Co to jest atrybut dofollow - Definicja

Atrybut dofollow (rel dofollow) - znacznik przypisywany linkom na stronie www, będący wskazówką dla robota indeksującego o przejściu na podlinkowaną stronę. Dzięki zastosowaniu linków dofollow, domena zawierająca hiperłącze, przekazuje część swojej "mocy" stronom, do których linkuje.

Co to jest atrybut dofollow?

Link dofollow a SEO

Pozyskiwanie linków oznaczonych dofollow, jest bardzo ważne przy budowaniu widoczności witryny i pożądane w kontekście działań SEO. Nie tylko przekazują one "link juice", ale także budują zaufanie Google (jeśli linkowanie następuje ze strony o wysokim stopniu zaufania Trust Rank) oraz niosą wartości związane z powiązanym anchorem, co pozwala na zwiększenie widoczności strony na konkretne słowa kluczowe. Takie linki mogą przynieść także korzyści w postaci zwiększenia ruchu na stronie. Odnośniki dofollow mają dużą wartość również jeśli chodzi o linkowanie w obrębie domeny. Wspierają pozycjonowanie słów kluczowych i nadają wartość linkowanym podstronom.

Dofollow i nofollow

Linki dofollow są przeciwieństwem linków nofollow. Aby jednak zachować naturalność profilu linków strony internetowej, należy strategię linkowania oprzeć zarówno na jednym jak i drugim rodzaju odnośników.

Oznaczenie w kodzie

Link z dodanym atrybutem wygląda tak:

< a href=”https:/ks.pl/” rel=”dofollow” > Link < /a >

Warto wiedzieć, iż robot Google w taki sam sposób potraktuje standardowo dodany link, bez modyfikowanego kodu, a więc:

< a href="https://ks.pl/" > Link < /a >

Ostatnia modyfikacja: 2020-09-04 08:55:55

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:
Specjalista SEO
LinkedIn
Go Top