Co to jest GDN - Definicja

GDN (ang. Google Display Network) - to sieć reklamowa Google Ads, która umożliwia wypromowanie marki, usługi czy produktu, a reklamy prezentowane są w formie graficznej. Kampania reklamowa opiera się na banerach, ukazując się użytkownikom wtedy, gdy przeglądają strony lub oglądają filmy. Reklamy wyświetlane są w sieci reklamowej Google: Gmail, YouTube oraz wśród partnerów zewnętrznych.

GDN co to jest?

Rodzaje reklam graficznych

Typy reklam:

  • przesłane reklamy graficzne - tworzone samodzielnie w formie obrazu lub w formacie HTML5,
  • reklamy angażujące - reklamy wideo i graficzne wyświetlające się w sieci reklamowej i w YouTube,
  • reklamy w Gmailu - to rozwijana forma reklamy w skrzynce odbiorczej użytkowników,
  • elastyczne reklamy displayowe - wystarczy podać tekst, wgrać logo i obraz, następnie Google automatycznie zoptymalizuje reklamę do witryny wydawcy.

Kierowanie reklam w sieci GDN

Wyróżniamy kierowanie:

  • Kontekstowe - Google automatycznie dopasowuje miejsca w sieci reklamowej na podstawie wybrane przez nas słowa kluczowe lub tematykę stron internetowych. Następnie, Google analizuje zawartość witryn WWW i dopasowuje do nich nasze reklamy.
  • Na słowo kluczowe - ten rodzaj kierowania dotyczy kierowania kontekstowego. Po podaniu słów kluczowych reklamy będą wyświetlać się tylko na stronach, które zawierają właśnie to słowo.
  • Na odbiorców - reklama graficzna będzie wyświetlała się wybranej grupie odbiorców. Pozwala ona dotrzeć do tych użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili promowaną stronę - w takim przypadku tworzy się reklamę remarketingową. Kampanie można również kierować na odbiorców o określonych zainteresowaniach, na odbiorców na rynku lub na własne listy odbiorców.
  • Na tematy - reklama wyświetla się na podstawie wybranych w panelu tematów witryn, pozwala ona na wyświetlanie reklam na bardzo dużym zakresie stron.
  • Na język i lokalizację - poprzez określenie lokalizacji i języka klienta, reklama pojawi się osobie, która ma przypisane takie parametry.
  • Na miejsca docelowe - podajemy konkretne domeny, na których chcemy wyświetlać reklamę, np. strona internetowa, filmy, aplikacje czy blog.
  • Na dane demograficzne - pozwalają określić odbiorcę na podstawie: wieku, płci, stanu rodziny.
  • Na urządzenia - w tym przypadku, podczas konfiguracji kampanii w Google Ads, definiujemy, na jakich urządzeniach powinny się wyświetlać banery. Można określić system operacyjny oraz konkretny model urządzenia.

Ostatnia modyfikacja: 2020-08-13 08:37:43

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 5
Ocena strony:
Młodszy specjalista Google Ads
LinkedIn
Go Top