Co to jest Ahrefs - Definicja

Ahrefs należy do głównych narzędzi, wykorzystywanych przez specjalistów SEO do pozycjonowania stron i analizy linków. Instrument ten oferuje nieocenione wsparcie w zakresie dogłębnego badania kwestii związanych z linkowaniem, widocznością stron, ruchem organicznym czy subiektywną wartością danej domeny.

Co to jest Ahrefs

Ahrefs stwarza szerokie możliwości w zakresie analizy profilu linków i jest niezwykle pomocny zarówno dla pozycjonerów, jak i copywriterów. Narzędzie charakteryzuje się rozbudowanym panelem sterowania, niemniej jednak jego obsługa jest intuicyjna i po krótkim czasie użytkowania nie nastręcza problemów. Niewątpliwym ułatwieniem jest dostępność różnych wersji językowych - w tym języka polskiego. Subskrypcja narzędzia jest płatna, a pakiety cenowe uwzględniają potrzeby klientów oraz zakres dostępnych funkcjonalności. Miesięczne ceny wahają się od 99 dolarów za pakiet Lite, przez 179 dolarów za najpopularniejszy pakiet Standard, aż po Advanced za 399 USD i flagowy Agency za 999 USD.

Już z poziomu strony głównej dysponujemy bogatym zestawem użytecznych informacji. Podstawowy pasek zawiera pola, takie jak Ahrefs rank, UR, DR, linki zwrotne, odsyłające domeny, organiczne słowa kluczowe, ruch organiczny i wartość ruchu z wyszukiwarki. W sekcji profilu linków dostępny jest rozbudowany moduł statystyk, wzbogacony czytelnymi wykresami, które pozwalają lepiej zrozumieć procesy zachodzące na danej stronie - obrazować wzrosty i spadki oraz inne istotne zmienne.

Pasek po lewej stronie panelu, przedstawia na początek sekcję obejmującą profil linków. Z pomocą narzędzia, użytkownik może zbadać:

  • linki zwrotne (nowe, utracone, uszkodzone),
  • odsyłające domeny (nowe, utracone),
  • anchory,
  • odsyłające adresy IP,
  • linki wewnetrzne.

Ahrefs umożliwia ponadto identyfikację dziesięciu najważniejszych konkurentów, a także analizę ruchu pod względem geograficznym, tzn. w jakim kraju strona cieszy się największą popularnością pod kątem ruchu organicznego i słów kluczowych. W sekcji wyszukiwania organicznego dostępne są następujące opcje:

  • organiczne słowa kluczowe,
  • historia pozycji,
  • najlepsze podstrony,
  • najlepsze subfoldery,
  • najlepsze subdomeny,
  • konkurencyjne domeny,
  • różnica treści.

Sekcja Strony przedstawia kompletną analizę ze względu na najlepsze podstrony według linków, najlepsze według przyrostu linków oraz najlepszych treści. Szczególnie wartościowe są opcje, pozwalające na przeprowadzanie analizy seryjnej nawet do 200 URLi jednocześnie, a także badanie przekroju linków w odniesieniu do 10 konkurentów. W ten sposób zdecydowanie szybciej i skuteczniej użytkownicy mogą podejmować decyzję np. na temat wyboru miejsca do linkowania.

Te i inne funkcjonalności nie bez powodu predestynują Ahrefs do miana najpopularniejszego i najbardziej użytecznego narzędzia do analizy profilu linków w branży SEO.

Ostatnia modyfikacja: 2020-04-24 11:56:16

Czy ta definicja bya dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 2
Ocena strony:
Specjalista ds. Link Buildingu
LinkedIn
Go Top