Jak działa kampania w rozliczeniu CPV?
Kampanie YouTube są elementem Ads. Jest to kampania w sieci reklamowej w tzw. systemie In-Stream. Oznacza, że reklamy są emitowane przed lub w trakcie filmów oglądanych przez użytkowników na portalu YouTube. CPV jest kosztem pojedynczego oglądnięcia reklamy.
YouTube jest jednym z popularniejszych kanałów marketingu internetowego, posiada około 10 mln odbiorców w Polsce, dlatego jest bardzo efektywnym narzędziem jeżeli chodzi o promocję marki oraz produktów firmy.
Kiedy dostępny jest ten model rozliczeniowy?
Ten model rozliczeniowy jest dostępny przy tworzeniu reklamy wideo, gdy ustalimy jeden z poniższych celów kampanii reklamowej:
- rozważanie zakupu produktu danej marki - w tym przypadku możliwe jest ustalenie CPV we wszystkich podtypach kampanii;
- świadomość i zasięg marki - możliwe jest ustalenie CPV tylko w przypadku wybory Sekwencji reklamy.
Ustalony CPV nie jest kosztem, jaki poniesiemy za reklamę. Rzeczywiste CPV może być niższe niż maksymalne CPV. Jest to spowodowane tym, że rzeczywista stawka Cost Per View wyniesie tylko tyle, ile niezbędne jest przebicia następnego reklamodawcy w rankingu.
Od czego zależy rzeczywiste CPV?
Na rzeczywiste koszty poniesione przy modelu rozliczeniowym Cost Per View wpływ ma wynik jakości, czyli dopasowanie reklamy do potrzeb klienta, oraz ranking reklamy. Ważnym elementem mającym wpływ na ranking reklamy jest ustalony przez reklamodawcę maksymalny CPV.
Modele rozliczeniowe
Istnieje wiele modeli rozliczeniowych wykorzystywanych w marketingu internetowym. Do najpopularniejszych modeli należą:
- CPM - cost per mille - koszt tysiąca wyświetleń,
- CPC - cost per click - koszt za każde pojedyncze kliknięcie,
- CPE - cost per engagement - koszt zaangażowania,
- CPA - cost per action -średni koszt działania,
- CPV - cost per view - koszt obejrzenia.
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Ile kosztuje reklama w Google Ads (AdWords)?
Do faktu, że reklama w Google jest skuteczna i warto w nią inwestować, nie trzeba nikogo przekonywać, ale ile realnie kosztuje reklama w Google? Jaka jest cena Google Ads...
Przeczytaj artykuł >>