Co to jest CPC - Definicja

CPC (ang. Cost Per Click) - oznacza koszt pojedynczego kliknięcia, czyli pozyskania jednej wizyty na promowanej stronie internetowej. CPC jest jednym z najpopularniejszych skrótów używanych w marketingu internetowym, a konkretniej w płatnych kampaniach reklamowych np. Google Ads.

Co to jest CPC?

Co wpływa na CPC w Google Ads

W kampaniach Google Ads koszty kliknięć mogą być bardzo rozbieżne, w zależności od branży oraz formy reklamy. Rzeczywisty koszt kliknięcia CPC może być niższy niż zadeklarowany przez reklamodawcę maksymalny koszt kliknięcia (maks. CPC), ponieważ system Google nalicza kwotę minimalną kwotę wymaganą do przelicytowania konkurencyjnej reklamy. Jeśli natomiast konkurencyjne reklamy nie wyświetlają się, to cena kliknięcia uzależniona jest od progu rankingu reklamy.

Koszt CPC zależy min. od:

  • konkurencyjności słowa kluczowego,
  • jakości reklamy,
  • pozycji, na której reklama została wyświetlona.

Ostatnia modyfikacja: 2020-04-03 14:16:49

Czy ta definicja bya dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 6
Ocena strony:
Lider zespołu Google Ads z ponad 10-cio letnim doświadczeniem
LinkedIn
Go Top