Co to jest CPV - Definicja

CPV (Cost Per View) - jest kosztem naliczanym za oglądnięcie filmu reklamowego dla kampanii reklamowych Google Ads na YouTube. Reklamodawca płaci jedynie wtedy, kiedy reklama jest oglądnięta do końca, kiedy oglądano minimum 30 sekund dla dłuższych filmów reklamowych lub w przypadku, gdy użytkownik wszedł w interakcje z nią.

Co to jest CPV (cost per view)

Jak działa kampania w rozliczeniu CPV?

Kampanie YouTube są elementem Ads. Jest to kampania w sieci reklamowej w tzw. systemie In-Stream. Oznacza, że reklamy są emitowane przed lub w trakcie filmów oglądanych przez użytkowników na portalu YouTube. CPV jest kosztem pojedynczego oglądnięcia reklamy.

YouTube jest jednym z popularniejszych kanałów marketingu internetowego, posiada około 10 mln odbiorców w Polsce, dlatego jest bardzo efektywnym narzędziem jeżeli chodzi o promocję marki oraz produktów firmy.

Kiedy dostępny jest ten model rozliczeniowy?

Ten model rozliczeniowy jest dostępny przy tworzeniu reklamy wideo, gdy ustalimy jeden z poniższych celów kampanii reklamowej:

  • rozważanie zakupu produktu danej marki - w tym przypadku możliwe jest ustalenie CPV we wszystkich podtypach kampanii;
  • świadomość i zasięg marki - możliwe jest ustalenie CPV tylko w przypadku wybory Sekwencji reklamy.

Ustalony CPV nie jest kosztem, jaki poniesiemy za reklamę. Rzeczywiste CPV może być niższe niż maksymalne CPV. Jest to spowodowane tym, że rzeczywista stawka Cost Per View wyniesie tylko tyle, ile niezbędne jest przebicia następnego reklamodawcy w rankingu.

Od czego zależy rzeczywiste CPV?

Na rzeczywiste koszty poniesione przy modelu rozliczeniowym Cost Per View wpływ ma wynik jakości, czyli dopasowanie reklamy do potrzeb klienta, oraz ranking reklamy. Ważnym elementem mającym wpływ na ranking reklamy jest ustalony przez reklamodawcę maksymalny CPV.

Modele rozliczeniowe

Istnieje wiele modeli rozliczeniowych wykorzystywanych w marketingu internetowym. Do najpopularniejszych modeli należą:

  • CPM - cost per mille - koszt tysiąca wyświetleń,
  • CPC - cost per click - koszt za każde pojedyncze kliknięcie,
  • CPE - cost per engagement - koszt zaangażowania,
  • CPA - cost per action -średni koszt działania,
  • CPV - cost per view - koszt obejrzenia.

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 13:20:59

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.8/5), głosów: 79
Ocena strony:
Google Ads Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top