Co to jest CPM - Definicja

Koszt za tysiąc wyświetleń (ang. Cost per mille, CPM) - to często stosowany model reklamy w marketingu internetowym, który oznacza koszt dotarcia do tysiąca użytkowników lub koszt tysiąca odsłon. Jeżeli koszt CPM wynosi 10 zł, to każde tysiąc wyświetleń reklamy będzie kosztowało 10 zł.

Co to jest CPM?

Jak jest różnica pomiędzy kampanią CPM i CPC?

Decydując się na inwestycję w reklamę Google Ads w sieci reklamowej, możemy wybrać dwa warianty rozliczeń. CPC oraz właśnie CPM, czyli koszt za tysiąc wyświetleń. Zatem CPM najlepiej jest wykorzystywać do budowania i zwiększania świadomości na temat marki, a nie wyłącznie do reklamowania firmy. CPM różni się od CPC wyłącznie tym, że reklamodawca płaci tylko za wyświetlenia reklam, a nie kliknięcia - dzięki temu stawki CPM są zazwyczaj na niskim poziomie.

Aby maksymalnie dobrze zoptymalizować koszty kampanii, należy wziąć pod uwagę wiele czynników, wśród nich najważniejszym jest cel reklamodawcy. Model rozliczania powinien ustawiony w taki sposób, aby umożliwił jak największy zwrot inwestycji - ROI lub jak najtańsze osiągnięcie celu.

By obliczyć CPM można zastosować poniższy wzór:

CPM = koszt/ wyświetlenia x 1000

Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 126
Ocena strony:
Google Business Profile Specialist

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.