Duplikacja treści w ramach jednej domeny
Do duplikacji w obrębie jednej domeny bardzo często dochodzi nieświadomie. Oto kilka najczęściej popełnianych błędów:
- Brak zastosowania przekierowań 301 w przypadku adresów URL mających tę samą zawartość. Zjawisko to, bardzo często zauważyć można na przykładzie strony głównej. Kilka przykładów adresów URL, powielających zawartość:
👉 http://domena.pl,
👉 https://domena.pl,
👉 http://www.domena.pl,
👉 https://www.domena.pl,
👉 https://domena.pl/index.php,
👉 https://domena.pl/index.html,
👉 https://domena.pl/index.html?utm_source=rss itp. - Powielone opisy produktów w przypadku sklepów internetowych - niemal identyczny opis w przypadku różnych produktów dostępnych na stronie.
- Powielanie opisów kategorii - powielanie opisu kategorii w przypadku stronicowania, filtrowania czy sortowania.
- Wdrażanie wersji językowej - udostępnianie nieprzetłumaczonej treści, w różnych wersjach językowych na stronie internetowej.
- Duplikacja pierwszej strony paginacji - powielanie pierwszej wersji kategorii. Strona dostępna jest pod wieloma adresami URL, przykładowo: domena.pl/kategoria i np. domena.pl/kategoria?page=1.
Powielanie treści w obrębie wielu domen
Zewnętrzny duplicat content występuje w sytuacji, kiedy ta sama treść opublikowana została na przynajmniej dwóch różnych stronach internetowych. Najczęstsze błędy w tym przypadku to:
- kopiowanie treści pochodzącej z innych źródeł i publikacja na swojej stronie www,
- publikacja opisów produktów pochodzących ze strony producenta,
- publikacji fragmentów treści i brak odniesienia do źródła.
Zjawisko duplikacji treści a SEO
Zjawisko kopiowania treści wpływa na ranking strony w wyszukiwarkach. W momencie kiedy, roboty Google natrafią na powieloną treść, mogą mieć problemy z określeniem oryginału i duplikatu. Każde zjawisko duplikacji treści i jego wpływ na SEO należy rozpatrywać indywidualnie, koniecznie analizując przy tym konkurencje.
W sytuacji, kiedy duplikacja treści jest celowa i notoryczna, Google może zadecydować o przyznaniu kary za DC, obniżeniu pozycji w wynikach wyszukiwania lub usunięciu strony z indeksu.
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Duplicate content czym jest i jak go uniknąć
Z punktu widzenia Google zapisywanie kopii - indeksowanie tych samych treści kilkaset, kilkadziesiąt czy nawet kilka razy jest nieoptymalne. Trudno znaleźć powieloną...
Przeczytaj artykuł >>