Gdzie stosujemy CTA?
Jest wiele miejsc, gdzie zastosowanie odpowiedniego wezwania do działania przełoży się na wzrost konwersji. Najczęstsze miejsca i formy stosowania CTA:
- meta description - czyli w krótkim opisie strony internetowej, który wyświetla się w SERP (wyniki wyszukiwania Google). Wpływa to na poprawę CTR (współczynnik klikalności). Stosowane jest formie zachęcenia do wejścia na stronę, sprawdzenia oferty, przeczytania artykułu, zakupu online itp.
- reklamy internetowe - w formie graficznej, tekstowej, wideo, audio gdzie nakłaniamy do konkretnej reakcji.
- strony internetowe - w formie nagłówków, przycisków, linków, PopUp, infografik. Np. Bezpłatna wycena, umów się na wizytę, zamów audyt strony, czytaj dalej, pobierz instrukcje itp.
- mailing - w formie obrazka, tekstu, linku, przycisku, korzyści (rabat).
- content marketing - zachęcamy czytelnika do spełnienia założonego celu.
- itd.
Dobre praktyki CTA
- Przycisk CTA - powinien przykuwać uwagę. Zawierać jasne i krótki wezwanie. Wszystkie przyciski wzywające do działania w obrębie jednej strony powinny być spójne kolorystycznie i mieć jeden cel.
- Kolorystyka - odpowiedni kontrast z tłem wyróżni wezwanie i wpłynie na konwersję.
- Położenie - Koniecznie CTA powinno znajdować się w sekcji ATF (Above the Fold), czyli w pierwszym widoku strony, newslettera, gazetki, PDF’a bez konieczności przewijania (scrollowania) oraz na końcu. W przypadku dłuższych treści zachęcenie do działania powinno być powtórzone, ale oczywiście z umiarem. Na końcu treści również powinniśmy umieścić wezwanie do dokonania konkretnej czynności.
- Analityka - Za pomocą narzędzi analitycznych mierz konwersje poszczególnych wezwań. Warto mierzyć zachowanie użytkowników np. na mapie ciepła (heatmap click) i testować różne położenia przycisku, kolorystykę i formę wyrażenia czy font.
- Kompatybilność - Sprawdź czy Twoje Call to Action jest czytelne i prawidłowo się wyświetla na różnych urządzeniach (komputer, tablet, smartfon), na różnych rozdzielczościach i przeglądarkach internetowych.
- Przekaz - CTA musi jasno informować odbiorcę co stanie się po kliknięciu, gdzie zostaniemy skierowani, czy pobierzemy na dysk jakiś plik / aplikacje, prześlemy uzupełnione informacje, dodamy produkt do koszyka itd.
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Do kliknięcia jeden krok, czyli 13 sposobów na skuteczne call to action (CTA)
Współczesny marketing internetowy coraz mocniej opiera się na kliknięciach. Samo wyświetlenie danego przekazu daje niewiele lub nawet nic nie znaczy. W zalewie,...
Przeczytaj artykuł >>