Co to jest artykuł sponsorowany - Definicja

Artykuł Sponsorowany - tekst publikowany w Internecie lub tradycyjnej prasie, wykorzystywany do promocji produktu, usługi, firmy lub osoby. Od tradycyjnego artykułu odróżnia go umieszczona grafika, logo firmy, lub odnośnik do strony z opisywaną usługą, lub produktem. Artykuły przygotowywane są przez agencje marketingowe, bezpośrednio przez promowaną firmę lub artykuł przygotowuje wydawca.

Co to jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to treść tworzona, by zaciekawić, pomóc lub zaprezentować użytkownikowi produkty czy usługi. Tworzony jest przez przygotowanie wartościowej i aktualnej treści, przedstawionej w czytelny sposób. W artykułach sponsorowanych należy zwrócić uwagę na jej użyteczność dla czytelnika (potencjalnego klienta).

Artykuły sponsorowane przyjmują formę poradników, porównań, wypowiedzi eksperckich jak również wywiadów. Najczęściej teksty przygotowywane są przez copywriterów na zlecenie agencji marketingowych. Do ich przygotowania wykorzystywane są narzędzia do tworzenia i optymalizacji treści. Jednym z najlepszych jest Surfer SEO.

Gdzie publikować artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane coraz rzadziej trafiają do mediów klasycznych jak prasa. Większość z nich publikowana jest na różnego rodzaju stronach internetowych.

Wyróżniamy strony o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim jak i światowym. Strony mogą być publikowane na portalach o tematyce ogólnej oraz specjalistycznej. W zależności od typu portalu oraz ruchu, jaki generuje, ceny za publikację mogą być bardzo rozbieżne. Miejsce na lokalnych portalach o niewielkim ruchu to często koszt nieprzekraczający stu złotych. W przypadku najpopularniejszych witryn internetowych ceny mogą dorównywać emisji reklamy w telewizji. Za opublikowanie jednego artykułu na jednym z najpopularniejszych portali, możemy zapłacić nawet do kilkunastu tysięcy złotych.

W internecie dostępne są platformy agregujące oferty publikacji artykułach na stronach internetowych o różnej tematyce. Wśród najpopularniejszych w naszym kraju, wymienić można między innymi Linkhouse czy WhitePress.

Jak napisać dobry artykuł?

W artykule sponsorowanym nie powinno zabraknąć przede wszystkim tekstu, który będzie wartościowy dla użytkowników. Warto zacząć od określenia celu, w jakim tworzony jest artykuł. Przykład to treść opisująca nowe produkty czy oferowaną przez promowaną firmę usługę.

Kolejnym etapem jest dokładny reasearch informacji. Szczególnie w treściach o charakterze reklamowym, powinno nam zależeć na przedstawieniu aktualnych i rzetelnych informacji. Całość powinna być napisana w sposób dopasowany do potencjalnego odbiorcy. Innych słów i zwrotów używa się w artykułach specjalistycznych i branżowych, a innych w tych skierowanych do szerokiego grono odbiorców.

Tekst powinien być sprawdzony pod względem poprawności językowej. Artykuł, aby przykuwać wzrok, powinien zostać wzbogacony o zdjęcia, grafiki a sama treść podzielona na wygodne do czytania akapity. Artykuły sponsorowane to nie tylko linki do strony przydatne z punktu widzenia SEO, to też content budujący wizerunek firmy lub osoby.

Ostatnia modyfikacja: 2020-10-01 09:33:48

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4,9/5), głosów: 78
Ocena strony:
Starszy specjalista SEO
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top