Co to jest CPC - Definicja

CPC (ang. Cost Per Click) - oznacza koszt pojedynczego kliknięcia, czyli pozyskania jednej wizyty na promowanej stronie internetowej. CPC jest jednym z najpopularniejszych skrótów używanych w marketingu internetowym, a konkretniej w płatnych kampaniach reklamowych np. Google Ads.

Co to jest CPC?

Co wpływa na CPC w Google Ads

W kampaniach Google Ads koszty kliknięć mogą być bardzo rozbieżne, w zależności od branży oraz formy reklamy. Rzeczywisty koszt kliknięcia CPC może być niższy niż zadeklarowany przez reklamodawcę maksymalny koszt kliknięcia (maks. CPC), ponieważ system Google nalicza minimalną kwotę potrzebną do przelicytowania konkurencyjnej reklamy. Jeśli natomiast konkurencyjne reklamy nie wyświetlają się, to czynnikiem, od którego uzależniona jest cena kliknięcia, jest ranking reklamy.

Koszt CPC zależy min. od:

  • konkurencyjności słowa kluczowego,
  • jakości reklamy,
  • pozycji, na której reklama została wyświetlona.

Różnica między rzeczywistym a maksymalnym CPC

Rzeczywiste CPC jest to kwota ostateczna, jaką zapłaci reklamodawca za pojedyncze kliknięcie. Jest ona często znacznie niższa niż maksymalne CPC.

Maksymalna stawka CPC - jest to cena ustalana przez reklamodawcę, jaką jest w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie reklamy.

Średnie CPC - wyliczane jest na podstawie łącznego kosztu kliknięć podzielonego przez łączną liczbę kliknięć. Średni CPC wyliczany jest na podstawie rzeczywistego CPC.

Modele rozliczeniowe

Istnieje wiele modeli rozliczeniowych wykorzystywanych w marketingu internetowym. Do najpopularniejszych modeli należą:

  • CPM - cost per mille - koszt tysiąca wyświetleń,
  • CPC - cost per click - koszt za każde pojedyncze kliknięcie,
  • CPE -cost per engagement - koszt zaangażowania,
  • CPA -cost per action -średni koszt działania,
  • CPV - cost per view - koszt obejrzenia.

Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 126
Ocena strony:
Senior Google Ads Specialist

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.