Rodzaje reklam graficznych
Typy reklam:
- przesłane reklamy graficzne - tworzone samodzielnie w formie obrazu lub w formacie HTML5,
- reklamy angażujące - reklamy wideo i graficzne wyświetlające się w sieci reklamowej i w YouTube,
- reklamy w Gmailu - to rozwijana forma reklamy w skrzynce odbiorczej użytkowników,
- elastyczne reklamy displayowe - wystarczy podać tekst, wgrać logo i obraz, następnie Google automatycznie zoptymalizuje reklamę do witryny wydawcy.
Kierowanie reklam w sieci GDN
Wyróżniamy kierowanie:
- Kontekstowe - Google automatycznie dopasowuje miejsca w sieci reklamowej na podstawie wybrane przez nas słowa kluczowe lub tematykę stron internetowych. Następnie, Google analizuje zawartość witryn WWW i dopasowuje do nich nasze reklamy.
- Na słowo kluczowe - ten rodzaj kierowania dotyczy kierowania kontekstowego. Po podaniu słów kluczowych reklamy będą wyświetlać się tylko na stronach, które zawierają właśnie to słowo.
- Na odbiorców - reklama graficzna będzie wyświetlała się wybranej grupie odbiorców. Pozwala ona dotrzeć do tych użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili promowaną stronę - w takim przypadku tworzy się reklamę remarketingową. Kampanie można również kierować na odbiorców o określonych zainteresowaniach, na odbiorców na rynku lub na własne listy odbiorców.
- Na tematy - reklama wyświetla się na podstawie wybranych w panelu tematów witryn, pozwala ona na wyświetlanie reklam na bardzo dużym zakresie stron.
- Na język i lokalizację - poprzez określenie lokalizacji i języka klienta, reklama pojawi się osobie, która ma przypisane takie parametry.
- Na miejsca docelowe - podajemy konkretne domeny, na których chcemy wyświetlać reklamę, np. strona internetowa, filmy, aplikacje czy blog.
- Na dane demograficzne - pozwalają określić odbiorcę na podstawie: wieku, płci, stanu rodziny.
- Na urządzenia - w tym przypadku, podczas konfiguracji kampanii w Google Ads, definiujemy, na jakich urządzeniach powinny się wyświetlać banery. Można określić system operacyjny oraz konkretny model urządzenia.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Google Ads dopasowanie słów kluczowych
Google Ads nieustannie się zmienia, co jakiś czas pojawiają się nowe aktualizacje, ulepszenia panelu czy automatyzacje. A wszystko po to, aby ułatwić użytkownikowi...
Przeczytaj artykuł >>
Ile kosztuje reklama w Google Ads (AdWords)?
Do faktu, że reklama w Google jest skuteczna i warto w nią inwestować, nie trzeba nikogo przekonywać, ale ile realnie kosztuje reklama w Google? Jaka jest cena Google Ads...
Przeczytaj artykuł >>
Kampania produktowa krok po kroku
Prowadzisz sklep internetowy? Szukasz informacji jak skonfigurować kampanię produktową w Google Ads? Jeżeli odpowiadasz twierdząco, to doskonale trafiłeś, z tego...
Przeczytaj artykuł >>