Artykuł sponsorowany to treść tworzona, by zaciekawić, pomóc lub zaprezentować użytkownikowi produkty czy usługi. Tworzony jest przez przygotowanie wartościowej i aktualnej treści, przedstawionej w czytelny sposób. W artykułach sponsorowanych należy zwrócić uwagę na jej użyteczność dla czytelnika (potencjalnego klienta).
Artykuły sponsorowane przyjmują formę poradników, porównań, wypowiedzi eksperckich jak również wywiadów. Najczęściej teksty przygotowywane są przez copywriterów na zlecenie agencji marketingowych. Do ich przygotowania wykorzystywane są narzędzia do tworzenia i optymalizacji treści. Jednym z najlepszych jest Surfer SEO.
Gdzie publikować artykuły sponsorowane?
Artykuły sponsorowane coraz rzadziej trafiają do mediów klasycznych jak prasa. Większość z nich publikowana jest na różnego rodzaju stronach internetowych.
Wyróżniamy strony o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim jak i światowym. Strony mogą być publikowane na portalach o tematyce ogólnej oraz specjalistycznej. W zależności od typu portalu oraz ruchu, jaki generuje, ceny za publikację mogą być bardzo rozbieżne. Miejsce na lokalnych portalach o niewielkim ruchu to często koszt nieprzekraczający stu złotych. W przypadku najpopularniejszych witryn internetowych ceny mogą dorównywać emisji reklamy w telewizji. Za opublikowanie jednego artykułu na jednym z najpopularniejszych portali, możemy zapłacić nawet do kilkunastu tysięcy złotych.
W internecie dostępne są platformy agregujące oferty publikacji artykułach na stronach internetowych o różnej tematyce. Wśród najpopularniejszych w naszym kraju, wymienić można między innymi Linkhouse czy WhitePress.
Jak napisać dobry artykuł?
W artykule sponsorowanym nie powinno zabraknąć przede wszystkim tekstu, który będzie wartościowy dla użytkowników. Warto zacząć od określenia celu, w jakim tworzony jest artykuł. Przykład to treść opisująca nowe produkty czy oferowaną przez promowaną firmę usługę.
Kolejnym etapem jest dokładny reasearch informacji. Szczególnie w treściach o charakterze reklamowym, powinno nam zależeć na przedstawieniu aktualnych i rzetelnych informacji. Całość powinna być napisana w sposób dopasowany do potencjalnego odbiorcy. Innych słów i zwrotów używa się w artykułach specjalistycznych i branżowych, a innych w tych skierowanych do szerokiego grono odbiorców.
Tekst powinien być sprawdzony pod względem poprawności językowej. Artykuł, aby przykuwać wzrok, powinien zostać wzbogacony o zdjęcia, grafiki a sama treść podzielona na wygodne do czytania akapity. Artykuły sponsorowane to nie tylko linki do strony przydatne z punktu widzenia SEO, to też content budujący wizerunek firmy lub osoby.
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Algorytmy Google i ich aktualizacje - wszystko co trzeba o nich wiedzieć
W chwili, kiedy tworzyła się globalna sieć internetowa, nikt nie przypuszczał, że w ciągu tak krótkiego czasu rozrośnie się ona do niebotycznych...
Przeczytaj artykuł >>Optymalizacja artykułów na blogu firmowym
O tym dlaczego Content Marketing jest ważny i jak prowadzić bloga firmowego już pisaliśmy. W moim poprzednim wpisie opowiedziałam o podstawowych czynnościach...
Przeczytaj artykuł >>Skuteczny link building
Link building to pojęcie, które dla zwykłego zjadacza chleba wygląda zapewne dość abstrakcyjnie, dla posiadacza strony internetowej czy bloga to sprawa życia i...
Przeczytaj artykuł >>