Co to jest atrybut ALT - Definicja

Atrybut ALT - to opis grafiki na stronie internetowej przeznaczony dla robotów indeksujących, który ma bezpośredni wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarkach. Jest najważniejszym czynnikiem, niezbędnym do skutecznego pozycjonowania grafiki, powszechnie stosowanym w działaniach SEO.

Co to jest atrybut alt?

Atrybut ALT a roboty indeksujące

Dzięki tekstowi alternatywnemu roboty wiedzą, co znajduje się na grafice, dlatego powinien on ściśle odnosić się do tego, co ona w rzeczywistości przedstawia. Odpowiednio zoptymalizowany ALT powinien zawierać frazę kluczową (o ile jest ona zgodna z treścią obrazu). Pozwala to na wyświetlanie się obrazka w wynikach wyszukiwania, co z kolei generuje ruch na stronie. Pamiętaj, tekst alternatywny nie jest miejscem do upychania słów kluczowych. Inną ważną funkcją atrybutu alt jest jego wykorzystywanie przez programy dla osób słabowidzących lub niewidomych. Dzięki jego zastosowaniu taki użytkownik wie, co przedstawia grafika. Uwaga - brak atrybutów ALT dla wyszukiwarki równa się brakiem grafiki! Jeśli natomiast z jakiegoś powodu obrazki nie mogą być wyświetlone, w ich miejsce pojawiają się ALTy.

Użycie ALT na stronie

Opis alternatywny to część kodu HTML. Jego prawidłowa składnia wygląda tak:

< img src="adres grafiki" alt="opis alt" >

Należy go stosować do wszystkich obrazów dostępnych na stronie internetowej. Treść opisu alternatywnego powinna być unikalna i szczegółowa. Dopuszcza się do opisywania zdjęcia używanie polskich znaków.

Ostatnia modyfikacja: 2020-04-06 10:24:45

Czy ta definicja bya dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 2
Ocena strony:
Specjalista SEO
LinkedIn
Go Top