Co to jest CTA - Definicja

CTA (ang. Call to Action) - to wezwanie do działania, którego celem jest skłonienie użytkownika do określonej reakcji np. wysłanie formularza, pobranie aplikacji, zarejestrowanie konta, rezerwacja spotkania, kliknięcie w linki itd. Najczęściej CTA stosowane jest w formie wyrażeń rozkazujących np. Czytaj dalej!

Co to jest CTA (Call to Action)?

Gdzie stosujemy CTA?

Jest wiele miejsc, gdzie zastosowanie odpowiedniego wezwania do działania przełoży się na wzrost konwersji. Najczęstsze miejsca i formy stosowania CTA:

  • meta description - czyli w krótkim opisie strony internetowej, który wyświetla się w SERP (wyniki wyszukiwania Google). Wpływa to na poprawę CTR (współczynnik klikalności). Stosowane jest formie zachęcenia do wejścia na stronę, sprawdzenia oferty, przeczytania artykułu, zakupu online itp.
  • reklamy internetowe - w formie graficznej, tekstowej, wideo, audio gdzie nakłaniamy do konkretnej reakcji.
  • strony internetowe - w formie nagłówków, przycisków, linków, PopUp, infografik. Np. Bezpłatna wycena, umów się na wizytę, zamów audyt strony, czytaj dalej, pobierz instrukcje itp.
  • mailing - w formie obrazka, tekstu, linku, przycisku, korzyści (rabat).
  • content marketing - zachęcamy czytelnika do spełnienia założonego celu.
  • itd.

Dobre praktyki CTA

  • Przycisk CTA - powinien przykuwać uwagę. Zawierać jasne i krótki wezwanie. Wszystkie przyciski wzywające do działania w obrębie jednej strony powinny być spójne kolorystycznie i mieć jeden cel.
  • Kolorystyka - odpowiedni kontrast z tłem wyróżni wezwanie i wpłynie na konwersję.
  • Położenie - Koniecznie CTA powinno znajdować się w sekcji ATF (Above the Fold), czyli w pierwszym widoku strony, newslettera, gazetki, PDF’a bez konieczności przewijania (scrollowania) oraz na końcu. W przypadku dłuższych treści zachęcenie do działania powinno być powtórzone, ale oczywiście z umiarem. Na końcu treści również powinniśmy umieścić wezwanie do dokonania konkretnej czynności.
  • Analityka - Za pomocą narzędzi analitycznych mierz konwersje poszczególnych wezwań. Warto mierzyć zachowanie użytkowników np. na mapie ciepła (heatmap click) i testować różne położenia przycisku, kolorystykę i formę wyrażenia czy font.
  • Kompatybilność - Sprawdź czy Twoje Call to Action jest czytelne i prawidłowo się wyświetla na różnych urządzeniach (komputer, tablet, smartfon), na różnych rozdzielczościach i przeglądarkach internetowych.
  • Przekaz - CTA musi jasno informować odbiorcę co stanie się po kliknięciu, gdzie zostaniemy skierowani, czy pobierzemy na dysk jakiś plik / aplikacje, prześlemy uzupełnione informacje, dodamy produkt do koszyka itd.

Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 108
Ocena strony:

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.