Gdzie wykorzystywana jest sprzedaż krzyżowa?
Cross-selling to element strategii marketingowej, z którym najczęściej spotykamy się w branży e-commerce. Oczywiście równie często stosowany jest w sklepach stacjonarnych. Wśród sklepów internetowych technika ta nie jest często w pełni wykorzystywana. W najlepszych sklepach elementy cross-sellingu znajdziemy na karcie produktowej, podsumowaniu zamówienia czy samym koszyku.
Najlepszym przykładem sprzedaży dodatkowych produktów czy usług są internetowe sklepy z elektroniką. Ile razy zamawiając laptopa, oferowano nam urządzenia peryferyjne, torby lub plecaki, płatne systemy operacyjne czy dodatkową gwarancję? Technika oferowania komplementarnych usług często łączona jest z elementami up-sellingu.
Czy cross-selling (sprzedaż krzyżowa) się opłaca?
Osoby zajmujące się marketingiem internetowym od lat nie tylko próbują zwiększyć liczbę klientów, ale również zwiększyć kwotę transakcji. Maksymalizacja wartości zamówienia jednego klienta, powinna znaleźć się na liście zadań do wykonania, na każdej stronie sklepu. Podczas zakupów w sklepie internetowym, klient, który znalazł interesujący go produkt, w większości przypadków wykazuje chęć do dodatkowego wydatku, o ile przedstawiamy mu zalety wynikające z zakupu produktów komplementarnych.
Jeśli na etapie zakupowym, przedstawimy klientowi produkty dodatkowe, których może potrzebować możemy liczyć na zwiększenie AOV (Average Order Value). Jak wskazują badania, koszt pozyskania nowego klienta jest 5-krotnie wyższy niż sprzedaż klientowi, który dokonał już u nas zakupu. Dlatego należy zadbać o jak najwyższe zadowolenie klienta z każdej transakcji, czego elementem niewątpliwie jest cross-selling.
Przykłady cross sellingu
Sklep morele.net oraz dodatkowe produkty, które wybrali klienci kupujący laptopa, widoczne na karcie produktów.
Up-selling na karcie produktowej
Sklep CCC i produkty uzupełniające w koszyku zakupowym
Up-selling w koszyku
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
Każdy właściciel sklepu internetowego szuka skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Szczególnie teraz kiedy wiele firm zmuszonych zostało przez...
Przeczytaj artykuł >>
Plan marketingowy - Strategia marketingowa, która pomoże Ci osiągnąć sukces
Plan marketingowy dla wielu przedsiębiorców wydaje się być abstrakcją i narzędziem zarezerwowanym dla dużych korporacji. Jednak dobry plan marketingowy jest...
Przeczytaj artykuł >>
Co to jest konwersja?
Każda strona internetowa została utworzona z myślą o pewnych celach biznesowych marketingu, niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie informacji, pozyskanie...
Przeczytaj artykuł >>