Co to jest Google Ads - Definicja

Reklamy Google Ads (dawniej Adwords) - to tzw. system reklamowy Google, czyli narzędzie, które służy do planowania, uruchamiania, wyświetlania oraz optymalizacji reklamy sponsorowanej (płatnej). Do formatów reklam Google Ads zaliczamy reklamy graficzne, tekstowe, produktowe, aplikacji, wideo oraz Performance Max.

Google Ads co to jest?

Gdzie wyświetla się reklama Google Ads?

Reklamę Ads (Google Adwords) można uruchomić w sieci wyszukiwania Google pośród wyników wyszukiwania oraz w rozbudowanej sieci reklamowej i partnerskiej Google. Aby dotrzeć, do jak największej liczby potencjalnych klientów, system reklamowy firmy Google, może również wyświetlać reklamy na karcie Zakupów i Grafice Google, Gmailu, Discover Cards, czy na YouTube.

System reklamowy Google Ads - modele rozliczeń.

Do podstawowych rozliczeń reklam Google Ads zaliczamy model CPC (cost per click), w którym reklamodawca płaci tylko w przypadku, gdy użytkownik kliknie w reklamę i tym samym przejdzie na jego stronę docelową. Innym, często używanym modelem rozliczeń jest CPV (cost per view) płatność za każde obejrzenie reklamy, które ma zastosowanie dla reklam wideo oraz CPM (cost per mile) czyli płatność za tysiąc wyświetleń, stosowana w reklamach zasięgowych i wizerunkowych.

Jakie są zalety korzystania z reklam Google Ads?

  1. Sam zarządzasz kontem Google Ads, sam ustalasz wysokość budżetu kampanii oraz ustawiasz budżet, który chcesz wydać w przeciągu dnia/tygodnia/miesiąca na kampanie Google Ads (Google Adwords).
  2. Sam decydujesz o tym, któremu z użytkowników wyświetli się reklama Google Ads (na jakie słowo kluczowe, na jakim obszarze). Masz wpływ na działania reklamowe, na treści reklamy, wybór słowa kluczowego, grupy odbiorców i grupy reklam.
  3. Założenie konta jest proste, wręcz intuicyjne. Po uruchomieniu kampanii Google Ads, w każdym momencie reklama może być wyłączona. Możesz też, ponownie ja włączyć.
  4. Ty decydujesz o tym, ile maksymalnie zapłacisz za kliknięcie poszczególnych słów kluczowych.
  5. Możesz zaprezentować różny typ reklam Google Ads oraz różnorodną ich formę. Zasięg reklamy jest bardzo duży. System Google sprawia, że reklamy pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google, w witrynach partnerów Google oraz w rozbudowanej sieci reklamowej Google.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 128
Ocena strony:
Google Ads Specialist

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.