Co to jest feed produktowy? - Definicja

Feed produktowy (ang. product feed) - to plik w formacie .xml, .gz, .zip, .bz2, .txt, .xls zawierający informacje o produktach z oferty sklepu internetowego. Określa się w nim przede wszystkim nazwę produktu, nazwę sklepu, identyfikator produktu w sklepie, rozszerzony opis, cenę, zdjęcie oraz dostępność. Jego celem jest ułatwienie kupującym wyszukiwania sklepu, a dodatkowo pozwala na lepszą prezentację produktów.

Co to jest Feed Produktowy?

Gdzie można wykorzystać feed produktowy?

Plik danych o produktach wykorzystywany jest w:

  • Google Ads - produkty zostaną wyświetlone w zakładce “Zakupy” oraz obok wyników wyszukiwania;
  • Facebook Ads - pozwala utworzyć reklamy dynamiczne na Facebooku;
  • porównywarkach cenowych - zostanie on wykorzystany wtedy, gdy potencjalny klient będzie chciał porównywać ceny konkretnego produktu.

Zalety poprawnie przygotowanego pliku produktowego

Sklep internetowy, który posiada poprawnie uzupełniony plik produktowy może liczyć m.in. na:

  • atrakcyjne wyróżnienie oferty,
  • wzrost ruchu na stronie,
  • zwiększenie sprzedaży.

Ostatnia modyfikacja: 2020-07-16 10:55:12

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:
Młodszy specjalista Google Ads
LinkedIn
Go Top