Co to jest Content? - Definicja

Content - (pol. zawartość) - to inaczej zawartość strony internetowej. Merytoryczne treści, jakie znajdują się na stronie, w głównej mierze przyczyniają się do pozyskiwania klientów i zwiększenia wiarygodności strony.

Co to jest Content?

Na content składają się nie tylko artykuły zamieszczone na stronie, ale także treści podstron, oferta, cennik, opisy kategorii i produktów.

Dobry content - dlaczego warto?

Termin Content wiąże się nieodzownie z pojęciem content marketing, który zajmuje się nie tylko tworzeniem atrakcyjnych treści, ale również ich dystrybucją np. w social media, na blogach.

Dobrze zoptymalizowany content wpływa na zwiększenie liczby odwiedzin na stronie, generując ruch. Tym samym tworzy większe szanse na to, że potencjalny lead skorzysta z prezentowanej oferty.

Aktualizacja strony, właściwa optymalizacja pod kątem SEO, jak również publikacja branżowych artykułów o wysokiej wartości merytorycznej to działania, które pomagają w budowaniu wiarygodnego wizerunku.

Wymienione działania są niezwykle istotne jeśli chodzi o kreowanie wizerunku w oczach klientów. Im większym zaufaniem obdarzą Ciebie i prezentowany im content, tym chętniej zdecydują się wracać na stronę.

Dobry content i jego elementy

Nie bez powodu cytat Billa Gatesa ,,Content is king" jest nadal aktualny. Dlaczego tak jest? Otóż niepowtarzalne, prawidłowo zoptymalizowane treści niosą za sobą ogromne korzyści dla widoczności w wyszukiwarce Google. Jak zatem tworzyć takie treści?

Aby content był postrzegany przez algorytm Google jako unikalny i wartościowy, powinien spełniać następujące kluczowe warunki:

  • Przystępna forma - nie bez znaczenia jest tutaj podanie treści. Istotnie ważne jest dostosowanie poziomu i formy treści do potencjalnej grupy docelowej. Nie powinno się zamieszczać zbyt trudnych treści lub zbyt banalnych. Trzeba w tym przypadku pamiętać o zachowaniu bezpiecznej granicy, w czym pomoże nam właściwy proces planowania contentu.
  • Bogactwo merytoryczne - treści powinny skupiać się stricte na prezentowanym zakresie tematycznym, bez zbędnych dygresji. Należy pamiętać, aby były to informacje unikalne, aktualne, zawierające ważne dla użytkowników kwestie.
  • Optymalizacja pod kątem SEO - trzeba pamiętać o właściwych zasadach, jakie wiążą się z pozycjonowaniem: umieszczenie poprawnych nagłówków, zadbanie o meta teksty, słowa kluczowe, a także wewnętrzną dystrybucję tekstu, np. poprzez linkowanie wewnętrzne.

Ostatnia modyfikacja: 2021-05-20 11:21:49

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4,9/5), głosów: 56
Ocena strony:
Copywriter
LinkedIn
Go Top