Co to jest cross-selling - Definicja

Cross-selling to technika sprzedaży krzyżowej. Polega ona na zaproponowaniu klientowi, dodatkowych produktów lub usług uzupełniających ofertę, którą pierwotnie był zainteresowany. Założeniem strategii jest zwiększenie kwoty zakupu podczas jednej transakcji.

Co to jest cross-selling?

Gdzie wykorzystywana jest sprzedaż krzyżowa?

Cross-selling to element strategii marketingowej, z którym najczęściej spotykamy się w branży e-commerce. Oczywiście równie często stosowany jest w sklepach stacjonarnych. Wśród sklepów internetowych technika ta nie jest często w pełni wykorzystywana. W najlepszych sklepach elementy cross-sellingu znajdziemy na karcie produktowej, podsumowaniu zamówienia czy samym koszyku.

Najlepszym przykładem sprzedaży dodatkowych produktów czy usług są internetowe sklepy z elektroniką. Ile razy zamawiając laptopa, oferowano nam urządzenia peryferyjne, torby lub plecaki, płatne systemy operacyjne czy dodatkową gwarancję? Technika oferowania komplementarnych usług często łączona jest z elementami up-sellingu.

Czy cross-selling (sprzedaż krzyżowa) się opłaca?

Osoby zajmujące się marketingiem internetowym od lat nie tylko próbują zwiększyć liczbę klientów, ale również zwiększyć kwotę transakcji. Maksymalizacja wartości zamówienia jednego klienta, powinna znaleźć się na liście zadań do wykonania, na każdej stronie sklepu. Podczas zakupów w sklepie internetowym, klient, który znalazł interesujący go produkt, w większości przypadków wykazuje chęć do dodatkowego wydatku, o ile przedstawiamy mu zalety wynikające z zakupu produktów komplementarnych.

Jeśli na etapie zakupowym, przedstawimy klientowi produkty dodatkowe, których może potrzebować możemy liczyć na zwiększenie AOV (Average Order Value). Jak wskazują badania, koszt pozyskania nowego klienta jest 5-krotnie wyższy niż sprzedaż klientowi, który dokonał już u nas zakupu. Dlatego należy zadbać o jak najwyższe zadowolenie klienta z każdej transakcji, czego elementem niewątpliwie jest cross-selling.

Przykłady cross sellingu

Sklep morele.net oraz dodatkowe produkty, które wybrali klienci kupujący laptopa, widoczne na karcie produktów.

Up-selling na karcie produktowej
Up-selling na karcie produktowej

Sklep CCC i produkty uzupełniające w koszyku zakupowym

Up-selling w koszyku
Up-selling w koszyku

Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.8/5), głosów: 44
Ocena strony:
Team Leader SEO E-commerce

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.