Co to jest CPM - Definicja

Koszt za tysiąc wyświetleń (ang. Cost per mille, CPM) - to często stosowany model reklamy w marketingu internetowym, który oznacza koszt dotarcia do tysiąca użytkowników lub koszt tysiąca odsłon. Jeżeli koszt CPM wynosi 10 zł, to każde tysiąc wyświetleń reklamy będzie kosztowało 10 zł.

Co to jest CPM?

Jak jest różnica pomiędzy kampanią CPM i CPC?

Decydując się na inwestycję w reklamę Google Ads w sieci reklamowej, możemy wybrać dwa warianty rozliczeń. CPC oraz właśnie CPM, czyli koszt za tysiąc wyświetleń. W przypadku CPM koszty naliczane są niezależnie od tego, czy i ile użytkowników kliknie reklamę.
Aby maksymalnie dobrze zoptymalizować koszty kampanii, należy wziąć pod uwagę wiele czynników, wśród nich najważniejszym jest cel reklamodawcy. Model rozliczania powinien ustawiony w taki sposób, aby umożliwił jak największy zwrot inwestycji - ROI lub jak najtańsze osiągnięcie celu.

Ostatnia modyfikacja: 2020-12-17 12:40:14

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4,9/5), głosów: 92
Ocena strony:
Lider zespołu Google Ads z ponad 10-cio letnim doświadczeniem
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top