Jak jest różnica pomiędzy kampanią CPM i CPC?
Decydując się na inwestycję w reklamę Google Ads w sieci reklamowej, możemy wybrać dwa warianty rozliczeń. CPC oraz właśnie CPM, czyli koszt za tysiąc wyświetleń. Zatem CPM najlepiej jest wykorzystywać do budowania i zwiększania świadomości na temat marki, a nie wyłącznie do reklamowania firmy. CPM różni się od CPC wyłącznie tym, że reklamodawca płaci tylko za wyświetlenia reklam, a nie kliknięcia - dzięki temu stawki CPM są zazwyczaj na niskim poziomie.
Aby maksymalnie dobrze zoptymalizować koszty kampanii, należy wziąć pod uwagę wiele czynników, wśród nich najważniejszym jest cel reklamodawcy. Model rozliczania powinien ustawiony w taki sposób, aby umożliwił jak największy zwrot inwestycji - ROI lub jak najtańsze osiągnięcie celu.
By obliczyć CPM można zastosować poniższy wzór:
CPM = koszt/ wyświetlenia x 1000
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Ile kosztuje reklama w Google Ads (AdWords)?
Do faktu, że reklama w Google jest skuteczna i warto w nią inwestować, nie trzeba nikogo przekonywać, ale ile realnie kosztuje reklama w Google? Jaka jest cena Google Ads...
Przeczytaj artykuł >>
Koszt tysiąca widocznych wyświetleń czyli vCPM
Do niedawna w Google AdWords dostępna była opcja CPM, czyli płatność za tysiąc wyświetleń reklam bez względu na to, czy były widoczne. Reklamy mogły "wyświetlać...
Przeczytaj artykuł >>