Promocja nieograniczonej ilości fraz
Celem pozycjonowania strony internetowej jest uzyskanie wzrostu sprzedaży produktów lub usług dla firmy klienta. Pozycjonowanie stron Long Tail pomaga uzyskać dobre pozycje dla nieograniczonej ilości precyzyjnych słów kluczowych związanych z branżą firmy, oferowanymi usługami lub produktami.
Kampanie longtailowe są szczególnie wartościowe dla kilku rodzajów działalności:
- Sklepy internetowe posiadające szeroki asortyment. Promując sklepy online należy zapewnić dobrą widoczność w wynikach organicznych dla każdej kategorii oraz każdego produktu. Inwestując w pozycjonowanie produktów poprzez long tail, dla średniej wielkości sklepu można wypracować dodatkowe kilka tysięcy fraz w top10.
- Firmy działające w skali lokalnej, dla których szczególnie istotni są klienci wyszukujący nazwy produktów i usług zawierających nazwy miast lub regionów. Pozycjonowanie w Google fraz long tail jest znakomitym sposobem dotarcia do szerokiego grona klientów lokalnych.
- Portale tematyczne i branżowe, których celem jest osiągnięcie jak największego ruchu organicznego z wyszukiwarki Google za pomocą content marketingu.
Zalety stosowania pozycjonowania long tail
- Duży wzrost ruchu organicznego z wyszukiwarek internetowych, przede wszystkim z Google.
- Dziesiątki, setki, a nawet tysiące fraz w top10 dzięki szerokim działaniom SEO.
- Większy współczynnik konwersji dzięki pozycjonowaniu precyzyjnych fraz dokładnie określających ofertę firmy.
Kampanie Longtailowe - Wybór fraz
Realizując pozycjonowanie long tail wymaga selekcji odpowiednich fraz dla kampanii SEO. Segmenty słów kluczowych są wybierane na podstawie oferty znajdującej się na stronie internetowej. Są to na ogół frazy związane z produktami lub usługami świadczonymi przez firmę klienta. Słowa kluczowe często są połączone z zasięgiem działania lub lokalizacją firmy. Celem long tail seo jest zwiększenie sprzedaży, dlatego wybieramy frazy w taki sposób, aby współczynnik konwersji był jak największy.
Ilość wypozycjonowanych fraz do top10 rośnie z miesiąca na miesiąc.
Liczba słów kluczowych w top10 jest coraz większa, w perspektywie kilku miesięcy przekracza kilkaset fraz, które pracują na sukces klienta. Liczba pozycjonowanych fraz zależy w szczególności od branży oraz rodzaju działalności klienta. Inny zakres fraz jest dedykowany dla producentów, inny dla dystrybutorów, a jeszcze inny dla sklepów internetowych. Skuteczne SEO i profesjonalny Long Tail to duże prawdopodobieństwo sukcesu dla Państwa firmy.
Dlaczego warto inwestować w tzw. długi ogon
Osoby wyszukujące w Google precyzyjne słowa kluczowe zawierające więcej cech lub nazwę konkretnego produktu są zazwyczaj bardziej zdecydowane na zakup, zgodnie z zasadą: "wiem, czego chcę". W takich przypadkach decyzja o zakupie mogła zostać już podjęta a wyszukiwanie jest ukierunkowane nie tyle na znalezienie informacji o produkcie lub usłudze, co na znalezienie oferty produktu lub usługi najbardziej atrakcyjnej dla wyszukującego, dlatego tak duże znaczenie ma pozycjonowanie produktów.
Poniżej przedstawiono uśrednione wartości pokazujące działanie fraz Long Tail w zależności od pozycji.
Jest to uproszczona forma, która dla każdej pozycjonowanej strony www i dla każdej realizowanej kampanii SEO będzie różna. Bardzo duże znaczenie ma rodzaj fraz znajdujący się w długim ogonie.
Frazy można podzielić na kilka segmentów
Frazy produktowe
Ten segment fraz dotyczy produktów, które są wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Pozycjonowanie produktów stosuje się zazwyczaj przy kampaniach prowadzonych dla sklepów internetowych oraz dla firm, których asortyment jest bardzo szeroki. Jeżeli każda z fraz zostałaby wyceniona oddzielnie to pozycjonowanie nie byłoby opłacalne. Dzięki pozycjonowaniu Long Tail możliwa jest jednoczesna praca nad setkami, a nawet tysiącami słów kluczowych, czyli pozycjonowanie każdego z produktów.
Frazy lokalne
Pozycjonowanie fraz zawierających lokalizację jest bardzo ważne, ponieważ potencjalny klient szukający fraz zawierających określony region, województwo czy miasto jest zdecydowany na skorzystanie z usług lub zakup produktu od firmy lokalnej. W tym segmencie znajdą się wszystkie realizowane usługi zawierające nie tylko miasto, ale również województwo, dzielnicę w różnych formach. Przykład: hotel Kraków Kazimierz, hotel w Krakowie Kazimierz, noclegi w...
Frazy informacyjne
Osoby szukające informacji są zazwyczaj na początku ścieżki zakupowej. Nie są jeszcze zdecydowane na zakup produktów lub skorzystanie z określonych usług, ale warto "być z potencjalnym klientem" od samego początku, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że w przyszłości dokona zakupu usługi lub produktu właśnie u nas. Przykładami fraz w ramach pozycjonowania Long Tail dla sklepu sprzedającego płytki będą: "jakie płytki wybrać do kuchni", "pomysły na wykończenie łazienki".