Co to jest Google Ads - Definicja

Reklamy Google Ads (dawniej Adwords) - to tzw. system reklamowy Google, czyli narzędzie, które służy do planowania, uruchamiania, wyświetlania oraz optymalizacji reklamy sponsorowanej (płatnej). Do formatów reklam Google Ads zaliczamy reklamy graficzne, tekstowe, produktowe, aplikacji, wideo oraz Performance Max.

Google Ads co to jest?

Gdzie wyświetla się reklama Google Ads?

Reklamę Ads (Google Adwords) można uruchomić w sieci wyszukiwania Google pośród wyników wyszukiwania oraz w rozbudowanej sieci reklamowej i partnerskiej Google. Aby dotrzeć, do jak największej liczby potencjalnych klientów, system reklamowy firmy Google, może również wyświetlać reklamy na karcie Zakupów i Grafice Google, Gmailu, Discover Cards, czy na YouTube.

System reklamowy Google Ads - modele rozliczeń.

Do podstawowych rozliczeń reklam Google Ads zaliczamy model CPC (cost per click), w którym reklamodawca płaci tylko w przypadku, gdy użytkownik kliknie w reklamę i tym samym przejdzie na jego stronę docelową. Innym, często używanym modelem rozliczeń jest CPV (cost per view) płatność za każde obejrzenie reklamy, które ma zastosowanie dla reklam wideo oraz CPM (cost per mile) czyli płatność za tysiąc wyświetleń, stosowana w reklamach zasięgowych i wizerunkowych.

Jakie są zalety korzystania z reklam Google Ads?

  1. Sam zarządzasz kontem Google Ads, sam ustalasz wysokość budżetu kampanii oraz ustawiasz budżet, który chcesz wydać w przeciągu dnia/tygodnia/miesiąca na kampanie Google Ads (Google Adwords).
  2. Sam decydujesz o tym, któremu z użytkowników wyświetli się reklama Google Ads (na jakie słowo kluczowe, na jakim obszarze). Masz wpływ na działania reklamowe, na treści reklamy, wybór słowa kluczowego, grupy odbiorców i grupy reklam.
  3. Założenie konta jest proste, wręcz intuicyjne. Po uruchomieniu kampanii Google Ads, w każdym momencie reklama może być wyłączona. Możesz też, ponownie ja włączyć.
  4. Ty decydujesz o tym, ile maksymalnie zapłacisz za kliknięcie poszczególnych słów kluczowych.
  5. Możesz zaprezentować różny typ reklam Google Ads oraz różnorodną ich formę. Zasięg reklamy jest bardzo duży. System Google sprawia, że reklamy pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google, w witrynach partnerów Google oraz w rozbudowanej sieci reklamowej Google.

Ostatnia modyfikacja: 2023-06-05 08:29:29

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.8/5), głosów: 84
Ocena strony:
Google Ads Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top