Co to jest CPC - Definicja

CPC (ang. Cost Per Click) - oznacza koszt pojedynczego kliknięcia, czyli pozyskania jednej wizyty na promowanej stronie internetowej. CPC jest jednym z najpopularniejszych skrótów używanych w marketingu internetowym, a konkretniej w płatnych kampaniach reklamowych np. Google Ads.

Co to jest CPC?

Co wpływa na CPC w Google Ads

W kampaniach Google Ads koszty kliknięć mogą być bardzo rozbieżne, w zależności od branży oraz formy reklamy. Rzeczywisty koszt kliknięcia CPC może być niższy niż zadeklarowany przez reklamodawcę maksymalny koszt kliknięcia (maks. CPC), ponieważ system Google nalicza minimalną kwotę potrzebną do przelicytowania konkurencyjnej reklamy. Jeśli natomiast konkurencyjne reklamy nie wyświetlają się, to czynnikiem, od którego uzależniona jest cena kliknięcia, jest ranking reklamy.

Koszt CPC zależy min. od:

  • konkurencyjności słowa kluczowego,
  • jakości reklamy,
  • pozycji, na której reklama została wyświetlona.

Różnica między rzeczywistym a maksymalnym CPC

Rzeczywiste CPC jest to kwota ostateczna, jaką zapłaci reklamodawca za pojedyncze kliknięcie. Jest ona często znacznie niższa niż maksymalne CPC.

Maksymalna stawka CPC - jest to cena ustalana przez reklamodawcę, jaką jest w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie reklamy.

Średnie CPC - wyliczane jest na podstawie łącznego kosztu kliknięć podzielonego przez łączną liczbę kliknięć. Średni CPC wyliczany jest na podstawie rzeczywistego CPC.

Modele rozliczeniowe

Istnieje wiele modeli rozliczeniowych wykorzystywanych w marketingu internetowym. Do najpopularniejszych modeli należą:

  • CPM - cost per mille - koszt tysiąca wyświetleń,
  • CPC - cost per click - koszt za każde pojedyncze kliknięcie,
  • CPE -cost per engagement - koszt zaangażowania,
  • CPA -cost per action -średni koszt działania,
  • CPV - cost per view - koszt obejrzenia.

Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.8/5), głosów: 98
Ocena strony:
Senior Google Ads Specialist
LinkedIn

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top