Co to jest CPA - Definicja

CPA (z angielskiego Cost per Action) jest to jeden z modeli rozliczeniowych wykorzystywany w marketingu internetowym. Pozwala on reklamodawcom płacić tylko w przypadku wykonania przez odbiorcę określonej akcji takiej jak np.: zakup, wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie e-booka, złożenie rezerwacji.

Co to jest CPA?

Zalety modelu CPA

Jedną z najważniejszych zalet tego modelu rozliczeniowego jest to, że reklamodawca płaci za konkretne działania, które przekładają się na leady. Ważne jest też to, że w tego rodzaju rozliczeniu nie ma przypadkowych kliknięć. Model CPA umożliwia uzyskanie większej liczby konwersji, gdyż system dąży do wyświetlania reklam tylko tym odbiorcom, którzy z dużym prawdopodobieństwem dokonają konwersji.

Jak obliczany jest koszt działania

Aby policzyć CPA, należy całkowity koszt kampanii podzielić przez liczbę wykonanych działań, np. jeżeli na kampanie, w której celem jest wypełnienie formularza, wydano 1000 zł, a uzyskano 20 konwersji, koszt pozyskania jednego lead'a w ostatecznym rozrachunku wyniesie 50 zł.

Modele rozliczeniowe

Istnieje wiele modeli rozliczeniowych wykorzystywanych w marketingu internetowym. Do najpopularniejszych modeli, oprócz CPA należą:

  • model CPM — Cost per Mille — koszt tysiąca wyświetleń,
  • model CPC — Cost per Click — koszt za każde pojedyncze kliknięcie,
  • model CPE — Cost per Engagement — koszt zaangażowania,
  • model CPV — Cost per View — koszt obejrzenia.

Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.6/5), głosów: 11
Ocena strony:
Senior Google Ads Specialist
LinkedIn

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top