Co to jest CTA - Definicja

CTA (ang. Call to Action) - to wezwanie do działania, którego celem jest skłonienie użytkownika do określonej reakcji np. wysłanie formularza, pobranie aplikacji, zarejestrowanie konta, rezerwacja spotkania, kliknięcie w linki itd. Najczęściej CTA stosowane jest w formie wyrażeń rozkazujących np. Czytaj dalej!

Co to jest protokół CTA?

Gdzie stosujemy CTA?

Jest wiele miejsc, gdzie zastosowanie odpowiedniego wezwania do działania przełoży się na wzrost konwersji. Najczęstsze miejsca i formy stosowania CTA:

  • meta description - czyli w krótkim opisie strony internetowej, który wyświetla się w SERP (wyniki wyszukiwania Google). Wpływa to na poprawę CTR (współczynnik klikalności). Stosowane jest formie zachęcenia do wejścia na stronę, sprawdzenia oferty, przeczytania artykułu, zakupu online itp.
  • reklamy internetowe - w formie graficznej, tekstowej, wideo, audio gdzie nakłaniamy do konkretnej reakcji.
  • strony internetowe - w formie nagłówków, przycisków, linków, PopUp, infografik. Np. Bezpłatna wycena, umów się na wizytę, zamów audyt strony, czytaj dalej, pobierz instrukcje itp.
  • mailing - w formie obrazka, tekstu, linku, przycisku, korzyści (rabat).
  • content marketing - zachęcamy czytelnika do spełnienia założonego celu.
  • itd.

Dobre praktyki CTA

  • Przycisk CTA - powinien przykuwać uwagę. Zawierać jasne i krótki wezwanie. Wszystkie przyciski wzywające do działania w obrębie jednej strony powinny być spójne kolorystycznie i mieć jeden cel.
  • Kolorystyka - odpowiedni kontrast z tłem wyróżni wezwanie i wpłynie na konwersję.
  • Położenie - Koniecznie CTA powinno znajdować się w sekcji ATF (Above the Fold), czyli w pierwszym widoku strony, newslettera, gazetki, PDF’a bez konieczności przewijania (scrollowania) oraz na końcu. W przypadku dłuższych treści zachęcenie do działania powinno być powtórzone, ale oczywiście z umiarem. Na końcu treści również powinniśmy umieścić wezwanie do dokonania konkretnej czynności.
  • Analityka - Za pomocą narzędzi analitycznych mierz konwersje poszczególnych wezwań. Warto mierzyć zachowanie użytkowników np. na mapie ciepła (heatmap click) i testować różne położenia przycisku, kolorystykę i formę wyrażenia czy font.
  • Kompatybilność - Sprawdź czy Twoje Call to Action jest czytelne i prawidłowo się wyświetla na różnych urządzeniach (komputer, tablet, smartfon), na różnych rozdzielczościach i przeglądarkach internetowych.
  • Przekaz - CTA musi jasno informować odbiorcę co stanie się po kliknięciu, gdzie zostaniemy skierowani, czy pobierzemy na dysk jakiś plik / aplikacje, prześlemy uzupełnione informacje, dodamy produkt do koszyka itd.

Ostatnia modyfikacja: 2020-09-10 11:34:34

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:
Head of SEO
LinkedIn
Go Top