Jak liczyć współczynnik CTR - Wzór?
Podziel liczbę unikalnych kliknięć przez ilość wyświetleń i pomnóż razy 100, aby otrzymać procentową wartość wskaźnika.
Wzór na obliczenie CTR z kampanii w Google Ads (Google AdWords): |
CTR = Liczba kliknięć/liczba wyświetleń reklam × 100%. |
Przykład: Jeżeli strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania 1000 razy i pozyskała 20 kliknięć CTR = 20/1000 × 100, czyli CTR = 2%.
Kiedy możemy mówić o dobrym Click through Rate?
Wysokość współczynnika CTR zależy od wielu czynników. Dla bardziej ogólnych fraz kluczowych za “dobre wartości wskaźnika klikalności” można uznać wynik zbliżony do 7%, w przypadku precyzyjnych słów kluczowych z tzw. długiego ogona może on wynieść nawet 15-20%. Dla wyszukiwań zawierających markę firmy wysokość wskaźnika klikalności powinien być jak najbardziej zbliżony do 100%, najczęściej wartości CTR powinny mieścić się w przedziale 60-80%.
O czym mówi wysoki współczynnik kliknięć
Im wyższy wskaźnik klikalności, tym lepiej. Świadczy o dobrym dopasowaniu treści reklamy, czy tytułu i opisu strony do oczekiwań potencjalnych klientów. Analizując CTR, nie można zapomnieć o zestawieniu go z innymi istotnymi metrykami np. współczynnikiem konwersji i współczynnikiem odrzuceń.
Wysoki CTR jest wartym zachodu celem wtedy, kiedy kampania charakteryzuje się dodatnim współczynnikiem ROI.
Wysoki współczynnik klikalności i niska liczba konwersji w Google Ads
W przypadku reklam to niekorzystny układ dla reklamodawcy, ponieważ kampania generuje koszty, nie przynosząc oczekiwanych efektów. Zazwyczaj cel to nie generowanie ruchu, ale sprzedaż produktów lub usług. Niski współczynnik konwersji może być spowodowany wieloma czynnikami, wśród których często występują:
- brak dopasowań słów kluczowych w sieci wyszukiwania;
- brak wykluczających fraz;
- złe dopasowanie treści reklamy do treści strony;
- złe dopasowanie reklamy do słów kluczowych;
- nieatrakcyjna oferta reklamodawcy;
- nieintuicyjna ścieżka konwersji.
Współczynnik klikalności nie może pełnić funkcji wskaźnika efektywności kampanii reklamowej, chyba że celem kampanii jest wyłącznie uzyskanie dużego ruchu.
Niski CTR
Niski wskaźnik CTR może być spowodowany niezbyt zachęcającą treścią reklamy lub jej niedopasowaniem do wyszukiwania użytkownika. Aby uzyskać wyższy wskaźnik CTR niezbędna jest optymalizacja kampanii.
CTR strony a pozycjonowanie stron
Wskaźnik kliknięć jest istotną metryką również w kontekście pozycjonowania strony internetowej w wynikach organicznych Google. W tym przypadku określa on stosunek liczby kliknięć do wyświetleń w naturalnych wynikach wyszukiwania. Na jego podstawie możemy określić skuteczność działań SEO.
Główną rolę w zwiększaniu wskaźnika z bezpłatnych wyników wyszukiwania ma zachęcający tytuł strony i meta description.
CTR jest jednym z sygnałów rankingowych branych pod uwagę przez Google jako czynnik przy określaniu pozycji strony www dla danej frazy kluczowej. Wyniki organiczne i średni współczynnik kliknięć — zobacz, jak możesz zwiększyć ilość kliknięć na Twoją stronę internetową, zwiększając jej pozycję na słowa kluczowe:
Dane na podstawie tysięcy różnych słów kluczowych.
Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 13:22:41
Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!
Powiązane Artykuły

Jak dobrać słowa kluczowe do SEO i Adwords
Wyselekcjonowanie właściwych fraz to pierwszy i zarazem kluczowy krok mający decydujące znaczenie dla efektywności kampanii. Późniejsze działania bazują na...
Przeczytaj artykuł >>
Rozszerzenia objaśnień
Rozszerzenia objaśnień nie tylko pozwalają reklamodawcy, na zamieszczenie dodatkowej treści reklamowej, ale mogą się także przełożyć na lepszą ocenę reklamy w...
Przeczytaj artykuł >>