Co to jest Geotargeting - Definicja

Geotargetowanie (ang. Geotargeting ) - nazywane też geolokalizacją, to nic innego, jak dopasowanie lokalnych wyników wyszukiwania do miejsca, w którym znajduje się użytkownik Google. Przykładowo, inne wyniki otrzyma osoba wpisująca „restauracja” w Warszawie, a inne osoba robiąca to w Krakowie.

Co to jest Geotargeting?

Jak działa kierowanie geograficzne?

Geotargeting w głównej mierze opiera się o IP urządzenia, z którego zostało skierowane zapytanie. Jednak ma na niego wpływ także wiele innych czynników, jak państwo, w którym znajduje się użytkownik - region, województwo, miasto czy nawet kod pocztowy.

Dzięki tym wszystkim danym wyszukiwarka jest w stanie przedstawić szukającemu wyniki, które są najbardziej adekwatne do jego predyspozycji - nie tylko lokalnych, ale też na podstawie wcześniejszych wyszukiwań. To właśnie dzięki temu szukając domku nad morzem, nie otrzymujemy wyników z Zakopanego.

Przykład działania

Mariola uwielbia słodycze. Codziennie chodzi do pobliskiej cukierni w swoim mieście rodzinnym - Wrocławiu. Jednak wczoraj przyjechała w odwiedziny do swojej cioci mieszkającej w Poznaniu.

Oczywiście głód słodyczowy daje jej się we znaki więc postanowiła udać się do najbliższej cukierni. Wystarczy tylko, że wpisze "cukiernia" i od razu otrzyma mnóstwo wyników z najbliższych firm tego typu.

To właśnie geotargeting pozwolił na wyświetlenie jej najoptymalniejszych wyników wyszukiwania. Pomyśl tylko, jak ciężko byłoby jej znaleźć najlepszą cukiernię w Poznaniu, gdyby otrzymała wyniki np. z całej Polski.

Przykład geotargetowania
Przykład geotargetowania: po lewej cukiernie we Wrocławiu, po prawej w Poznaniu

Gdzie najczęściej stosuje się geotargeting?

Obecnie metoda ta jest stosowana bardzo często. Przyjmujemy ją zwyczajnie, nawet nie zdając sobie sprawy, że tak naprawdę odpowiada za to geotargeting. Do najpopularniejszych form jego zastosowania należą:

  • reklamy lokalne,
  • wyszukiwanie lokalne,
  • treści (nowości) lokalne,
  • direct mail,
  • zapobieganie oszustwom (identyfikacja podejrzanych transakcji w danym obszarze).

Geotargeting jest także nieodłącznym elementem pozycjonowania lokalnego. To właśnie na podstawie lokalizacji określa się podstawowe cele i założenia, które chcemy zrealizować.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 73
Ocena strony:
Head of GBP

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)