Jakie rodzaje Anchorów wyróżniamy?
- Exact Match - ściśle dopasowane słowa kluczowe, na które ma wyświetlać się dana strona,
- Partial Match - słowo lub wyrazy zawierające jedynie część frazy kluczowej,
- Adres URL - bezpośredni odnośnik do strony. Jeden z najczęściej stosowanych typów kotwic,
- Brand URL - anchor, który zawiera nazwę firmy bądź marki,
- Zero Match - nie zawiera w sobie słów kluczowych w żadnym dopasowaniu. Przykładowo "Wejdź", "Sprawdź" "Kliknij tutaj".
Czy anchor wpływa na SEO?
Treść anchora ma ogromne znaczenie dla Google, ponieważ pozwala zrozumieć czy strona, którą wyświetla na dane zapytanie, jest odpowiednio do niego dopasowana. Anchor dostarcza więc informacji odnośnie tematyki strony, na którą kieruje. Odpowiednie rozplanowanie typów anchor text stosowanych na stronie pozytywnie wpływa na pozycję strony w wynikach organicznych wyszukiwarki. W tym celu specjaliści SEO na podstawie analizy wybierają, który z poniższych typów kotwic ma znaleźć się w treści strony. Kotwice są więc istotnym elementem w linkowaniu wewnętrznym, jak i całym procesie link buildingowym.
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
SEO Co To Jest - Optymalizacja Strony a Pozycjonowanie
SEO - (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, celem zwiększenia widoczności w organicznych wynikach...
Przeczytaj artykuł >>Adres URL - Co to jest i jak go wykorzystać w działaniach SEO
Adresy URL w obecnej formie towarzyszą nam już od ponad 25 lat. Choć głównie kojarzone są z adresami stron WWW, dotyczą także innych zasobów dostępnych...
Przeczytaj artykuł >>