Co to jest CPC - Definicja

CPC (ang. Cost Per Click) - oznacza koszt pojedynczego kliknięcia, czyli pozyskania jednej wizyty na promowanej stronie internetowe. Jest jednym z najpopularniejszych skrótów używanych w marketingu internetowym, a konkretniej w reklamach Google AdWords - linkach sponsorowanych.

Co to jest CPC?

Co wpływa na CPC

Koszty kliknięć mogą być bardzo rozbieżne w zależności od branży oraz formy reklamy. Na koszt kliknięcia wpływa również CTR danej kampanii. Niskie koszty kliknięcia należy odbierać pozytywnie, aczkolwiek ważniejszym współczynnikiem jest koszt konwersji.

Sieć reklamowa vs sieć wyszukiwania

Dla kampanii w sieci wyszukiwania każda branża i słowa kluczowe posiadają indywidualne koszty kliknięcia, które zależą od konkurencji oraz jakości konfiguracji kampanii AdWords. CPC w sieci reklamowej jest zazwyczaj niższy od kosztu kliknięć w sieci wyszukiwania, ale sieć wyszukiwania charakteryzuje się na ogół wyższym współczynnikiem konwersji.

Ostatnia modyfikacja: 2020-01-20 11:20:05

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 4
Ocena strony:

W KS od 10 lat odpowiada za planowanie strategii i prowadzenie kampanii Google Ads. Działania opiera o cele marketingowe klienta, optymalizując ich skuteczność na podstawie zebranych danych odnośnie zachowania użytkowników na stronie.

LinkedIn
Go Top