z zasadą: "wiem, czego chcę". W takich przypadkach decyzja o zakupie mogła zostać już podjęta a wyszukiwanie jest ukierunkowane nie tyle na znalezienie informacji o produkcie lub usłudze, co na znalezienie oferty produktu lub usługi najbardziej atrakcyjnej dla wyszukującego, dlatego tak duże znaczenie ma pozycjonowanie produktów.
Poniżej przedstawiono uśrednione wartości pokazujące działanie fraz Long Tail w zależności od pozycji.

Pozycje słów kluczowych

Jest to uproszczona forma, która dla każdej pozycjonowanej strony www i dla każdej realizowanej kampanii SEO będzie różna. Bardzo duże znaczenie ma rodzaj fraz znajdujący się w długim ogonie.

Frazy można podzielić na kilka segmentów

Frazy produktowe

Ten segment fraz dotyczy produktów, które są wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Pozycjonowanie produktów stosuje się zazwyczaj przy kampaniach prowadzonych dla sklepów internetowych oraz dla firm, których asortyment jest bardzo szeroki. Jeżeli każda z fraz zostałaby wyceniona oddzielnie to pozycjonowanie nie byłoby opłacalne. Dzięki pozycjonowaniu Long Tail możliwa jest jednoczesna praca nad setkami, a nawet tysiącami słów kluczowych, czyli pozycjonowanie każdego z produktów.

Frazy lokalne

Pozycjonowanie fraz zawierających lokalizację jest bardzo ważne, ponieważ potencjalny klient szukający fraz zawierających określony region, województwo czy miasto jest zdecydowany na skorzystanie z usług lub zakup produktu od firmy lokalnej. W tym segmencie znajdą się wszystkie realizowane usługi zawierające nie tylko miasto, ale również województwo, dzielnicę w różnych formach. Przykład: hotel Kraków Kazimierz, hotel w Krakowie Kazimierz, noclegi w...

Frazy informacyjne

Osoby szukające informacji są zazwyczaj na początku ścieżki zakupowej. Nie są jeszcze zdecydowane na zakup produktów lub skorzystanie z określonych usług, ale warto "być z potencjalnym klientem" od samego początku, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że w przyszłości dokona zakupu usługi lub produktu właśnie u nas. Przykładami fraz w ramach pozycjonowania Long Tail dla sklepu sprzedającego płytki będą: "jakie płytki wybrać do kuchni", "pomysły na wykończenie łazienki".

Zamów darmową wycenę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
(4.8/5), głosów: 80
Ocena strony:
Go Top