Organizacja pracy z Backlogiem
Backlog jest używany w zarządzaniu projektami, szczególnie w metodologiach zwinnych (metodyce Agile). Dzięki swojej elastyczności pozwala dodawać nowe zadania, natomiast istniejące modyfikować, a nawet usuwać zależnie od celów projektu. Dobrze zorganizowany backlog na górze listy powinien zawierać szczegółowo opisane najważniejsze zadania techniczne, natomiast na dole listy te z niższym priorytetem. Każdy członek zespołu powinien mieć nieograniczony dostęp, aby przeglądać elementy backlogu i postęp ich realizacji. Listę zadań backlogu produktu można prowadzić w formie papierowej lub z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi (np. Jira, Trello).
Jakie mamy formy Backlogu?
Backlog w zależności od etapu rozwoju projektu przyjmuje formę backlogu produktu lub backlogu sprintu.
Backlog produktu
Backlog produktu (ang. Product Backlog) to dynamiczna lista zawierająca szczegółowo opisane wszystkie cechy, funkcjonalności i wymagania niezbędne w celu ukończenia projektu. Wraz z rozwojem projektu, lista elementów zwiększa się o kolejne nowe funkcje produktu. Wyznaczenie priorytetów backlog produktu leży w obowiązku Product Ownera.
Backlog sprintu
Backlog sprintu (ang. Sprint Backlog) to lista najważniejszych zadań określona przez zespół deweloperski, wykorzystująca pewne elementy backlogu produktu, które muszą zostać zrealizowane w trakcie trwania sprintu (krótkiego, ograniczonego czasowo okres, w trakcie którego zespół pracuje nad ukończeniem konkretnej pracy).
Kim jest product owner i jakie są jego obowiązki?
Product Owner (z ang. właściciel produktu) to osoba odpowiedzialna za utrzymanie i aktualizację backlog produktu. Do jego zadań należy spełnienie celów biznesowych oraz wprowadzanie nowych wymagań zrozumiałych dla zespołu. Właściciel produktu zajmuje się także doskonaleniem backlogu. Ten proces nazywamy Backlog Refinement. Polega on na regularnych zebraniach, w których bierze udział zespół deweloperski. Omawiane są na nim nowe wymagania, a sam backlog jest aktualizowany o nowe cele i zadania do wykonania.
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Jak zaplanować skuteczną kampanię SEO: 9 etapów do sukcesu
Każdy z nas korzysta z wyszukiwarek internetowych, aby znaleźć interesujące produkty, usługi czy uzyskać odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Mimo iż sztuczna...
Przeczytaj artykuł >>TOP 10 przydatnych wtyczek dla Developerów WordPress
Popularność WordPressa ciągle rośnie. Nie dziwi więc, że w repozytorium WordPress możemy znaleźć interesujące wtyczki. Większość z nich jest darmowa, ale są...
Przeczytaj artykuł >>Kampania produktowa krok po kroku
Prowadzisz sklep internetowy? Szukasz informacji jak skonfigurować kampanię produktową w Google Ads? Jeżeli odpowiadasz twierdząco, to doskonale trafiłeś, z tego...
Przeczytaj artykuł >>