Co to jest duplicate content - Definicja

Duplicate content - to powielanie treści. Ze zjawiskiem tym mamy do czynienia, kiedy ta sama treść, opublikowana została na więcej niż jednym adresie URL. Wyróżniamy dwie grupy duplicate content - w obrębie jednej witryny (domeny), oraz w obrębie wielu domen.

Co to jest duplicate content?

Duplikacja treści w ramach jednej domeny

Do duplikacji w obrębie jednej domeny bardzo często dochodzi nieświadomie. Oto kilka najczęściej popełnianych błędów:

  1. Brak zastosowania przekierowań 301 w przypadku adresów URL mających tę samą zawartość. Zjawisko to, bardzo często zauważyć można na przykładzie strony głównej. Kilka przykładów adresów URL, powielających zawartość:
    👉 http://domena.pl,
    👉 https://domena.pl,
    👉 http://www.domena.pl,
    👉 https://www.domena.pl,
    👉 https://domena.pl/index.php,
    👉 https://domena.pl/index.html,
    👉 https://domena.pl/index.html?utm_source=rss itp.
  2. Powielone opisy produktów w przypadku sklepów internetowych - niemal identyczny opis w przypadku różnych produktów dostępnych na stronie.
  3. Powielanie opisów kategorii - powielanie opisu kategorii w przypadku stronicowania, filtrowania czy sortowania.
  4. Wdrażanie wersji językowej - udostępnianie nieprzetłumaczonej treści, w różnych wersjach językowych na stronie internetowej.
  5. Duplikacja pierwszej strony paginacji - powielanie pierwszej wersji kategorii. Strona dostępna jest pod wieloma adresami URL, przykładowo: domena.pl/kategoria i np. domena.pl/kategoria?page=1.

Powielanie treści w obrębie wielu domen

Zewnętrzny duplicat content występuje w sytuacji, kiedy ta sama treść opublikowana została na przynajmniej dwóch różnych stronach internetowych. Najczęstsze błędy w tym przypadku to:

  • kopiowanie treści pochodzącej z innych źródeł i publikacja na swojej stronie www,
  • publikacja opisów produktów pochodzących ze strony producenta,
  • publikacji fragmentów treści i brak odniesienia do źródła.

Zjawisko duplikacji treści a SEO

Zjawisko kopiowania treści wpływa na ranking strony w wyszukiwarkach. W momencie kiedy, roboty Google natrafią na powieloną treść, mogą mieć problemy z określeniem oryginału i duplikatu. Każde zjawisko duplikacji treści i jego wpływ na SEO należy rozpatrywać indywidualnie, koniecznie analizując przy tym konkurencje.

W sytuacji, kiedy duplikacja treści jest celowa i notoryczna, Google może zadecydować o przyznaniu kary za DC, obniżeniu pozycji w wynikach wyszukiwania lub usunięciu strony z indeksu.

Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 125
Ocena strony:
Head of Content Marketing

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.