Co to jest algorytm - Definicja

Algorytm jest to ciąg czynności lub sposób postępowania prowadzący do wykonania określonego zadania lub rozwiązania problemu w skończonym czasie. Algorytmy wykorzystywane są między innymi w wyszukiwarkach internetowych takich jak: Google, Bing, Yahoo!, Baidu czy Yandex.

Czym jest algorytm?

Jak działają algorytmy Google?

Najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie w początkach swojego istnienia opierała się o stosunkowo prosty sposób klasyfikowania stron internetowych. Głównym czynnikiem rankingowym algorytmu była ilość "cytowań", które to reprezentowane były przez linki prowadzące do danej strony. Na podstawie ilości odnośników algorytm PageRank określał pozycję witryny w rankingu na daną frazę kluczową.

Od tego czasu powstało wiele nowych algorytmów działających na różnych etapach klasyfikacji stron internetowych, które w finalnym rozrachunku prowadzą do wyświetlenia w wynikach wyszukiwania odpowiedzi na pytania zadane przez użytkowników. Google stosuje zaawansowane rozwiązania m.in. do oceny jakości strony internetowej, do walki z osobami naruszającymi prawa autorskie, do zrozumienia intencji użytkownika oraz do wyłapywania prób manipulacji czynnikami rankingowymi. Także to, co w jaki sposób prezentują się wyniki wyszukiwania jest dziełem algorytmu.

Jakie są najbardziej znane algorytmy Google?

Do najbardziej znanych algorytmów wyszukiwarki Google można zaliczyć:

  • PageRank
  • Panda
  • Pingwin (Penguin)
  • Koliber (Hummingbird)
  • Gołąb (Pigeon)
  • RankBrain
  • BERT

Jak często dochodzi do aktualizacji algorytmu wyszukiwania?

Niemal codziennie wykonywane są mniejsze lub większe aktualizacje algorytmu. Od czerwca 2019 roku Google z wyprzedzeniem informuje o planowanym wprowadzeniu dużych zmian w głównym algorytmie. Niestety to co dokładnie zostaje zmienione nie jest podawane do publicznej wiadomości.

Ostatnia modyfikacja: 2020-07-30 11:27:00

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:
Starszy specjalista SEO
LinkedIn
Go Top