Jak działa kierowanie geograficzne?
Geotargeting w głównej mierze opiera się o IP urządzenia, z którego zostało skierowane zapytanie. Jednak ma na niego wpływ także wiele innych czynników, jak państwo, w którym znajduje się użytkownik - region, województwo, miasto czy nawet kod pocztowy.
Dzięki tym wszystkim danym wyszukiwarka jest w stanie przedstawić szukającemu wyniki, które są najbardziej adekwatne do jego predyspozycji - nie tylko lokalnych, ale też na podstawie wcześniejszych wyszukiwań. To właśnie dzięki temu szukając domku nad morzem, nie otrzymujemy wyników z Zakopanego.
Przykład działania
Mariola uwielbia słodycze. Codziennie chodzi do pobliskiej cukierni w swoim mieście rodzinnym - Wrocławiu. Jednak wczoraj przyjechała w odwiedziny do swojej cioci mieszkającej w Poznaniu.
Oczywiście głód słodyczowy daje jej się we znaki więc postanowiła udać się do najbliższej cukierni. Wystarczy tylko, że wpisze "cukiernia" i od razu otrzyma mnóstwo wyników z najbliższych firm tego typu.
To właśnie geotargeting pozwolił na wyświetlenie jej najoptymalniejszych wyników wyszukiwania. Pomyśl tylko, jak ciężko byłoby jej znaleźć najlepszą cukiernię w Poznaniu, gdyby otrzymała wyniki np. z całej Polski.
Przykład geotargetowania: po lewej cukiernie we Wrocławiu, po prawej w Poznaniu
Gdzie najczęściej stosuje się geotargeting?
Obecnie metoda ta jest stosowana bardzo często. Przyjmujemy ją zwyczajnie, nawet nie zdając sobie sprawy, że tak naprawdę odpowiada za to geotargeting. Do najpopularniejszych form jego zastosowania należą:
- reklamy lokalne,
- wyszukiwanie lokalne,
- treści (nowości) lokalne,
- direct mail,
- zapobieganie oszustwom (identyfikacja podejrzanych transakcji w danym obszarze).
Geotargeting jest także nieodłącznym elementem pozycjonowania lokalnego. To właśnie na podstawie lokalizacji określa się podstawowe cele i założenia, które chcemy zrealizować.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Lokalni Przewodnicy Google - kim są i jak do nich dołączyć?
Z tego artykułu dowiesz się, na czym polega program Lokalnych Przewodników Google. Jakie korzyści możesz z niego czerpać oraz jak za jego pomocą możesz...
Przeczytaj artykuł >>Pozycjonowanie lokalne w mapach Google - 11 skutecznych porad jak wypozycjonować wizytówkę w Mapach Google.
W tym artykule dowiesz się, co ma wpływ na SEO w Mapach Google oraz jak optymalizować wizytówkę Google, aby systematycznie zwiększać jej widoczność w Google...
Przeczytaj artykuł >>