Co to jest CTR (współczynnik klikalności) - Definicja

Współczynnik klikalności (ang. Click-through Rate, CTR) - to współczynnik określający, jak często jest klikana Twoja reklama przez osoby, które ją widzą. Współczynnik klikalności służy głównie do tego, aby określać skuteczność reklam i słów kluczowych.

Co to współczynnik klikalności (ang. Click-tough Rate)

Jak liczyć CTR?

Podziel ilość unikalnych kliknięć przez ilość wyświetleń i pomnóż razy 100 aby otrzymać procentową wartość CTR, np. jeżeli strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania 1000 razy i pozyskała 20 kliknięć CTR = 20/1000 x 100 czyli CTR = 2%.

Kiedy możemy mówić o dobrym Click through Rate?

Wysokość współczynnika CTR zależy od wielu czynników. Dla bardziej ogólnych słów kluczowych za “dobry Click through Rate” można uznać wynik zbliżony do 7%, w przypadku precyzyjnych słów kluczowych z tzw. długiego ogona może on wynieść nawet 15-20%. Dla wyszukiwań zawierających markę firmy CTR powinien być jak najbardziej zbliżony do 100%, najczęściej 60-80%.

O czym mówi wysoki współczynnik kliknięć

Wysoki współczynnik kliknięć jest na ogół korzystny, ponieważ świadczy o dobrym dopasowaniu treści reklamy lub tytułu i opisu strony do oczekiwań potencjalnych klientów. Analizując CTR, nie można zapomnieć o zestawieniu go z innymi istotnymi metrykami np. współczynnikiem konwersji i współczynnikiem odrzuceń.

Wysoki współczynnik kliknięć jest wartym zachodu celem wtedy, kiedy kampania charakteryzuje się dodatnim współczynnikiem ROI.

Wysoki współczynnik kliknięć i słaby współczynnik konwersji w Google Ads

To niekorzystny układ dla reklamodawcy, ponieważ kampania generuje koszty nie przynosząc oczekiwanych efektów. Zazwyczaj cel to nie generowanie ruchu, ale sprzedaż produktów lub usług. Niski współczynnik konwersji może być spowodowany wieloma czynnikami, wśród których często występują:

  • brak dopasowań słów kluczowych
  • brak wykluczających słów kluczowych
  • złe dopasowanie treści reklamy do treści strony,
  • złe dopasowanie reklamy do słów kluczowych,
  • nieatrakcyjna oferta reklamodawcy,
  • nieintuicyjna ścieżka konwersji.

CTR

CTR a pozycjonowanie stron

Współczynnik kliknięć jest istotną metryką również w kontekście pozycjonowania strony internetowej w wyniach organicznych Google. W tym przypadku określa on liczbę wejść na stronę internetową w stosunku do wyświetleń jako organiczny wynik wyszukiwania.

CTR jest jednym z sygnałów rankingowych branych pod uwagę przez Google jako czynnik przy określaniu pozycji strony www dla danego słowa kluczowego. Średni CTR w wynikach organicznych:

  • pozycja 1 - 30-50%
  • pozycja 2 - 10-15%
  • pozycja 3 - 5-9%
  • pozycja 4 - 1-5%
  • pozycja 5 - 0,5-2%
  • pozycje 6-10 - 2-5%

Dane na podstawie 100 fraz o różnej konkurencyjności: brandowych, ogólnych oraz lokalnych.

Ostatnia modyfikacja: 2020-01-30 09:13:03

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 4
Ocena strony:

Przygotowuje i optymalizuje kampanie oparte na linkach sponsorowanych. Zajmuje się także prowadzeniem szczegółowej analityki wykorzystując narzędzia Google Analytics. Zbiera potrzebne dane o użytkownikach i ich zachowaniach. Mistrz w wyciąganiu odpowiednich wniosków. Pomaga w realizacji określonych celów biznesowych. Z wykształcenia mgr inż. na kierunku elektronika i telekomunikacja.

LinkedIn
Go Top