Co to jest Anchor - Definicja

Anchor (pol. Kotwica) - czyli treść linka, która jest umieszczona pomiędzy znacznikami w kodzie HTML. Przykład: < a href="https://ks.pl/admin/" > anchor tekst kotwicy < /a >. Anchor (inaczej Anchor tekst, anchor text, odsyłacz lub tekst zakotwiczenia) jest widoczny i klikany dla użytkownika i przenosi go na inną stronę internetową. Anchor na stronach internetowych jest elementem zazwyczaj wyróżnionym odmienną kolorystyką, pogrubieniem lub podkreśleniem, a po najechaniu na niego otrzymujemy informację, na jaką stronę zostaniemy przeniesieni.

Co to jest Anchor?

Jakie rodzaje Anchorów wyróżniamy?

  • Exact Match - ściśle dopasowane słowa kluczowe, na które ma wyświetlać się dana strona,
  • Partial Match - słowo lub wyrazy zawierające jedynie część frazy kluczowej,
  • Adres URL - bezpośredni odnośnik do strony. Jeden z najczęściej stosowanych typów kotwic,
  • Brand URL - anchor, który zawiera nazwę firmy bądź marki,
  • Zero Match - nie zawiera w sobie słów kluczowych w żadnym dopasowaniu. Przykładowo "Wejdź", "Sprawdź" "Kliknij tutaj".

Czy anchor wpływa na SEO?

Treść anchora ma ogromne znaczenie dla Google, ponieważ pozwala zrozumieć czy strona, którą wyświetla na dane zapytaniem, jest odpowiednio do niego dopasowana. Anchor dostarcza więc informacji odnośnie do tematyki strony, na którą kieruje. Odpowiednie rozplanowanie typów anchor text stosowanych na stronie pozytywnie wpływa na pozycję strony w wynikach organicznych wyszukiwarki. W tym celu specjaliści SEO na podstawie analizy wybierają, który z poniższych typów kotwic ma znaleźć się w treści strony. Kotwice są więc istotnym elementem w linkowaniu wewnętrznym, jak i całym procesie link buildingowym.

Ostatnia modyfikacja: 2020-10-01 10:50:28

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 3
Ocena strony:
Starszy specjalista SEO
LinkedIn
Go Top