Co wpływa na CPC w Google Ads
W kampaniach Google Ads koszty kliknięć mogą być bardzo rozbieżne, w zależności od branży oraz formy reklamy. Rzeczywisty koszt kliknięcia CPC może być niższy niż zadeklarowany przez reklamodawcę maksymalny koszt kliknięcia (maks. CPC), ponieważ system Google nalicza minimalną kwotę potrzebną do przelicytowania konkurencyjnej reklamy. Jeśli natomiast konkurencyjne reklamy nie wyświetlają się, to czynnikiem, od którego uzależniona jest cena kliknięcia, jest ranking reklamy.
Koszt CPC zależy min. od:
- konkurencyjności słowa kluczowego,
- jakości reklamy,
- pozycji, na której reklama została wyświetlona.
Różnica między rzeczywistym a maksymalnym CPC
Rzeczywiste CPC jest to kwota ostateczna, jaką zapłaci reklamodawca za pojedyncze kliknięcie. Jest ona często znacznie niższa niż maksymalne CPC.
Maksymalna stawka CPC - jest to cena ustalana przez reklamodawcę, jaką jest w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie reklamy.
Średnie CPC - wyliczane jest na podstawie łącznego kosztu kliknięć podzielonego przez łączną liczbę kliknięć. Średni CPC wyliczany jest na podstawie rzeczywistego CPC.
Modele rozliczeniowe
Istnieje wiele modeli rozliczeniowych wykorzystywanych w marketingu internetowym. Do najpopularniejszych modeli należą:
- CPM - cost per mille - koszt tysiąca wyświetleń,
- CPC - cost per click - koszt za każde pojedyncze kliknięcie,
- CPE -cost per engagement - koszt zaangażowania,
- CPA -cost per action -średni koszt działania,
- CPV - cost per view - koszt obejrzenia.
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Ile kosztuje reklama w Google Ads (AdWords)?
Do faktu, że reklama w Google jest skuteczna i warto w nią inwestować, nie trzeba nikogo przekonywać, ale ile realnie kosztuje reklama w Google? Jaka jest cena Google Ads...
Przeczytaj artykuł >>Koszt tysiąca widocznych wyświetleń czyli vCPM
Do niedawna w Google AdWords dostępna była opcja CPM, czyli płatność za tysiąc wyświetleń reklam bez względu na to, czy były widoczne. Reklamy mogły "wyświetlać...
Przeczytaj artykuł >>