Co to jest Backlog?— Definicja

Backlog — to sprecyzowana lista zadań, w której mamy jasno określone wymagania dotyczące kwestii technicznych, funkcji i pozostałych prac prowadzonych w ramach projektu. Ma za zadanie poprawę organizacji pracy zespołu, zapewniając kontrolę członkom zespołu nad aktualnymi i przyszłymi zadaniami oraz pomaga w ich priorytetyzacji.

Co to jest backlog?

Organizacja pracy z Backlogiem

Backlog jest używany w zarządzaniu projektami, szczególnie w metodologiach zwinnych (metodyce Agile). Dzięki swojej elastyczności pozwala dodawać nowe zadania, natomiast istniejące modyfikować, a nawet usuwać zależnie od celów projektu. Dobrze zorganizowany backlog na górze listy powinien zawierać szczegółowo opisane najważniejsze zadania techniczne, natomiast na dole listy te z niższym priorytetem. Każdy członek zespołu powinien mieć nieograniczony dostęp, aby przeglądać elementy backlogu i postęp ich realizacji. Listę zadań backlogu produktu można prowadzić w formie papierowej lub z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi (np. Jira, Trello).

Jakie mamy formy Backlogu?

Backlog w zależności od etapu rozwoju projektu przyjmuje formę backlogu produktu lub backlogu sprintu.

Backlog produktu

Backlog produktu (ang. Product Backlog) to dynamiczna lista zawierająca szczegółowo opisane wszystkie cechy, funkcjonalności i wymagania niezbędne w celu ukończenia projektu. Wraz z rozwojem projektu, lista elementów zwiększa się o kolejne nowe funkcje produktu. Wyznaczenie priorytetów backlog produktu leży w obowiązku Product Ownera.

Backlog sprintu

Backlog sprintu (ang. Sprint Backlog) to lista najważniejszych zadań określona przez zespół deweloperski, wykorzystująca pewne elementy backlogu produktu, które muszą zostać zrealizowane w trakcie trwania sprintu (krótkiego, ograniczonego czasowo okres, w trakcie którego zespół pracuje nad ukończeniem konkretnej pracy).

Rozwój produktu w sprincie

Kim jest product owner i jakie są jego obowiązki?

Product Owner (z ang. właściciel produktu) to osoba odpowiedzialna za utrzymanie i aktualizację backlog produktu. Do jego zadań należy spełnienie celów biznesowych oraz wprowadzanie nowych wymagań zrozumiałych dla zespołu. Właściciel produktu zajmuje się także doskonaleniem backlogu. Ten proces nazywamy Backlog Refinement. Polega on na regularnych zebraniach, w których bierze udział zespół deweloperski. Omawiane są na nim nowe wymagania, a sam backlog jest aktualizowany o nowe cele i zadania do wykonania.

Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 25
Ocena strony:
Marketing Manager

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)