Co to jest dropshiping - Definicja

Dropshipping to popularny model sprzedaży internetowej, polegający na dystrybucji produktów bez fizycznego ich posiadania i magazynowania. Proces kompletowania i wysyłki zamówionego towaru spoczywa na producencie lub wybranej hurtowni dropshoppingowej. Rolą sklepu internetowego jest promocja produktów, zbieranie zamówień i przesyłanie ich do podmiotu współpracującego.

Dropshipping jest doskonałą formą sprzedaży e-commerce dla osób rozpoczynających przygodę ze sprzedażą online, małych sklepów, podmiotów borykających się z brakiem przestrzeni magazynowych, czy też szukających oszczędności.

Co to jest dropshipping?

Jak działa dropshipping?

Działanie sklepu internetowego opartego o dropshipping nie jest wbrew pozorom skomplikowane. Właściciel sklepu musi wybrać hurtownię dropshippingową, oferującą odpowiedni wybór produktów oraz jasne warunki współpracy. Wybór dostawcy ma kluczowe znaczenie, gdyż to w głównej mierze realizacja zamówień będzie stanowiła o jakości obsługi klienta i możliwości rozwoju sprzedaży.

Kolejnym krokiem są działania marketingowe, mające na celu pozyskanie potencjalnych klientów, takie jak pozycjonowanie sklepu, promocja w mediach społecznościowych i inne formy promocji.

Klient składa zamówienie, a właściciel sklepu internetowego rezerwuje u partnera odpowiednią liczbę produktów. Po otrzymaniu płatności sprzedawca przekazuje hurtowni należność za towar, natomiast naliczona marża jest realnym przychodem sklepu. Hurtownia kompletuje i wysyła zamówienie do klienta końcowego.

Proces zakupowy w modelu dropshipping powinien być całkowicie zautomatyzowany, aby optymalizować czas obsługi zamówień.

Zalety dropshippingu

Sprzedażowy model dropshippingu ma wiele zalet, więc jego popularność stale rośnie. Sprzedawca może oferować szeroką gamę produktów, bez posiadania własnego magazynu. To idealne rozwiązanie dla nowego sklepu internetowego, aby obniżyć koszty inwestycyjne i zmniejszyć ryzyko strat przy ewentualnym niepowodzeniu przedsięwzięcia.

Dropshipping daje pełną swobodę lokalizacji (współpraca z hurtownią dropshippingową nie wymusza prowadzenia działalności gospodarczej w konkretnym miejscu).

Kolejną zaletą dropshippingu jest ogromna oszczędność czasu, jaką zyskujemy, kończąc zamówienie praktycznie na przesłaniu go do hurtowni. Dropshipping w sklepie internetowym to również możliwość szybkiego rozwoju biznesu dzięki współpracy z dowolną liczbą hurtowni, co przekłada się na zwiększenie asortymentu w dowolnym czasie. Szeroki wybór produktów z różnych kategorii zwiększa potencjał sprzedażowy sklepu, a nowe produkty w ofercie, to łatwy sposób na zwiększenie przychodów.

Prowadzenie sklepu internetowego w oparciu o dropshipping to także brak prowadzenia ewidencji stanu magazynowego, brak pracowników odpowiadających za wysyłkę zamówień, czy w końcu oszczędności wynikające z fizycznego posiadania oferowanych towarów.

Wady dropshippingu

Ten model logistyczny sprzedaży to także wady. Do największych minusów prowadzenia sklepu internetowego w modelu dropshippingu zalicza się brak kontroli nad wysyłką zamówień, czy wyprzedanie przez hurtownię oferowanych produktów, co po złożeniu zamówienia przez klienta opóźni lub całkowicie uniemożliwi jego realizację.

Kolejny problem stanowić mogą płatne kampanie Google Ads, gdzie znane są przypadki zawieszania reklam sklepów opartych o dropshipping, z powodu nieprzestrzegania regulaminu Google. Dotyczy to w szczególności braku posiadania oferowanych produktów “na stanie”, niejasnej polityki zwrotów, braku danych kontaktowych i innych kluczowych dla określenia wiarygodności sprzedawcy rzeczy.

Sprzedaż produktów przez internet nierozerwalnie łączy się z ich zwrotami i warto wiedzieć, iż sklepy internetowe opierające się na dropshoppingu, są zmuszone przechowywać u siebie zwrócony towar, więc własny magazyn (nawet najmniejszy) należy przewidzieć w swoim planie biznesowym.

Jeśli sprzedajesz towary poprzez droppshiping, musisz liczyć się z trudnościami przy prowadzeniu działań marketingowych szczególnie w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google, wynikających z jednakowych opisów i zdjęć dla oferowanych produktów. Hurtownie przesyłają te same informacje do każdego partnera, więc o unikalności treści nie może być mowy.

Na koniec należy wspomnieć o ogromnej konkurencji, która powoduje małą elastyczność cenową. Przy równych cenach tego samego produktu, warto mieć dobrze przemyślaną strategię marketingową, aby być zawsze krok przed konkurencją.

Dla kogo sklep internetowy oparty na modelu dropshippingu?

Dropshipping przeznaczony jest dla każdego, kto chce sprzedawać towary w internecie. Aby zacząć dropshipping nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy, doświadczenia w e-handlu, czy pękającego w szwach od towarów magazynu. To model logistyczny wykorzystywany do sprzedaży w sieci doskonały zarówno na pierwszy internetowy biznes, jak i rozwój aktualnie prosperującego.

Aby sprzedawać, nie musisz dysponować sklepem internetowym. Sprzedawcy z powodzeniem wykorzystują dropshipping do handlu na portalach aukcyjnych i innych platformach sprzedaży.

Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 41
Ocena strony:
Team Leader Services SEO

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.