Gdzie stosujemy CTA?
Jest wiele miejsc, gdzie zastosowanie odpowiedniego wezwania do działania przełoży się na wzrost konwersji. Najczęstsze miejsca i formy stosowania CTA:
- meta description - czyli w krótkim opisie strony internetowej, który wyświetla się w SERP (wyniki wyszukiwania Google). Wpływa to na poprawę CTR (współczynnik klikalności). Stosowane jest formie zachęcenia do wejścia na stronę, sprawdzenia oferty, przeczytania artykułu, zakupu online itp.
- reklamy internetowe - w formie graficznej, tekstowej, wideo, audio gdzie nakłaniamy do konkretnej reakcji.
- strony internetowe - w formie nagłówków, przycisków, linków, PopUp, infografik. Np. Bezpłatna wycena, umów się na wizytę, zamów audyt strony, czytaj dalej, pobierz instrukcje itp.
- mailing - w formie obrazka, tekstu, linku, przycisku, korzyści (rabat).
- content marketing - zachęcamy czytelnika do spełnienia założonego celu.
- itd.
Dobre praktyki CTA
- Przycisk CTA - powinien przykuwać uwagę. Zawierać jasne i krótki wezwanie. Wszystkie przyciski wzywające do działania w obrębie jednej strony powinny być spójne kolorystycznie i mieć jeden cel.
- Kolorystyka - odpowiedni kontrast z tłem wyróżni wezwanie i wpłynie na konwersję.
- Położenie - Koniecznie CTA powinno znajdować się w sekcji ATF (Above the Fold), czyli w pierwszym widoku strony, newslettera, gazetki, PDF’a bez konieczności przewijania (scrollowania) oraz na końcu. W przypadku dłuższych treści zachęcenie do działania powinno być powtórzone, ale oczywiście z umiarem. Na końcu treści również powinniśmy umieścić wezwanie do dokonania konkretnej czynności.
- Analityka - Za pomocą narzędzi analitycznych mierz konwersje poszczególnych wezwań. Warto mierzyć zachowanie użytkowników np. na mapie ciepła (heatmap click) i testować różne położenia przycisku, kolorystykę i formę wyrażenia czy font.
- Kompatybilność - Sprawdź czy Twoje Call to Action jest czytelne i prawidłowo się wyświetla na różnych urządzeniach (komputer, tablet, smartfon), na różnych rozdzielczościach i przeglądarkach internetowych.
- Przekaz - CTA musi jasno informować odbiorcę co stanie się po kliknięciu, gdzie zostaniemy skierowani, czy pobierzemy na dysk jakiś plik / aplikacje, prześlemy uzupełnione informacje, dodamy produkt do koszyka itd.
Ostatnia modyfikacja: 2022-06-02 10:35:17
Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!