Zalety modelu CPA
Jedną z najważniejszych zalet tego modelu rozliczeniowego jest to, że reklamodawca płaci za konkretne działania, które przekładają się na leady. Ważne jest też to, że w tego rodzaju rozliczeniu nie ma przypadkowych kliknięć. Model CPA umożliwia uzyskanie większej liczby konwersji, gdyż system dąży do wyświetlania reklam tylko tym odbiorcom, którzy z dużym prawdopodobieństwem dokonają konwersji.
Jak obliczany jest koszt działania
Aby policzyć CPA, należy całkowity koszt kampanii podzielić przez liczbę wykonanych działań, np. jeżeli na kampanie, w której celem jest wypełnienie formularza, wydano 1000 zł, a uzyskano 20 konwersji, koszt pozyskania jednego lead'a w ostatecznym rozrachunku wyniesie 50 zł.
Modele rozliczeniowe
Istnieje wiele modeli rozliczeniowych wykorzystywanych w marketingu internetowym. Do najpopularniejszych modeli, oprócz CPA należą:
- model CPM — Cost per Mille — koszt tysiąca wyświetleń,
- model CPC — Cost per Click — koszt za każde pojedyncze kliknięcie,
- model CPE — Cost per Engagement — koszt zaangażowania,
- model CPV — Cost per View — koszt obejrzenia.
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Konwersje rozszerzone w Google Ads
Konwersja w Google Ads to określona akcja, jaką podejmuje użytkownik na Twojej stronie internetowej po kliknięciu w reklamę Google Ads. Akcją tą może być zakup...
Przeczytaj artykuł >>Ile kosztuje reklama w Google Ads (AdWords)?
Do faktu, że reklama w Google jest skuteczna i warto w nią inwestować, nie trzeba nikogo przekonywać, ale ile realnie kosztuje reklama w Google? Jaka jest cena Google Ads...
Przeczytaj artykuł >>Co to jest konwersja?
Każda strona internetowa została utworzona z myślą o pewnych celach biznesowych marketingu, niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie informacji, pozyskanie...
Przeczytaj artykuł >>