Backlinki a SEO
Linki zwrotne są niezwykle ważne z perspektywy pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google. Przemyślany i wartościowy link building może przynieść witrynie wiele korzyści. Każdy backlink powinien charakteryzować się jak najlepszą jakością, a więc powinien kierować ruch do naszej strony oraz pochodzić z zaufanej domeny. Wyróżnia się dwa rodzaje backlinków: dofollow (przekazują stronie linkowanej "moc" strony linkującej) i nofollow (nie przenoszą "mocy"). Backlink może być widoczny pod różnego rodzaju treścią (anchorem). Najbardziej popularne to anchory brandowe (hiperłącze ukryte pod nazwą firmy), Exact Match (ścisłe dopasowanie słowa kluczowego), czy bezpośredni adres URL.
Jak pozyskiwać backlinki?
Najważniejsze to postawić na jakość swojej strony, co pozwala przypuszczać, że zadowoleni użytkownicy sami będą linkować do naszej domeny. Budowanie zróżnicowanej bazy backlinków wymaga jednak podjęcia niezbędnych działań oraz poświęcenia czasu. Odnośniki do swojej strony można pozyskiwać poprzez:
- artykuły sponsorowane
- dystrybucja autorskich treści
- linki z istniejących artykułów
- artykuły gościnne
- wpisy katalogowe i ogłoszenia lokalne
- komentarze na forach i blogach
- strony satelity i własne zaplecze
- systemy wymiany linków
W każdym przypadku pozyskiwania backlinków ze stron internetowych należy pamiętać, że działania niezgodne z polityką Google mogą przynieść więcej szkody niż pożytku.
Oznaczenie backlinka w kodzie strony
< a href="adres strony" > anchor < /a >
Ostatnia modyfikacja: 2020-10-22 09:50:17
Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!