Na content składają się nie tylko artykuły zamieszczone na stronie, ale także treści podstron, oferta, cennik, opisy kategorii i produktów.
Dobry content - dlaczego warto?
Termin Content wiąże się nieodzownie z pojęciem content marketing, który zajmuje się nie tylko tworzeniem atrakcyjnych treści, ale również ich dystrybucją np. w social media, na blogach.
Dobrze zoptymalizowany content wpływa na zwiększenie liczby odwiedzin na stronie, generując ruch. Tym samym tworzy większe szanse na to, że potencjalny lead skorzysta z prezentowanej oferty.
Aktualizacja strony, właściwa optymalizacja pod kątem SEO, jak również publikacja branżowych artykułów o wysokiej wartości merytorycznej to działania, które pomagają w budowaniu wiarygodnego wizerunku.
Wymienione działania są niezwykle istotne jeśli chodzi o kreowanie wizerunku w oczach klientów. Im większym zaufaniem obdarzą Ciebie i prezentowany im content, tym chętniej zdecydują się wracać na stronę.
Dobry content i jego elementy
Nie bez powodu cytat Billa Gatesa ,,Content is king" jest nadal aktualny. Dlaczego tak jest? Otóż niepowtarzalne, prawidłowo zoptymalizowane treści niosą za sobą ogromne korzyści dla widoczności w wyszukiwarce Google. Jak zatem tworzyć takie treści?
Aby content był postrzegany przez algorytm Google jako unikalny i wartościowy, powinien spełniać następujące kluczowe warunki:
- Przystępna forma - nie bez znaczenia jest tutaj podanie treści. Istotnie ważne jest dostosowanie poziomu i formy treści do potencjalnej grupy docelowej. Nie powinno się zamieszczać zbyt trudnych treści lub zbyt banalnych. Trzeba w tym przypadku pamiętać o zachowaniu bezpiecznej granicy, w czym pomoże nam właściwy proces planowania contentu.
- Bogactwo merytoryczne - treści powinny skupiać się stricte na prezentowanym zakresie tematycznym, bez zbędnych dygresji. Należy pamiętać, aby były to informacje unikalne, aktualne, zawierające ważne dla użytkowników kwestie.
- Optymalizacja pod kątem SEO - trzeba pamiętać o właściwych zasadach, jakie wiążą się z pozycjonowaniem: umieszczenie poprawnych nagłówków, zadbanie o meta teksty, słowa kluczowe, a także wewnętrzną dystrybucję tekstu, np. poprzez linkowanie wewnętrzne.
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Jak prowadzić bloga firmowego - Wpływ content marketingu na SEO
Popularność Content Marketingu w ostatnich latach znacząco wzrosła. Wartościowe i dobrze zoptymalizowane teksty, publikowane na blogach firmowych, to dla...
Przeczytaj artykuł >>Duplicate content czym jest i jak go uniknąć
Z punktu widzenia Google zapisywanie kopii - indeksowanie tych samych treści kilkaset, kilkadziesiąt czy nawet kilka razy jest nieoptymalne. Trudno znaleźć powieloną...
Przeczytaj artykuł >>