5 krotny wzrost ruchu organicznego oraz zwiększenie liczby konwersji z płatnych kampanii

W trakcie współpracy udało nam się pięciokrotnie zwiększyć ruch organiczny na stronie. Przełożyło się to na wzrost liczby konsultacji oraz miało wpływ na rozpoznawalność marki. Dzięki optymalizacji kampanii Ads oraz odpowiedniej strategii zwiększyliśmy liczbę konsultacji z płatnych kanałów marketingowych.

Zamawiam darmową wycenę
Efekty współpracy z Klinika dla Kobiet

Krótko o kliencie

Klinika dla kobiet to innowacyjny serwis dla pań, mający na celu zwiększenie dostępności do konsultacji lekarskich związanych ze zdrowiem kobiety oraz dobieranie indywidualnych terapii hormonalnych czy metod antykoncepcji. To pierwsza w Polsce klinika online ukierunkowana wyłącznie na zdrowie kobiet.

Efekty współpracy z Agencją KS ⭐️

573%

wzrost ruchu
organicznego

+200

więcej fraz
w TOP10

1

miejsce w
wyświetleniach Ads

Sytuacja wyjściowa

Ads

Klient zgłosił się do nas w czerwcu 2021 roku, współpraca rozpoczęła się miesiąc później. Kampanie Google Ads prowadził samodzielnie. Naszym celem było wypracowanie jak największej ilości konwersji, którą było skorzystanie z konsultacji online. Konto Google Ads potrzebowało wielu zmian. Konieczna była całkowita przebudowa struktury prowadzonych kampanii oraz wprowadzenie poprawnego mierzenia zdarzeń. Klient borykał się z problemem odrzucania reklam m.in. przez niespełnianie wymogów Zasad Google Ads.

ruch ze wszystkich kanałów od początku 2021 roku do rozpoczęcia współpracy

Pozycjonowanie

Praca nad pozycjonowaniem serwisu rozpoczęła się w czerwcu 2021 roku. Przeprowadzony audyt pozwolił wyodrębnić błędy i elementy do poprawy na stronie, a przygotowana długoterminowa strategia, dała obraz przebiegu prac i postępujących efektów. Działania na stronie zgodne ze sztuką SEO w połączeniu z link buildingiem oraz content marketingiem miały dać progresywne efekty, w postaci zwiększenia świadomości marki, zwiększenia widoczności serwisu w sieci. Osiąganie wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania miało przełożyć się na zwiększenie ruchu, a co za tym idzie konwersji. Strona, mimo iż prezentowała oryginalny i nowoczesny design, potrzebowała wielu zmian zarówno technicznych, jak i optymalizacyjnych. Żaden link zewnętrzny nie prowadził do serwisu, więc zasadne było przemyślane budowanie profilu linków. Minimalny ruch z wyników organicznych oraz kampanii Ads nie przekładał się w żadnym stopniu na konwersję, ważne zatem było, dostosowanie witryny pod kątem UX.


Cele i oczekiwania

  • Wzrost ruchu na stronie
  • Wzrost świadomości marki
  • Wzrost widoczności w sieci
  • Zwiększenie liczby konwersji (konsultacji) wykonywanych przez użytkowników
  • Zwiększenie wyświetlania reklam na 1 miejscu w Sieci Wyszukiwania
  • Zwiększenie rozpoznawalności na rynku
  • Zminimalizowanie sytuacji odrzucania reklam

Problemy i wyzwania

Ads

Największym problemem i zarazem wyzwaniem są Zasady Google. Ich nieprzestrzeganie lub zgłoszenie potencjalnego użytkownika o niezgodności reklamy z Zasadami skutkuje zawieszeniem reklam. Proces odwoławczy w celu uzyskania ponownej możliwości wyświetlania reklamy często jest trudny do przejścia.

Pozycjonowanie

Dużym wyzwaniem okazał się autorski CMS, który mocno ograniczał pole manewru, jeśli chodzi o wprowadzanie zamian technicznych. Tematyka medyczna, na którą ukierunkowany jest serwis, a w szczególności e-recepty oraz antykoncepcja online, nakazywały prowadzić działania nader przemyślane i ostrożne. Optymalizacji pod SEO wymagał każdy element strony: od meta tagów po treści, zmiany układu kluczowych elementów CTA, czy organizacja bloga.

Wspinaczka na szczyt

Zrealizowane działania

Ads

Podczas współpracy zostało wykonane wiele działań dostosowanych do rodzaju działalności, konkurencji oraz Zasad Google.

Pozycjonowanie

Od początku współpracy dokonywane są niezbędne analizy, na podstawie których, wprowadzamy zmiany, mające wpływ na poprawę “kondycji” strony, rozbudowę profilu lików, skuteczny content marketingu, a także zwiększenie liczby konsultacji.

  • Regularne sprawdzanie wyników reklam
  • Regularne sprawdzanie przestrzegania Zasad Google
  • Stała optymalizacja kampanii Ads, szybkie reagowanie na zmiany
  • Odświeżanie treści reklam
  • Dostosowanie stron docelowych do zasad Google - współpraca pomiędzy działem SEO i Digital
  • Poprawa wydajności strony
  • Optymalizacja pod kątem UX
  • Wprowadzenie zaawansowanej analityki
  • Plan link buildingowy, na którego podstawie rozwijany jest profil linków
  • Plan content marketingowy na artykuły blogowe, na którego podstawie klient tworzy treści
  • Optymalizacje treści

Efekty współpracy

Ads

Reklamy na podstawie wybranych słów kluczowych wyświetlają się zazwyczaj na 1 miejscu w wynikach wyszukiwania. Najwięcej konsultacji odnotowaliśmy w okresie wakacyjno-urlopowym czy przed okresem świątecznym. Zainteresowanie konsultacjami "opóźniania miesiączki" charakteryzują się sezonowością. Prowadzenie tego konta Google Ads często wiąże się z problemem nieprzestrzegania Zasad Google - z którym skutecznie sobie radzimy.

Pozycjonowanie

Odpowiednia strategia i właściwa realizacja zadań, pozwoliły na zrealizowanie wszystkich z zakładanych celów. Stopniowy wzrost widoczności niósł za sobą zwiększenie ruchu, co natomiast przełożyło się na wzrost liczby konsultacji. Skuteczny content marketing pozwolił zwiększyć liczbę słów kluczowych, na które wyświetla się strona. Artykuły dostosowane pod kątem sprzedażowym, są dodatkowym kanałem, generującym konwersję.

Wykres 1. Sezonowość 1 czerwiec 2022 - 18 grudzień 2022 Wykres 2. Porównanie rok do roku (1 czerwiec 2022 - 18 grudzień 2022 /1 czerwiec 2021 - 18 grudzień 2021)
wzrost ruchu organicznego od początku współpracy do szczytu sezonu
Analiza widoczności od początku współpracy z uwzględnieniem sezonowości (słowa kluczowe w TOP10)

A co na to klient?

,,Nasza współpraca trwa od czerwca 2021 roku. Agencja KS jest odpowiedzialna za promocje usług mojej firmy w sieci poprzez pozycjonowanie stron z usługami oraz reklamy Google Ads.

Pomimo bardzo trudnego regulowanego rynku usług praca włożona przez Agencje KS przynosi wartość dodana. Do unikalnych cech agencji KS należy zaliczyć profesjonalizm polegający na podejmowaniu decyzji na podstawie danych, bardzo dobry kontakt pomiędzy nami, oraz opracowywanie i wdrażanie skutecznych strategii marketingowo–reklamowych.’’

dr Sylwia Jankowska Klinika dla Kobiet
List referencyjny od klienta

Zadbamy w pełni o reklamę Twojej firmy w internecie

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)

Sprawdź inne referencje

Dwa razy więcej telefonów i rezerwacji wizyt!

"Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Agencją KS. Już na samym początku spotkaliśmy się z profesjonalną obsługą. [...] Efekty pracy są nie do podważenia. Agencję KS darzymy ogromnym zaufaniem i mamy świadomość, że nasza firma jest pod stałą opieką profesjonalistów."

Kanon Piękna
Mariusz Kaczmarczyk Kanon Piękna - Salon Kosmetyczny Nowy Sącz
Zobacz Case Study

Dwukrotny wzrost działań klientów na wizytówce i poprawa widoczności

"Dzięki podjętym działaniom nasz serwis telefonów generuje większy ruch i jest zdecydowanie wyżej w lokalnym rankingu Google! Nie da się zaprzeczyć, że efekty są zdumiewające. Możemy zapewnić, że Agencja KS to naprawdę świetny partner biznesowy, którego darzymy wielkim zaufaniem."

PhoneFix
Albert Malik PhoneFix - Serwis Telefonów
Zobacz Case Study
(4.1/5), głosów: 10
Ocena strony:
Go Top