Co to jest CPM - Definicja

Koszt za tysiąc wyświetleń (ang. Cost per mille, CPM) - to często stosowany model reklamy w marketingu internetowym, który oznacza koszt dotarcia do tysiąca użytkowników lub koszt tysiąca odsłon. Jeżeli koszt CPM wynosi 10 zł, to każde tysiąc wyświetleń reklamy będzie kosztowało 10 zł.

Co to jest CPM?

Jak jest różnica pomiędzy kampanią CPM i CPC?

Decydując się na inwestycję w reklamę Google Adwords w sieci reklamowej możemy wybrać dwa warianty rozliczeń. CPC oraz właśnie CPM, czyli koszt za tysiąc wyświetleń. W przypadku CPM koszty naliczane są niezależnie od tego czy i ile użytkowników kliknie w reklamę.
Aby maksymalnie dobrze zoptymalizować koszty kampanii należy wziąć pod uwagę wiele czynników, wśród nich najważniejszym jest cel reklamodawcy. Model rozliczania powinien ustawiony w taki sposób, aby umożliwił jak największy zwrot inwestycji - ROI lub jak najtańsze osiągnięcie celu.

Ostatnia modyfikacja: 2020-04-10 13:39:28

Czy ta definicja bya dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 4
Ocena strony:
Lider zespołu Google Ads z ponad 10-cio letnim doświadczeniem
LinkedIn
Go Top